Chcete opravdu nahlásit tento příspěvek?
Autor: Melichor
Text: Přihodím drobet k AI:
Dle mého záleží na tom v čem AI hledáme. Jak si to tu prolézám, tak čtu jen o umělé inteligenci v soubojích. Jestli se NPC schová za roh, zavolá si pro posilu, vymazlí dávkou přilehlé okolí včetně společníků nebo jestli jen bude tupě stát a koukat... vážně jde o tohle v RPG? Zkusím popsat několik různých druhů AI(aspoň pro mě):
1) Komunikační AI: dialog s NPC má více vrstev než cibule a člověk jednou blbě odbočí a je v p*deli. Skvělé příklady na každém rohu jsou v P:T, kde i Nesmrtelný pozná limity pruzení
2) Strategie bojů AI: Člověk musí přemýšlet a klidně několikrát reloadovat, než se mu povede projít bojem bez závažnějších ztrát... Na tohle bylo mistrné BG, kvůli kterým částečně dnes doma vlastním téměř všechny příručky AD&D i DnD. Souboj se Sarevokem, Irenicem a hlavně Kangaaxem... dlouhé přemítání, která kouzla namemorovat, jak se nabuffovat a koho obětovat(Kangaaxův Time Stop a pak Imprisonment =)), to je podle mě ukázka strategie v RPG.
To co převedl F3 se souboji už pro mě není RPG...
ME a Deus Ex(RPG +/-) jsou pro mě světlými vyjímkami