.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv .. |
Znáte to. Začnete hru, nastavíte si staty a skilly. Ve Vegas se opět vrátí traity, tak si je nastavíte taky. Pak se tak nějak potulujete herním světem a hle, kniha. Pár herních hodin četby a najednou umíte zase o trochu líp flusat olovo. Bylo vám divné, že stejná znovu nalezená kniha ve starých i nových dílech vám stále permanentně zvyšovala některý skill? Vždyť to je stejně blbé, jako byste opakovaným čtením obyčejných skript dosáhli dokonalosti v daném oboru. Bylo vám divné, že po přečtení jistě tak vzácných a cenných materiálů, jakým knihy v postapo světě jsou, tyto najednou zmizely, jako byste je sežrali?
Tvůrci New Vegas přišli s novinou, která si absurdností nezadá s mechanikami předchozích dílů. Vedle knih budou k dispozici i časopisy (Skill magazines), které však budou nabízet jen dočasné zvýšení některých dovedností (v řádu herních hodin). Nemůžete se dostat přes nějaký zámek, ale nechcete do lockpick skillu investovat zkušenostní body? Časopis vám dočasné zvýšení znalostí umožní a možná vám tak mnohdy pomůže, aniž by přitom mohla být narušena jemná rovnováha SPECIAL systému. Jsou to takové technické drogy bez rizika vzniku závislosti. Knihy budou ve FNV díky této novince o to vzácnější a cennější.
Jak se na tuto novinku koukáte vy? Jste schopní přijmout, že Fallout jako hra nikdy neodrážel realitu, nebyl simulátorem reálného světa, a jde tedy pouze o herní mechaniku, která má dopomoci větší hloubce taktizování se zdroji? Nebo vám přijde prohloubení absurdity učení pomocí herních textů už příliš velké? Je v reálném světě propastný rozdíl mezi znalostí získanou z knihy a z časopisu? Přináší tato změna v herní mechanice pozitiva nebo negativa? Přijde to někomu stejně logické či pitomé jako veletoče ve zbraňových skillech?
Bude počet knih a časopisů pevný, nebo budou náhodně generovanými objekty,
které by tak, přes veškerou nepravděpodobnost nalezení celý systém
časem rozvrátily? Budou bonusy nezávislé na výši skillu, nebo bude efekt
klesat s mocninou odvozenou z výše skillu? Toto jsou podle mě klíčové otázky, které ukážou opodstatnění celého systému učení z textů, nezávisle na tom, zda časopisy budou, či ne. Nicméně doufám nebude navržený jako berlička pro neschopné a povrchní občasňáky - konzumenty, jimž na míru byl navržen Fallout 3, kde se veškerý morální i schopnostní systém dal účelově ohýbat co pět minut tak, jak se vám to hodilo.
Autor: Carlos | Odesláno: 16:51, 18.9.2010 | ID: 7eb478 | Nahlásit Vaultmasterům |
Vnímám to jako dobrý nápad a rozhodně to nemusí být nesmysl. Naopak. 1) Když si cepuji postavu, které chybí 5% v lockpicku, aby se vůbec mohla pokusit otevřít zámek (předpokládám, že 25% hranice zůstanou), to je zkrátka k nasrání. Takhle je to víc férové. 2) Z hlediska logiky jsem tomu rovněž nakloněn - tyhle časopisy se přece dají chápat jako návody. Na jednu stranu se samozřejmě lze divit, že není permanentní znalost, ale upřímně - kdo z nás si pamatuje všechny návody na IKEA nábytek? Jak ale napsal smejki, je otázkou, v jaké míře a jak přesně to bude v herním systému zabudováno. | |||
Autor: JaW | Odesláno: 17:22, 18.9.2010 | ID: 7f2812 | Nahlásit Vaultmasterům |
smejki - proč by mělo být divné, že si po přečtení knihy o vědě nebo první pomoci, zlepším dovednosti v tomto oboru? Nebo když si přečtu Střeleckou revue, naučím se lépe zacházet a starat se o svou zbraň? Samozřejmě, že je důležitý trénink, ale i obecné znalosti. U těch střelných zbraní je to snad jediná kniha, která trochu "smrdí", protože pokud je těch knih ve hře moc a po každém přečtení se zvýší dovednosti z 30% na 100% (což je obrovský rozdíl), tak to v tomto případě absurdní je. Stačí si přečíst popis ke knihám jako jsou Příručka první pomoci, Skautská příručka, Skripta elektroniky, Střelecká revue, Encyklopedie vědy a člověku je jasné, že je to úplně v pořádku. http://www.madbrahmin.cz/index.php?dir=fallout2/predmety&id=knihy - ty Skill magazines jsou kravina. Když už si něco přečtu, nezapomenu to během hodiny. Ale jak už bylo řečeno, Fallout není simulátor postapo světa a jestli tuhle berlu pro hráče potřebovali vložit do hry, aby zvýšili hratelnost/snížili stres průměrného hráče, že mu něco nejde, nedá se nic dělat. - těma perkama si asi myslel traits/rys postavy - proč už po čtvrté po sobě dáváš ten samý obrázek do novinky? | |||
Autor: smejki | Odesláno: 17:41, 18.9.2010 | ID: 41a986 | Nahlásit Vaultmasterům |
kdepak, mě šlo o opakované čtení stejné knihy ha, traity samozřejmě. já zas myslel nevím na co :D dávám ho pro identifikaci novinky. zavedls to a já to tak pochopil. | |||
Autor: toudi_sk | Odesláno: 18:25, 18.9.2010 | ID: 3290ac | Nahlásit Vaultmasterům |
takže bude FNV zasa o kúsok bližšie k realite, lebo časom má človek tendenciu veci zabúdať (Smejki si počká 10- 15 rokov a potom o tom môže začať polemizovať do aleluja, ale už bude vedieť, že o čom, lebo zistí, že už aj on má HoSiPa) btw. knihy vo Falloute- myslíš, že keď je jeden sprite na jeden typ knihy/ príručky/ časopisu, tak sa jedná vždy o to isté číslo knihy/ príručky/ časopisu? až pri samotnom hraní zistím, či a aká veľká kravina to bude, samozrejme v prípade, že to nebude vhodne vybalancované | |||
Autor: JaW | Odesláno: 18:55, 18.9.2010 | ID: 7f2812 | Nahlásit Vaultmasterům |
smejki - ten obrázek sem primárně udělal pro novinky o české verzi...proto ta krásná vlaječka vlevo dole 8-) toudi_sk - časem určitě zapomene, ale tady se bude asi jednat jen o hodiny, takže to s realitou společné moc nemá...i když je pravda, že ve hře je čas relativní, ale určitě neuběhnou měsíce/roky. - vzhledem k tomu, že všechny knihy třeba o vědě vypadají ve Fo1/2 stejně a hlavně mají stejný popis, beru to jako, že je to jedna a ta samá kniha. | |||
Autor: smejki - toudi | Odesláno: 19:24, 18.9.2010 | ID: 41a986 | Nahlásit Vaultmasterům |
ježiš, já vám nadhazuju myšlenky, které se všude rojí. můj názor je na konci. já to neberu jako realitu ale jako herní mechaniku, kde klíčové je provedení implementace prvků, nikoliv fakt jejich existence. Mechanismus zapomínání/stagnace skillu bych ve Falloutu měl strašně rád, ale jeho provedení ve SPECIAL systému docela těžké. | |||
Autor: valcik | Odesláno: 20:10, 18.9.2010 | ID: 7fec2a | Nahlásit Vaultmasterům |
..ja súhlasím s toudim, knihy v pôvodných Falloutoch síce vyzerali rovnako, ale to je len grafické obmedzenie. Tiež som si ich vždy predstavoval ako rôzne výtlačky. Potom by dávalo zmysel aj to ich "zmiznutie" po prečítaní - konkrétny výtlačok stratil význam, viac sa z neho naučiť nedalo, preto si s ním Chosen One po prečítaní zrejme vytrel riť. Postavičky ľudí v Dene či Klamathe tiež vyzerali rovnako, ale nejednalo sa pri tom o tú istú osobu. :-) | |||
Autor: smejki | Odesláno: 20:26, 18.9.2010 | ID: 41a986 | Nahlásit Vaultmasterům |
ale i ti lidé měli každý jiný popisek. Pokud nešlo o zcela obyčejnou existenci, pak byla nazvaná obecně. | |||
Autor: valcik | Odesláno: 20:33, 18.9.2010 | ID: 7fec2a | Nahlásit Vaultmasterům |
To áno, ale u kníh bol zase popis veľmi všeobecný a dával priestor aj predstavivosti - "zväzok žurnálov z oblasti molekulárnej chémie" ap. Nebolo tam presne uvedené, ktorý ročník alebo číslo časopisu človek číta; išlo len o to, z ktorej oblasti tie informácie sú. (veda, oprava..) Tu asi záleží na fantázii každého hráča, ako to bude vnímať (resp. ako to vnímal). | |||
Autor: Amaroun | Odesláno: 23:22, 18.9.2010 | ID: 6f994a | Nahlásit Vaultmasterům |
Wow doufam ze tam budou navody na sestavovani IKEA nabytku ... Pokud nabytek do bytu ve NV tak jedine stylove od soba :-D .... Sestavovani nabytku jako novy, super, cool, herni prvek na E3 ale nepredstavovali ne ? Ne ted vazne.... super napad, pokud tam bude ten hardcore mod a POKUD bude doopravdy HC.... Ve Fallout 3 jste si rekli u zamceneho trezoru ze sem skocite jindy az budete mit vetsi skill, protoze tam munice, Stimpakty nebyli problem ....V pripade taktizovani a ziskavani kazdyho dostupnyho prostredku do boje to muze byt v HC FNV super napad jak hru posunout a vytvorit novy vyzvy ...... | |||
Autor: Carlos | Odesláno: 03:26, 19.9.2010 | ID: 7eb478 | Nahlásit Vaultmasterům |
Amaroun: Jo, vrátit se můžeš k většině zamčených skrýší ve spoustě her, ale popravdě - kdo to dělá? | |||
Autor: HEX | Odesláno: 20:08, 19.9.2010 | ID: 426e62 | Nahlásit Vaultmasterům |
Jj, taky bych byl nejradši kdyby ve hre bylo 1446421461113551 druhů knih a mě pak nepřišlo divné, že když si ji přečtu po druhé tak se naučím zas něco nového... Jestli s tim máš fakt velkej problém tak zkus třeba tohle vysvětlení. Kolikrát sis musel přelouskat učebnici, než ses něco naučil aspoň na čtyři? A máš to.... |