• 13.9.2010 . . . Tíživá rozhodnutí v New Vegas
Autor: Smejki | 
Zdroj: NMA,Strategy Informer | Komentuj novinku (12) | 
Tagy: Fallout: New Vegas Rozhovory
| Sdílet na Facebooku
Ve FNV neexistuje "big bad guy", což kvituji. Už v době F2 jsem považoval bossismus za hloupý a překonaný. Jak mě zklamalo, že jsem nakonec musel drtit horu jménem Frankie. I na první pohled klaďasové jako NCR nejsou ideální a ve výsledku může být hráč překvapen, ke komu bude nakonec tíhnout.
Když se v souvislosti s FNV mluví o svobodě rozhodnutí, nejde o F3-like pseudorozhodnutí v rámci nějakého subquestíku, zda na základě hloupého černobílého morálního "dilematu" pomůžete jednomu nebo druhému, nebo jednoho zabijete či necháte jít. FNV je založený na rozhodnutích v malém i opravdu velkém měřítku. Poté, co najdete kostičkovaného pána, co vám vpravil do hlavy kouli a do plic prach, stojíte před velikým počtem skutečně zásadních rozhodnutí, přičemž následky každého nejsou jen manipulací s účelově ohýbatelnou karmou, ale jdou opravdu daleko a hluboko. Hrou vedou minimálně tři a půl cesty - pomoc NCR, pomoc Legii, pomoc Vegas pod vedením pana House anebo také cesta Vegas nezávislého na Houseovi. Dost možná se budete moct protlouct i bez kontinuální pomoci komukoliv, to jsem dost dobře z rozhovorů nepochopil. Vše pak korunuje systém reputací u jednotlivých skupin, přičemž můžete dosahovat nejen kladné a záporné, ale i smíšené.
J.E.Sawyer tento aspekt, na který se skutečně velice soustřeďují, popsal vlastními slovy:
"Jedna z věcí, kterou jsme chtěli opět použít ve velkém, je morální nejednoznačnost různých organizací ve hře... i ve Falloutu 3 byla jistá nejednoznačnost, ale nyní je skutečným středobodem celého konceptu. NCR (The New Californian Republic) jsou presentování jako "správňáci", jenže čím více o nich víte, tím spíše dojdete přesvědčení, že jsou zkorumpovaní a nekompetentní. Někteří jejich vysocí činitelé jsou skutečně příšerné osobnosti a jejich činy nejsou o nic lepší. Caesar's Legion na druhou stranu je otrokářská organizace, ale jsou tu věci, které ne že by je přímo omlouvaly a dělaly z nich svátost boží, ale rozhodně dávají svým způsobem smysl.
Takže to by byla jedna věc. Druhou ohromně důležitou věcí je systém reputací. všechno, co učiníte některé organizaci se odráží v jejím postoji k vám, zpětnou vazbou vám je pak jasně deklarovaná role z hlediska celého světa. Ovlivňuje to, jaké a jak se vám nabídnou úkoly a jaké jsou reakce NPC vůči vám, dokonce i co se týče zdánlivých prkotin. Například jsem během posledního hraní začínal s kladnou reputací u NCR, jenže ta se záhy pokazila a NCR poslala své rangery, aby mě zabili. Nakonec se mi reputaci povedlo zase nějak srovnat. Když pak šel kolem jedno vojáka Republiky, prohodil:"No, každopádně Legie ví, která strana je lepší." To je přesně ten druh detailní reaktivity, který považuji za skvělý. Mám u této skupiny smíšenou reputaci a její členové na to reagují. Skutečně jsme se na to zaměřili a já doufám, že se to lidem bude líbit."
Příště o hudbě a zvuku celkově
... ARCHIV ...
Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!
|