Ve čtvrtek jsem zrušil rezervaci na Xzone a koupil si to na Steamu, protože můj zdravotní stav nedovoloval výlet do Ostravy. O Borderlands sem slyšel jen zběžně, a to ještě polovinu informací o původní verzi (cca v polovině vývoje se kompletně změnil koncept hry). Do pátku do rána jsem se snažil odůvodnit sám sobě, proč sem za to dal na Steamu o 200 zátek víc než v obchodě. S klidnou duší po třech dnech bez odpočinku a málem beze spánku (ještě že žena měla důležitější věci na práci než mě otravovat) už nad tím nepřemýšlím.
Narážka 1: Intro - pamatujete na intro F3 s autobusem? Tady je autobus taky, ale doplněn výborným songem, jedním přejetým skagem (místní forma divokého psa, jestli si pamatujete někdo Blade 2 nebo 3, jak tam měli tu čivavu přeměněnou a otvírala čumáček tak rozkošně do stran budete doma), drzým řidičem a 4 cestujícími.
Zběžně jsem zkouknul trailer. RPG and FPS got a baby, říkali. Měli pravdu, ale musela to být divoká noc, až si říkám, jestli tam nebyl i některý z vaultmasterů. Přivítání robotem CL4P-TP, ležérně přezdívaném claptrap, a pak drsný úvod. Žádné lékárny, jen jeden kvér a nepřítel. Tahle hra si fakt na nic nehraje, je to poctivá střílečka. Během 10 minut máte úvod za sebou a už to začíná, úkoly, šílení nepřátelé (vždy s vtipným úvodem), tuny zbraní (a ještě více), omezený inventář a jedna kára. A mrtví skagové pod koly.
Narážka 2: Pipboy - znáte pipboye? Ne? někde je chyba. Ano? Claptrap je vtipná narážka na Pipboye, stejné využití v obrázcích a různě ve hře. A umí tancovat.
Graficky je Borderland taky perla mezi perlami, nápad s cellshadingem (stará hra XIII například) dodává tomuhle dítěti ten správný nádech, osobně si nedovedu představit jak by ta atmosféra mohla fungovat, kdyby to běželo na klasickém enginu. Doporučuju se podívat na nějaké HD ingame video, protože to nejde pořádně napsat jak to funguje.
Narážka 3 a více - hledejte a najdete je jich tam více než dost, a to nejenom Fallout 3, ale nejen to, je tam i Šílený Max, Černočerná tma a plno jiných věcí, přesně ty drobnosti, co se všem líbily na starých Falloutech.
Zbraně... tuny zbraní... víc než to. Herní systém, co náhodně generuje zbraně, funguje na výbornou, nenajdete dvě stejné bouchačky, a každá se liší nejenom statistikami (jednoduchými aby se nelekli opičáci u konzolí) ale i graficky. Později se přidávají i různé elementární vlastnosti zbraní (explozivní střelivo, kyselina, zápalné, elektrické).
Ale nechtěl jsem popisovat hru, chtěl jsem upozornit na to, že Borderland jsou to co vznikne zkřížením Diabla, Hellgate London a Falloutů. Protřepat, nemíchat, a užijte si. Už hodně dlouho se mi nestalo abych vydržel u nějaké hry tři dny nonstrop pomalu beze spánku (teda stalo se mi to myslím jenom u Diabla 2 a Falloutu 2). Přesně to co chybělo ve Falloutu 3, jsem našel tady. A ještě něco navíc, Fallout chtěl být RPG střílečka, nepovedlo se, Borderlands tohle neřeší, primárně je to střílečka, a kdo chce může si užít i tu trochu RPG. Rozdíl mezi postavami je v podstatě jen v hlavním skillu a různých bonusech z dovedností, ale kdo nechce nemusí se tím vůbec trápit.
No nic, jdu dobouchat max level a pak se uvidí.
JaW: Děkjeme Moonfearovi za parádní novinku, ale příště prosím psát názvy velkým začátečním písmenem.
SmejkI: Příslušný topič na fóru naleznete zde. Zatím se přišlo na to, že Borderlands neběhá přes Hamachi.