• 18.9.2010 . . . Taková... fičura... ve Vegas
Autor: Smejki | 
Zdroj: NMA | Komentuj novinku (12) | 
Tagy: Fallout: New Vegas
| Sdílet na Facebooku
Znáte to. Začnete hru, nastavíte si staty a skilly. Ve Vegas se opět vrátí traity, tak si je nastavíte taky. Pak se tak nějak potulujete herním světem a hle, kniha. Pár herních hodin četby a najednou umíte zase o trochu líp flusat olovo. Bylo vám divné, že stejná znovu nalezená kniha ve starých i nových dílech vám stále permanentně zvyšovala některý skill? Vždyť to je stejně blbé, jako byste opakovaným čtením obyčejných skript dosáhli dokonalosti v daném oboru. Bylo vám divné, že po přečtení jistě tak vzácných a cenných materiálů, jakým knihy v postapo světě jsou, tyto najednou zmizely, jako byste je sežrali?
Tvůrci New Vegas přišli s novinou, která si absurdností nezadá s mechanikami předchozích dílů. Vedle knih budou k dispozici i časopisy (Skill magazines), které však budou nabízet jen dočasné zvýšení některých dovedností (v řádu herních hodin). Nemůžete se dostat přes nějaký zámek, ale nechcete do lockpick skillu investovat zkušenostní body? Časopis vám dočasné zvýšení znalostí umožní a možná vám tak mnohdy pomůže, aniž by přitom mohla být narušena jemná rovnováha SPECIAL systému. Jsou to takové technické drogy bez rizika vzniku závislosti. Knihy budou ve FNV díky této novince o to vzácnější a cennější.
Jak se na tuto novinku koukáte vy? Jste schopní přijmout, že Fallout jako hra nikdy neodrážel realitu, nebyl simulátorem reálného světa, a jde tedy pouze o herní mechaniku, která má dopomoci větší hloubce taktizování se zdroji? Nebo vám přijde prohloubení absurdity učení pomocí herních textů už příliš velké? Je v reálném světě propastný rozdíl mezi znalostí získanou z knihy a z časopisu? Přináší tato změna v herní mechanice pozitiva nebo negativa? Přijde to někomu stejně logické či pitomé jako veletoče ve zbraňových skillech?
Bude počet knih a časopisů pevný, nebo budou náhodně generovanými objekty,
které by tak, přes veškerou nepravděpodobnost nalezení celý systém
časem rozvrátily? Budou bonusy nezávislé na výši skillu, nebo bude efekt
klesat s mocninou odvozenou z výše skillu? Toto jsou podle mě klíčové otázky, které ukážou opodstatnění celého systému učení z textů, nezávisle na tom, zda časopisy budou, či ne. Nicméně doufám nebude navržený jako berlička pro neschopné a povrchní občasňáky - konzumenty, jimž na míru byl navržen Fallout 3, kde se veškerý morální i schopnostní systém dal účelově ohýbat co pět minut tak, jak se vám to hodilo.
... ARCHIV ...
Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!
|