Od ledna se mi podařilo stabilizovat tým a vývoj a snad i nakopnout hru novým směrem. Už to není možná, už je to určitě. Proto se spolu opět setkáváme.
Mohu tak konstatovat díky několika získaným programátorům,
rekrutovaným zejména z jiných pozic ve vlastních řadách. Také se k nám
připojil nejmenovaný významný zahraniční modder s hmatatelnými úspěchy
za sebou. Tak trochu doufáme, že pokud pojdem, řekne si fuck these guys a dodělá si hru sám:-)
Ještě někdy koncem staré éry laskavě nabídl pomoc zkušený zvukař Michal "Paax" Plasuň,
jenž svými ambienty ozvučí většinu první kapitoly. To nám umožňuje
hudebně reagovat přímo na dění v konkrétních lokacích, či dokonce
mapách, což se příznivě projevuje na zážitku ze hry. O něco volnějším
způsobem se přidala činorodá kreslířka LadyI, která se
postarala o vzhled hrdiny. Díky poslední aktualizaci na těchto stránkách
si nás našel také kvalitní překladatel do AJ Meehail.
Stanovili jsme konečnou podobu první kapitoly na pět hotových lokací rozličné velikosti (1-6 map) a jednoho NPC společníka.
Za dobré paměti - asi definitivně bylo z plánů škrtnuto auta a zbude
tak z přibližovadel jen vlak, ovšem mimo rámec kapitoly. Poctivé
pinožení po svých v telecích letech hrdiny, často s prázdným inventářem, patřilo k nádherným zážitkům Falloutů a my vás o ně samozřejmě nechceme ochudit:-)
Jde nám o praktický kompromis mezi herním zážitkem
(aby nešlo jen o párminutové poběhání) a dodržením stanoveného termínu
(abychom nebyli, jak už to tak u modderů bývá, opět za voly). Věříme, že
rozsah pěti fleků je něco, co dokážeme v rozumném časovém horizontu
zvládnout, a stejně tak věříme, že na nás do té nezanevřete.
Stále se nic nemění na tom, že chceme
synchronizovaně vydat českou i anglickou verzi, a to v průběhu příštího
roku. I přes značné pokroky stále uvítáme nové programátory nebo zkušené
grafiky (animátory, tvůrce videí, ale i další). Nově by přišel k užitku
i jeden textař, muselo by se ale jednat o zkušeného a již vypsaného
člověka. Pište na
marekfiser [at] gmail [dot] com nebo přes
interní formulář na
www.towerofcreation.com. Děkujeme.
Ačkoli jsme možná jako první pracovali s velkým
objemem nové grafiky, vypadá BGE po smršti nedávno vydaných nebo
oznámených onlajnovek, totálních předělávek aj. experimentů málem jako
starosvětský projekt. Buďte si jisti, že se takovým směrem rozhodně
nevydáváme. Pořád se jedná o starou dobrou ukecanou hru s minimálními
zásahy do herního systému, úzce svázanou se stylem a mytologií prvních
dvou Falloutů. Prestože nepopírám, že byly doby, kdy se zaníceně řešilo,
jakou damage bude dávat náš nový supr atomový paprskomet, bojová složka
je potlačena dost hluboko do pozadí ve prospěch explorace, dialogů,
questů, zjišťování různých zajímavých souvislostí nebo dynamiky lokací.
Největším odklonem tak zůstává asi dehydratace a vodní systém v rámci
zrealističnění (tedy ztížení) cestování a drsnějšího pocitu z pustiny
vůbec.
Promakán byl také příběh, na který se dříve tak trochu kašlalo.
Hra nyní začíná smrtí otce, k čemuž se váže pár prvních morbidních
úkolů z toho vyplývajících. Protože hráč není schopen bez zásob nikam
vyrazit, potažmo přežít, propracovali jsme celou domácí lokaci, takže už
rozhodně neslouží jen k úprku do pustiny. Hra byla odhumorněna (což nám bylo dlouhodobě vytýkáno) a ztemněna - což se ale nemusí nutně projevovat tucty mrtvých na každém kroku.
P.S. jistě jste jako první zmerčili kolem se
povalující screenshoty ze hry, které doufáme, že potěší. Jedná se o
demonstraci dialogů, vodního systému a nové dynamické grafiky ve stylu
originálů. Příště budou na tomto místě pro změnu skicy / artworky, nebo
nějaká krátká videoprezentace. odkaz na
topič na NMA se taky šikne, pokud chcete klábosit internacionálně. Tak nějak doufáme (ale nejsme si jisti),
že je ten vývoj i po letech stále smysluplný:-)