.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv .. |
Mnohé lidi štvalo veškeré ozvučení Falloutu 3. Pamatuji, jak ihned po vydání vyšly modifikace ke zvukům zbraní, které mnohé skutečně zněly bezpohlavně. Taktéž vyšly ihned modifikace dodávající hudbu ze starých dílů, i když zde to považuji spíše za projev zoufalé nostalgie. Problém hudební stránky Falloutu 3 tkvěl v obecné chudosti a v příšernému ozvučení rádií. Three Dog mohl dostat do kolen vážně jen ty, kterým na stejné úrovni končí kalhoty a sluníčko na ně nesvítí nikdy zpříma. Enklávské rádio naproti tomu mohlo rozvibrovat city snad jen vojákům konfederace, což se, čuju, 200 let po jejich smrti realizovalo těžko. Výsledkem bylo, že, kam jsem přišel, tam jsem vypínal rádia. Bohužel mě nikdy nenapadlo Three Doga zabít, ale nedávno jsem se dozvěděl, že pak stejně bude nahrazen idiotem podobného formátu.
Dalším problémem byla hlasová stránka věci. Je pravdou, že tatík v podání Liama Neesona byl namluvený skvěle (byť jako postava, byl napsaný příšerně). Stejně tak i někteří tradiční TESovští dabéři předvedli solidní výkon. Nicméně mnohé dialogy byly nadabovány buďto zcela mdle a uměle nebo neadekvátně presentované situaci (ááá... Moira mě děsí do dneška). Mnozí lidé se domnívají, že důvodem je prostý fakt, že i voice-over bere Bethesda jako marketingovou vábničku, kdy na místa hlasů ohlásí bombastická jména tváří (přičemž ne vždy platí, že dobrý hlasový herec = filmová hvězda) a na zbytek dialogů, které ale představují 80% veškeré konverzace ve hře, zbyde už jen málo peněz a kvalita tomu i odpovídá. Něco na tom bude, i když odpovědnost házím spíše na vedoucího zvukového rejžu Bethesdy Marka Lamperta, stejně jako za veškeré lapsy v koceptu hry padá veškerá vina na hlavního designera E. Pagliarula. Smutnou skutečností pak je totální neprovázání slyšeného a viděného. Tváře NPC jsou věčně strnulé a každý se při jakékoliv situaci ksichtí přítomně asi jako pubescent načapaný při masturbaci. Je otázka, zda je toto problém enginu Gamebry jako takového, nebo jde o technologii dodanou Bethesdou, která ji zpracovla kvalitou odpovídající roku 2000.
Hudba v New Vegas se vrací ke kořenům. Její autorem je sice opět stejný člověk jako v případě Falloutu 3, tedy Inon Zur, nicméně pokud se vám jeho práce nelíbila, jde o problém zadání ze strany bethesdy, neboť modří vědí, že Falloutí dark ambient dělat umí, což předvedl v Tacticsu. Původně se šuškalo, že pro Vegas bude opět skládat miláček publika Mark Morgan, který stojí za prvními dvěma díly série. Není tomu tak. Ovšem tuhle se ukázalo, že i jeho hudba z F1 a F2 bude v podobě remixů pod taktovkou Inona v New Vegas použita. Abyste okusili ukázky hudby, zde máte k dispozici rozhovor s MCA (Chris Avellone. O tom jak vznikla přezdívka MCA se hezky pobavili chlapci na NMA) a poté podcastovou stanici Bethesdy, kde je zatím jen jeden záznam, ve kterém také hudba z FNV zazní (o čem si však chlapci povídají, to jsem nevnímal).
Producent FNV Jason Bergman 10. července se slovy "Bože dobrý, ta hra má hroznejch dialogů" tweetnul, že práce na dabingu byly ukončeny. Kdo bude dabovat hlavní postavy, to nám tuhle hezky zpracoval Melichor. Problémy enginu přetrvávají, to je vidět už ve videích, nicméně u ukázaných dialogů lze říci, že úroveň dabingu hodně stoupla. Zajímavý rozhovor s Feargusem Urquhartem s porcí voice-overu je zde. Bohužel je poškozené a nyní končí někde v půlce. Snad to opět opraví. Zajímavý rozhovor také zveřenila na svém blogu v rámci seriálu Inside the Vault Bethesda. Zpovídaným je Audio Director FNV Scott Lawlor (škarohlídy jistě potěší, že je to člověk obsidianí, nikoliv bethesdí).
Jako bonus přidávám rozhovor s Avellonem, kde probírá svou minulost, přítomnost i budoucnost a otře se o Van Buren, New Vegas i jiné projekty Obsidianu.
Autor: Kein | Odesláno: 02:16, 16.9.2010 | ID: 7f287e | Nahlásit Vaultmasterům |
Jedno video horší než druhé. Engine hnusný, zvuky zbraní hnusné, VATS pořád stejný (koule, oči stále nic?) Vypadá to úplně stejně jako FUckout 3, aspoň tu poušť bych tam čekal. FAIL. | |||
Autor: Melichor | Odesláno: 11:42, 16.9.2010 | ID: 339f62 | Nahlásit Vaultmasterům |
Kein: Safra vydrz, datum vydani je jiz za bukem. Az Ti to predhodi a dvakrat opatchuji, tak pak vznasej soudy. Na ctenarskou recenzi od tebe se vazne tesim ;o) | |||
Autor: dexter | Odesláno: 12:00, 16.9.2010 | ID: 518a58 | Nahlásit Vaultmasterům |
Keine, musíš nám pořád vnucovat svůj názor? To že se ti to zdá hnusný je pouze tvůj subjektivní pocit. | |||
Autor: Kein | Odesláno: 12:25, 16.9.2010 | ID: 7f287e | Nahlásit Vaultmasterům |
dexter: Co komu vnucuji? Jen všeobecně konstatuji svůj názor nikomu neříkám "Nesmíte to hrát! Hraní tohto Fuckoutu je špatné, áno! got it? | |||
Autor: smejki - kein | Odesláno: 14:48, 16.9.2010 | ID: 513b6e | Nahlásit Vaultmasterům |
keine, o tom, že je engine kreténský, ví každý. jaký jsou jeho slabiny, to víme už od F3. Tak buď tak laskav a neopakuj furt, jak je to hnusný a zastaralý. Jo, je (zastaralé rozhodně, hnusné jen místy)! Ano, vypadá to jakou F3. Už dva roky. A už dva roky, co novinka, to kein opakující tohle moudro. vyjádři se aspoň k hudbě, ne k tomu, co se nemění a nezmění. | |||
Autor: Amaroun | Odesláno: 15:42, 16.9.2010 | ID: 6f994a | Nahlásit Vaultmasterům |
Nvm jestli reagovani na Keinovy prispevky, at uz jsou sebepravdivejsi, k necemu vede .... Zda se mi ze ten clovek dost casto vede neco podobneho fanatickemu monologu | |||
Autor: Herrer | Odesláno: 16:52, 16.9.2010 | ID: 705b08 | Nahlásit Vaultmasterům |
Dejte slovo Keinovi! No tak, Keine, řekni jak to tenkrát bylo!:-) | |||
Autor: Dikobraz | Odesláno: 17:32, 16.9.2010 | ID: 7f4f26 | Nahlásit Vaultmasterům |
Hele Fallout 1 & 2 to není a s atmosférou těchto klenotů se už pravděpodobně nesetkáme.. ale Nakonec FNV nevypadá vůbec zle, alespoň z něj mám lepší pocit než z F3. A co novinka na madbrahmin, to se na něj těším víc. Grafika je taková bezpohlavní, o tom žádná, ale nakonec svůj styl to má a některé věci udělali hezky. A rádobyklasici pozéři, kteří odsuzují nové díly Falloutu už vyčpěli. Nemáte nám už co říct, kluci, my jsme si na to přišli sami a postoj k novému si stejně každý utváří sám... | |||
Autor: Kein | Odesláno: 18:14, 16.9.2010 | ID: 7f287e | Nahlásit Vaultmasterům |
smejki: Co to meleš prosímtě? Je tu novinka, tak jí komentuju. Od toho snad komentáře jsou. Viděl jsem další video, které mě nenechalo chladným. To, že to je stále hnusné a debilní za to nemohu já, ale vývojáři. Komentuju a komentavoat budu, neb se mi po tom uleví. Kdo semnou nesouhlasí, ať mé příspěvky nečte, není to zase tak těžké. Nebo ano? A o jaké hudbě je řeč? O těch pár útržcích? Ha. Ha. Ha. | |||
Autor: dexter | Odesláno: 08:28, 17.9.2010 | ID: 518a58 | Nahlásit Vaultmasterům |
kein: tady nejde o to že bys nám to nějak okatě vnucoval. Tady jde o to že jseš jak kolovrátek, kterej už začíná lidem lézt na nervy. Fajn, jednou dvakrát to mělo smysl. Ale teď už to ani není vtipný. Jseš prostě fanatik se vším co k tomu patří, i s tím goebbelskovským opakováním (kdyby někdo nevěděl: stokrát opakovaná lež se stává pravdou). | |||
Autor: JaW | Odesláno: 10:20, 17.9.2010 | ID: 70aa54 | Nahlásit Vaultmasterům |
dexter - jenže Kein nelže, vypadá to furt stejně hnusně. Vždycky když se podívám na ty animace postav a práci ragdollu při zásahu postavy, tak se mi chce grcat. Jestli to bude dobré RPG, tak by se ty amatérské animace nakonec daly i přehlédnout, ale zatím komentujeme jen to, co vidíme a to vypadá pořád stejně hnusně. | |||
Autor: FoR JaW | Odesláno: 12:33, 17.9.2010 | ID: 619050 | Nahlásit Vaultmasterům |
ty si stezujes na grafiku, a pritom na hofale obdivujes tuhle grafickou hruzu?? :D | |||
Autor: For JaW | Odesláno: 12:34, 17.9.2010 | ID: 619050 | Nahlásit Vaultmasterům |
http://a.imageshack.us/img820/6070/scr00811.png | |||
Autor: JaW | Odesláno: 13:23, 17.9.2010 | ID: 70aa54 | Nahlásit Vaultmasterům |
anonym - Tak za prvé. Hratelnost u mě vždy vítězí nad grafikou. Pokud bude FoNV dobré RPG, stále stejně hnusné animace postav v pohodě zkousnu jako malinu. To ale nemění nic na tom, že Fo3 měl špatnou hratelnost a ještě vypadal hnusně. Za druhé. Pokud jsem chválil Planet Alcatraz, tak jsem se rozplýval nad hratelností a ne nad grafikou. Jak už jsem psal, grafika u mě není podstatná, ale je lepší, když se má na co člověk dívat a nechce se mu z toho zvracet. Grafika u PA je pěkná a stylová. Na to, že je to RPG ve 3d s pseoudo iso kamerou, kdy se na pajduláky většinu hrací doby dívá hráč z dálky, se postavy pohybují a vypadají daleko lépe než ve Fo3 a nadcházejícím FoNV. Hratelnost ani porovnávat nebudu, protože u Fo3 byla tragická. U této hry jsem vydržel od začátku do konce a zrovna tak jsem se i u ní bavil. Oproti Fo3 to je skoro neznámá hra, strhaná nesmyslně v recenzích, ale nad Fo3 vítězí ve všech směrech. Tady jsou nejaké screeny z té "grafické hrůzy" http://img835.imageshack.us/g/scr00649.png/ | |||
Autor: Kein | Odesláno: 15:01, 17.9.2010 | ID: 7f287e | Nahlásit Vaultmasterům |
dexter: V prvním příspěvku píšeš: "Keine, musíš nám pořád vnucovat svůj názor?" V druhém: "tady nejde o to že bys nám to nějak okatě vnucoval." K tomu proč se opakuji. Podívej se na dnešní vysokorozpočtové hry. Fallout se svým zpracováním ztrácí naprosto někde na dně. Doslova se mi to hnusí. Fyzika, textury, odlesky, stíny...ty tam vlastně nějsou....toto má být moderní hra, proč každá zbraň vypadá jako by byla z papíru? Dále navážu na JAWa. Pokud bych měl pocit, že FNV bude obsahově kvalitní, grafika by se ztratila v hratlnosti. jenže já ten pocit nemám! Proč se FNV chlubí tou hnusnou grafikou a hnusnými efekty? Proč nám třeba neukáží gameplay nějakého questu? Ať se dozvíme něco o náplni hry? Pak bych třeba názor změnil. zatím to namě působí úplně stejně jako Fuckout 3. | |||
Autor: Amaroun | Odesláno: 17:13, 17.9.2010 | ID: 6f994a | Nahlásit Vaultmasterům |
Aktualizace u Jawa: "Failout 3 parádní hra určitě je." ale je to spatny fallout ... Fo3 měl špatnou hratelnost ( u Fo3 byla tragická ) ... hmmm zacina to byt tak trosku jako v telenovele Tak jde cas | |||
Autor: smejki | Odesláno: 17:28, 17.9.2010 | ID: 41a986 | Nahlásit Vaultmasterům |
tam to bylo jinak. Tam se střídaly ksichty/herci ale nestřídaly se role :D | |||
Autor: JaW | Odesláno: 18:20, 17.9.2010 | ID: 7f2812 | Nahlásit Vaultmasterům |
Amaroune, nech si ty kecy. Je to vytrhnuté z kontextu. Nebo si opravdu myslíš, že považuju Fo3 za dobrou hru? | |||
Autor: Amaroun | Odesláno: 18:56, 17.9.2010 | ID: 6f994a | Nahlásit Vaultmasterům |
Asi takhle tady nejde o zadnej kontext :D ... chvily tvrdis ze je to paradni hra (bez modifikaci to ma 70% si napsal... ok to porad je nadprumerna hra).. potom tvrdis ze je to tragedie pro deti a retardovane jedince .... pozdeji ze Fo3 ma spatnou hratelnost (Hratelnost ani porovnávat nebudu, protože u Fo3 byla tragická) a jeste vypada hnusne (to uz tam moc prvku, ktery posunujou hru na nadprumernou nezbyva). Pro jistotu tu zkopiruju ty texty..... JaW: "Failout 3 parádní hra určitě je (určitě ne bez modifikací, bez nich je opravdu na 70%), jen je to velmi špatný Fallout. Takže kdyby se to jmenovalo Oblivion with Guns: Postapokalyptic parody, nikdo tady neřekne ani bž. Hra jako taková se mi docela líbí (hrál jsem i Morrowind a Oblivion a všechny hry mám v originále), ale když mi někdo řekne, že je to důstojný nástupce předchozích dílů, koleduje si o pravou českou přesdržku 8-)" JaW: Až se mi nechce věřit, že by Psychoticovi, za to neúnavné několikaleté obhajování té tragédie pro děti a retardované jedince, někdo neplatil. Shithesda na to musí mít tajné fondy 8-) Mozna hloubka tvych tezi je mimo moje chapani, a tak pro mne nechapajiciho by si to mohl ucelit do jednoho zaveru, co tedy pro tebe FO3 znamena.... slusne prosim ;-) | |||
Autor: JaW | Odesláno: 19:22, 17.9.2010 | ID: 7f2812 | Nahlásit Vaultmasterům |
Ach jo, a co na tom nechápeš? Jsme na stránce o Falloutech a jako Fallout stojí Fo3 za hovno. Kdyby to nemělo nic společného s Falloutem, tak bych tomu i těch 70% dal (RPG hra z postapo prostředí s propracovaným herním systémem? super). To je jak s Číňanem s tebou, fakt že jo. Ohledně toho "Failout 3 parádní hra určitě je", tak to jsem odpovídal někoho (nevím kdo to byl, nepíšu si tak důkladné poznámky jako ty, co kdo napsal), kdo mluvil o tom, že "Fallout 3 je parádní hra", takže jsem opakoval to, co dotyčný řekl, plus jsem dodal, jak to opravdu myslím. Všimni si, že jsem odpověděl "Failout 3", čímž jsem jasně naznačil co si o té hře myslím a taky to, že je to řečeno částečně ironicky. Budu ti muset vysvětlovat každou svou větu, co jsem kdy napsal nebo mi budeš věřit to, co si myslím, když řeknu, že Fallout 3 stojí jako Fallout za hovno? Máš eště ve svém debilníčku nějaké další moje citáty, které jsi nepochopil a potřebuješ je vysvětlit? Rád ti vše objasním. | |||
Autor: JaW | Odesláno: 19:34, 17.9.2010 | ID: 7f2812 | Nahlásit Vaultmasterům |
Amaroun - tak jako Kein a každý, kdo není slepý, jsem tu řekl názor, že animace a fyzika postav ve FoNV je k zblití. Zajímal by mě tvůj názor, jako fanouška a obdivovatele Fo3, jestli si myslíš, že by to tak mělo vypadat... | |||
Autor: Amaroun | Odesláno: 20:24, 17.9.2010 | ID: 6f994a | Nahlásit Vaultmasterům |
JaW: Jasnyyyy takze jako postapo rpg hra to je gamesa s propracovanym hernim systemem ale s tragickou hratelnosti jinak-li receno tragedie pro deti a retardovane jedince..... jako Fallout to stoji za hovno Jakej mam na to nazor? .... musim rict mnohem tolerantnejsi nez ty.... Znovu opakuju ze hru jsem si dokazal relaxacne uzit po svem a grafika, krome divneho pohybu mi nejak zvlast nevadilaa. U FONV mi taky nejak zvlast nevadi... Samozrejme jsou mnohem vymakanejsi, propracovanejsi hry a urcite je to krasna myslenka si predstavit pokracovani Falloutu v nejakym cryenginu nebo unrealu. Pro mne je Fallout 3 proste fallout pro jinou generaci (pokud se tyce koncepce - vysledek tam to urcite Betheseda projela, ale porad je to jedna z nejuspesnejsich her, ktera je na USA trhu v Top 100 ? ) ... Chapu ze se to nekomu nemusi libit, nechapu ale to ustrnuti,ktery se projevuje v komentarich a zrejme i to cekani na nejaky "lepsi Fallout", kdyz v rukou Bethsedy jsou pravidla zcela jasna, a to ze rpg prvky...HC prvky co kdysi byli uz pravdepodobne neuvidime. A to ani u FoNV, kde asi bude lepsi rpg system nez u F3, ale nebude nejak zvlast slozity.... Stejne tak je na tom DAO vs Baldur's Gate , Risen vs Gothic a zrejme tomu bude i u Zaklinac vs Zaklinac 2 ..... Samozrejme pokud konzole bude mit stale navrch nad PC (prodejnost her) myslim ze recese v hloubce hratelnosti jen tak nezmizi...... | |||
Autor: JaW | Odesláno: 20:46, 17.9.2010 | ID: 7f2812 | Nahlásit Vaultmasterům |
Amaroun - každý hráč má jinak posunutou míru vkusu a proto se nemá cenu furt dohadovat a tahat za slovíčka kvůli subjektivním hodnocením jednotlivých hráčů. Někdo holt u Fo3 strávil stovky hodin a strašně se u toho bavil a někdo to hned po zapnutí zhnuseně vypnul. Já sem někde mezi. Zkoušel jsem to snad i sto hodin (dohromady s modifikacemi), chvilkama se u toho bavil, ale nakonec zklamaný a zhnusený to nikdy nedohrál a popravdě jsem se jako ve Falloutu nikdy necítil...snad jen s modifikací Return to Shady Sands. Takže je to tak, že já na ten svůj Fallout 3 pořád ještě čekám. Ať si teda každý mele to své, každý má v podstatě pravdu, z toho svého pohledu. Nechme Keina ať si na nový Fallout plive, když to tak cítí a ty se můžeš klidně nad ním rozplývat, ale hlavně zas nezačínejte tu debilní hádky kdo má a kdo nemá pravdu. Je to už nuda a myslím, že to už ani nikoho nemůže bavit. Aspoň mě to nebaví. | |||
Autor: smejki | Odesláno: 21:23, 17.9.2010 | ID: 41a986 | Nahlásit Vaultmasterům |
A hudba povídám, hudba tu s někým nějak hla? | |||
Autor: Carlos | Odesláno: 21:59, 17.9.2010 | ID: 51d688 | Nahlásit Vaultmasterům |
smejki - Mne se libila hudba z GNR, v FNV bych si predstavoval nejaky svizny stary rock´n roll, nicmene z toho odkazu nejde nic moc poznat. Kazdopadne musim podotknout, ze hudbe ve starych Falloutech, podle me neco chybelo. | |||
Autor: JaW | Odesláno: 22:51, 17.9.2010 | ID: 7f2812 | Nahlásit Vaultmasterům |
smejki - hudba zatím ok. Je dobré, že se na tom z části podílí i Morgan. Carlos - by mě zajímalo, co ti tam chybělo. Lepší atmosférickou hudbu jsem málokde slyšel. Vždy mi při hraní běhal mráz po zádech. Fallout by bez hudby od Morgana nebyl Fallout. | |||
Autor: Carlos | Odesláno: 23:02, 17.9.2010 | ID: 51d688 | Nahlásit Vaultmasterům |
JaW - Hudba slouzila ucelu, to bezpochyby, ale samostatne podle me neni poslechova a treba pri bojich bych predstavil choral v elektru a s efektem stare nahravky. Nic tam podle meho nema primo melodii. Ale to neznamena, ze by nebyla dobra, jen podle me neni srovnatelna treba s hudbou v serii Baldur's Gate nerkuli Icewind Dale. | |||
Autor: Carlos | Odesláno: 23:13, 17.9.2010 | ID: 51d688 | Nahlásit Vaultmasterům |
Ja jsem si pri hrani poustel soundtrack z prvniho Predatora a ten je hodne podobny, ale dle meho nazoru do hry presnejsi. Nicmene to je otazka soukromych choutek. U Tacticsu jsem pak vzal zavdek Hatebreed a Biohazard :-) | |||
Autor: JaW | Odesláno: 23:20, 17.9.2010 | ID: 7f2812 | Nahlásit Vaultmasterům |
Carlos - Není účelem, aby byla poslechová samostatně, i když já si ji třeba sám občas poslechnu. Naposledy jsem si několikrát dal tu remasterovanou edici, co Morgan vydal a pak byla Bethesdou stažena. Chorály teda nemusím, ale máš pravdu, že v BG i IWD byla hudba vynikající (u IWD trošku už moc epická na můj vkus) a něco jako hudebně podkreslené souboje v těchto dvou hrách, mohl mít i Fallout. | |||
Autor: valcik | Odesláno: 10:19, 18.9.2010 | ID: 7fec2a | Nahlásit Vaultmasterům |
..to mne na muzike z prvých Falloutov vadilo iba jedno - že sa dočasne vypína počas zobrazenia dialógového okna. M. Morgan odviedol majstrovskú prácu, jeho hudba je nenásilná, príjemná, pokojná a originálna. Často ju počúvam aj popri práci, hehe. F3 a FNV nepoznám, tak zatiaľ nehodnotím. (..ale zabavil som sa pri čítaní demagógie o vzniku prezývky MCA. Vďaka za link, Smejki.:)) | |||
Autor: dexter | Odesláno: 11:41, 18.9.2010 | ID: 518a58 | Nahlásit Vaultmasterům |
Keine, chceš mi tvrdit že grafika, fyzika a podobný píčoviny dělají dobrou hratelnost? Hlavně že původní fallouty měly naprosto reálnou fyziku, excelentní grafiku a další. Prostě tvrdit o tý hře že bude sračka ještě než vyšla je demence, nic víc nic míň. | |||
Autor: Kein | Odesláno: 11:55, 18.9.2010 | ID: 7f287e | Nahlásit Vaultmasterům |
dexter: FACEPALM. Vysvětlete mu to prosím někdo. | |||
Autor: smejki | Odesláno: 12:21, 18.9.2010 | ID: 41a986 | Nahlásit Vaultmasterům |
já myslím, že stačí, když si to pořádně přečte | |||
Autor: Luky | Odesláno: 15:31, 18.9.2010 | ID: 6fe4a6 | Nahlásit Vaultmasterům |
sry za OT.Keine to seš ty,kdo ve všech diskusích na českých herních webech,stejně tak na xzone a tak dále píše debilní zkomoleniny typu "BlizzFuck..Fuckout"apod.,nebo je vás víc takovejch? | |||
Autor: smejki | Odesláno: 16:30, 18.9.2010 | ID: 41a986 | Nahlásit Vaultmasterům |
ony se takové pseudobůhvírádobyjaké zkomoleniny rády šíří samy. za takového všudybyla bych Keina nepovažoval | |||
Autor: Kein | Odesláno: 17:16, 18.9.2010 | ID: 7f287e | Nahlásit Vaultmasterům |
Luky: Na Xzone jsem vživotě nebyl. | |||
Autor: Luky | Odesláno: 17:56, 18.9.2010 | ID: 6fe4a6 | Nahlásit Vaultmasterům |
Ok,takže jste minimálně dva.Díky za odpověď,hodně mě to tížilo. |