Zdá se, že se webové Doupě začíná pomaloučku vyhrabávat z hlubin hajzlu (vzpomíná ještě někdo na aféru Water Gate, erhm, teda FOBOS? no asi ne...) a začíná být informačně poměrně zajímavé. Více viz útržky:
Doupě o FO3 na GC 2007:
Dostat se na prezentaci Falloutu 3 bylo zábavným a zapeklitým oříškem, jež si nezadal s hádankami nejtěžších adventur. Že byly dopředu obsazeny všechny časy, se dalo očekávat, nicméně zamluvena byla i všechna místa vyhrazená pro prezentaci – víc lidí se do stánku nevešlo. Teoreticky. V tu chvíli se v nás probudila pověstná novinářská drzost – příjemným hosteskám jsme v klidu, leč hlasem vylučujícím sebemenší možnost nepochopení, vysvětlili, že na prezentaci prostě budeme. O tři hodiny později se za námi zavřely dveře skromné místnosti s třemi méně skromnými LCD televizemi a prezentace začala. Bingo!
(...)
Fallout 3 byl hrán na Xboxu 360, nicméně napojení bylo přes VGA kabely, což snižovalo kvalitu obrazu, ne však zásadně. Začátek tvoří intro, jehož část již nějakou dobu znáte z uvolněného traileru. Tam, kde známý hlas pronese „War, war never changes“ však animace nekončí a pokračuje emotivním záběrem na náhrobky a popisováním historie. Nukleární válka v roce 2077 nic neukončila, naopak byla začátkem války jiné.
(...)
Jakmile se seznámíte se souboji a systémem VATS, najdete první město, Megaton. Ve skutečnosti je tahle osada pouhou hromadou šrotu vystavěnou kolem nevybuchlé atomové bomby, nicméně jedním dechem je potřeba říct, že jde o osadu rozlehlou a vskutku působivou. Už vchod vybudovaný z křídel a jiných částí letadla, s bránou ozdobenou mohutnou turbínou se stále se točícími lopatkami dovede ohromit.
Oproti tomu mě nepřesvědčily postavy, na nichž je až příliš patrný rukopis designérů a grafiků Oblivionu. Jestliže ve čtvrtém díle Elder Scrolls byly lehce strnulé obličeje postav prominutelné, zde už mi vadily. Naopak příjemným překvapením byly dialogy mezi NPC, které jsou nyní mnohem konkrétnější a osobitější, než u Oblivionu. Nejde o několik náhodně vybíraných vět bez kontextu, ale postavy se oslovují jménem a baví se o věcech, jež se jich týkají.
(...)
Půlhodinku poté jsme již byli schopni vcelku plynule dýchat a bavit se o Fallout 3 jinak než v superlativech. Nicméně to, co jsme viděli, nás skálopevně přesvědčilo o dvou věcech: zaprvé bude Fallout 3 zcela jiná hra než první dva díly legendárního RPG. Zadruhé má Fallout 3 potenciál stát se stejnou legendou. Do finální hry zbývá ještě dlouhý kus cesty, Bethesda nám však ukázala, že to i teď myslí opravdu vážně.
Doupě o pokračování BioShocku:
Když před několika lety obcházeli zástupci vývojářského týmu Irrational Games (nyní 2K Boston) vydavatele s ukázkou svého nově připravovaného díla Bioshock, několik managerů s nimi vyrazilo dveře. Není divu, jak prozradili tvůrci, původně hra vypadala jako řadová střílečka a prostředí připomínalo typizovanou, čisto skvoucí vesmírnou stanici. Jakmile se však do projektu nalila finance společnost Take-Two, vývoj se začal obracet plynulostí centrifugy. Jeden a půl miliónů distribuovaných kopií a nejvyšší průměrné hodnocení hry na Xbox 360 na serveru Metacritic.com nyní nutí vydavatele k zamyšlení. „Očividně máme v rukou nový fenomén,“ říká předseda Take-Two Strauss Zelnick.