Chcete opravdu nahlásit tento příspěvek?
Autor: Ratman
Text: Pěkně si to napsal Smejki, moc pěkně. Bohužel pravidlo 80/20 ve světě moddingu rozhodně neplatí, kdyby ano, tak už tu máme takových 50 modifikací... Spíš bych řekl, že schopno vytvořit NĚCO je opravdu minimum.
Já osobně mám však k BGE držím silně rezervovaný přístup. Není to tím, že jsem členem \"konkurenčního\" Resurrection týmu, (který ostatně nebyl v článku vůbec zmíněn - jo, není se taky čemu divit, to pravidlo \"80/20\" platí i tam) - ale tím, že naše zemička je docela malá aby živila dva velké projekty. A tak na jednu stranu oslavujeme tvorbu skvělé graficky poladěné modifikace, na druhou si tím odebíráme tolik potřebné zdroje cenných lidí jinde. Je docela paradoxem, že Resurrection trpí pravým opakem toho, co BGE -> programátorů bylo přehršel, ale obsadit další pozice bylo už poměrně dost těžké...
Takže zatímco jedni z těchto projektů v minulosti prezentovali nádherná grafická díla, druzí dávali světu znát rozhovory, příběhy a ukázku questu... Je opravdu smutné, že tříštění sil způsobuje oddalování vydání obou děl až kamsi,,,
Bohužel se obávám, že takovéto zbrojení už nemá příliš smysl, lidí, co ovládají skriptovací jazyk Falloutu příliš mnoho není a ti co dostanou zaškolení pak stejně často odradí bugovitost, omezení a problémy spojené s celým skriptovým systémem -> jako skripter jsem si toho užil až až a věřte mi, že udělat někdy to, co si textař u postavy navymýšlí nebo ladit půl dne chybu, která je způsobena jen blbým řádkem v pozici skriptu je opravdu na mašličku.
Ale zpět k věci - nemyslím, že by se tímto způsobem dokázalo najít dost lidí, kteří by dostatečně dlouho a kativně pracovali tak, aby bylo dílo dokončeno. U grafiků takový problém naskočit do rozjetého vlaku rozhodně není, ale najít opravdu dobrého programátora/textaře, který by dokázal pracovat na souvislých a dnes už silně rozjetých projektech je poměrně problém. Neříkám, že to nejde, ale začátky jsou těžké, o to těžší je ale začínat bez jakýchkoli zkušeností tam, kde jiní strávili už dlouhá léta.Proto jsem v tomto ohledu pesimista.
Každopádně přes to všechno držím pěsti, vím, jak je látání komplexiního MODu obtížné. Třeba také časem dám ruku k dílu a připojím k dobru svůj skripterský skill... :-)