• 15.11.2010 . . . Brahmíní vemeno: Třetí výherní místo
Autor: Chekotay | 
Komentuj novinku (17) | 
Tagy: Soutěže Povídky Komunita Brahmíní vemeno
| Sdílet na Facebooku
Napřed něco úplně od věci, na netu jsem našel vědecké zdůvodnění, proč lidem ve Falloutu 3 po zásahu z libovolné zbraně ulétávají hlavy. Na četbu náročnou odbornou literaturu v podobě impaktového článku najdete zde. A teď zpátky k soutěži.
Dnes tedy Meehailova povídka Broken Dreams: Jednooký, která se umístil na bronzové příčce.
Příspěvek #30 [PDF]
Aranelka: ano, ANO!
Bodkin: Ale jo, spíš Ano.
Dawen: ANO
Chekotay:
Tohle je tak krásné! Vždyť to je báseň v próze! Mám chuť vzít cáry mlhy
jako dlouhé hedvábné šátky a obalit jimi ta polámaná křídla vážky
zchoulené ve stéblech ostřice na břehu rybníka, když přišly první
oktobrové mrazy. Navíc ta dokonalá práce s reáliemi Falloutu -> Rozhodně ano!
Smejki:
Tína: Ano (a nevím, co si o tom myslet)
Viky: ANO (ale konec je příliš nejasný, potřeba nechat si to projít hlavou)
Ratman: klidně me kamenujte, ale NE
Ano: 7, Ne: 1
Ratman:
Tuto
povídku jsem v prvním kole hodnotil jako jediný NE. Chekotay mě při
konstruktivní debatě nad šálkem gama-piva donutil názor poupravit,
takže jsem dal povídce ještě jednu šanci. Nicméně... ačkoli je opravdu
zajímavě napsaná a špatná není, četla se mi hůře než povídky, které
jsem hodnotil výše. Povídka má dle mého názoru bavit a tahle mě prostě
nebavila.
Chekotay:
Nádherná
věc, která v mém osobním hodnocení s přehledem převálcovala všechno
ostatní. Těžko k tomu něco dodat, protože to je prostě boží.
Ze
zajetí otrokářů utekli dva muži, dvě ženy. Klasické téma, člověk už jen
čeká, že v Pustině najdou minimálně Combat Armor a zapomenutý příruční
sklad gaussovnic a v krvavém závěru se vrátí pomstít, a ono ne. Protože
ti lidé, kteří utekli, byli opravdu otroci, ne nabušení mladiství
superhrdinové, otroci, kteří prožili příliš mnoho krutostí a jejichž
duše byly Řezníkovým (Butcher/Metzger) násilím zlomeny. Povídka přináší
mikrosvět několika lidí, který je cele vyplněn zoufalstvím a beznadějí,
a tento svět vykresluje dokonale, na rozdíl od jiných, které o něm jen
píšou. Ve světě beznaděje je i malý plamének víry oním jednookým v zemi
slepých. Avšak příbeh směřuje k neodvratnému konci, na kterém hrdinům
nezbývá nic než cáry ztracených snů a zoufalství horší než smrt.
Akorát
vytýkám autorovi některé dílčí témata, jako je hrad a průvod rytířů,
což jsou sice sny, ale i tak, jak mohly tyto postavy znát středověké
reálie?
Na druhou stranu chválím moc pěkné zasazení do světa Falloutu 2 - jemné, nenásilné, dokonalé.
... ARCHIV ...
Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!
|