• 30.8.2017 . . . Bethesdí fešácké mody pro Fallout 4
Autor: Chekotay | 
Komentuj novinku (6) | 
Tagy: Fallout 4 Modding
| Sdílet na Facebooku
Ty tam jsou doby, kdy se do moddingu Falloutů pouštěli jen naprosti šílenci, kteří z pofiderních ruských serverů stahovali na koleni zbastlené nelegální nástroje k editaci původních Falloutů.*) Dnes je doba jiná, engine je důkladně provařený (Havok byl představen v roce 2000 a hádám, že je starší, než někteří hráči, kteří si jej dnes užívají.), nástroje vyšly ofiko a vůbec je moderská komunita hýčkána z nejvyšších míst. Kromě známého modařského serveru Nexus (zapojte se i vy do bitvy o nová pravidla českého pravopisu) je možno mody zdarma najít i na domovské stránce producenta. A právě Bethesda právě dělá další krok směrem k podpoře modů. Nebo to tak aspoň vypadá.
Divoké modování má pár výhod: Z kyberprostoru se na vás může vyvalit opravdu cokoliv, kreativita je neomezená; jo a taky je to zdarma.
Nevýhodou je, že mody jsou navzájem nekompatibilní, destabilizují hru, schází jim jakákoliv podpora a kolikrát se na to autor vykašle hned po zveřejnění alfa verze, neboť téma je třeba nosné, avšak jej už to nebaví.
A teď si představte, že by se nějakému fakt dobrému modu dostalo plné, oficiální, podpory silného producenta, a to ne jen tak lecjakého, leč toho z nejpovolanějších, totiž vlastníka původní hry. Boží představa, co?
No tak se zase utřete a nechte si zajít chuť.
Bethesda přichází s Creation Clubem, místem, kde si můžete koupit mody pro Fallout 4 a The Elder Scrolls V. Mody zde jsou zaručeně funkční a kompatibilní jak navzájem, tak s vlastní hrou. Vytvářejí je jak kmenoví pracovníci, tak externí vývojáři, kteří jsou za svou práci placeni, a než je produkt zveřejněn, prochází standardním testovacím kolečkem. Takže vy za svých pár korun dostanete profesionální obsah v kvalitě, která je u Bethesdy na tradiční úrovni (ehm) a nemusíte se o nic víc starat. To je fasa.
V čem je háček?
No tak za prvé v tom, že nyní, na začátku projektu, kdy je největší zájem, těch modů není mnoho. Dále už samotný fakt, že Bethesda chce spolupracovat jenom s profíky, nutně omezí největší výtrysky kreativity. No a pak je tady ten problém s autorskými právy nebo čím, takže se Bethesda nechce zahazovat podporou stávajících modů, leč vše nabízené v Creation Clubu je "all-new content". Což je smutné - zamáčkněme slzu nad výše nastíněnou představou vypucování osvědčených a oblíbených, důkladně rozpracovaných modů - ale ještě smutnější je, že ani tohle se nepovedlo. Skoro všechny za peníze nabízené "all-new" mody tady totiž již nějaký ten pátek jsou a to tak, že zadarmo.
A navíc to vypadá, že tyhle CC mody jsou omezeny vyhrazeným objemem dat a ten je poměrně malý, takže zapomeňte na nějaká "skoro-DLC".
Sečteno, podtrženo, pár hodin po otevření slavného a půl roku dopředu propagovaného Creation Clubu**) to vypadá tak, že nyní už nemusíte mod ke změně barvy pip-boye trapně stahovat zadarmo jako nějaké socky, ale můžete si ho koupit.
Takže těžko říct, jestli sledujeme převratný pokus o zavedení mikrotransakcí do áčkového single-playeru, nicméně už jen ten shitstorm v komentářích pod Bethesdím release stojí za to. :-)
P.S.: A to, že Bethesda hráčům nadělila sto kreditů do začátku zadáčo, jí je platné jako Bělobrádkovi jeho humorem přetékající omluva.
*) Mimochodem, nešlo by sousloví "původní Fallouty" nahradit něčím kratším? Očividně by se šiklo rozdělit obsah našeho webu na Fallout a Bethesdallout. Nemáte nějaké nápady?
**) U nás jste o něm neslyšeli, protože mi je Fallout 4 egál.
... ARCHIV ...
Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!
|