• 16.5.2010 . . . Vážení přátelé, ne...
Autor: Smejki | 
Zdroj: NMA, Bethblog | Komentuj novinku (50) | 
Tagy: Fallout: New Vegas Screenshoty
| Sdílet na Facebooku
Doteď jsem na FNV hleděl neutrálně či spíše s očekáváním mírně lepších zítřků. Nijak extrémně svůj postoj až do vydání hry měnit nehodlám, takže přistupuji k novému materiálu s tajnou tužbou, že veškeré následující čuňačenstvo je toliko dílem impotence při tvorbě screenshotů, jejíž míry nedosahuji ani já ve stavu totální střízlivosti kombinované křečovitou tužbou tvorby něčeho na pohled pěkného, anebo doufám, že jde o Xboxovou verzi hry. Oni i nejlepší fotografové tvrdí, že dokonalost je dílem statistiky. Když uděláte denně sto fotek, možná se během roku najde jedna, která by stála za prestižní cenu nižší kategorie (nelze aplikovat u fotografií tříd základních škol). Tento princip by si měli osvojit i tvůrci New Vegas. A pokud tak již učinili, jsem smuten.
Začneme neutrálně. Prvním přírůstkem je způsob ovládání kumpánů, obligátní Wheel of friendship.
Pokračujeme hi-res verzí již zveřejněného a pro mě velmi úsměvného SPECIAL machine. A teď už to bude jen horší.
Slibovaly se nám změny ve výzoru supermutantů. Jestli tím chlapci mysleli přeskinování kůže a rozšíření databáze pustinných oblečků velikosti XXXXL, můžou mi políbit každý jednu půlku, výběr dle libosti. Kus železobetonu v pazouře a zahradní hadice místo pásku jsou pěkné, tím klady končí. Věčně vyceněné zuby mě straší dodnes. A budou i nadále.
Sniping z oné dinosauří hlavy je kůl, ale dle mého skromného názoru by měl být podpořen pěknou scenérií. Přecijen, když člověk vyleze na kopec, vyvstanou nejvíce neduhy LOD technologií. Ta krajina je strašně chudá. Asi už vím, proč Capital Wasteland byl jeden velký kamenolom - větší počet složitějších objektů engine prostě nevykreslí (terraforming v Gamebryu je limitován na hladké třídimezionální funkce definované toliko pouze převýšením v uzlech sítě, tj. nevytvoříte v něm "přírodní" jeskyni"). Povšimněte si, že je na celé ploše jen jedno auto. Jestli FNV bude stejně špatný jako F3, čeká mnohé velmi krátká hrací doba, protože auta prostě dojdou. A doufejme, že budou vybuchovat.
Chudší plac aby člověk pohledal, přitom má jít o jednu z klíčových lokací. Už na mě nedýchá duch let padesátých, ale duch roku cca 2003, kdy se takto chudý design dal odpustit. Doufám, že aspoň ta vlajka bude vlát... a nebude to sprite.
Stejná lokace, jiné místo, naprosto jiná situace. Zničení solární elektrárny proběhne ve stylu levných komiksů - orbitální laserovou zbraní. To kvituji. I znázornění celého destrukčního rodea vypadá slušně. Ale opět mě děsí krajina v dáli. Kamenolom prostě měl své opodstatnění. Ano, oba fakty jsou smutné.
Poslední dva kusy pak spojuje naprostý dojem zmaru (a zmatku) v soudržnosti designu.
Na prvním screenu mlátí muž ve vaultím overalu stylem Tigera Woodse jakousi postvu ze Sims. Do toho přikráčel špageťácký kovboj a zřejmě i jeho plantážník Afroamerické barvy pleti. To všechno se odehrává nedaleko čehosi, co vzdáleně připomíná zničenou anonymní osadu z Falloutu3.
Druhý kus pak už prostě jen připomíná fotomontáž, protože ti Gyroboti.... .
Sečteno, vyděleno, zderivováno, vykastrováno a podtrženo. Doufám, že toto je poslední výkřik příšerného enginu Gamebryo, který jen Bethesda je schopna používat na 1st person hry. A už opravdu jen Bethesda je schopna ho používat i 5 let za jeho technologickým zenitem.
Vím, že grafika není důležitá (ale design ano), ale protože na mě působí dojmem díla flákačů na tripu, obávám se právě těch důležitých aspektů hry... a bugů.
... ARCHIV ...
Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!
|