• 17.7.2018 . . . Radosti a strasti
Autor: Chekotay | 
Komentuj novinku (7) | 
Tagy: Fallout 76
| Sdílet na Facebooku
Venku prší. To je krásné, protože to znamená, že války o vodu se odsunou o pár dalších týdnů. Zapomeňte na malebné černochy s velkými a tvrdými iPhony, největším nepřítelem naší země je aktuálně sucho.
Tolik tedy k radostem a nyní ty strasti. Zaprvé, až najdu toho maniaka, který jako první začal rodičovským galejím říkat "rodičovská dovolená", zcela nepoeticky mu zakroutím krkem.
Zadruhé, byl ohlášen vývoj Falloutu 76 a jeho vydání 14. listopadu t.r. a na Brahmíně není žádné hate! Jak je to možné? Jednoduše: Nikoho to nezajímá.
A teď vážně. Bethesda nedělá špatné hry. Problém je, že nedělá ani nijak zvlášť dobré hry. Fallout 76 bude její první Massive-Multiplayer-Online-RPG (The Elder Scrolls Online dělal ZeniMax) a bude to samozřejmě našlapané, nabušené a naleštěné a prvních pár patchů nehratelné. Mapa bude čtyřikrát větší, než byla mapa Falloutu 4, která byla o 16 % menší, než mapa Falloutu 3, která je o 4 % menší, než mapa F: NV a také čtyřikrát menší než mapa Skyrimu, což je stejně úplně jedno, protože dobrý designer udělá hru na poštovní známce a špatnému nestačí půlka kontinentu, ale internetová fóra takové hlouposti probírají do mrtě.
Vývoj téhle hry začal ještě před vydáním Falloutu 4 rozvíjením původně vedlejšího nápadu vyzkoušet si, jak by vypadala falloutí multiplayerovka. To znamená, že někde na počátku projektu stálo nadšení a hravost. Také to znamená, že engine bude stejný, jako ve Falloutu 4 (a F:NV a F3, a Oblivionu a Morrowindu), tedy Gamebryo, což je systém sice mnohokrát vylepšovaný a opravovaný, ale přeci jenom starší než můj sexuální život, takže postrádám důvěru ve špičkovou performanci, neboť zkušenosti jsou sice fajn, ale pořádný drajv nenahradí... hovořím stále o herním engine, jasné?
Fallout 76 tedy bude výhradně online hra, výhradně multiplayer. Budete ovšem moci chodit sami a aby nebylo příliš narváno, mají být servery omezovány spíše na maximálně desítky hráčů, než stovky. Všichni lidé ve hře budou hráči, ostatní potvory budou počítačová NPC. Hra časově předchází všem ostatním dílům (jen 25 let po "klipse"!), takže co myslíte, budou tam supermutanti? Moje optimistické já hádá, že tam místo nich budou nějaké originální potvory, moje pesimisitické já potměšile věří, že tam budou supermutanti, i hypermutanti, i gigamutanti. Uvidíme. Hrát se bude v Západní Virginii, která leží, jak název napovídá, při východním pobřeží USA.
Když se zeptáte lidí, proč hrají Fallout 4, tak se zamyslí a pak řeknou něco jako "Můžeš si tam postavit domeček", takže ve FO 76 půjde také stavět domečky i celé základny. Půjde je také ničit. Třeba nějakou tou za války nevyužitou atomovkou, stejně jako ve Falloutu 1, Falloutu Tactics a Falloutu 3. Krom stavění vás kupředu požene i nějaký ten hlavní úkol a nějaké blíže neurčené úkoly boční. To je doména, kterou Bethesda tradičně pokaždé... no nevyniká v ní. Todd Howard s nebývalou upřimností prohlásil, že:
I usually find in our games, the best moments aren’t the ones that we designed.
Chtěl tím říct, že náhodné interakce ve velkém otevřeném světě dávají vzniknout zábavnějším situacím, než by zvládli vymyslet Bethesdí návrháři. Což v zásadě není špatná myšlenka, pokud to neznamená, že na jednu super náhodnou scénu musíte protprět padesát náhodných scén, které se nevyvedly. Samozřejmě, interakce živých hráčů budou výživnějším podhoubím, než náhodné interakce počítačových loutek. Úspěch Falloutu 76 tak rozhodne nejenom o tom, zda Bethesda dokáže proniknout na nejtvrdší kolbiště současné herní branže, ale také, zdali fundamentální idea filosofie Open World dává smysl - anebo je přístup "postavíme pískoviště a hráči už se zabaví sami" blbost. Sám jsem zvědav.
Fallout 76 ještě ani není na světě, ale už má sběratelskou edici, ve které dostanete přílbu ke zbroji T-51. Což je super. Třeba jednou, až vyjde Fallout 231, najdeme na internetu inzeráty "prodám přebytečnou levou paži T-51 za suspenzor k téže zbroji, velikost L".
No nic, dost snění. Nainstaloval jsem do F:NV tolik modů měnících prostředí, že jsem se ztratil v Goodsprings. Dobrou noc.
... ARCHIV ...
Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!
|