.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Chcete opravdu nahlásit tento příspěvek?
Autor: Ejw
Text: Tina: Takže nás teď čeká dobré čtivo, jo? Docela se těším, co všechno se tu objeví :)

Meehail: Mno, ještě nedávno bych ti taky řekla, že sehnat dobrý námět není nic těžkého. Sama jsem s tím problém nikdy neměla, vždycky mě něco napadlo téměř okamžitě. Sice jsem to často předělávala, přidávala detaily a příběh během psaní upravovala (takže na konci býval úplně jiný, než jsem si na začátku myslela).

Pak jsem ale nedávno absolvovala ve škole (studuju češtinu na pedáku) seminář ohledně slohu a psaní. Vždycky jsme si rozebrali nějaké techniky psaní a pak na to do příště vypracovali nějakou stránečkovou věc. Upřímně jsem byla docela v šoku, jaké práce se objevovali. Třeba první práci jsme dělali jako popis krajiny. Byli tam celkem tři "fanazáci", já a dva kluci. Od nás se tam objevily zajímavé světy s atmosférou (jedna zamrzlá pustina, pak smrduté bažiny a nějaká skalnatá pláň z jiné planety). Pak asi dvě holky, které sice nepsaly o něčem extra, ale dalo se to (to byly nějaké hory a temné okolí nějakého hradu před bouřkou). Zbytek skupiny, asi deset lidí, při popisu krajiny popisovali rozkvetlou louku, rozkvetlou louku, rozkvetlou louku a louku s jezerem. Takhle to probíhalo skoro celej semestr. Téměř všichni ti lidé si mysleli, že psát umí. Skoro všichni studují češtinu, takže i něco načteného mají. Vážně jsem nevěřila, že najít námět může být složité, ale z tohohle jsem usoudila, že asi je.

Řekla bych, že jak jsou lidi, kteří mají trochu talentu na psaní, jsou i lidé, kteří mají talent na vymýšlení. A pak je teda autor, který musí umět (aspoň trochu) psát, musí mít ten nápad a pak to musí umět dát dohromady.