.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Smejki, Justy, 2010-06-07 20:04:14, NMA

J. E. Sawyer o zbraních a Tabit(h)ě

Zpráva o sjednocení skillů Big guns a Small guns tu před pár dny roztloukla nejedno cholerické srdce a tak se Jožka Sawyerů (šéf projektu New Vegas) jal toto obří znásilnění universa obhájit. Je třeba také dodat, že spousty těch ošklivých změn byly plánovány už pro Van Buren (původní F3), včetně zbraňových skillů. Následuje, co přeložil Justy (nečti džasty), kterému děkuji:

J.E. Sawyer o zbraních a pohlaví

V devadesátém sedmém jsem hrál původní Fallout. Stejně jako jeho následovníci obsahoval rozdělení na lehké, těžké a energetické zbraně. Ve F1 byly zbraňové třídy nastaveny tak, že postupně ztrácely na významu. Pokud jste v rané fázi hry investovali do těžkých nebo energetických zbraní, po dlouhou dobu jste z toho neměli valný užitek (pokud vůbec nějaký). Už tehdy jsem to nepovažoval za ideální řešení. Než jste začali hrát, neměli jste ponětí o tom, jak vývoj hry omezí použitelnost zbraní. Nakonec jste stejně skončili u třech zbraní: gatlingu, raketometu a plamenometu. Velké, s těžkou municí a palbou jen dávkami nebo s prostorovým účinkem. Ve Falloutu 3 se seznam těžkých zbraní rozrostl o Fat Mana, Rock-It launcher a laserový gatling, všechny jmenované pak byly ve většině situací přinejmenším ve střední třídě účinnosti. Když jsem se bavil s lidmi, ať už osobně nebo na internetu, a když jsem četl komentáře na internetu, všiml jsem si, že ani ostatní si nebyli jisti, kde je ve skutečnosti hranice mezi lehkými a těžkými zbraněmi (a v případě laserového gatlingu dokonce i mezi energetickými). Uživatelské rozhraní by rozhodně sneslo pár vylepšení, která by toto řešila (my už jsme pro F:NV pár takových změn provedli), ale konceptuálně to byla slabina.

Když jsem se podíval na těžké zbraně určené pro F:NV, přišel mi jejich výčet oproti všem ostatním kategoriím dost malý, nehledě na to, že některé z nich patřily (nebo se alespoň daly lehce zařadit) úplně jinam. Sloučit těžké zbraně s jinou kategorií by ponechalo gatlingu jeho postavení ultimátní, velmi silné zbraně, aniž bychom byli nuceni přijít s dalšími, slabšími těžkými zbraněmi, které by mohly ještě více zmást hranici mezi kategoriemi. Přijít se širokým spektrem účinností pro palné zbraně, energetické zbraně a výbušniny, by nebylo vůbec těžké. Protože naše pojetí dovednostních bodů je střídmější (o tom ale jindy), a protože máme u zbraní požadavek na sílu (který se projevuje ve větším rozptylu u zbraní na dálku a snížené rychlosti útoku pro boj zblízka / beze zbraně), zůstává to, kam vložíte své dovednostní a SPECIAL body, velmi důležitým rozhodnutím. Plně vylepšený gatling v rukou postavy s velkou silou i dovedností v palných zbraních kosí nepřátele jako kombajn i na relativně velké vzdálenosti. V rukou nezkušeného pápěrky prostě jen fluše olovo pánubohu do oken.

Přesná kategorizace zbraní ve F:NV nemá základ v logice, že určité dovednosti si v reálném životě jsou podobné. Lze pochybovat, že tomu tak vůbec kdy bylo (například u raketometu / plamenometu / gatlingu). Kategorizace je mnohem spíš zaměřena na jasné oddělení skupin a jejich pevné definice. Funguje podle jednoduchého vzoru:

* Vybuchuje to? Pak je to výbušnina.
* Používá to energetické články, mikrofúzní články nebo jinou energetickou munici? Pak je to energetická zbraň.
* Používá to jako munici nějaký druh projektilů? Pak je to palná zbraň.

Takže zatímco je pravda, že kategorie těžké zbraně jako taková už neexistuje, je nepřesné tvrdit, že došlo ke sloučení těžkých a lehkých zbraní. Těžké zbraně byly rozděleny do všech ostatních kategorií.

Je mi jasné, že každému se touto reorganizací nezavděčíme, ale shrnul jsem tu důvody k takové změně.
Doufám, že jsou pochopitelné, i když s tímto rozhodnutím třeba nesouhlasíte. Děkuji.


Další Sawyerův komentář na Something Awful odhaluje, že plamenomet byl zařazen mezi energetické zbraně.
Také ostatní zbraně, které používají palivo do plamenometu jako munici, jsou vedeny jako energetické zbraně, kvůli zachování řady.


Dále se J.E. Sawyer vyjádřil k otázce transfobie (strach z transsexuálů, pozn. překl.)

Než byla Tabitha ponořena do nádrží, byla to žena. Sama sebe ještě pořád vnímá jako ženu, takže popisovat ji jako transvestitu je nepřesné; FEV transformuje ženy stejně jako muže a jejich výsledný vzhled je tak velice podobný. Tabitha rozhodně nějakými těmi problémy s osobností trpí, ale rozhodně nemají co dělat s její pohlavní identitou.

Sdílet na Facebooku
Autor: LaRosseOdesláno: 20:45, 7.6.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
Osobně jsem byl také ve Falloutu 1/2 na vážkách, zda se některá zbraň neřadí spíše do těžkých či lehkých či energetických zbraní, resp. zdali nepatří do více kategorií.

Nicméně říci, že všichni končili s gatlingem, raketometem nebo plamenometem není obhajitelné.

Ve Falloutu 2 si velké množství hráčů vybralo gauss rifle či pulse rifle, stejně tak si ve Falloutu 1 vybrali turbo plasma rifle.

Jinak změna tří skupin do jiných tří skupin se nyní kritizovat nedá, dokud neuvidíme výsledek. Věc se má tak, že je nutné propracovat stejnou různorodost zbraní a účinnost energetických a výbušných zbraní jako o palných zbraní, kterých bylo vždy dost.

Uvidíme!
Autor: KeinOdesláno: 20:54, 7.6.2010ID: 4293e4Nahlásit Vaultmasterům
Musím přiznat, že ač s tou změnou nadále nesouhlasím, tak mě celkem překvapilo jak ten člověk uvažuje v širších kruzích. Jinými slovy, od Hownarda byste se podobné vyčerpávající odpovědi nedočkali, ten by vám místo toho cpal video vněmž hráč trhá rekord "v hodu" do dálky s ustřelenou hlavou...

Jsem opravdu zvědav, jak moc špatná hra to bude...a jestli měl být Van buren podobného ražení, tak sme jeho zrušením o nic nepřišli...
Autor: smejkiOdesláno: 20:57, 7.6.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
I když to chápu, nevidím nevyhnutelný důvod k sjednocování tříd (snad krom první pomoci a doktora). Stačí uplatnit multikriteriální (a fuzzy) přístup k ovlivňování vlastností věcí/zbraní. Ty by nepatřily striktně pod jeden skill, nýbrž by prostě byly a vliv by na ně mělo vícero nastavení vlastností hráče/světa, přičemž každá věc by disponovala určitou mírou ovlivnění nějakou vlastností. Zas takové množství zbraní ve Falloutu není, aby se to nedalo vyladit.
Autor: DrizztOdesláno: 21:00, 7.6.2010ID: 5223daNahlásit Vaultmasterům
Tak v jedničce byla turbo pulsní puška určitě nejlepší zbraň. Tohle plus Sniper plus 2 krát Akční hoch plus Bonus kadence = dávám Vůdci kolo maximálně 2 :D

Ve dvojce byl výběr bohatější - Bozar, gaussovka, vindicator, ale hlavně pulzní puška (moje oblíbená). Ještě Alien Blaster, ten myslím dává největší damage ze všech zbraní, ale má malý dostřel, samozřejmě do 1ky taky patří :).

V trojce si nepamatuju, tam to nějak nemá smysl řešít, od doby co se mi do ruky dostala lovecká puška jsem dával všechno na 2 maximálně 3 rány, s plazmovkou na jednu.
Autor: DrizztOdesláno: 21:06, 7.6.2010ID: 5223daNahlásit Vaultmasterům
Tak osobně mi to až tak dobrý nápad nepříjde, přeci jenom zbraňové skilly jsou asi ty nejvíc "ultimátní." Body do výbušnin si nikdo nedá raketomet apod zas tak super nejsou, tím pádem jsou energické a klasické zbraně o to víc ultimátní. Každopádně je to ale rozumější přístup než například mít všechno na dálku pod jedním skillem.
Autor: KeinOdesláno: 21:18, 7.6.2010ID: 4293e4Nahlásit Vaultmasterům
Já jsem například v žádném z falloutů ani v fuckoutu raketomet a plamenomet nepoužíval...
Autor: KeinOdesláno: 21:18, 7.6.2010ID: 4293e4Nahlásit Vaultmasterům
Já jsem například v žádném z falloutů ani v fuckoutu raketomet a plamenomet nepoužíval...
Autor: casinoOdesláno: 21:36, 7.6.2010ID: 51b16eNahlásit Vaultmasterům
2Kein : Detto, ať na Vojensky zakladnu v F1.
Autor: JustyOdesláno: 21:41, 7.6.2010ID: 51d7b6Nahlásit Vaultmasterům
Taky mi přišlo, že si ten člověk moc nevidí do huby... do určité míry se prostě jen snažil obhájit další zjednodušení herního systému. Nacpat plamenomet do energetických, to už mohli rovnou nechat jen zbraně na dálku a na blízko. Jinak souhlasím se Smejkim, že by nebyl problém to udělat hybridně, tak to, pokud si vzpomínám, funguje třeba v pravidlech D&D. A nikdo nemá problém.

Kein: Já to na základě screenů vidím jako splácaninu New Rena ve F3 kabátu a s trochou frikulínské omáčky. Židozlatky se jenom posypou. A vzhledem k tomu, že jsem NR neměl rád ani ve dvojce, tak tady utřu hubu třikrát tolik.
Autor: JustyOdesláno: 21:43, 7.6.2010ID: 51d7b6Nahlásit Vaultmasterům
Jinak plamenomet jsem použil jednou z nouze od mrtvého SM, raketomet jednou při testování, co to dělá, a gatling nikdy. Nějak jsem se za těch dvěstěpadesát rozehrání k BigGuns nedostal ani jednou. :)
Autor: LaRosseOdesláno: 22:22, 7.6.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
Osobně jsem si myslel, že to ve Falloutu 1 a 2 hybridně fungovalo a ono ne (zbytečně jsem kvůli laser gatlingu zlepšoval big guns i energy weapons).

Jinak změna to je, ale jaký bude mít vliv teprve uvidíme.

Jen vzpomínám na MM6 a jeho staff, sword, dagger, axe, spear, bow, mace a blaster, nepočítaje 9 druhů magie (která také částečně hrála roli bojových dovedností).

Samozřejmě nechci desítky druhů zbraní, jen mít na výběr (koneckonců ani Tactics nebylo v tomto ohledu špatné a ultimátní gauss gatling či browning m2).

Autor: DrizztOdesláno: 23:00, 7.6.2010ID: 5223daNahlásit Vaultmasterům
Ale zase to se mi na Falloutu 3 líbilo nejvíc, je tam tolik zbraní, že je ani nevyužijete :). Třeba takový ty klasikcký těžký kulomety jsem snad zkoušel, jenom abych viděl co to udělá :).
Autor: CarlosOdesláno: 23:15, 7.6.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Justy: Jak myslíš ten hybridní systém u D&D?
Autor: CarlosOdesláno: 23:24, 7.6.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Drizzt: Tolik zbraní? Že bych byl něco přehlédl? Dle mého názoru tam bylo kriticky málo zbraní (bráno bez DLC a ve vanilla verzi). Dost slabota. Hlavně na střílečku mi přišlo nepříjemné, že na většinu zbraní došla eliminace z mého inventáře (což je dobré pro RPG, ale když F3 nebylo RPG,...).
Autor: LaRosseOdesláno: 23:43, 7.6.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
Mně žádné zbraně ve Falloutu 3 nenadchly, holt je to střílečka, kde se zbraně mění dle potřeby, ne dle lásky k super kritickému výstřelu v důležité bitvě.

Ani grafika zbraní, sic u konvenčních současných zbraní nejspíše reálnější než ve Falloutu 1 a 2, mě nenadchla. Barvy byly tmavé a nevýrazné, chyběla chuť tu zbraň mít (nakonec jak tu někdo zmínil, chyběl důležitý faktor brnění odečítající přímo zranění ne % a tak se dalo uklohňat cokoliv čímkoliv...
Autor: KeinOdesláno: 00:21, 8.6.2010ID: 4293e4Nahlásit Vaultmasterům
kdyby bylo v F3 tolik zbraní (reálných) jako v Jagged Alliance 2 hned by to tu hru posunulo o pár procent výš, aspoň bych si mohl něco oblíbit, jenže když tam jsou vymyšlený samý mrdky,navíc hnusně vymoelované, tak to není ani jako střílečka dobré..je to prostě smradlavé a otřesné něco...kfyž nad tím uvažuju, tak jsem v F3 neměl žádnou oblíbenou zbraň...
Autor: JustyOdesláno: 00:36, 8.6.2010ID: 51d7b6Nahlásit Vaultmasterům
Drizzt: Hodně zbraní? To bylo zoufalství, po dvou hodinách hraní máš všechny kvéry a munice na čtyři světové války.

Carlos: Nemyslel jsem v DD přímo typ zbraně, ale zranění, třeba drtivé/sečné nebo bodné/sečné. Tady by třeba ten laserový gatling byl energetický/těžký a jako takový by v rámci nějakého rozumného výpočtu profitoval z obou skillů.
Autor: CarlosOdesláno: 00:53, 8.6.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Justy: Jo, to by byl dobrý nápad. Na druhou stranu, pokud se počítá s level scallingem (jakože určitě), asi by se hůře uplatňoval - dejme tomu Tesla Power Armor bude odlná na energetické, takže Gatling to potáhne jen přes těžké; naproti tomu některé jinak slabé samopaly by z toho vyšly dost overpowered. Chtělo by to hodně si s tím hrát, ale nápad je to opravdu dobrý.
Autor: smejkiOdesláno: 08:31, 8.6.2010ID: 50ee7aNahlásit Vaultmasterům
já to vidím trochu jinak

a) zbraně by byly z hlediska destrukčního účinku rozděleny striktně na energetické (telplo, eletřina, plasma, laser), dejme tom zhusta kinetické (=výbušné) a konvečně kinetické (střelné zbraně). Od toho by se odvíjela interakce zbroj-zbraň. Laser Gatling má, nehledě na jeho robustnost a tedy by mohl být Big Gun, jednoznačně energetický účinek a tedy Tesla zbroj by jej mohla velmi účinně potlačit. Zde je na místě úvaha, zda je Tesla zbroj schopna pojmout (reflektovat?) libovolné množství energie. Naopak proti konvenčním a explozivním zbraním by byla účinná jen co do míry vlastností vlastního materiálu zbroje.

a zároveň
b) zbraně by měly nastavené vlastní různé míry příslušnosti/ovlivnění různými skilly/staty/traity/perky. Síla by určovala přesnost/stabilitu střelby dávkou/zpětný ráz. U těžších zbraní zbraní by byl vliv větší (pistole vliv 0-1, samopal vliv 3-5, sniperka vliv 6, raketomet a gatling vliv 8-10). atd.
U skillu Big guns by byl vliv na lehčí a menší zbraně menší, Small guns by měl vliv na těžší zbraně menší, ale přesto stále nějaký.
Obratnost by měla vliv na přesnost střelby a kadenci lehčími zbraněmi a na účinek (jste schopni rychleji a lépe zaměřit citlivá místa).
Energetické zbraně by mohly být použitelné i bez investic do Energy guns skillu, ale jen do nějaké míry. K dalšímu zdokonalení už by byl potřeba.

V podstatě asi popisuju to, co Sawyer, ale nevidím důvod k rušení Big guns skillu, byl by jen jedním z mnoha faktorů.
Autor: chekotayOdesláno: 09:06, 8.6.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
Spíš mám dojem, že popisuješ Fallout 1/2. :) Tam přece mají klasické zbroje tyto parametry:
Třída zbroje Normál Laser Oheň Plazma Exploze a hmotnost (a cenu a vzácnost, dejme tomu)
Takže každá zbroj vlastně reflektuje tyto vlastnosti útočící zbraně:
- Jak dobře s ní útočník míří
- jaké má přímý lokální kinetický účinek
- laser, to je jasné - T-51b je potažena stříbrem, aby jej odrážela
- plasma, tu zase absorbuje tesla zbroj
- exploze, makrokinetický všesměrový účinek - jak moc dobře ta zbroj chrání celé tělo
atd.
To je ideální! M&M6 mě s těmi třídami pěkně štve, stejně tam používám jen čtyři, možná pět (meč, dýka, hůl... možná sem tam morgenstern)
Autor: smejkiOdesláno: 10:21, 8.6.2010ID: 50ee7aNahlásit Vaultmasterům
rozdíl je v tom, že ty mluvíš o zbrojích, já o zbraních. Jejich kritéria jsou mnohem složitější než u zbrojí. Zbroje nejsou ovlivněny skilly (krom naked :) )
Autor: chiquitaOdesláno: 11:22, 8.6.2010ID: 5114c2Nahlásit Vaultmasterům
Sorry za OT, když tu tak pěkně vymýšlíte herní systém, ale opravdu Sawyer říká, že laserový gatling přibyl až v F3? Nebo je to nepřesnost v překladu?
Autor: toudi_skOdesláno: 12:20, 8.6.2010ID: 3290acNahlásit Vaultmasterům
Laser Gatling bol uz vo Falloute 1
Autor: chiquitaOdesláno: 12:57, 8.6.2010ID: 5114c2Nahlásit Vaultmasterům
toudi_sk: No právě, proto jsem se divil.
Autor: smejkiOdesláno: 13:09, 8.6.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
sawyer nikde neříká, že by LG byl až v F3
Autor: chiquitaOdesláno: 13:11, 8.6.2010ID: 5114c2Nahlásit Vaultmasterům
"Ve Falloutu 3 se seznam těžkých zbraní rozrostl o Fat Mana, Rock-It launcher a laserový gatling..."

Autor: smejkiOdesláno: 13:42, 8.6.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
měl bych se držet pravidla: zmáčkni F3 ještě jednou (F3 je klávesa)
Autor: chiquitaOdesláno: 13:54, 8.6.2010ID: 5114c2Nahlásit Vaultmasterům
Třeba to bylo myšleno i tak, že v F3 přesunuli LG z energetických do těžkých... jen mi bylo divný, že zrovna Sawyer by se v tomhle spletl.
Autor: AmarounOdesláno: 14:20, 8.6.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
Kdyby bylo po mym rozdělil bych to na karabiny,smg,rifles,pistols atd atd .. ale tohle mi nějak zvlášť nevadí ... jsem zvědavej především na příběh a questy... a na ten HC mód .....
Autor: Johnny NuclearOdesláno: 15:30, 8.6.2010ID: 7f517cNahlásit Vaultmasterům
ty bastardi zrušili big guns skill to by mě fakt zajmalo jak zkušenej bigguner střílí se sniperkou nebo naopak
Autor: moonfearOdesláno: 18:42, 8.6.2010ID: 33a27cNahlásit Vaultmasterům
taky mi to nějak hlava nebere, v původních falloutech sem sice nikdy nepoužíval těžké zbraně, ale z logiky věci bych to odvodil:

lehké zbraně - standartní pušky, pistole, plivátka, větší důraz na schopnost míření, váha až tak neovlivňuje jak se s tím střílí (jasný, takový M82 pár kilo má), prioritní je efektivita jednoho výstřelu a projetil by se mohl vlézt do dlaně.
těžké zbraně - pár kilo oceli, míření obloukem/od boku/plošný účinek (rakeťák, gattling, plamenomet atd), spoléhají se na množství munice co letí k cíli popřípadě plošný efekt, takže není potřeba "přesnost"
energetické - je to na baterky ? je to energetické, nepočítá se tady s balistikou, funkčnost technologie je diametrálně odlišná od střelných zbraní.

Tohle sou pro mě opravdu jen výmluvy pro zpřístupnění masám dětí s xboxem a plastikem
Autor: KeinOdesláno: 19:56, 8.6.2010ID: 4293e4Nahlásit Vaultmasterům
moonfear: A já těžký zbraně hojně používal...t oje o důvod víc proč by se tyto skilly neměly spojovat, každý totiž hraje po svém...
Autor: LaRosseOdesláno: 22:38, 8.6.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
Ale to, pánové, znamená, že to někdo z Vás (já tedy ne) bude muset hrát, aby mohl následně poreferovat.
Autor: CarlosOdesláno: 23:48, 8.6.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Podobně jako Kein jsem si několikrát vyzkoušel hraní s těžkými zbraněmi. Především tedy ve Fallout: Tactics. I ve Fallout 3 jsem kombinoval boj zblízka (v interiérech) a boj těžkými zbraněmi (v exteriérech, aneb když už jsou to AI dementi, tak proč s nimi ztrácet čas, ne?).
Ta změna je nelogická, hloupá a jen těžko obhajitelná.
Autor: AmarounOdesláno: 07:19, 9.6.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
Carlos: nelogická ?? haha :-)
Autor: smejki - AmarounOdesláno: 11:49, 9.6.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
Logická, nicméně ne nezbytná
Autor: CarlosOdesláno: 19:23, 9.6.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Amaroun, Smejki: Přijde mi hloupá i nelogická. Zkuste to trochu rozvést, ať se eventuelně poučím.
Autor: smejkiOdesláno: 19:36, 9.6.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
neumím ti popsat logiku věci, když už bylo vše řečeno. Zkus mi popsat tu nelogiku.
Autor: CarlosOdesláno: 20:11, 9.6.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Jak bylo napsáno výše - těžkými zbraněmi se diametrálně jinak míří i střílí, obecně je u nich jiná manipulace, je tedy podle mého nesmysl mít stejný skill pro zbraně řekněme do pěti kilogramů i pro zbraně tuto hmotnost mnohonásobně převyšující. Neumím si např. představit, že člověk, který umí střílet z devítky, umí automaticky rozmašírovat frajera na pětset metrů z rotačního kulometu. Jasně, je tady velký rozdíl mezi střelbou třeba z devítky a odstřelovačky, ale podle mého se to ještě dá skousnout.
Autor: AmarounOdesláno: 20:17, 9.6.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
Carlos: osobně za mne .... musím říct že používat slovo logika je trošku mimo mísu co se týče zbraní v F (si myslim) a vlastně vůbec u nějakých ostatních pravidel hry ....
Autor: smejkiOdesláno: 20:37, 9.6.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
Však taky Sawyer píše, že je u zbraní požadavek na sílu, takže ti vysoký skill bude k hovnu, když jsi pápěrka.
Autor: CarlosOdesláno: 21:05, 9.6.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Amaroun: Nebudu slovíčkařit. Ber ten komentář, jakobych tam napsal slovo 'dementní' a to v tom smyslu, že i ve srovnání s herní logikou působí nerozumně.

Smejki: To, že dokážu obstojně střílet z devítky a mám dost síly, abych zvedl gatling, ze mě ještě nedělá mistra v jeho ovládání.
Autor: AmarounOdesláno: 21:14, 9.6.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
Carlos: jasný já jen že to tady docela zaníceně řešíte :D ... tak jsem myslel, že už i došlo na formální logiku :D
Autor: smejkiOdesláno: 21:23, 9.6.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
v otázce míření, kterou jedinou zmiňuješ (a tedy i rozptylu) ano.
Autor: CarlosOdesláno: 22:08, 9.6.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Počkej, chceš mi tvrdit, že je totéž mířit přes mušku (či optiku) jako mířit od boku? Chápu, že třeba rotační kulomet není zrovna přesná zbraň, ale trefit s ním něco ve větší vzdálenosti a nesnažit se to vykropit všude okolo je něco trochu jiného než vystřelit z menších kousků. Raketomety mají také hodně jiný styl míření (a snad i jinou trajektorii letu? Teď jen odhaduji).
Autor: smejkiOdesláno: 22:19, 9.6.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
míření od boku minigunem ti stačí opravdu jen síla ho udržet. míříš od boku, takže sleduješ, kde se práší a snažíš se to udržet ve stejné poloze. raketomety mají taky mířidla (případně laserové navádění, jestli tedy není jen ve hrách). opět jen stačí to udržet, zamířit, zmáčknout čudl a neodletět.
Autor: JaWOdesláno: 23:33, 9.6.2010ID: 602ecaNahlásit Vaultmasterům
No, smejki, já nevim, nejsem expert na zbraně, ale podle tvé teorie není potřeba u vojáků dlouhodobě cvičit zacházení a střelba se zbraněmi, protože prostě stačí zamířit a zmáčknout spoušť. Stačí jen chodit do posilovny 8-)))
Autor: smejkiOdesláno: 23:48, 9.6.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
pokud umíš zacházet i s jinými zbraněmi, proč ne?
Autor: JaWOdesláno: 00:06, 10.6.2010ID: 602ecaNahlásit Vaultmasterům
To nemyslíš vážně, že ne? 8-))
Autor: JaWOdesláno: 00:34, 10.6.2010ID: 602ecaNahlásit Vaultmasterům
Jen pro zajímavost, v popisu dovednostní střelných zbraní se říká:

{100}{}{Střelné zbraně}
{200}{}{Používání, údržba a obecné znalosti o lehkých střelných zbraních, jako jsou pistole, samopaly a pušky.}

{101}{}{Těžké zbraně}
{201}{}{Používání, údržba a obecné znalosti o těžkých zbraních, jako jsou miniguny, kulomety, raketomety, plamenomety apod.}

{102}{}{Energetické zbraně}
{202}{}{Používání, údržba a obecné znalosti o energetických zbraních. Technika ovládání zbraní založených na laserové nebo plazmové technologii.}

Nejde tedy jen o zamíření a zmáčknutí spouště, ale i o údržbu, obecné znalosti a hlavně o techniku ovládání zbraní, která je určitě jiná u pušek a třeba u raketometů.

Jak je vidět třeba tady na tom videu, voják musí svou zbraň dokonale ovládat a být zastřílený. A určitě mu nebude stačit mistrovství ve střelbě z pistole a vysoká síla, aby s tím něco trefil.
http://www.youtube.com/watch?v=mkFU7o3IAaM
Autor: smejkiOdesláno: 01:05, 10.6.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
stále jde o čistou mechaniku, tak netuším proč by údržbaa znalost minigunu měla být výrazně jiná než u pušky/samopalu.
Autor: JaWOdesláno: 10:20, 10.6.2010ID: 602ecaNahlásit Vaultmasterům
smejki - Jasně, traktor a Porsche je taky čistá mechanika, tam taky nebude rozdíl v údržbě 8-)))

Zeptej se Justyho na fóru, jestli když přišel ke kulometu, raketometu nebo plamenometu (to asi ne 8-)), jestli s tim uměl hned z fleku zacházet, rozebrat, vyčistit a při střelbě hned něco trefil nebo na to potřeboval delší trénink. Já bych si tipnul to druhé.
Autor: smejkiOdesláno: 11:29, 10.6.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
Tak vezmeme li to do detailu, tak je mnoho technických konceptů, takže i Small Guns jsou podle tvé logiky příliš obecné, neboť je třeba se seznámit s každým systémem zvlášť.

A také říkám, že zrušení Big Guns nepovažuji za nutné, nicméně ne nelogické.
Autor: JaWOdesláno: 12:16, 10.6.2010ID: 602ecaNahlásit Vaultmasterům
Samozřejmě by bylo daleko lepší, kdyby byly zbraně daleko více roztříděny - pistole a revolvery, pušky, brokovnice, samopaly a útočné pušky, kulomety, granátomety a raketomety apod.... to by bylo dokonalé, ale místo toho se to jen takhle zjednodušuje. Škoda mluvit.
Autor: smejkiOdesláno: 13:02, 10.6.2010ID: 4246eaNahlásit Vaultmasterům
To jistě. Ovšem já žiju dojmem, že Fallout je hlavně kecací a příběhové RPG, takže bych nerad, kdyby většina skillů byla zaměřena jen na boj.
Autor: JaWOdesláno: 13:45, 10.6.2010ID: 602ecaNahlásit Vaultmasterům
Já tím dojmem nežiju od Fo3.
To, že by bylo k dispozici víc možností, přece neznamená omezení čehokoliv jiného. Bylo by to jen plus.
Autor: smejkiOdesláno: 14:13, 10.6.2010ID: 4246eaNahlásit Vaultmasterům
zahraj si Dwarf Fortress :D
Autor: JaWOdesláno: 14:17, 10.6.2010ID: 602ecaNahlásit Vaultmasterům
Už sem se na ten zázrak díval, neboj 8-)
Autor: AmarounOdesláno: 16:26, 10.6.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
jaký to je ??? Dwarf Fortress .. chystám se na to dlouho .....
Autor: JaWOdesláno: 16:37, 10.6.2010ID: 602ecaNahlásit Vaultmasterům
Jen sem se o to zajímal, přečetl pár recenzí a viděl pár videí a všichni nad tím ucvrkávají, kromě těch, co hledají ve hrách grafiku namísto kvalitní náplně.
Autor: dexterOdesláno: 13:01, 11.6.2010ID: 518a58Nahlásit Vaultmasterům
Zapomínáte tady na jednu poměrně dost podstatnou věc - většina těžkých kulometů, gatlingů a velká většina granátometů jsou stacionární záležitosti. Jednak proto že by to člověk ani neunesl, natožpak udržel v ruce při střelbe a potom taky z důvodu značný žravosti střeliva (problém gatlingů). Takže u stacionárních opravdu stačí jenom zamířit a zmáčknout knoflík. Představa že v moderním boji někde pobíhá maniak s gatlingem a vozejkem střeliva je silně úsměvná.
Nejtěžší ručně použitelný zbraně jsou lehký kulomety (M60, M249, PPK - ne M2), ze kterých se střílí naprosto stejně jako z útočný pušky.
Autor: PajaOdesláno: 15:51, 11.6.2010ID: 5161beNahlásit Vaultmasterům
Myslíš RPK.
Autor: LaRosseOdesláno: 17:42, 11.6.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
Dextere, zapomínáš, že tu máme power armor:-)
Autor: JaWOdesláno: 17:57, 11.6.2010ID: 602ecaNahlásit Vaultmasterům
Dexter hlavně zapomíná, že je to sci-fi, kde je všechno možné 8-)
Autor: chrome redOdesláno: 12:54, 13.6.2010ID: 51d87aNahlásit Vaultmasterům
zase s falloutama vymrdavaji. eh. jasne tady jdou na ruku vsem "mladsim hracum" kteri "musi byt ve hre neprekonatelni supermani" nejlepe okamzite a pak uz porad. chybi naprosto ta nutnost se rozhodovat ktere zbrane asi najdu, jestli je budu pouzivat a mit do nich strelivo (no jo, neni to RPG, proc tady vubec brecim). F1 bylo skvele v tom, ze se dalo pomerne slusne projit s kazdym typem zbrani. F2 bylo delsi, takze byla i vetsi moznost rozvijet zbranove skilly, pokud clovek chtel. ale uplnym odstranenim specializace postavy/hrace se z toho neco ztraci, podle me.
jinak asi jako mnoho lidi, tezke zbrane jsem pri hrani pouzival vubec nebo minimalne, natoz do toho cpat body.
jinak technika strelny se urcite mezi tridama zbrane lisi, udrzba je taky jasna. stejne jako techniky mireni (vic prijmu to, ze se strilenim z pistole naucim odhadovat balistiku strel potrebnou pro ostrelovacky, nez pouzivat minigun).
Autor: LikvidOdesláno: 23:15, 13.6.2010ID: 5160f2Nahlásit Vaultmasterům
Tahle diskuse je misty celkem vtipna :)
V puvodnim rozdeleni jsou ve stejne kategorii kulomet, gatling, plamenomet a raketomet, tedy prakticky po vsech strankach diametralne odlisne zbrane a nikomu to zda se nijak zvlast nevadi, ale dejte kulomet do stejne tridy s puskou a najednou je to strasna kravina a oteviraji se kudly v kapsach :))

Naprosta vetsina pocitacovych her je v rozdeleni zbrani uplne nelogicka, mnohdy az absurdni a Fallout rozhodne neni a nikdy nebyl vyjimka.
Ono to ze nekdo umi "obstojne strilet z devitky" neznamena dokonce ani ze bude umet strilet ze ctyriactyricitky, ale presto urcite nikomu nevadi, kdyz je 9 mm pistole ve stejne kategorii jako .44 revolver, ze ano :)
Je to jen hra, tak to tak berte a nezapominejte, ze drtiva vetsina hernich vyvojaru zna zbrane jen z filmu, Internetu a pocitacovych her, tak tam nehledejte logiku ;)

Jo a zjednodusene herni mechaniky nejsou automaticky minus, casto tomu je prave naopak. To jen tak mimochodem.
Autor: DritzztOdesláno: 20:00, 16.6.2010ID: 511590Nahlásit Vaultmasterům
Sry Carlosi, myslel jsem 2ku :). Viz můj příspěvek o hodně moc nahoru :).
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.