.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Smejki, Morty, 2009-06-24 06:47:59, Crispy Gamer

Článek - Kritik v exilu

Pře dávnými a dávnými týdny jsem, ani nevím jak, narazil na zpověď jednoho herního kritika, který se přiznal k několika věcem (ať už přímo, či nepřímo):

- nemá rád Fallout 3
- dělá svou práci naprosto otřesně
- neví, co je to kritika
- je srab
- je debil

Není ani tak důležité, čeho se dopustil on, ale spíš na jakou úroveň profesionality herní kritiky posledních let jeho vyprávění ukazuje. A vezmeme-li v úvahu statistiku, pak je velice pravděpodobné, že jeho zpověď není jen ojedinělým výkřikem, ale že tento stav charakterizuje významnou část profesionálních herních kritiků. A další smutná část kritiků, o které se zde ale nemluví, podléhá tlaku ekonomického zákona: "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.". Výsledný pohled na herní scénu je pak velice tristní.
Jak by řekl Chekotay: "Je to smutné, ale je to tak."

Za překlad (v době časové tísně díky zkouškovému) převelice děkuji Mortymu. Čtěte zde.

Sdílet na Facebooku
Autor: JaWOdesláno: 00:26, 24.6.2009ID: 7f9e76Nahlásit Vaultmasterům
Trochu nechápu, proč by ho měla Falloutí komunita honit s vidlema za to, že se mu nelíbí Fallout 3. Pravděpodobně považuje za komunitu bethe$dí přicmrndávače na jejich cenzurovaném fóru a o NMA a jiných fan stránkách sdružující lidi, kteří se zajímají o Fallouty více jak deset let, nikdy ani neslyšel.

Celkem trefně a nezaujatě pak popsal atmosféru jaká panuje na americké herní scéně a včetně toho jak fungovalo hodnocení recenzí.

Pamatuju jak jsem jako mladý kluk přečetl Poklad na stříbrném jezeře ve slovenštině, protože jsem nemohl sehnat českou verzi. Pár stránek jsem se trápil, ale pak jsem se do toho dostal. To samé před několika lety a Egypťan Sinuhet. Pak sem knihu sehnal v češtině a nebylo to ono. Slovenčina je krásný jazyk. Je škoda, že ji tu ve Vaultu vídáme tak málo.
Autor: KeinOdesláno: 09:15, 24.6.2009ID: 7fc64eNahlásit Vaultmasterům
Drsně, drsně...

Hodně zajímavý článek, nepamatuju hu na kterou by bylo něco podobného napsáno, něco na tom bude...
Autor: PavelOdesláno: 12:21, 24.6.2009ID: 42bbb6Nahlásit Vaultmasterům
Článek idiot co nemá rád RPG protože jsou na něj moc komplikovaný, včetně Falloutu 3, kterej je oproti těm původním ještě razantně zjednodušenej, mě má zajímat? nedík.
Autor: JaWOdesláno: 13:42, 24.6.2009ID: 430b0aNahlásit Vaultmasterům
Pavel: To bude nějaká mejlka vašnosti. On se v té hře snažil to RPG najít a jaksi ho vůbec nenašel.
Autor: IcTOdesláno: 15:22, 24.6.2009ID: 61693cNahlásit Vaultmasterům
Ja som si kupil origos fallouta a snazil som sa dufat ze fans nebudu mat pravdu a bude to stat aspon trochu za to, co vsak nestalo, to ze tomu vsetci davali 100% a podobne ma trochu udivilo v tom smere ze som si pripadal divne ked sa mi to nepacilo a v kazdom casaku to vychvalili do nebies, holt aspon vidite ze ani recenzentom sa neda verit
Autor: KalimeroOdesláno: 20:50, 24.6.2009ID: 518abaNahlásit Vaultmasterům
JaW: mě v tom závěru tedy taky připadalo, jakoby si stěžoval (souhlasil s tím kamarádem) že je to moc hardcore/nudný (přestože to hardcore není). Taky jsem z toho získal pocit, jakoby chlapec natěšen reklamou na akční hru dostal moc mluvení a málo akce, což je kritika z opačné strany barikády, než jste vy(my). Jelikož tam strašně povrchně popisuje co se mi líbilo (vats, opakované zpomalené smrti :), styl 50. let - jakoby to byla novinka), tak bych spíše řekl, že předchozí díly nehrál. Výpis toho, co se mu následně nelíbí tak dle mě není "nelíbí oproti F2" ale "nelíbí že je to rpg". Nudí ho rozhovory, nudí ho inventár, nudí ho rozmýšlet si kam dát zkušenostní body atd atd atd. Tomu člověku se vyloženě nelíbí některé aspekty samotného RPG. Navíc jak tam mluví o tom, že by měl být odměněn za nějaké ty vložené body, tak mi to snad připadalo, jakože je to jeho první hra s RPG částí. Možná to kazí horší překlad, netuším
Autor: JaWOdesláno: 22:35, 24.6.2009ID: 7f9e76Nahlásit Vaultmasterům
Teď sem si to přečetl ještě v angličtině a je to v podstatě takový pohled průměrného amerického příležitostného hráče, kterého baví nejvíce akční hry na odreagování se po práci, který o RPG nic neví a na kterého se teď herní průmysl zaměřuje nejvíce, protože konzoli má doma už úplně každý lempl. I proto se trochu divím, že ho Fallout 3 nechytl víc, protože je to hra pro podobný typ lidí jako je on.

To, že ho nebaví stupidní rozhovory, jak říká, se nedivím, protože jsou většinou opravdu stupidní. Ty nemůžou zaujmout nebo vtáhnout do hry opravdu nikoho. V rozdělování zkušenostních bodů a perků nevidí žádný smysl, protože se podle něho na hře ani po 10 hodinách hraní viditelně neprojevují. V tomto mu taky musím dát za pravdu. Já TO hrál 40 hodin a vliv skillů a perků se moc na hře, na rozdíl od opravdu kvalitních RPG, skoro nijak neprojevoval.

Holt bude Todd muset udělat Fallout 4 ještě víc přístupnější příležitostným hráčům (čti jednodušší), aby se zavděčil daleko širšímu publiku a aby se to ještě líp prodávalo a já mu v tomto plně důvěřuji.
Autor: KalimeroOdesláno: 09:35, 25.6.2009ID: 518abaNahlásit Vaultmasterům
Mno tak jednotlivé aspekty by samozřejmě byly na debatu, ale že se staty neprojevují je samozřejmě holý nesmysl. Perky dělají co mají, hodnoty statistik figurují ve výpočtech také jak mají. S pár procenty lockpicku prostě určité bendy neotevřete atd atd atd.

Ve výsledku šlo ale opravdu o to, že ten člověk kritizoval více RPG jako takové než Fallout. Je zde ale krásně vidět, že přestože do komplexnosti a náročnosti původních falloutů to krátká cesta není, tak hloupá akční hra, jak tu F3 mnozí rádi nazývají, to také není.

Každopádně pokud pro hardcore hráče je F3 moc light a pro průměrné hráče je to zase moc složité, tak kde se vzali ty prodeje? To reklama tak masivně působí?
Autor: JaWOdesláno: 10:24, 25.6.2009ID: 430b0aNahlásit Vaultmasterům
Reklama je mocná. Taky jsem až do konce věřil, že to úplně nezkurví a koupil si to. Demo nikdo nevydal (což bylo velmi chytré). Informací o hře bylo zoufale málo a ty co se dostaly na veřejnost byly jen plné slibů a PR keců. A i když jsme rozebírali každý blbý screenshot, pořád si nebyl nikdo úplně jistý o výsledku. Možná jsem měl být opatrnější, když sem se rozmýšlel o koupi. Ale byl to Fallout, takže jsem TO musel mít. Morrowind mě bavil hodně, Oblivion mě zklamal a Fallout 3 nakonec taky. Teď už vím, že stejnou chybu už neudělám a Fallout 4 si určite nekoupím, protože vidím, jakým směrem se hry od Shithe$dy ubírají.
Autor: KalimeroOdesláno: 13:30, 25.6.2009ID: 518abaNahlásit Vaultmasterům
Videí bylo tuším docela dost a recenze též rozebrali jednotlivé detaily, z kterých jsi si mohl udělat obrázek, nehledě na závěrečné hodnocení.
Že jsi kupoval zajíce v pytli je stejně nerozumné, jako předem odsoudit další díl, když se vůbec neví jaký bude.
Autor: JaWOdesláno: 13:51, 25.6.2009ID: 430b0aNahlásit Vaultmasterům
Je pravda, že kdybych vědět na 100%, třeba z dema, že to bude takový shit, tak bych si TO nekoupil. Recenze vyšly po vydání hry a většinu z nich psali stejní tupci, jako autor tohoto článku, kteří hru viděli jenom z letadla a potřebovali jenom zaplácnout místo v časopise/na stránkách, hlavně nebýt pozadu. Kvalitní, plnohodnotné recenze vyšly až několik týdnů po vydání hry. To, že můžu odsoudit Fallout 4 už teď je sice troufalé, ale po zkušenostech s hrami od Shithe$dy, kdy je hratelnost čím dál víc zjednodušovaná, aby je mohlo hrát široké publikum a které jdou s kvalitou díl od dílu rapidně dolů, si to můžu myslím dovolit.
Autor: smejkiOdesláno: 16:50, 25.6.2009ID: 70a85cNahlásit Vaultmasterům
...říká se tomu extrapolace funkční závislosti :-D
Autor: JaWOdesláno: 18:06, 25.6.2009ID: 430b0aNahlásit Vaultmasterům
spíš interpolace, ne?
Autor: smejkiOdesláno: 18:16, 25.6.2009ID: 70a85cNahlásit Vaultmasterům
ne, interpolace je proložení bodů polynomem libovolného stupně (btw, v pondělí jsem interpoloval asi půl hodiny ;-) ).
extrapolace je odhad neznámé hodnoty funkce na základě předchozího vývoje funkce.
Autor: smejkiOdesláno: 18:24, 25.6.2009ID: 70a85cNahlásit Vaultmasterům
jsem vůl.... ne libovolného stupně, ale stupně n-1, kde n je počet bodů, jimiž chceš polynom proložit
Autor: JaWOdesláno: 19:06, 25.6.2009ID: 7f9e76Nahlásit Vaultmasterům
jo, je to tak 8-)
Autor: KnedlikOdesláno: 11:35, 2.7.2009ID: 42e206Nahlásit Vaultmasterům
a ja naivne myslel, ze to je lehka narazka na: "cili jasny priklad zrcadlove perverze" ....
Autor: GandiOdesláno: 20:38, 22.7.2009ID: 6f981eNahlásit Vaultmasterům
Konecne ! Svetlo na konci tunelu. (Snad to nebude lokomotiva . ) Vypichl tytez veci co se mi nelibi . A protoze jsem fanousek originalnich falloutu , soudim , ze to rozhodne nenapadal rpg system jako takovy . (Jak se domnival nekdo vyse napsany. ) V soucasne dobe se desim , kdykoliv slysim , ze se Bethesda chysta zprostituovat nejakou dalsi klasiku. BTW: Prvnim varovanim jak dopadne Fallout 3 , byl Oblivion , vychvalovany reklamnim prumyslem do nebe , ale byla to ....... ( Arenu , Morrowind a Daggerfall jsem hral - fanaticky ). Bethesda ty hry dela jako 3d akcni hry , kterym na posledni chvili nasije radoby rpg kabat. Hrani Falloutu 3 mi pripomina piti spatneho vina ...vecer je fajn , ale pak to rano .
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.