• 31.10.2009 . . . Článek - Recyklace starých příběhů aneb scénáristicé tápání Falloutu 3
Autor: Smejki | 
Zdroj: Morty pro VŠB | Komentuj novinku (5) | 
Tagy: Články Fallout 3
| Sdílet na Facebooku
Šikana Falloutu 3 nekončí. Je to smutné, ale ten obtloustlý americký mladíček živený mletým hovězím podřadné kvality, který by bez maminky nic nedokázel, si nic jiného nezaslouží.
Ne teď vážně. Před časem jsem narazil na článek (překlad, thx Morty), který velice přesně trefil jeden z největších nedostatků Falloutu 3 - nulové invence v universu. Na tento neduh jsou v podstatě citliví jen hráči starých dílů, protože při hraní neustále zažívají dejá vu, a to zatraceně špatná dejá vu. Neustále se opakují a dosti neumněle a nelogicky mixují témata a staré příběhové kontexty, ať už jde o problémy s pitnou vodou, podivné využívání GECKu, úloha FEV nebo přítomnost Enklávy a BOS a jejich striktní bethesdí vymezení na debilně zlé a posvátně hodné. Skutečně velice mrzí, že Bethesda, která si mohla po přesunu příběhu na druhý konec USA počínat velice svobodně, jen recyklovala příběhy staré. Bethesda mohla vytvořit paralelní universum, zcela odlišné, neotřelé a více odpovídající jejich stylu tvoření her. Výsledek je bohužel takový jaký je. Mladí jsou uneseni šíří nápadů, bohatostí netradičního universa, moderním hávem a kvalitativním pozvednutím produkce posledních let. Staří jsou mrzutí, že musí přežvykovat špatně upečený mišmaš z notoricky známých ingrediencí, že Bethesda přidala do universa naprosté minimum vlastních nápadů a že i jejich vlastní nápady vyznívají většinou naprázdno. Proto mají dojem, že se Bethesda na značce jen nenažraně pase. Bethesda si na sebe upletla bič, příště totiž bude muset přednést větší snahu. V případě opětovné recyklace budou staří hráči znechucení jen o malinko více, zatímco ti maldí již budou mít v paměti Fallout 3 a podruhé (jen jinak zpřeházený) jej již asi nepřijmou s tak otevřenou náručí. Mladí a staří se najednou ocitnou na stejné lodi. Fallout 4 rozhodne o kvalitě pracantů pod velením Todda Howarda víc než cokoliv jiného, proto jsem nad bethesdou ještě hůl nezlomil.
... ARCHIV ...
Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!
|