• 14.11.2015 . . . Zač je toho Fallout 4?
Autor: Chekotay | 
Komentuj novinku (54) | 
Tagy: Fallout 4
| Sdílet na Facebooku
Den má 24 hodin a počítačovou hru člověk lehce pozná, až jí odehraje tak 300 hodin. Na recenzi F4 pro Madbrahmínu pracuje Bodkin, ale ještě to bude chvíli trvat. Pojďme se zatím podívat na recenze lidí, kteří soudí po pár desítkách hodin hraní.
Shrnutí několika zahraničních recenzí je na Eurogameru. Je to samé 9/10, jen Destructoid dává 7,5/10 ("glitches...glitches never change"). Pěkná recenze je na Zing.cz, který dává 8/10 a názvy kapitol hovoř za vše: Stavíme ve velkém, Střelba jak má být a Je to stále Fallout? Což je asi dokonalé shrnutí celé věci. (V komentářích pak potěší, že sláva Brahmíny kyne po všech internetech: "Hochu nejsi ty náhodou z Madbrahmin?
tam se scházej tobě podobný onanisti, co se tam vzájemně ujišťujou, že
nová generace Falloutů je to největší zlo co na zem přišlo hned po
Hitlerovi.")
Madbrahmíní onanisti si teď leští ego, protože se ukázalo, že jejich obavy z dob vydání traileru odpovídaly realitě.
Zajímavě se na F4 podíval Vincent Blestiere v článku 'Fallout 4' Review: The Dangers Of Hype. V zásadě říká "Jo, není to špatná hra, ale podle reklamy jsem čekal něco kulervoucího." Hrál verzi pro PS4, která je patrně výrazně méně zabugovaná, než verze pro PC.
Na Metacritic je vidět, že novinářské recenze dávají Falloutu 4 celkem 87 %, zatímco hráči hodnotí za 6,0 bodů. Tohle je hodně zajímavé, když uvážím, jak vypadají novinářská a hráčská hodnocení jiných her: Fallout 89/8.9, Fallout 3 91/8,0; New Vegas 84/8,4; The Witcher 3 93/9,1; Starcraft II: LoV 89/8,5.
A nyní zpátky na Steam. Zde je poměr pozitivních reakcí 78 % (v úterý to bylo ještě 83 %). Tento jev máme i v barvě a pohybu. Když tak člověk koukne na pár recenzí, má docela dobrý obrázek o hře, protože všichni opakují v zásadě totéž.
Je to zatracená střílečka! - - - Konečně pořádný gunfight!
Je to zatracená střílečka! - - - Můžu dávat v bullet-time coup de grace!
Příběh je dementní a slabý. - - - Příběh pěkně odsýpá a nezdržuje.
Postavy jsou jedna jak druhá. - - - Postavy nezdržují od střílení.
Grafika nic moc, když to srovnám s W3. - - - Grafika je luxusní, nemůžete furt srovnávat s FO2.
50 % odpovědí v dialogu nedává moc smysl. - - - Dialogy jsou pěkně svižné a nezdržují od střílení.
Mužský dabing není nic moc. - - - Ženská má pěkný hlas.
Města jsou maličká. - - - Města jsou barevná.
Pustina není vůbec pustá. - - - V Pustině je neustále co zastřelit.
Hra nemá žádný survival mód. - - - Hra je pekelně těžká, málo munice.
Crafting je složitý a nudný. - - - Dá se tam craftit!
Herní mapa je malá. - - - Není třeba nikam dlouho chodit.
Źena nemá v pohledu první osoby ženskou ruku. - - - Juuu! Jde hrát za ženu!!!
Pod nohama se furt motá nesmrtelný čokl. - - - Juuu! Tam je pejsek a nejde zabít!
Questy se opakují. - - - Questy nezdržují od střílení.
Bugfest na kolečkách. - - - Určitě brzy vyjde dalších 15 GB patchů.
Protivníci mají horší AI, než v SoF! - - - Protivníci mají AI!!! Hustý!
Technicky středověk. - - - Stačilo přikoupit monitor 16:9 a gamepad a jede to v pohodě.
Řekněme, že v těchto otázkách záleží na subjektivním názoru, na tom, co člověk čeká, když vyloží na stůl tisíc korun za RPG a přes noc stahuje dalších 17 GB dat. Kromě toho má Fallout 4 několik nesporných positiv:
- Sprint jako ve Skyrimu.
- Crafting skoro jako ve Fallout: Mercanery
- Audio.
- Power Armor.
- Pes umí strhnout protivníka k zemi jako ve Falloutu 2.
Poměrně osvěžující je nápad s "legendary" protivníky, v jejichž pozůstalosti člověk najde "legendary" zbraň - asi jako ve Falloutu 1 Don Gizmo a jeho Mauser nebo jako ve Falloutu 2 Malý Ježíš Mordino a jeho bojový nůž. Bohužel tento nápad dopadl následovně:
"mě zase z nějakého legendárního dvouhlavého jelena vypadla legendární pipe puška, která střílí dva náboje najednou"
No a to by asi jako přehled prozatím stačilo. Část lidí stejně podlehla reklamě a koupila to rovnou s tím, že moddeři dodělají zbytek už zadarmo, část lidí si to stejně stáhla z Torrentu a za týden bude hrát zase něco jiného a část lidí tady má nějaký ten Fallout Resurrection k odehrání.
... ARCHIV ...
Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!
|