Dnes hltáme po každé informaci o Falloutu 3, před deseti lety se však svět chystal na vydání Falloutu 1. Otázky pokládal Desslock- své doby RPG guru a pisatel na GameSpotu, odpovídal Tim Cain- hlavní programátor Falloutu 1.
Desslock: Fallout má podrobný taktický způsob boje, od kritických zásahů až po schopnosti zasáhnout určité místo vašeho nepřítele atd. a byl tak s nadšením přijat RPG hráči, kteří ho jako první vyzkoušeli. Očekáváte, že systém boje bude značně podobný tomu, který byl používán v Fallout demu?
Tim Cain: Ano, v první řadě jsem dávali dohromady vyváženost boje a umělou inteligenci. Přidali jsme schopnost zrychlit tahy NPCček, takže nebudete muset dlouho čekat, až si odehrají svůj tah. Největší rozdíl od dema je přidání kritických zásahů a zásahů vedle. To také záleží na stvoření, po kterém pálíte, a na zbrani, kterou používáte. Boj se stává také značně strategickým, neboť se musíte rozhodovat, zda vystřelíte na cíl s úspěšností 20% nebo ne; šance kritického zásahu je totiž úměrně velká jako šance minout.
Desslock: Grafika ve Falloutu vypadá bezvadně a nadchla tak spousty hráčů, neboť hraní tak opravdového a živého RPG vypadá opravdu dobře. Mimochodem, dobrá práce. Jaké rozlišení a hloubku barev hodláte ve Falloutu použít? Chystáte se také obsáhnout něco speciálního, jako třeba funkční osvětlení atd.?
Tim Cain: Fallout se bude hrát na 640x 480 s 256 barvami. Použijeme jak funkční osvětleni tak i efekty jako je třeba průsvitnost (máme plán udělat Stealth Boye, díky kterému budete téměř neviditelní) a skvělé animace (jeden z našich designérů navrhl udělat přelévající se vlny u břehu, když se dostane na pláž).
Desslock: Co jsou dva hlavní rysy (možná jich je více), které odlišují Fallout od jiných RPG?
Tim Cain: Za prvé, různí hrdinové jsou opravdu odlišní. Když si uděláte pitomého hrdinu, bude mít jiné reakce v dialozích s NPCčky a proto hra nabere jiný směr, což vám neumožní zažít různá příhody. Podobně tak i s hrdinou, který má nízkou hodnotu bojových dovedností- v prvním konfliktu asi nepřežijete, neboť hra zahrnuje velká a nebezpečná monstra. Podobně když si nastavíte vysoké Šťěstí, můžete najít věci, které většina jiných nenajde...
Za druhé, opravdu záleží na tom, jak se ve hře chováte. Buďte drzy a lidi s vámi nebudou obchodovat. Zachraňte město a stanete se hrdinou. Připojte se k těch špatným a uvidíte úplně jiný konec hry. Jinými slovy, tohle je opravdové RPG, kde jste za své činy zodpovědní.
Desslock: Jak uvádí váš web, obsahuje hra "od tvůrců Wastelandu" nějaké rysy, které fanoušci Wastelandu obzvláště ocení (jiné, než podobnost v nastavení)?
Tim Cain: No tak konečně uvidíte, co je to "vybouchnou jako jelito". Hra je stejně násilná jako Wasteland a myslím si, že v jádru je i stejná atmosféra. Pamatujete na toho psa, kterého jste měli najít, ale místo toho jste našli králíka, kterého jste museli zastřelit a tan kluk vás pak nenáviděl? Máme podobné případy jako je tento. V některých je těžké být ten dobrý; případy, kdy je prostě jasné, že musíte udělat něco špatného.
A pak jsou tu fámy o určitých zbraních...