G-OST: Během našeho vyšetřování jsme hledali na internetu tvé rozhovory, ale žádné jsme nenašli. V té samé době jsi byl pro mnoho lidí legendárním skladatelem… věřili, že jsi dodal další dimenzi do Fallout projektu – unikátní post-apokalyptickou atmosféru (ubožáci). Zajímalo by nás, jestli jsi tušil na úplném začátku, že tento soundtrack vyvolá takový ohlas a udělal z toho mistrovský kousek
záměrně. Chceš ovládat mysli lidí, že?
Mark: Doopravdy nechci. Donedávna jsem si nebyl vědom, že jsou lidé, kteří poslouchají tyto určité druhy her. Byl jsem poctěn a také ohromen – vypadali, že porozuměli mému původnímu záměru. Fallout soundtrack, cokoliv než cíl stát se ambiciózním, doopravdy neměl žádné hranice, takže jsem nevěděl, co od toho očekávat. Nechtěl jsem ovládat mysli lidí, ale jen trochu manipulovat.
G-OST: Máme informaci, že Tim Cain v jednom ze svých rozhovorů řekl, že má rád temný ponurý druh hudby a že je velký fanda Aphexe Twina. Některé skladby z Fallouta jsou VELMI podobné práci Aplexe… je tu nějaká souvislost, pane Morgane? Nebo, možná, chceš říct, že neznáš ani Tima ani Aplexe?
Mark: Když Interplay přemýšlel o mém využití ve hře, poslali mi nějakou hudbu, kterou měli rádi a chtěli, abych jim udělal něco podobného jako demo. CD co mi poslali, nemělo žádné názvy či jména umělců, jenom pár kousků nerozeznatelné hudby. Dal jsem Interplay co chtěli a myslím, že museli použít něco z mého dema ve finální hře. V té době jsem nebyl obeznámen s prací Aplexe Twina. Pro mě to byla jen interpretace toho, co po mě Interplay žádal.
G-OST: Jsou zvěsti, že jsi měl jen pár týdnů na vytvoření hudby pro Planescape: Torment. Je to tak? Také nás zajímá Fallout soundtrack. Jaký byl časový rámec a kdy jsi začal dělat na projektu? Bylo to úplně na začátku nebo později? Víme, že jsi unaven a chceš už odejít, ale musíme pokračovat, pane Morgane. Samá otázka pro Fallout 2.
Mark: Ano, na všech třech hrách jsem začal pozdě v postupu… Planetscape byla rychlá otočka, přesně jak si myslíte. Dodělal jsem to ve dvou týdnech. Nevím proč, ale hry byly docela často dokončené, ještě než se rozhodli, kdo udělá hudbu. Na Falloutu měli dalšího skladatele, ale z neznámých důvodů, Charles Deenen mě zavolal do práce na tom a také to byla rychlá otočka. Čas na skládání pro Fallout 2 byl také zkrácen. Věřím, že hra byla v podstatě hotova v době, když jsem se připojil a oni spěchali, aby to už vyšlo.
(...)
G-OST: Náměty soundtracku z Fallouta zpracovává zvuk kytary. Skladba “Car” z Fallout 2 se hluboko dotkla srdce lidí – to jsi hrál ty? Pokud ano… máme považovat tvoje ruce za zbraň, pane Morgane?
Mark: Ne, v této určité skladbě jsem nehrál na kytaru.
G-OST: Bethesda Softworks nyní vytváří Fallout 3 a mlčí ohledně jména hlavního skladatele. Napětí okolo toho je opravdu husté. Byly dokonce zvěsti, že to vede Jeremy Soule, což způsobilo civilní rozruch, ale pak prohlásil, že je mimo hru. Většina lidí, včetně nás (za toto můžeme dostat padáka) si myslí, že jsi ideální a jediná postava na toto místo. Ještě mimochodem, vyšetřovatelé našli tvůj profil na www.gsamusic.com odkazující na Fallout 3. Toto je šance odhalit pravdu – je to pravda nebo další dezinformace vytvořená za účelem utajit tvůj život, pane Morgane?
Mark: Díky za ty slova, chtěl bych dělat tuto hru, ale nebyl jsem požádán. Věřím, že po dokončení dvou Fallout her a dalších projektů za ty léta byl mohl Fallout 3 pozvednout na vyšší hudební úroveň. Co se týče www.gsamusic stránky, jedná se očividně o překlep.
(...)
G-OST: Oficiální stránku Fallout 3 navštívili návštěvníci s návrhem umění a docela energetickými symfonickými skladbami. Bylo to skoro šokující poslouchat… protože Fallout je vždy spojován s nasycením temnými procítěnými a etnickými elementy. Jak si představuješ Fallout 3 soundtrack? Máš ty a Tim nějaké nápady jak udělat hudbu Fallouta 1-2 více symfonickou?
Mark: Jak už jsem řekl, vzal bych Fallouta 3 do více moderního místa, zatímco bych ctil elementy předešlých her. Možná těžší, více etnický, více rytmu… mohl by to být hybrid s některými orchestrálními elementy. Jen nic tradičního. Jak si vzpomínám, Tim a já jsme nikdy nediskutovali o orchestru. Nyní když jsi mi to připomenul, tak by to bylo vzrušující být zapojen s novou hrou.
G-OST: Soundtrack k Falloutu je nemožné najít. To samé platí pro Planescape: Torment. Giants: Citizen Kabuto je obecně trochu roztaženější. Mluvíme o Audio CD, samozřejmě, ne .mp3 souborech. Pomyslel jsi vůbec na oficiálním vydání této hudby? Tvá hudba je kult, ovládáš mysl lidí (podívej se na statistiky Last FM) a tento nápad by tě mohl udělat ještě mocnějším, pane Morgane.
Mark: Vladislav se mě na to ptal, ale nemohu najít hodně původních skladeb. Hry byly psány a formátovány do her v krátkých časových úsecích, takže nevím, kam se poděly původní skladby. Doufám, že jsou v mých starých složkách a rozhodně se pokouším je najít. Dám ti vědět, protože bych je chtěl zpřístupnit.
G-OST: Fallout 2 soundtrack nebyl nikdy uvolněn ve veliké kvalitě. Vše, co můžeme najít je čistý výňatek ze hry. Kam jsi zakopal poklad? Je tu nějaká šance, že tato hudba bude někdy uvolněna jako album nebo jako .waw soubory na internetu? Tato hudba patří lidem a ty to držíš někde zamčené – jsi tak vskutku bezcitný, pane Morgane? Chceš doopravdy vidět slzy v našich očích…
Mark: Nebrečte, opravdu po nich pátrám a chci je zpřístupnit.