• 8.2.2010 . . . Fallout New Vegas - co zatím víme ...
Autor: JaW | 
Zdroj: The Vault, NMA | Komentuj novinku (24) | 
Tagy: Fallout: New Vegas
| Sdílet na Facebooku
Tak jsem se konečně dostal k tomu, abych dal dohromady fakta, která nám přinesl ve svém preview PC Gamer:
- Fallout New Vegas (dále jen FNV) začíná v roce 2280, 3 roky po skončení Falloutu 3, 41 let po skončení Falloutu 2.
- FNV bude akční RPG z vlastního pohledu, na stejném enginu jako Fallout 3.
- možnost nastavit "hardcore mode", ve kterém hráč bude muset pít vodu (pravděpodobně i jíst), munice něco váží, léčení nepůsobí okamžitě apod.
- "normal mode" bude podobný tomu, na jaký jsme zvyklí u Falloutu 3 (Nikdo mi nevymluví, že toto není jedna z podmínek Bethesdy).
- příběh se bude točit kolem konfliktu mezi New California Republic, Caesar's Legion (otrokáři z východu) a obyvateli New Vegas.
- hráč začne jako kurýr, zraněný a ponechaný smrti v mělkém hrobě.
Přátelský robot Victor, kterého známe z teaseru, nás vyhrabe a jeho
vlastník, doktor Mitchell vás dá zase dohromady. Projdete si "vigour
testem", ve kterém si nastavíte SPECIAL a dovednosti. Budete mít možnost
projít i "Rorschach testy", které jsou prý jen pro zasmání. Doktor vám
pak dá PipBoy, protože kdysi býval obyvatelem Vaultu.
- několik nových zbraní jako je útočná puška podobající se M4, dvouhlavňový kolt a těžká zbraň s rancem na zádech (plamenomet, granátomet?).
- nové pohyby pro boj zblízka ve V.A.T.S. - golfový úder zvaný "Fore", který vypadá přesně jako ve Falloutu 3 chybějící útok na genitálie.
- jeden z úkolů je zachránit ghoula ze spárů Tabithy, supermutantí krásky, kterého si nechává na opravu svého oblíbeného robota. Po zachycení živého vysílání z Black Mountain Radio a sledování signálu do Black Mountain, můžete ghoula osvobodit. Ghoul se po záchraně může stát vaším společníkem ve zbrani.
- geckoni jsou zpátky.
- potkáte hloupé i inteligentní supermtanty, včetně elitních Nightkinů. Minimálně jednou budete mít možnost je poštvat proti sobě navzájem. Někteří supermutanti vypadají jako ti ve Fallout 3 a někteří jsou noví. Narazíte i na supermutantku Tabithu, vůdkyni State of Utolbitha, s účesem z padesátých let.
- základna NCR je na McCarranově letišti, Caesar's Legion má základnu ve Vegas Strip, zatímco supermutanti sídlí na místě zvaném Black Mountain (jižní část Las Vegas).
- ve hře je také město Fremont a Primm (skutečné město nedaleko Las Vegas, 38 mil směrem na jiho-jihozápad po interstate 15)
- mapka v preview ukazuje i lokaci Area 51.
- dovednosti (skilly) mají větší vliv při rozhovorech. Například, postava s vysokou dovedností výbušniny, bude mít možnost se o výbušninách bavit tam, kde to bude možné.
- reputace se vrátila, doplňuje karmu, jak ji známe z Fo3. Reputace bude v každém městě/osídlení jiná, tak jak to bylo ve Fallout 1/2.
- FNV se bude odehrávat v Mohavské poušti. Vegas nebylo zasaženo tolika atomovými střelami, proto je zde mnoho neporušených budov, nedotčená vegetace. Samotné Vegas je vetšinou nedotčené.
- všechny možnosti v dialozích jsou ukázány všem hráčům, bez ohledu na to, jestli mají šanci uspět nebo ne. Žádný postih za neúspěch.
(K tomuto se vyjádřil J.E.Sawyer: "Každý dialog závisející na dovednostech má dva různé texty: jeden pro vysokou dovednost (povede k ůspěchu) a jeden pro nízkou dovednost (povede k neúspěchu). Pokud nebudete splňovat požadovanou hranici dovedností, uvidíte druhý text. Pro to jsou hned dva důvody:
- stejně tak jako u zamčeného trezoru, hra upozorní, že hráč nemá dostatečnou dovednosti paklíče, že je možnost trezor otevřít.
- některé reakce NPC na hráčovu nízkou dovednost mohou být docela zábavné.
Dále bych chtěl objasnit, co znamená "žádný postih za neúspěch". Jednoduše to znamená, že neskončíte v horší situaci, než před zvolením dané možnosti. Jestliže chlápek vpadne dovnitř se záměrem vás zabít, pořád vás bude chtít zabít, jestliže budete mít malou dovednost řeč a nebudete mu to schopni rozmluvit." (Tohle si myslím, nebyl ten nejlepší příklad. Jaký by byl postih za neúspěch, když vás stejně bude chtít zabít? Bude vás chtít zabít ještě víc?)
Smejki k tomu měl na fóru taky zajímavou poznámku:
"Jestliže jsem vědecký neznaboh, nevím, pro bych se s vědcem nemohl zkusit bavit o vědě...byť mně pošle do řiti.
Nicméně to má i temnou stránku - např hra za idiota. V momentě, kdy budu mít inteligenci 10 bude opravdu divné, když budu mít přístupné dialogy kreténa a naopak. Z toho vyplývá:
1) že tam takové dialogy nebudou --> diversita je v řiti
nebo
2) takto rozdílné dialogy (související se SPECIAL, nikoliv skilly) budou skryty
nebo
3) to bude jak je psáno a mně trefí
nebo
4) to bude vyřešeno nějak geniálně"
- obchodování nebude mít za důsledek jen snížení cen, ale i možnost vyjednávání.
- zbraně mají větší odraz na zobrazení smrti. Brokovnice pěkně pošle postavu na vyhlídkový let.
- společníky budete moci ovládat pomocí kontextového menu pomocí příkazů "následuj", "stůj" nebo "zaútoč" a budete jim moci dávat věci do inventáře a přikázat jim jaké zbraně mají používat.
- "Hoover Dam" je ve hře a zásobuje elektřinou město. "Hoover Dam" a "Helios" (sluneční elektrárna postavena společností Poseidon) jsou dva zdroje energie, ze kterých můžete nasměrovat energii podle nejlepšího uvážení. Helios si můžete nechat pro sebe a použít energii pro napájení silného laseru.
- Ve hře se objeví Vault 21
Tak co, jak to zatím vidíte? Dočkáme se konečně nástupce skvělého Falloutu 2?
... ARCHIV ...
Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!
|