• 15.9.2010 . . . Ozvučení New Vegas
Autor: Smejki | 
Zdroj: NMA, BethBlog | Komentuj novinku (37) | 
Tagy: Fallout: New Vegas
| Sdílet na Facebooku
Mnohé lidi štvalo veškeré ozvučení Falloutu 3. Pamatuji, jak ihned po vydání vyšly modifikace ke zvukům zbraní, které mnohé skutečně zněly bezpohlavně. Taktéž vyšly ihned modifikace dodávající hudbu ze starých dílů, i když zde to považuji spíše za projev zoufalé nostalgie. Problém hudební stránky Falloutu 3 tkvěl v obecné chudosti a v příšernému ozvučení rádií. Three Dog mohl dostat do kolen vážně jen ty, kterým na stejné úrovni končí kalhoty a sluníčko na ně nesvítí nikdy zpříma. Enklávské rádio naproti tomu mohlo rozvibrovat city snad jen vojákům konfederace, což se, čuju, 200 let po jejich smrti realizovalo těžko. Výsledkem bylo, že, kam jsem přišel, tam jsem vypínal rádia. Bohužel mě nikdy nenapadlo Three Doga zabít, ale nedávno jsem se dozvěděl, že pak stejně bude nahrazen idiotem podobného formátu.
Dalším problémem byla hlasová stránka věci. Je pravdou, že tatík v podání Liama Neesona byl namluvený skvěle (byť jako postava, byl napsaný příšerně). Stejně tak i někteří tradiční TESovští dabéři předvedli solidní výkon. Nicméně mnohé dialogy byly nadabovány buďto zcela mdle a uměle nebo neadekvátně presentované situaci (ááá... Moira mě děsí do dneška). Mnozí lidé se domnívají, že důvodem je prostý fakt, že i voice-over bere Bethesda jako marketingovou vábničku, kdy na místa hlasů ohlásí bombastická jména tváří (přičemž ne vždy platí, že dobrý hlasový herec = filmová hvězda) a na zbytek dialogů, které ale představují 80% veškeré konverzace ve hře, zbyde už jen málo peněz a kvalita tomu i odpovídá. Něco na tom bude, i když odpovědnost házím spíše na vedoucího zvukového rejžu Bethesdy Marka Lamperta, stejně jako za veškeré lapsy v koceptu hry padá veškerá vina na hlavního designera E. Pagliarula. Smutnou skutečností pak je totální neprovázání slyšeného a viděného. Tváře NPC jsou věčně strnulé a každý se při jakékoliv situaci ksichtí přítomně asi jako pubescent načapaný při masturbaci. Je otázka, zda je toto problém enginu Gamebry jako takového, nebo jde o technologii dodanou Bethesdou, která ji zpracovla kvalitou odpovídající roku 2000.
Hudba v New Vegas se vrací ke kořenům. Její autorem je sice opět stejný člověk jako v případě Falloutu 3, tedy Inon Zur, nicméně pokud se vám jeho práce nelíbila, jde o problém zadání ze strany bethesdy, neboť modří vědí, že Falloutí dark ambient dělat umí, což předvedl v Tacticsu. Původně se šuškalo, že pro Vegas bude opět skládat miláček publika Mark Morgan, který stojí za prvními dvěma díly série. Není tomu tak. Ovšem tuhle se ukázalo, že i jeho hudba z F1 a F2 bude v podobě remixů pod taktovkou Inona v New Vegas použita. Abyste okusili ukázky hudby, zde máte k dispozici rozhovor s MCA (Chris Avellone. O tom jak vznikla přezdívka MCA se hezky pobavili chlapci na NMA) a poté podcastovou stanici Bethesdy, kde je zatím jen jeden záznam, ve kterém také hudba z FNV zazní (o čem si však chlapci povídají, to jsem nevnímal).
Producent FNV Jason Bergman 10. července se slovy "Bože dobrý, ta hra má hroznejch dialogů" tweetnul, že práce na dabingu byly ukončeny. Kdo bude dabovat hlavní postavy, to nám tuhle hezky zpracoval Melichor. Problémy enginu přetrvávají, to je vidět už ve videích, nicméně u ukázaných dialogů lze říci, že úroveň dabingu hodně stoupla. Zajímavý rozhovor s Feargusem Urquhartem s porcí voice-overu je zde. Bohužel je poškozené a nyní končí někde v půlce. Snad to opět opraví. Zajímavý rozhovor také zveřenila na svém blogu v rámci seriálu Inside the Vault Bethesda. Zpovídaným je Audio Director FNV Scott Lawlor (škarohlídy jistě potěší, že je to člověk obsidianí, nikoliv bethesdí).
Jako bonus přidávám rozhovor s Avellonem, kde probírá svou minulost, přítomnost i budoucnost a otře se o Van Buren, New Vegas i jiné projekty Obsidianu.
... ARCHIV ...
Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!
|