Wasteland je duchovní předchůdce Falloutu, jehož sequel se po 25 letech snaží přivést k životu Brian Fargo, zakladatel Interplaye. Fargo požadoval na realizaci 900 000 dolarů. K nynějšímu času se vybralo již přes 2,7 milionu dolarů, což je dechberoucí výsledek. Projekt můžete podpořit na stránce
na Kickstarteru, případně přes
PayPal. Wastelandu bude věnován speciální článek, ale nevím, zda se stihne vydat před koncem financování. Proto tato strohá čistě informativní newska, jen pro tento moment. Stay tuned!
UPDATE: Tak jsem se dozvěděl, že článek vyjde až o víkendu, což je bohužel lehce po funuse. Proto vám Wasteland 2 zevrubně popíšu. Vzhledem k tomu, že je hra plně financována hráči, nemusíme se bát, že by se z projektu stal další klon něčeho úspěšného. Naopak. Brian Fargo chce udělat hru oldschoolovou, hru, která spojí starý Wasteland a isometrická RPG zlaté éry, jako Fallout, Planescape: Torment, Baldur's Gate, Icewind Dale, Arcanum atd.
Rozdíl mezi starým Falloutem a prvním Wastelandem je z hlediska designu toliko v tom, že Wasteland:
- byl ryze party-based
- obsahoval adventurně dungeonovské puzzly
- má odlišný svět, který vychází ze stylu své doby - tedy žádný padesátkový retrofuturismus, nýbrž něco jako první Terminátor a druhý Mad Max
- co se týče humoru, byl značně šílenější oproti Falloutu 1 a méně infantilní a geekovský než ve Fallout 2
- byl více soubojový
Spojnými body obou sérií jsou pak:
- postapo
- tahové souboje
- americký jihozápad
- těžké morální volby
- satira
- neúprosná drsnost světa (děvky, otroci, dětští vojáci a podobné radosti)
Z toho, co je známé a dané, má být Wasteland isometrické party-based RPG s tahovými souboji. Protože se vyhýbáme vydavatelským domům, bude hra stejně dospělá, krutá a politicky nekorektní jak staré Fallouty (takže půjdou zabíjet děti, pokud tam budou). Hra bude značně nelineární a plná těžkých morálních voleb. Bude se odehrávat v Kalifornii, kdy budete velet nově zřízené základně Pouštních rangerů.
Z Wastelandu dost těžil Fallout: New Vegas a hlavně jeho DLC Old World Blues.
Abyste mohli odchytit trochu nálady, jíž bude Wasteland vládnout, pozrite na první dva koncept arty.
Sluší se říci, že na hře dělá i
Chris Avellone, vrchní designer Planescape: Torment, Vault City a New Rena ve Falloutu 2, KOTOR 2, Fallout: New Vegas a tří jeho nejlépe hodnocených DLC. Hudbu buce dělat
Mark Morgan, který ozvučil Plascape: Torment a první dva Fallouty. Dělají na tom tedy ti nejpovolanější a jde prakticky o poslední pokus o oživení isometrických RPG a podmínky pro jeho realizaci už nemohou být lepší. Záleží už jen na rozpočtu.
InXile úzce komunikují s komunitou prostřednictví
oficiálního fóra. A abych byl trochu materialistický, tak takhle levně už tu hru neseženete.