.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Smejki, 2011-04-06 12:46:09, Steam

Dead Money k mání. Cenega na zabití.

Ode dneška je na Steamu za drobnou úplatu (10 Euro) ke stažení Dead Money a vše co k němu náleží... Oh, moment! Ne, patch nutný k sichrové kompatibilitě zatím nevyšel, takže dost možná budete muset řešit nevyřešitelné úkoly kvůlivá podělanému skriptu postavy Dog/God (což jsem částečně vyřešil). A když klepnete na jazykové možnosti, můžete si s úsměvem konečně vybrat hotovou češ... Oh, moment! Ne, čeština na výběr není, jen angličtina. Jak je to možné? Proč se my překladatelé tak flákáme a namísto toho se plně věnujeme čtení Chekotayových článků? My, holota líná, totiž stále čekáme na texty. Že bude čeština později, to bych i celkem přežil, ale totálně nejsem schopen pochopit, proč tedy zpřístupňují Dead Money až teď, když ve stejném stavu mohlo být k mání už v den světového vydání. Zmatení? Nasraní? Právem. K vylití vzteku na Cenegu použijte jejich forum, mailovou schránku... cokoliv, tohle je totiž na přesdržku.

Takže kdy čeština bude? Netuším. Očekával jsem, že když jsem dostal wordcount (+-70 000 slov), bude zaslání souborů otázkou maximálně čtrnácti dní. Vzhledem k nutnosti dokončit bakalářku a blížícímu se zkouškovému i silně pochybuji, že na to budu mít příští týdny čas, takže bůh ví, kdo vám bude ručit za kvalitu.
Přeji všem prozářený den.

Sdílet na Facebooku
Autor: mat123Odesláno: 17:58, 6.4.2011ID: 607bc2Nahlásit Vaultmasterům
Fajn, takze mozem cakat na CZ dalej. No nic, potom tie DLC-ka kupim naraz vsetky (urcite ich este zopar vydaju). Mozno bude aj daka lepsia cena za cely komplet.
Autor: TemplayerOdesláno: 10:31, 7.4.2011ID: 607e18Nahlásit Vaultmasterům
Jóooooo kvalitní vydavatelé a distributoři, to se pozná !

Já jsem se projistotu ani nedíval na ukázky na New Vegas, protože by to prznění starých her mnělo neblahý vliv na moje srdce (a pravděpodobně také bednu od počítače, která by potom vypadala značně .... falloutovsky)

Tak kolik "her" (nebo spíš programů pro vydělávání peněz) chtějí ještě vydat? 5? 15 ?!?! :F
Autor: Merlin --) TemplayerOdesláno: 14:05, 7.4.2011ID: 6f6f78Nahlásit Vaultmasterům
FNV nebyl tak špatnej. Ač se hry, které dělí takový časový rozdíl, srovnávají opravdu špatně, do´volil bych si dokonce říci, že se FNV podařilo vyrovnat F2 (minimálně co se některých prvků týče).
Autor: valcikOdesláno: 16:44, 7.4.2011ID: 7fec2aNahlásit Vaultmasterům
I prd, Merline. Posrali to, spravili z kvalitného RPG obyčajnú konzolistickú 3D exkurziu. V dialógoch sa ukazujú požiadavky na chopnosť postavy, PipBoy má zabudované GPS a tak ďalej. Pre niekoho je to možno skvelá hra, ale k pôvodnému Falloutu bych to veru neprirovnával, ten je v úplne inej lige.
Autor: Merlin --) valcikOdesláno: 17:29, 7.4.2011ID: 6f6f78Nahlásit Vaultmasterům
No to ani moc dobře nejde, jak jsem ostatně už napsal. Nicméně dialogy mi přišli minimálně stejně dobré jako ve F2, ač pravda je v nich narozdíl od F2 přímo vidět podmínka (atribut/schopnost) kterou musí mát hrdina na určité úrovní, aby tuto část mohl použít, což sice není úplně vychytané, ale F2 měl taky své mouchy...

Pip-Boy měl cosi na způsob GPS i ve F2 (ten snímač pohybu), jen nebyl přístupný od začátku. Osobně nevím, co ti na něm vadí, krom Oblivonského "rychlého cestování".

Problém je, že doba se změnila. Bez ohledu na mainstreamizaci jsem přesvědčen, že je FNV nejspíš to nejlepší co mohl Obsidilian s Falloutem udělat. Ve stejném enginu rozhodně. Tvl, vždyť dneska ti debilové nazývají i Dragon age "hardcore", což mi opravdu nepříjde normální. Jestli v poslední době vzniklo nějaké pořádné RPG, tak FNV. Jistě, atmosféra, svět apod. se změnil, ale kdyby se nezměnil, pak by se vůbecnic nezměnilo a jednalo by se "jen" o kopii F2. Přeci nemůžeme celý zbytek života jen malomocensky řvát, že dobré hry se už nevyrábí a už nikdy nic nového nehrát. Život jde přeci dál, ne?
Autor: valcikOdesláno: 19:52, 7.4.2011ID: 7fec2aNahlásit Vaultmasterům
Ale jasné, FoNV má aj svoje kladné stránky. Voči dialógom alebo príbehu nemám nijaké námietky a mnohé nápady sú tam naozaj výborné a premyslené, no pre mňa je tá 3D koncepcia jednoducho príliš akčná a nablýskaná.
(Samonavádzací PipBoy je novinka od Bethesdy, v starých Falloutoch si si pekne musel všetko hľadať sám. Žiadna žltá šipka na kompase.)
Autor: valcikOdesláno: 21:29, 7.4.2011ID: 7fec2aNahlásit Vaultmasterům
..netvrdím, že sa už nerobia dobré hry. To len tento bethesďácky franchising ma už sere a pri Falloutoch obzvlášť.
Autor: Merlin --) valcikOdesláno: 23:03, 7.4.2011ID: 6f6f78Nahlásit Vaultmasterům
To chápu. Já to beru tak, že FNV je od Obsidilianu a že Bethesda jim to kurvila. Sice to není přesné, ale proč ne. Pravda je, že to oni přijali tenhle engine... Ale využili ho více než maximálně. Jistě, už to není taktické RPG, ale akční RPG (spíš akce s RPG prvky). Ale Fallout je hlavně o tom světě a atmosféře (mé mínění). RP je tu trochu nižší, než ve F2, ale tak... Systém se blíží F2, "jen" je tam ta akce. Chápu tě. Sám jsem říkal, že se FNV vyrovná F2 v některých prvcích...
Autor: smejkiOdesláno: 18:29, 8.4.2011ID: 5188caNahlásit Vaultmasterům
pánové, míra akčnosti nemá s RPG co dělat... a navíc nevím jak vy, ale já u FNV víc prokecal a protoulal než probojoval.
Autor: Merlin --) smejkiOdesláno: 12:10, 9.4.2011ID: 6f6f78Nahlásit Vaultmasterům
To je vlastně pravda... Když o tom tak přemýšlím, tak jsem v FNV prokecal rozhodně o dost víc času, než ve F2. A nebojoval jsem zdaleka tolik... Stejně ten boj byl jenom akční (VATS je z dálky na houby a zblízka jen na headshoty), asi se mi to tak zdálo... Co se týče té akčnosti - řekl bych, že jí nepřímo ovlivňuje. Většinou totiž platí, že čím akčnější je hra, tím má zjednodušenější RPG prvky, ač to pochopitelně není vždy pravda...

Vím kecam nesmysly, raději přestanu.
Autor: valcikOdesláno: 13:32, 9.4.2011ID: 7fec2aNahlásit Vaultmasterům
Smejki,
však aj preto som kritizoval najmä tie znehodnotené RPG prvky. Či už je to našepkávanie požiadaviek v dialógoch, alebo samonavádzací PipBoy, ktorý vodí kuriéra za ručičku, takéto drobnosti žiadnemu erpégéčku na atmosfére nepridajú.
(Akčné súboje a nepretržitá práca s 3D kamerou sú prvky, ktoré k roleplayingu nepotrebujem, ale je mi jasné, že mnohým to neprekáža. Bol to teda z mojej strany skôr povzdych, než vážna kritika.)
Autor: dexterOdesláno: 13:40, 9.4.2011ID: 51d624Nahlásit Vaultmasterům
valcik:
Tak jinak - jsou u dobrýho RPG důležitější příběh, postavy a rozhovory, nebo detaily v UI (jmenovitě ta gps)?
Autor: valcikOdesláno: 14:23, 9.4.2011ID: 7fec2aNahlásit Vaultmasterům
..dobré dialógy, postavy a príbeh sú základným kameňom každého RPG, Dexter.
Autor: smejki - valcikOdesláno: 14:33, 9.4.2011ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
našeptávání požadavků... pravda, kdyby se alespoň neukazovala hodnota, tak to přijmu s povděkem, protože při neúspěšném testu byla zase jiná dialogová možnost, což krásně rozšířilo dialogé možnosti. Naopak podání informace o tom, na čem dialog závisí mi nijak nevadí. Člověk tak alespoň zjistí, co by měl trénovat. U FNV je navíc velmi pozitivní, že se kluci nebáli vysokých testů (často i 70+% u skillu, 8+ u statu), což u F3 nebylo.

navigace... ani ta by mi nevadila, protože ji "lze" ignorovat. Bohužel to ale není pravda, protože často je jen řečeno jdi na sever a promluv si s ním. A vám pak nezbývá než se na ten nesnášený kompas podívat. Kdyby mi tvůrci dali pořádné info (má chajdu asi kiláku na sever a je ze západní strany přilípnutá k černé skále), tak mohu tuhle fičuru pro pitomce s klidem ignorovat. Bohužel díky tomu, že tvůrci vědí, že mi mohou (ba snad musí) dát do mapy přesnou polohu, redukují často psaný text tak, že jsem na tom chtě nechtě závislý. Detekci nepřátel nepovažuji za hřích, ale rozhodně bych ji nedělal vševidoucí a omezil bych její dosah příp. dostupnost.
Autor: PostApManOdesláno: 09:14, 10.4.2011ID: 5225d6Nahlásit Vaultmasterům
"Detekci nepřátel nepovažuji za hřích, ale rozhodně bych ji nedělal vševidoucí a omezil bych její dosah příp. dostupnost...."

Jen k té detekci nepřátel..na tu bych možná ani nesahal..:)
Přišel jsem totiž na to, že při nastavení graf. detailů na ultra vidíte do dálky nepřátelé dřív než se vám objeví "šipička" na kompasu :) (i v případě vnímání 9 + klobouk) - což podle mě hraničí s realitou. Nepřítele vidím tak střílím :D a nepotřebuju k tomu nějakej kompas kterej mi tu "šipku" beztak udělá možná až když je nepřítel 200-300 metrů ;)..takže by mi nevadilo kdyby jí do dalších dílů/LDC neměnili nebo rovnou zrušili :D..u FPS střílečky je beztak detekce k ničemu.
Autor: smejkiOdesláno: 14:41, 10.4.2011ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
tak přímé viditelnosti je to samosebou k ničemu, ale pokud je nepřítel v zákrytu... já bych nejradši přivítal něco na způsob AvP, kdy by se do vzdálenosti řekněme 30-50 metrů detekovaly všechny pohybující se postavy
Autor: GrinderkillerOdesláno: 10:10, 12.4.2011ID: 6f7298Nahlásit Vaultmasterům
Zdar Smejki, menší OT. Jak by jsi pojmenoval: Ghost Harvester, Ghost Seeker a Ghost Trapper. Moje vize je taková: Přízrak sklízeč, Přízrak hledač a Přízrak lovec. Co ty na to?.
Autor: smejkiOdesláno: 23:10, 12.4.2011ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
ještě jsem se tím nezabýval (spíš mě trápi Dog/God :D), ale tak od boku teď vypálím toto:
Stín sběrač
Stín pátrač
Stín lovec

proč stín? ono to má blíže i anglickému významu - jsou to spíše chodící fyzické pozůstatky původních obyvatel než nehmotní duši
Autor: GrinderkillerOdesláno: 12:47, 13.4.2011ID: 6f7298Nahlásit Vaultmasterům
No Smejki s tím Dog/God bych si hlavu nelámal, raději bych mu ponechal originální EN název. Říkat mu "pojď za mnou pse/božský" mi příjde nepřirozené. Buď mu to chce dát ůplně jiný název a nebo ponechat ten originální. A co se týče těch Ghost Harvester,Seeker,Trapper, tak jsme se skoro trefily do noty, jenom mě to líp vyznělo "ten Přízrak" i když už tento název obsahuje základní hra "konkrétně u NightKingů. Jinak, už jsem exportoval snad všechny dialogy a je jich tam jak máků "540kb textu". To nedám... a navíc bude fakt lepší, když to udělá CENEGA, protože když jsem projížděl v G.E.C.K.U - World Objects->Container, tak jsem narazil na spoustu nových názvů, ale v reálu to znamená jednu a tentýž samou věc.
Autor: smejkiOdesláno: 13:31, 13.4.2011ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
nightkini, ty nightkingu :D

wordcount je +- 70 000 slov, množství repetic neznám. Ale hádám ne víc jak 10%, takže lze počítat s 65 000 slovy v unikátních větách.
Autor: GrinderkillerOdesláno: 13:54, 13.4.2011ID: 6f7298Nahlásit Vaultmasterům
No jo:-) Asi jsem se nechal trochu unést s těma "NightKingama", to už rovnou mohly pojmenovat "Nightkiwi" Bude to vůbec CENEGA překládat to DLC i ty ostatní?
Autor: KancaOdesláno: 17:23, 13.4.2011ID: 41ab76Nahlásit Vaultmasterům
me by spis zajimalo kdy se na steam nahodi opravena cestina na obýc FNV
Autor: smejkiOdesláno: 20:49, 13.4.2011ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
to mají na starosti stejní lidé, kteří mi mají dodat texty k Dead Money, takže...
Autor: smejkiOdesláno: 20:50, 13.4.2011ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
dále pokud cca za týden vyjde další slibovaný patch, tak bude Cenega už 2 patche pozadu. oujé
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.