.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Jester, 2013-04-01 08:01:23, BGE

BGE newska

Od ledna se mi podařilo stabilizovat tým a vývoj a snad i nakopnout hru novým směrem. Už to není možná, už je to určitě. Proto se spolu opět setkáváme.

Mohu tak konstatovat díky několika získaným programátorům, rekrutovaným zejména z jiných pozic ve vlastních řadách. Také se k nám připojil nejmenovaný významný zahraniční modder s hmatatelnými úspěchy za sebou. Tak trochu doufáme, že pokud pojdem, řekne si fuck these guys a dodělá si hru sám:-)

Ještě někdy koncem staré éry laskavě nabídl pomoc zkušený zvukař Michal "Paax" Plasuň, jenž svými ambienty ozvučí většinu první kapitoly. To nám umožňuje hudebně reagovat přímo na dění v konkrétních lokacích, či dokonce mapách, což se příznivě projevuje na zážitku ze hry. O něco volnějším způsobem se přidala činorodá kreslířka LadyI, která se postarala o vzhled hrdiny. Díky poslední aktualizaci na těchto stránkách si nás našel také kvalitní překladatel do AJ Meehail.

Stanovili jsme konečnou podobu první kapitoly na pět hotových lokací rozličné velikosti (1-6 map) a jednoho NPC společníka. Za dobré paměti - asi definitivně bylo z plánů škrtnuto auta a zbude tak z přibližovadel jen vlak, ovšem mimo rámec kapitoly. Poctivé pinožení po svých v telecích letech hrdiny, často s prázdným inventářem, patřilo k nádherným zážitkům Falloutů a my vás o ně samozřejmě nechceme ochudit:-)

Jde nám o praktický kompromis mezi herním zážitkem (aby nešlo jen o párminutové poběhání) a dodržením stanoveného termínu (abychom nebyli, jak už to tak u modderů bývá, opět za voly). Věříme, že rozsah pěti fleků je něco, co dokážeme v rozumném časovém horizontu zvládnout, a stejně tak věříme, že na nás do té nezanevřete.

Stále se nic nemění na tom, že chceme synchronizovaně vydat českou i anglickou verzi, a to v průběhu příštího roku. I přes značné pokroky stále uvítáme nové programátory nebo zkušené grafiky (animátory, tvůrce videí, ale i další). Nově by přišel k užitku i jeden textař, muselo by se ale jednat o zkušeného a již vypsaného člověka. Pište na marekfiser [at] gmail [dot] com nebo přes interní formulář na www.towerofcreation.com. Děkujeme.

    

Ačkoli jsme možná jako první pracovali s velkým objemem nové grafiky, vypadá BGE po smršti nedávno vydaných nebo oznámených onlajnovek, totálních předělávek aj. experimentů málem jako starosvětský projekt. Buďte si jisti, že se takovým směrem rozhodně nevydáváme. Pořád se jedná o starou dobrou ukecanou hru s minimálními zásahy do herního systému, úzce svázanou se stylem a mytologií prvních dvou Falloutů. Prestože nepopírám, že byly doby, kdy se zaníceně řešilo, jakou damage bude dávat náš nový supr atomový paprskomet, bojová složka je potlačena dost hluboko do pozadí ve prospěch explorace, dialogů, questů, zjišťování různých zajímavých souvislostí nebo dynamiky lokací. Největším odklonem tak zůstává asi dehydratace a vodní systém v rámci zrealističnění (tedy ztížení) cestování a drsnějšího pocitu z pustiny vůbec.

Promakán byl také příběh, na který se dříve tak trochu kašlalo. Hra nyní začíná smrtí otce, k čemuž se váže pár prvních morbidních úkolů z toho vyplývajících. Protože hráč není schopen bez zásob nikam vyrazit, potažmo přežít, propracovali jsme celou domácí lokaci, takže už rozhodně neslouží jen k úprku do pustiny. Hra byla odhumorněna (což nám bylo dlouhodobě vytýkáno) a ztemněna - což se ale nemusí nutně projevovat tucty mrtvých na každém kroku.

P.S. jistě jste jako první zmerčili kolem se povalující screenshoty ze hry, které doufáme, že potěší. Jedná se o demonstraci dialogů, vodního systému a nové dynamické grafiky ve stylu originálů. Příště budou na tomto místě pro změnu skicy / artworky, nebo nějaká krátká videoprezentace. odkaz na topič na NMA se taky šikne, pokud chcete klábosit internacionálně. Tak nějak doufáme (ale nejsme si jisti), že je ten vývoj i po letech stále smysluplný:-)

    

Sdílet na Facebooku
Autor: KainOdesláno: 10:19, 1.4.2013ID: 70a85cNahlásit Vaultmasterům
Skoro bych vám začal věřit, ale pak jsme se podíval do kalendáře a zjistil, co je dneska za den...
Autor: aidanOdesláno: 11:02, 1.4.2013ID: 607db6Nahlásit Vaultmasterům
kdo si počká ten se dočká
Autor: JeštěrOdesláno: 13:28, 1.4.2013ID: 6fbd9aNahlásit Vaultmasterům
Kain, jeden z nejletitějších čekatelů, a nevěří !

Samozřejmě to není apríl, jenom to tak blbě vyšlo. Hra se úplně normálně vyvíjí jako dřív, jenom s absolutním důrazem na 5 lokací. Ostatně, nějaké obdobné screeny leží na NMA už déle.

Připouštím, že se různým aprílovým teoriím a myšlence 8-letého fake vývoje zřejmě nevyhnem :D
Autor: aidanOdesláno: 14:45, 1.4.2013ID: 607db6Nahlásit Vaultmasterům
já doufám že si tuhle prima modifikaci jednou zahrají moje děti
Autor: StanleyCZOdesláno: 15:33, 1.4.2013ID: 6fbe5eNahlásit Vaultmasterům
Tak jsem na to zvědav, zatím to vypadá jako kus pořádně kvalitní práce. :)
Autor: maryoOdesláno: 00:32, 2.4.2013ID: 60f344Nahlásit Vaultmasterům
Ta hovorová čeština mi tam úplně nesedí.
Jinak hodně štěstí!
Autor: JaWOdesláno: 09:08, 2.4.2013ID: 430910Nahlásit Vaultmasterům
Souhlas s Maryem. Slovo bejt je fakt hodne vedle 8-))
Autor: RajoOdesláno: 11:46, 2.4.2013ID: 60c9dcNahlásit Vaultmasterům
Same as JaW and maryo.
Autor: smejkiOdesláno: 12:45, 2.4.2013ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
opposing JaW and maryo and Rajo :-P
Autor: StanleyCZOdesláno: 17:10, 2.4.2013ID: 6fbe5eNahlásit Vaultmasterům
Ať je to klidně hovorově, jen ať tam nejsou chyby. :D
Autor: JaWOdesláno: 18:31, 2.4.2013ID: 700d4aNahlásit Vaultmasterům
smejki - jestli ti nevadí bejt, tak ti určitě nebude vadit ani bét nebo byt, protože takhle se mluví asi jen tam u vás ;-)
Autor: chekotayOdesláno: 21:21, 2.4.2013ID: 41d28aNahlásit Vaultmasterům
Dobrý apríl! :-D Zrovna jsem psál do nukezinu, že BGE už patrně totálně vytuhlo.
"Jedná se o demonstraci dialogů, vodního systému a nové dynamické grafiky ve stylu originálů. "
Oh, let´s see: Ze 4 obrázků vidíme "dialogy" na dvou, a oba jsou dost, dost děsivé. Snaha o slang na úrovni dabingu filmů pro TV Nova? Já myslel, že se chceš pochlubit! Dynamická grafika na statických obrázcích vidět není, ale scenérie druhého obrázku je naházená v editoru za deset minut, a scenérie prvního obrázku totéž, ačkoliv na ní jsou vidět nějaké nové (?) tily a nový (?) critter. Aha, takže už jsme je viděli a ve finální hře nebudeme překvapení.
Hele, já nekritizuju přímo hru (o které nic nevím), že používáte něco, čemu by špatný spisovatel říkal slang (nebo se u vás fakt hovoří takhle?) je váš problém, a jsem opravdu rád (:: hysterický smích ::) že po osmi letech konečně jste v bodě "víme, co chceme dělat" a můžete začít pracovat, protože si tu věc chci zahrát, ale ta prezentace, chlapci, ta prezentace... :-) To je příšerné.
Méně je mnohdy více!
Autor: smejki - JaWOdesláno: 23:31, 2.4.2013ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
pravdu díš, nevadí mi ani jedno. Jakmile je cílem vyjádřit lokálnost/buranství/pokleslost případně nezávaznou konverzaci blízkých přátel, sáhne se k nespisovné řeči.
Autor: JeštěrOdesláno: 23:39, 2.4.2013ID: 6fbd9aNahlásit Vaultmasterům
BGE je volnočasovka, takže se všichni uklidíme a budem v pohodě, okay? Co se líbí jednomu, to se holt nemusí líbit druhýmu a naopak. Čímž bych to asi uzavřel.
Autor: JeštěrOdesláno: 23:51, 2.4.2013ID: 6fbd9aNahlásit Vaultmasterům
Smejki: domnívám se, že síla BGE spočívá v tom, že v rámci možností respektuje inteligenci, vzdělání, prostředí a sociální kruhy navržených postav, a když je lokace v tomhle nekoherentní, lidé žijící vedle sebe můžou mluvit jinak. Spisovná čeština všude? Jebat starý báby! Nuda psát, nuda hrát.

Zákonitě bude doktor mluvit jinak než nájezdník, nájezdník jinak než starej frustrát, starej frustrát jinak než rozverný opilec, rozverný opilec jinak než přištěhovalec z Nového Mexika, a přistěhovalec z Nového Mexika jinak než nazi ghoul, importovaný do USA na začátku Studené války;)

A jestli Přebral, mimochodem dnes už autor několika knih, nechá nějakého psaného burana ponejvíce kurvovat a píčovat, nebo mluvit pražsky / valašsky / hanácky / řečí hotentotů, tak snad relativně ví, co dělá.
Autor: SothOdesláno: 07:53, 3.4.2013ID: 7f29a2Nahlásit Vaultmasterům
8 let fake developmentu je gol - tahle veta se mi moc libi :) Je fakt, ze vuci prekladu F1 a F2 mi tam to "bejt" taky vyskocilo divne, ale co clovek to nazor a pokud ma tohle byt jedina vada na krase, tak klidne i blejt ! :)
Autor: JaWOdesláno: 10:48, 3.4.2013ID: 51133aNahlásit Vaultmasterům
Hoši, tohle bode nélepši Falót modifikaca! Těšim se až bodó postave ve hře mlovit po našem. Meslim si a nésu z toho moc šťastné, že só nářeči ve hrách dosť opomijeny a mělo be se s tim opravdo něco začet dělat! Tohle be mohla byt prvni hvězda!
Autor: JeštěrOdesláno: 23:00, 3.4.2013ID: 6fbd9aNahlásit Vaultmasterům
Tak my se nad tim samozrejme zamyslet, porad je co (pre)psat, dokonce i v prvni kapitole... Minimalne v pripadech, kdy to pusobi kostrbate nebo samoucelove... Ale pokud je takto napsan vzletnej opilec, se kterym si nikdo v okoli nerozumi, tak samozrejme nehovornost zustane...

Tolik ke konkretni kritice, blaboly o 10ti minutach v editoru (od cloveka, ktery patrne ani nevi, jak rozchodit mapper) snad ani neni treba komentovat... Ale modri uz vedi, ze si tady nekdo spis hoji stary mindraky...

Neprijemne na techto diskuzich je, ze pak musim pravidlelne vselijakym memberum, co si to nahodou precetli, vysvetlovat, ze ten vyvoj proste neni zbytecny... Ach jo
Autor: JeštěrOdesláno: 23:01, 3.4.2013ID: 6fbd9aNahlásit Vaultmasterům
oprava: nehovornost = nespisovnost
Autor: JaWOdesláno: 09:41, 4.4.2013ID: 51133aNahlásit Vaultmasterům
Už dlouho jsme tady neměli flame war, ale vypadá, že by se konečně nějaký mohl po sto letech rozjet 8 -))
Autor: JaWOdesláno: 13:25, 5.4.2013ID: 51133aNahlásit Vaultmasterům
http://www.gog.com/promo/hasbro_stacking_weekend_promo_050413
Autor: HuhulákOdesláno: 15:44, 5.4.2013ID: 42e4bcNahlásit Vaultmasterům
Jen si dovolím výše diskutující upozornit, že hovorová čeština je forma spisovné češtiny. Opravdové nespisovné výrazy hledejte v obecné češtině.
Autor: SothOdesláno: 19:24, 5.4.2013ID: 7f29a2Nahlásit Vaultmasterům
@ JaW taky mi to pristalo v mailu, ale uz takhle mam ty hry v X ruznejch edicich - naposledy podle mne povedeou BG I Enhanced Edici, ktera se da sice suplovat pres BG TuTu, ale to je na jinej topic :)
Autor: JaWOdesláno: 19:49, 5.4.2013ID: 7eb53cNahlásit Vaultmasterům
Soth - jo, já taky, ale ta cena ... 8-))
Autor: PerryOdesláno: 16:36, 6.4.2013ID: 7eb34aNahlásit Vaultmasterům
Jaká je verze, resp jak funguje ten torment? Pamatuju si, že u své verze z netu jsem musel instalovat ranec programů a vylepšováků abych to nějak slušně rozjel v nějakým rozlišení a snad bez kolečka bugů.
Autor: Paris of TroyOdesláno: 15:20, 7.4.2013ID: 42e332Nahlásit Vaultmasterům
Heil to the argot! Heil to the april!
Autor: Smejki - PerryOdesláno: 16:31, 7.4.2013ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
stačí widescreen mod na Infinity engine. Jinak to běhá bez problémů. Ve Win 7 je problém s češtinou. Musíš ji tam nalámat ručně
Autor: valcikOdesláno: 22:11, 7.4.2013ID: 7fec2aNahlásit Vaultmasterům
Dobré je to. Vývoj Mutants Rising sa už dvakrát kompletne zrušil a znovu oživil, ani to BGE ešte neskapalo, sem naplý jak tá guma na slipoch.
Autor: MarwOdesláno: 00:56, 24.4.2013ID: 42bc20Nahlásit Vaultmasterům
No kzdopadne stale drzim palce a doufam ze to jednou nejak dopadne. Omluvte muj skepticizmus, ale po tech letech teseni uplne vidim jak to proparim v jednom zatahu behem jednoho dne..
Mozna by nebylo od veci alespon castecne snizit naroky jako jsou hratky s hudbou a anglictinou, pokud by to zvisilo sance ze si to zahrajem.
Anglictinare bych nahnal se slovnikama na preklad tech ruskejch modu Fallout of Nevada a Oblivion Lost. :)
Vubec neni to davno co byla rustina povina tak sup, sup alespon do cestiny.. :)
Autor: neo8110Odesláno: 23:02, 27.4.2013ID: 7059d8Nahlásit Vaultmasterům
Marw: kvitujem, palec hore
Autor: JeštěrOdesláno: 12:22, 28.4.2013ID: 6fbd9aNahlásit Vaultmasterům
Marw: anglická verze je pro nás dokonce prioritnější, byli bychom blázni, kdybychom hru či část hry po takové době vypustili jen v češtině, které rozumí pár lidí na světě;)

I hudba je vynikající investice při minimálních nákladech na práci a čas; přitom ta z poslední doby má, myslím, lví podíl na herní atmosféře.

Vývoj velice zpomalují úplně jiné věci - přidávání nových objektů, přepisování hloupostí, práce na živém světě, "scripting-heavy" dialogy; nepříjemný je takhle za chodu i ten překlad, ale chcem to mít prostě v ČJ i AJ k dispozici najednou a tohle je daň za to.

Největším problémem je stejně VŽDY čas, málokdy ho mají dost všichni důležití lidé zároveň, neb máme svoje rodiny, práce, hobby a životy. Já např. zvládám přes léto jen to nejnutnější.
Autor: MarwOdesláno: 23:56, 30.4.2013ID: 7eb286Nahlásit Vaultmasterům
Jester: Mluvime tu o Srdci evropy, Stredozemi.. But trochu vlastnec a dej vernym fanouskum naskok pred anglanama. :)
Je nas par, ale jsme verni a fanaticti. :)

Hele verim a chapu, ale rikej treba ze nemam vkus, ale posli mi to o tejden driv nez to pujde ven a muzu to mit bez zvuku. Pustim si soundtrack z Fallouta jednicky a potecou mi sliny koutkem. :)

Verim, ze je tam hroznyho textu. To je na Falloutu jedna z nejlepsich veci. Ta spousta moznosti a cteni...
Proc vubec doslo k tomu rozhodnuti ze AJ a CJ najednou? Kolik anglictinaru verne trpi za kazdou zminku bez ohledu na to kolik jich na svete je?

Rodina a zivot vubec jen brzdi. Mely by jste mit soudnost a uz davno takovy zbytecnosti opustit. Prace nutna pro preziti. Idealne na compu a kocka, nebo pes uplne staci. :)
Prisaham, ze na oltari ze starejch procesoru obetuju vonnou tycinku kremikovemu bozstvu, kdyz na ctrnact dni soupnete deti k prarodicum a zasijete se nekde na spolecne dovolene. Idealne v male, temne mistnosti bez oken, aby jste nebyly ruseni v bohulibem dile. :)
Autor: JeštěrOdesláno: 22:29, 2.5.2013ID: 6fbd9aNahlásit Vaultmasterům
Marw: nove soundy samozrejme nic nezpomali, to bych ti musel hru poslat bez nekterych nehotovych skriptu;)

"Hroznyho textu" ve hre rozhodne je, zejmena diky me a Prebralovi... Vtipne (nebo smutne) je, ze napr. plne napsanych spolecniku je nyni jiz vetsina, a ze jsou to hodne slozite a dlouhe dialogy - nicmene v prvni kapitole bude beztak k mani jediny... Drive jsme holt (naivne) verili, ze to zvladnem tak nejak najednou, neexistoval vylozeny duvod se do toho nepustit...

Domnivam se, ze si hru az tak moc lidi zase nezahraje (a kdo si mysli opak, je podle me trochu naivni...), proto vidim CZ + EN jako naproste a rozumne minimum. Navic na BGE pracuji cizinci, z nichz nekteri meli nebo dosud maji lvi podil na potencianim vydani - tak jake uprednostnovani cestiny... Jednou, snad, v cim vice jazycich bude BGE v nejake sve forme existovat, tim samozrejme lepe...

Popravde, me uz (po letech) BGE zakonite nebere tak jako kdysi, beru ho dost relax zpusobem, jedu si ho po svem a moc me netankuje, co si kdo od nej slibuje, co ocekava: "play it or leave it". Taktez dovcu mam v planu zuzitkovat ponekud zajimaveji, a vlastne leto jako takove jakbysmet...

Paradoxne se mi tento trochu odtazitejsi a "uvidime" pristup k modu jevi jako efektivnejsi, ale to je na delsi tema a souvisi to i s exp. a vekem.

Kazdopadne dekujeme za duveru, duvera je lepsi nez blby kecičky vseho druhu...
Autor: MarwOdesláno: 14:54, 3.5.2013ID: 7eb286Nahlásit Vaultmasterům
Jester: V poradku.. :)

Tak ono bylo driv vic nadseni i priznivcu a tak. Ale tak to s podobnejma projektama chodi. Takhle jsme chteli natocit upoutavku na Cestu Krve od Kulhanka jakozto film. Nechtej vedet kolik se toho udelalo a jaky houby z toho je...

Zalezi na tom co mas pod pojmem "moc". Nejaky priznivci porad zbyly ac jsu podobne tisneni rodinamy a praci. Doufam ze si vzpomenou a najdou si cas. Kazdopadne az to prijde budu sirit jak to jen pujde. Treba to povede ke zvednuti urovne u novejch her. Mozna za to muze vek, ale nejak me ty 3D strilecky moc neberou..
Jestli na tom maka vic anglicky mluvicich tak chapu ze si za svoje usili zaslouzi hru v rodnem jazyce.

Holt starnes Jestere. :)

Pokud to vede k vysledkum tak mas snad recht. Osobne jsem byl za tve zapaleni vdecen.

Mou duveru kazdopadne mate uz leta. Ale ten oltar fakt mam vonna tycinka bude. :)

Mimochodem kdyby se toho nekdy nekdo chopil. Takovej Fallou Taktic kombinovanej s Jagged Allience Unfinished Business s tlumicema a intelignenci oponentu. To by bylo neco. Zvlast kdyby to prislo pred deseti lety... :)
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.