.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Chcete opravdu nahlásit tento příspěvek?
Autor: smejki
Text: elitářství není status, který ti přidělí elitář ani nevyplývá z funkce. Je to důsledek obecného dojmu budovaného především snahou o povýšení děl na vyšší úroveň. JaWa v některých jeho názorech považuji za hysterku, ale tím se vracím k přechodové charakteristice.

Vina? Fallout3 je. Lidé jsou. Mladí hráči jsou. Staří hráči jsou. Názory jsou. Nevím, jaké je přesné složení f3 loverů a haterů abych mohl jasně a fakticky označit viníka podoby F3. Mě osobně sejří bethesda, protože namísto formování komunity a vytváření vlastního ksichtu, s čímž sekla po vydání Morrowindu, se snaží jen přizpůsobovat střednímu proudu. Stává se tak jen jedním z mnoha fastfoodových stánků. Z F3 je evidentní, že ani unikátní universum herní značku kvalitativně nespasí. Přitom právě za universum, si myslím, dostává F3 nejvíce kladných bodů. Universum se ovšem nerovná Falloutu 3. Až budou lidé nasyceni herními principy narvanými do F3 a které jsou v leckteré jiné hře, Fallout už nebude takový ekonomický tahoun.

Ta změna logicky přišla se změnou herního publika z elitářského na konzumní a masové. Přesto i takovému publiku lze naservírovat skvělé hry. Mass effect je inteligentní, zábavný a svojský...a přesto úspěšný.

Jeden universální a ideální aerodynamický tvar existuje a snaží se mu každý při výrobě aut/letadel/motorek blížit, ale u her přeci toto nejde aplikovat. Neexistuje model ideální hry, přesto se ho snaží všichni velcí producenti nalézt. Už vůbec nejsem přesvědčen, že takový model lze stavět na předpokladech, že hráč je debil, který si neumí poradit s tíží svobodného rozhodnutí a který si ustřihne ucho, když mu maminka neřekne, že by k tomu stlačením nožů mohlo dojít a bude to bolet. Mohu to rozvést i dál a říci, že se mi nelíbí že hodně nyní vznikajících zákonu, vyhlášek a nařízení je postavena na předpokladu, že člověk je apriori hajzl a debil.

Lidé se nemění ve svých záladních potřebách a hrubých rysech, ale společnost, morální systém a další dynamické a ovlivnitelné (rozumově stanovené a naučitelné) prvky se mění. Přečti si něco třeba o nahlížení na sex, smrt, svobodu a vlastnictví ve starém Řecku a Římě a porovnej to s dneškem. Ta společnost byla diametrálně odlišná a z dnešního pohledu zvrácenější než lidojedi v tichomoří.

\"ALE BUDEME TO DĚLAT PODLE NAŠICH PRAVIDEL\" nějak jsem doufal, že to bude podle pravidel, na nichž stál Morrowind. Také jsem byl z prvotní zprávy o vlastníkovi práv na Fallout nadšen, ne že ne.

\"OMG co ste cekali kdyz znacku koupila zcela jina firma..\" - že dostojí své pověsti, která byla vybudována hrami před Oblivionem. Změna pravidel? Nevadí. Změny v universu? Nevadí. Změny konceptu i na poměry předchozích titulů, jejichž koncept měl být základem konceptu F3? Vadí. Totálně nezvládnutá soudržnost hry a jí presentovaného světa? Kurva vadí.
Kontaktní údaje