Když bylo zveřejňen Fonline SDK, rozjelo se mnoho projektů. Pak přišlo vystřízlivění a drtivá většina zůstala pouze jako koncepty nebo v různé fázi rozpracování. Na východní frontě byli zaznamenány jisté úspěchy v podobě různých klonů The Life After, které dokonce získaly větší popularitu než originál, ale pro většinu neazbukáčských hráčů 2238 to nebyly plnohodnotné alternativy. Krom větší či menší jazykové bariéry (například populární server Requiem postupně přechází na dvojazyčný režim) je problémem diametrálně odlišné pvp a mnoho dalších mechanizmů hry.
Servery vycházející z 2238 zatím nikdy nebyly dotáhnuty do alespoň trochu konkurenceschopné verze. Jeden z nejslibnějších, alespoň co se týče skutečně odvedené práce, je Fonline:Desert Europe. Hlavním problémem se ukázal rozsáhlý tým složený ze zkušených hráčů 2238. To, co zpočátku pohánělo vývoj dopředu, se změnilo na názorové rozpory a osobní animozitu, vývoj se téměř zastavil a situace vyvrcholila rozpadem týmu. Nyní se zdá, že se opět daly věci do pohybu, pro aktuální info mrkněte na oficiální fórum nebo vlákno na 2238 fóru. Inspirací pro tuhle newsku však nebylo rozběhnutí prací, ale naopak zveřejnění některé projektové dokumentace a grafických prvků pro volné použití francouzskými ex-vývojáři. Krom poodokrytí příběhu je zajímavá snaha aplikovat konvenčnější prvky MMORPG do hry, což je cesta kterou by se podle mého měl FOnline vydat.
No a trochu toho pozlátka na konec: Cryofluid, developer/hráč/umělec, svět opět obohatil o jeho kresby a dechberoucí intro video!