.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Chcete opravdu nahlásit tento příspěvek?
Autor: Jat Laham
Text: Tak nejprve bych se rád omluvil za to, že jsem tě zaskočil použitím cizích slov. Nepopírám, že jsem si dal na postu záležet, ale spíš na tom, aby (vzhledem k řadě věcí, které mě napadly) působil celistvě, než na slovníku.

Jinak psychologii nestuduji, ale přišlo mi irelevantní tě napoprvé opravovat. Pokud ale z toho vycházíš, tak musím tvůj mylný dojem, založený na mém ne zrovna šťastném obratu, vyvrátit. Co možná ale podstatné je - nikdy jsem žádnou hru nevyvíjel, ale předpokládám, že je dnes herní obor stejný jako většina ostatních.

Teď k podstatě. Já myslím, že mi dva bychom si rozumněli víc než bych si rozumněl s Vávrou ;) Ačkoli mě jen těžko někdo přesvědčí, že hnacím motorem drtivé většiny lidí nejsou peníze. Bohužel hratelnost je, narozdíl od peněz, velice obtížně měřitelná veličina. A to co vyhovuje jednomu nemusí zcela vyhovovat druhému. Stejně tak jako se mění množství peněz v \"banku\" tak se mění nároky na výslednou podobu hry - kvůli tomu dneska nepřipadá v úvahu aby hru vyvíjel nadšenec a měl nenulovou šanci na úspěch. Takový nadšenec s originálním konceptem, ale jistě má šanci najit investora. Bohužel na základě toho musí čekat, že udělá ústupky. Pak se musí rozhodnout, zda se bude radši realizovat nebo bude doma nad stolem přemýšlet do šuflíku. Dál už bych se asi opakoval.

Zda je či není Far Cry legenda ukáže až čas, ale dle mého má šanci aby si na ní postarší pařan jednou za čas vzpomněl jako na tu hru, která ... doplň nějakou zajímavou vlastnost Far Cry ... .

Jinak podobnost filmového a herního průmyslu je dle mého evidentní. A film sleduji rozhodně mnohem aktivněji, než herní scénu. Samozřejmě i zde lidé nadávají na usurpování od producentů. A já upřímně nemyslím, že je na tom něco špatného. Producentům nejde o nic jiného než si ohlídat investice. Co nejlepší dojem u co největšího publika s co nejmenšímy náklady. V mém chápání světa není na tomhle pohledu na věc nic špatného. A pokud má člověk koule, věří si, vždycky může investovat z vlastních zdrojů (nezávislý film má v hollywoodu snad větší tradici než v Evropě).

Jinak dělat si z Uwe Bolla fackovacího panáka je pořád in? Já toho člověka odsuzovat nemůžu. Snaží se. A i ty jeho horší filmy, jsou pořád vedle ohavných českých model typu Vratné lahve nesrovnatelně zábavnější spektákly. Z mého pohledu je on právě tím typickým nadšencem, který se jen tak lehce nepodřizuje.

Je fakt, že Arcanum jsem onehdy také hrál, ale nevydržel jsem u toho dlouho. Každopádně není tím co bych nazval legendou. To spíš Diablo, C&C, GTA, Duke Nukem, Resident Evil možná Half-Life a SIms. Když tedy nevytahuju vykopávky jako Mario nebo Contra, které mě ve své době jistě zabavily a mám pro ně trochu slabost, ale nemůžu jim s jistotou udělit status legendy, jelikož jsou v dnešní době dávno zapomenuté. Každopádně všechny výše jmenované hry jsou překonané. Některé v rámci série jdou s dobou, jiné vyčkávají (duke?;). Ale pokud bych já teď přišel k PC, ani jednu z těch her nikdy nehrál a měl si vybrat mezi tím o čem mi někdo řekne, že je legendární (dejme tomu ten Duke) a mezi horkou novinkou (Far Cry 2), tak já bych nejprve šáhnul po novince. A mám dojem, že tak to vidí i část dalších \"hráčů\".

Snažím se říct, že je jiná doba. Tu nezastavíme. A ačkoli jsme se kdysi mohli bavit nad něčím co mělo osm barev a vývojář to udělal za pár večerů doma po práci, tak dnes bychom po tom ani nevzdechli. To je prostě fakt. Prostě se bavíme jinak. Máme nároky příslušné době. A je v zájmu všech kravaťáků aby nám je splnili. A věřím, že pokud někdo přijde s krystalickou esencí hratelnosti (která tím pádem bude zlatým dolem), tak to žádný kravaťák nezamítne - stačí se podívat na Sims a možná s něčím takovým přijde teď Mirrors Edge, těžko říct.
Kontaktní údaje