• 15.10.2008 . . . Recenze Falloutu 3 v magazínu Click!
Autor: překlad JaW | 
Zdroj: Fallout3: A Post Nuclear Blog, NMA | Komentuj novinku (34) | 
Tagy: Fallout 3
| Sdílet na Facebooku
Polský herní magazín Click! publikoval recenzi psanou Tymonem Smektałem, který měl možnost si osahat PC verzi. Tady je takový malý výcuc:
- Splnění hlavního úkolu trvá cca. 10 hodin, 30-40 hodin vedlejší úkoly. (pozn. Neříkala Bethesda něco o stovce hodin hraní?)
- Věrní fanoušci herní série mohou být ke konci zklamáni, který je méně komplexní než v předešlých hrách, např. se na konci nedozvíte osud lidí, které jste při svém putování potkali, tak jak jsme byli zvyklí dříve.
- Ve hře je pět stupňů obtížnosti.
- Většina vedlejších úkolů jsou zajímavé mini-úkoly, které se úspěšně vyhýbají klasickému RPG stereotypu, kdy máte například zabít 12 prasečích potkanů. Jsou atmosféričtější než hlavní úkol.
- Cestování mezi lokacemi je nudné. Náhodné setkání jsou velmi zřídkavé a nezajímavé. Naštěstí je ve hře zrychlené cestování (fast travel).
- Hlavní i vedlejší úkoly je možno splnit několika způsoby. Nicméně většina z nich závisí na hráčových statistikách, takže většinou jen jedna možnost má šanci k úspěchu pro daný charakter. Aby jste zjistili jak vypadají ostatní možnosti, budete muset hrát hru znovu s jinak vytvořenou postavou. Otázkou ovšem je, kolik hráčů bude hru hrát znovu.
- Na statistikách postavy založený soubojový systém je více přirozený ve Falloutu 3 než například v Hellgate:London a Mass Effectu. Recenzent upřednostňuje pauzovací systém VATS, kterým Bethesda chce potěšit staré harcovníky, kteří byli zvyklí na tahový systém a zároveň i nové hráče, kteří hledají dynamickou akci. Kuriózně se VATS hraje lépe na PC a na konzoli zase vypadá boj v reálném čase daleko přirozeněji.
- Grafika vypadá zastarale. Některé textury vypadají zblízka příšerně a to platí i o animacích postav.
- Celková technická kvalita není nejlepší. Po dlouhodobém hraní má počítač tendenci zamrzat.
- Přístup k většině voleb vyžaduje použití Pip-Boye 3000, což není vždy nejpříjemnější.
Podtrženo sečteno, Fallout 3 není dokonalá hra a hráči budou rozděleni na dva tábory po vyjití hry, tak jako i teď. Nespokojení budou tvrdě kritizovat Bethesdu za její zjednodušení celé hry v porovnání se starými Fallouty a PC verze bude potřebovat jeden nebo dva patche (jeden je údajně již připraven ke dni vydání).
Nejdůležitější ovšem je, že tvůrci zvládli udržet starou atmosféru série a její nejdůležitější vlastnost - schopnost sám formovat příběh.
Nová hra začíná (i končí) přesně jako předchůdci již legendární větou:"War, war never changes.” To samé můžeme může být řečeno o Falloutu.
Fallout 3 se liší od svých předchůdců, ale to neznamená, že je horší. Je to jen pokračovaní herní série přizpůsobené nové věku interaktivní zábavy - naštěstí si udržuje atmosféru původních her. Navzdory několika nedostatkům je Fo3 silným uchazečem o RPG roku!
Pro:
- obnovení Falloutí atmosféry
- svoboda hraní
- VATS system
Proti:
- zjednodušená hratelnost oproti původním hrám
- mírné technické potíže
CELKOVÉ HODNOCENÍ 8.75 / 10
- hraní - 9.25 (hratelnost: 9.5, životnost: 9.5, variabilita: 9, AI: 9)
- grafika - 8.25 (vzhled: 8.5, animace: 8 )
- zvuk - 9.5 (hudba: 9.5, efekty: 9.5)
- technická kvalita - 7.38 (plynulost: 7, nahrávací čas: 8.5)
... ARCHIV ...
Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!
|