Fallout Online (FOOL) FAQ
Přeložil & zpracoval:
Ještěr
Zdroje
The Vault - Fallout Wiki
No Mutants Allowed
Příbuzné čtení
Ex-BISák John Deiley o konci Van Burenu & rozpuštění Black Isle
Interplay Entertainment @ Wikipedia
Interplay homepage (opravdu luxusní, jen co je pravda)
Základní info + licence a její termíny | |
Co je k čertu Fallout Online?
Fallout Online je pracovní název pro případnou futuristickou MMO RPG hru umístěnou do univerza Falloutu, altersvěta postaveného na brakovém sci-fi z padesátých let, stavící svůj svět do dystopické post-apokalyptické reality. Jednalo by se o decentní odbočku série, jejíž jádro zahrnuje Fallout, Fallout 2 a Fallout 3.
Je Fallout Online oficiální název?
Není. Jelikož doposud nebyl oznámen žádný oficiální titul, spojení Fallout Online (nebo FOOL, chcete-li) je fanoušky užíváno jako reference na případný MMO titul. Opravdový název bude samosebou znám po oznámení hry.
Je Fallout Online opravdu ve vývoji?
Pravděpodobně. Interplay si během prodeje Bethesdě licencoval práva na Fallout MMORPG a najal Jasona Andersona, jednoho z původních tvůrců Falloutu, pro práci na neoznámeném MMO projektu. Jelikož je známo, že IPLY pracuje na jediné hře, je Fallout Online vcelku bezpečný tip.
Je-li FOOL opravu v plánu, zcela určitě bude spojován s Jasonem Andersonem. Za staré návrhy inteligentních mývaloidů bych pracky do ohně nedal.
Kdo vytváří Fallout Online?
Opět se mácháme ve stokách spekulací o dosud neoznámené hře, avšak opakované zaměstnání Jasona Andersona nevede k jiné teorii, než je přítomnost nové vývojářské divize IPLY.
Tak to prrr, není snad Interplay spláchnutý v hlubinách hajzlu?
Po prodeji hromady svých aktiv, zahrunujících mj. licenci na Fallout, Interplay zdá se vstal z popela. Mezi jinými by do budoucna rádi vyvíjeli pokračování starých pecek jako Earthworm Jim, Baldur’s Gate: Dark Alliance, Descent nebo MDK. Přirozeně najdou-li na ně dostatek financí.
Teď má práva ale Bethesda.
Je to tak, Bethesda je nyní úplným vlastníkem Falloutí licence. V dubnu 2007 vyplavaly na povrch účetní papíry, kde vyšlo najevo, že balík věcí kolem Falloutu stál Bethesdu $5.75 milionu. Licence sice zahrnuje i prodej práv na vývoj MMO, avšak právní skulinka umožňuje to samé také IPLY.
Copak je Interplay schopen vypláznout tolik peněz? Co když zase jen neuvážěně blbnou?
Klauzule obsahuje specifickou podmínku, která říká, že IPLY ztratí veškerá zbývající práva, jestliže nezačne oficiálně vyvíjet do 24 měsíců od data uzavření smlouvy (stalo se 4. Dubna 2007). Také musí mít v daném časovém rámci k dispozici minimálně $30 milionů. Navíc potřebuje své MMO spustit do 4 let od oficiálního oznámení (= jeden z hlavních důvodů dosavadního mlžení, ne-li ten úplně hlavní) + bude Bethesdě platit 12% ze zisků plus určité „výpalné z hráčského předplatného“. Na druhou stranu dohoda jaksi nepokrývá otázky, jak má IPLY vlastně začít svůj vývoj ani jakým způsobem se může/nemůže k oněm třiceti milionům USD (nezapomínejte, že jsou pořád hodně ztrátoví).
1. srpna 2007 oznámila ZeniMax Media Inc., dceřiná společnost Bethesda Softworks, spuštění ZeniMax Online Studios. Tuto divizi si vzal do parády Matt Firor, uznávaný expert na poli online hraní, jenž bude divizi soustředit na komerčně zajímavý MMO segment trhu. To může eventuálně vést k Bethesdímu Fallout MMO, zvláště pokud Interplay v jednom ze smlouvou stanovených bodů selže (prozatím se spíš počítá s MMO ze světa The Elder Scrolls).
Kdy to tak může být venku?!
To se teď nedá vůbec odhadovat, nemluvě o tom, že se opakuje situace s Van Burenem a na hře se prozatím „dělá-nedělá“.
Makají na FOOL lidé, kteří měli prsty v předchozích Falloutech?
Krom onoho zmiňovaného Jasona D. Andersona, zaměstnaného od listopadu 2007 jako tvůrčí ředitel, patrně ne. Hra bude ale skoro určitě šmrnclá Fallouty, soudě mj. podle nabídky pracovních míst v Interplay, kde se znalost Falloutu uvádí jako jeden z požadavků.
|
|
Hratelnost | |
Bude možno použít SPECIAL?
Žádné takové konkrétní detaily nejsou známy, ale není to nepravděpodobné. Jason Anderson se k charakterovému systému vyjádřil takto:
Dobrý charkaterový systém je jednou z věcí, kde vidím prostor pro zlepšení. Zdá se, že většina MMO disponuje řádně zredukovanými propočty statistik a nastavením skillů. Nechci se teď nimrat v detailech, avšak obecně vzato si myslím, že tam chybí pocit ovlivnění světa kolem nás a hlavně dojem, že se tak stalo díky určitým specifickým vlastnostem mé postavy.
Za jaké rasy bude takové MMO hratelné?
Dostupné rasy jsou nyní samozřejmě neznámé, avšak vzhledem k falloutí mytologii by mohlo jít o lidi, supermutanty a ghouly. Jelikož za tím stojí Jason Anderson, teoreticky to můžou být i zmutovaní mývalové z The Burrows (Nory), nezařazené lokace pro Fallout 1. Teoreticky.
Co třídy, povolání?
Vycházejme z toho, že bude skutečně použit SPECIAL – a SPECIAL přece nic podobného nepotřebuje.
|
|
Zápletka a mytologie | |
Kdy a kam bude hra zasazena?
Přesné umíštění FOOL je neznámé. Dá se předpokládat, že půjde o nějakou část bývalých Spojených Států, kde se prozatím odehrávaly všechny hry z rodiny Fallout.
Je něco známo k příběhu?
Z příběhu nebylo odhaleno ani ň. Zase pár drobků od Jasona Andersona, tentokrát k metodám vyprávění MMO příběhů:
Myslím, že základ vypravování moderních MMO her může být ještě vylepšen. Hodně světů, které jsem nějakým způsobem navštívil, na mě působilo takovým nedomrlým, nerozvinutým dojmem. Jakmile hru nasekáte na pár tisícovek questů, je někdy těžké udržet dějovou linku pohromadě a příhěh tak mnohdy zapadne v humbuku kolem jednotlivých, navzájem nesouvislých úkolů, na kterých se chtějí designéři obvykle vyšvihnout. A soudružnost mytologie jde do kytek.
Může MMO hodnověrně vycházet také z Fallout Tactics a Fallout: Brotherhood of Steel?
Bethesda s nimi nepočítá pro vývoj Fallout 3 a od IPLY se dá čekat totožný krok. Ne, že by o tom padlo nějaké oficiální slovo.
A co z Van Burenu?
Není známo, zda Van Buren, zrušený projekt Black Isle Studios, může a bude hrát nějakou roli. Ale ani toto není moc pravděpodobné.
|
|
|