.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Chekotay, 2015-06-15 11:38:48,

F4 na E3

S časovými psámy jsem nějak na štíru, takže "teď někdy" proběhla na veletrhu E3 prezentace hraní Falloutu 4. Na stránkách Bethesdy jsem nic oficiálního nenašel (zato si tam můžete pořídit super tričko za lidové čtyři stovky), takže nezbylo, než jít přesadit svůj oblíbený květináč petunií a mrknout se na video uvěřejněné na serveru IGN. Nemáte-li čas dívat se na devíti a půl minutový filmeček, trochu to tady subjektivně shrnu, ale rovnou předesílám, že budu negativně zaujatý, jelikož jsem zhýčkaný sledováním prezentací jiný zábavných her z oblasti katastrofických sci-fi, jako třeba průplavu Labe-Odra-Dunaj, a tudíž na mne tahle prezentace působí trochu odflákle.

Divoké spekulace založené na traileru se potvrdily: Hra začíná v předválečných časech. (A já jsem nevěřící škarohlíd, uznávám.) Potlesk obecenstva si v první řadě vysloužila oblíbená minihra Bethesďáckých her, tvorba postavy. Zaujalo vás to? Ha ha, řeč je o zevnějšku. Ovace vzbudilo zjištění, že hrát můžete nejenom za negra, ale dokonce i za ženu, což staví kandidaturu Hillary Clintonové do nového světla. Postava hráče je ukecaná a komentuje používané předměty. Ukecaná jsou i NPC a je zřetelně vidět, že Bethesda na animaci obličejů od posledně nehnula ani prstem - podobní obchodník připomíná velitele bezpečáků na Deep Space Nine. Tvorba charakteru pokračuje nastavením hodnot SPECIAL. Interface je hodně minimalistický a hodně zelený a jak jsem si dělal srandu z toho, že domeček vypadá jako ze Shaun the Sheep, tak ten kokon v dětské postýlce se jmenuje Shaun. Následuje vyhlášení války, evakuace do vaultu a střih na přednáškový sál, kde byla hra předváděna. (Komentátor vypadá skutečně tak mladý, jako zní jeho hlas a to souhvězdí mobilů v hledišti je pěkné.)
Nyní se přesuneme o dvě staletí dále, aniž bychom sledovali další části tvorby postavy, tedy traity, skilly, tagy a perky. Vypadá to, že se potvrdily i zvěsti o kryokomorách... a už je tady první dialog. Protože dialogy ve Falloutu 3 byly příliš rozvětvené a složité, jsou nyní zjednodušeny, přičemž na obrazovce vidíme jen "směr" projevu, samotnou větu vysloví postava. (Za ty z nás, kteří hrají bez zvuku, doufám, že tam budou i titulky.)
První proběhnutí Pustinou odhaluje, že grafická stránka hry se přeci jenom trochu zlepšila, na zemi je víc podrostu, bordel vypadá víc bordelovitě. Bohužel se tato zlepšení netýkají postavy, která pořád vypadá plastově, pořád má vlasy slepené chrchlem a ještě ke všemu je v ramenou dva krát tak široká, jako přes kyčle (to není metafora, fakt vypadá jako kotva; a pak že kdo je tady mutant).
A konečně pejsek. Lidi mají rádi pejsky (potlesk), zvláště ty čisté a čistokrevné. Protože "chočení" Dogmeata ve Falloutu bylo příliš složité, obtížné a patrně se to nikdy nikomu v Bethesdě nepodařilo, je tady značně zjednodušeno na jedno kliknutí. Pes je skvěle vycvičen a můžete ho komandovat podobně, jako jsme zvyklí z Fallout 2 Party Orders add-onu.
Osobní odbočka: Do Skyrimu jsem si přidal koníky, dají se přivolat hvizdem - ale než se dovahkiin naučí hvízdat, tak to chvíli trvá a je to docela zábavná mikro - (ani ne mini-)hra. Cvičení psího kumpána mohlo být zpracováno podobně.

A následuje souboj. Staromilce potěší klasická 10mm pistole a celkem samozřejmě přijímáme real-time souboj. A pak je tady V.A.T.S. Ten byl nepovedený už ve Falloutu 3, kde se snažil být kočkopsí směsí mezi real-time a turn-based bojem, ale pořád se dal použít alespoň jako pausa. Když se člověk dostal do potíží, mohl praštit dlaní do klávesnice, zmáčknout "V" a získat čas k tomu, aby se rozhlédl, zorientoval, zhodnotil situaci a promyslel taktiku. (Pak vystřelil, následovala zpomalená animace, nepřítel uhnul... no prostě fungovalo to málokdy.) Tento systém je nyní výborně vylepšen - po aktivaci VATS nepřejdete do semi-turn-based, ale budete mít k dispozici semi-real-time. Jednoduše řečeno: Náhle na vás vybafne nepřítel (Kopčory se vyhrabávají ze země! Bezva... ale proč to dělají, když nahoře je pes?), vy zmáčknete VATS, hra se moc zpomalí, vy fofrem vyberete cíl (výběr cíle byl zjednodušen, krtkopotkan má hlavu, tělo, levou a pravou nohu, toť vše), spustíte akci, hra se zrychlí, takže už je jenom pomalá, užijeme si srdceryvného záběru, hotovo. Yo dawg, I heard you like bullet-time, so...
Takže "strategický systém" VATS nefunguje, ale to nevadí, stejně byl do hry implementován jen "in an effort to maintain the series' roots as a tactical combat game." (Možná že tady jsou kořeny všeho zla mezi staromilci a hloupými mlíčňáky - staříci si pořád myslí, že Fallout je RPG s prvky adventury, a ona je to taktická střílečka.)

No a po souboji už bylo ukázáno vše podstatné, o co v téhle hře ukázce jde, takže následují záběry známé z traileru: Dálnice jako z F:NV, bažiny jako z Point Lookout, Quarry Junction, Witchmist Grove ze Skyrimu (ha! déšť!), a podobně. Všechny postavy kráčejí zpomaleně, ale to je snad jen pro potřeby traileru. Všichni ozbrojenci drží krochnu jako panna vocas. Stejně jako v případě Oblivionu komentátor vyzdvihuje otevřenost mapy a absolutní volnost konání. Mno.

Na výše zmíněné stránce je ještě jedno hezké video, kompilace z bojů. Takže se dozvíme, jak se leze do energozbroje (vůbec to není tak těžké, abyste potřebovali speciální výcvik; a má to vlastní interface), že ve hře bude FG42 (nebo tak něco), že si opět užijeme Bratrstva oceli a vůdcových supermutantů (včetně behemothů), že zpod země lezou nejen kopčory, ale také štíři a párači, že skutečně budeme moci létat (ať už jako palubní střelec vertibirdu, nebo s jetpackem na zádech O_o), že opět půjde ustřelovat hlavy vrhačem plyšových medvídků a vůbec, že to bude supercool, akční a nabušené.
Dobře, takže nyní, když už víme, co je osekáno a pomalu se smiřujeme/tetelíme blahem, že po Doomu III přichází další řádné krvavá FPS, je ve Falloutu 4 něco nového?
To si pište.
A je to takový mazec, že ani nevím, jak to popsat. Řekněme, že Bethesda vyslyšela vlhké sny všech, kteří toužili překopat Pustinu dle své libosti a zavést nový světový pořádek. Takže ve zkratce, zdá se, že ve Falloutu 4 to bude možné. Tím myslím nejen reycklovat staré haraburdí a vyrábět pár nových věcí, ale také stavět domy, osady, elektrifikovat je a opevňovat. Rovnou se mrkněte na další videa na IGN, tohle je opravdu třeba vidět. Medle je to mnohem větší a důležitější krok, než že můžete hrát za ženu. Stavební interface vypadá trochu jako Fallout Editor ve 3D, rozhodně mnohem lépe, než nevydařené pokusy o zařizování domácnosti ve F3/TES4/F:NV.
Tohle je opravdu úžasná zpráva (zvláště když si uvědomíme, jak dlouho už nevyšla žádná pořádná budovatelská strategie), takže to řeknu ještě jednou: Podle prohlášení Bethesdy bude možno hrát Fallout 4 jako Fallout Tycoon, ale ve 3D a snad méně zabugovaně. Dobře, takže teď slintám, a nemí to tím, že jsem na oběd snědl půl piksly nutely. Pěstování jídla? Bude. Sociální mikromanagement? Bude. Stavba opevnění? Bude. Obchodování s ostatními sídly? Bude. Boudička pro pejska? Bude (potlesk).
Vedle téhle bomby ráže alespoň dvacet kilotun už je naprosto podružné chlubení se propracovaným systémem vylepšování zbraní. Sbohem, Varmint Rifle s tlumičem, zásobníkem a teleskopem, teď půjde nejspíš vyměnit a vylepšit prakticky vše. A také to vypadá, že kvůli novým součástkám nebude třeba dojít až na konec hry ke Gun Runnerům, ale půjdou vyrobit de novo. Chcete na pušku přidělat teleskopický zaměřovač? Stačí v rozvalinách měst nalézt budík, globus, kobercpásku a francouzák a voilá! Můžete si na svou 10mm pistoli přilepit puškohled 8×25. A ještě za to dostanete expy.

Vypadá to, že se Bethesda poučila z krizového vývoje ve straně a společnosti. Je zřejmé, že dialogy neumí a když dojde na příběh a postavy, tak vůbec nechápe, o čem je řeč. Dobře, takže v nové hře tyhle věci pokud možno nebudou vůbec. Její vlajkové hry za posledních deset let lidé hráli jako sandbox (pískoviště, volná hra) - Skyrim á la "dokážu nakovat plnou truhlici dýk?", Fallout 3 "dokážu rozstřílet všechna ta vybuchující autíčka?" a podobně - takže nyní to bude sandbox totální. Zatímco Fallout 3 byl něco jako holý engine pro herní moddery, Fallout 4 jde ještě dál a nabízí přímo hráči přístup prakticky k editoru herního prostoru. Pokud jsme tedy doposud hráli volné a svobodné světy, ve kterých jsme nemohli nic dělat, nyní si budeme moci hrát a tento svět utvářet podstatně výrazněji, než jenom plněním bethesdích questů. Kromě určité personifikace Pustiny bude i možnost určité personifikace výzbroje. Zatímco ve Falloutu 1 si člověk mohl upgradnout plasmovku na turboplasmovku (wow!), ve dvojce byly nové zaměřovače a zásobníky (cool!) a v New Vegas dokonce i odlehčené pažbení (nice!), tak tady má být na sedm stovek modifikací. (BTW: Nepamatuji se, jak v FT:BOS, ale v modu FT:DAII se daly pušky modifikovat také.)
V tomto ohledu je dobré chápat Fallout 4 jako pokus o završení dlouhodobé snahy Bethesdy přijít s hrou nového řádu. Povede se jí to? Bethesdě? Noo... řekněme, že pověst nemá z nejlepších.

Takže doposud jsem jen nadšeně jásal a juchal nad novinkami a nyní pár slov k negativům. Bethesda již mnohokrát ukázala, že má úžasný talent vzít něco, co jinde vypadá super, multiplikovat to ad absurdum a čekat, že tisíckrát "wow!" jí vyhraje titul hry roku. Takže budeme mít tři desítky zbraní o sedmi stech modifikacích ve hře, jejíž předchozí díly člověk obvykle prošel se zbraněmi třemi. Herní časopisy budou vydávat na vnitřní dvoustránce kromě herních map také seznamy modifikací, kombinací, prekurzorů a efektů, aby si člověk mohl snadno najít cestu k pětici nejúčinnějších modifikací - nevěřím, že se tohle podaří vyvážit tak, aby každá modifikace měla cenu. Crafting. Opravdu mě bere ta představa, jak se člověk proplíží kolem ležení ožralých nájezdníků v troskách benzinky, aby se dostal k nářadí (anebo pošle psa, aby mu požadované donesl) a mohl si z propisky, trubky z bicyklu a hajzlzvonu udělat trubkovou pušku, svou první zbraň po půl hodině hraní. Věříte, že tomu tak bude? Spíš se bojím, že člověk vleze do jednoho baráku - tuna surovin. Druhý barák - tuna surovin. Třetí barák - tuna surovin a dvě unikátní plasmové pušky navíc. Pokud je možno "recyklovat" celý domek během okamžiku, pak by těch domků raději mělo být málo, anebo nároky na stavbu by měly být vysoké. Levelování. Bude možno hrát celou hru bez zabíjení? Protože pokud ne, jak k tomu přijde hráč, který jen střílí (expy za zabití), oproti hráči, který craftí, co to dá a ještě k tomu střílí? Nedopadne to jako ve Skyrimu, kde člověk prostě ková dýky tak dlouho, až je z něj super mág? Bude řízení osady a její obrany skutečně tak zábavné, jak o tom sním (od dob F:NV), anebo to bude hrubý tower defence "honem ještě dvě plamenometné věže sem, za dvacet šest sekund naběhne další vlna zergů"? Jiné firmě bych věřil, že to zvládne.
No, budiž. Uvidíme možná už letos na podzim.
Diskutovat o Falloutu 4 můžete tady a další recenzi si můžete přečíst na games.cz.
A já se jdu dívat na Krtečka.

Sdílet na Facebooku
Autor: mc emilOdesláno: 12:55, 15.6.2015ID: 522636Nahlásit Vaultmasterům
Tohle fakt neni Fallout... Je to řekněme FPS střílečka s prvky RPG z prostředí Falloutu, ale to je tak všecko. Skutečnýho pokračování prvních dvou Falloutů se nikdy nedočkáme, ani případný vzkříšení Van Burenu nebude ono, protože těžko budou moci Avellone a spol. použít některý názvy z původních Falloutů, když je má pod licencí Bethesda. Budoucnost Falloutu vidim v modifikacích, jako je Resurrection, Mutant Rising atd.
Autor: VEXOdesláno: 13:05, 15.6.2015ID: 7083a4Nahlásit Vaultmasterům
Pamatuju si, kdy jsem v dobách prvních falloutů tyhle stránky zbožňoval. Teď jsem se sem po letech zcela náhodou dostal zas a jsem zcela znechucen... Fanoušci falloutu kritizují grafiku? Jako vážně? Vždycky jsem si myslel, že to dělaj jenom 13ti-letý honibrci. Je rozdíl mezi staromilstvím a dutou zabedněností, F3 byl sice uplně jiný než jeho originální předchůdci ale i tak to byla (minimálně z hlediska atmosféry) jedna z nejlepších her co jsem kdy hrál. Podívejte se na celou prezentaci z E3 https://www.youtube.com/watch?v=e0E4wviq9Jc , kde je i crafting atd - je mi jasný že tady vy "staromilci" budete brečet že z toho dělaj The Sims. Já se i přes svojí lásku k původním falloutům na to budu těšit jako malej kluk, těšim se až budu stavět vlastní settlementy a posílat mezi nima karavany, těšim se na vyrábění vlastních zbraní, těšim se na další falloutí nářez, který vypadá že by mohl být kombinací fantastciký atmosféry F3 a příběhovejch linií z F:NV. Timhle komentem se s madbrahmin loučim...
Autor: ChekotayOdesláno: 13:38, 15.6.2015ID: 7035eeNahlásit Vaultmasterům
Tak to sbohem, ale kdyby sis přečetl starší aktuálky, tak bys věděl, jak to s tou grafikou je. ;-)
Autor: KnedlikOdesláno: 13:41, 15.6.2015ID: 7f5182Nahlásit Vaultmasterům
Nevim, ja na krafteni moc nejsem, to uz jsou tady jiny legendy, treba Minecraft. Nezlob se na me, ale kritizuju za sebe prebarevnely svet, kdy asi po post apo valce to barvama hyriti tolik nebude, kritizuju sileny logicky seky a staveni nosny casti na ustrelovani koncetin v bullet time. Dokonce nemam ani ambice si zakladat vlastni osadu a posilat z ni karavany. Uz tady bylo receno, ze tohle je hra, ktera ma vyjit v listopadu a bude se srovnavat se Zaklinacem. Prestoze to jeste nikdo nehral, z dostupnych informaci a stylu prace Beth, to bude jiny a pravdepodobne kvalitativne horsi zazitek. Za soucasnych 70 dolacku. Tomu se rika svet! Kazdemu co jeho jest a proti gustu zadny disputat. Ale opiras se do lidi, ze neco kritizuji a pritom sam delas to same. No tak ok, bud je v pohode projevit nazor a nebo se tady budem navzajem presvedcovat, co je lepsi. Z toho uz jsem, tusim, vyrostl.
Autor: cicimbusOdesláno: 14:00, 15.6.2015ID: 616814Nahlásit Vaultmasterům
Hoj. Jako vtip dobry, nicmene na staveni tady mame cities, ze :) Cili, opet jenom wow efekt jako byko byl ve f3. Dekuji nechci... tak nejak jsem i pres "kritiku" doufal, ze to "nejak" pujde, ale tohle pohrbYlo vsechny moje nadeje... bethesta fakt z falloutu dela smetiste vseho mozneho, tedka uz jenom cekam na dcl, ze kteryho na me bafne elf nebo trpaslik... tohle neni zadny postapo, ale fps s moznosti staveni riznuta všemožnými prvky.
Autor: ChekotayOdesláno: 14:29, 15.6.2015ID: 7035eeNahlásit Vaultmasterům
A to já si nějakou tu PA metropoli postavím rád... :-) Doufám, že tam nebude třeba bojovat, že půjde jenom stavět a vládnout. :D
Napsat na tuhle věc aktuálku je práce pro vraha...dneska jsem chtěl vyhlásit další kolo naší literární soutěže. :-D
Autor: KnedlikOdesláno: 14:38, 15.6.2015ID: 7f5182Nahlásit Vaultmasterům
ty vole, takze hovno Fallout...The Sims z dvousetlete budoucnosti, ktera je nahle tak svetla a barevna :) Jo na ten jetpack jsem zapomnel, vypada, ze ambice nejsou male a pujde tam delat opravdu vsechno a jeste mnohem vic...Medvidkometum zdar!
Autor: AntietanolOdesláno: 14:50, 15.6.2015ID: 607ceaNahlásit Vaultmasterům
Jak jsem tu už jednou psal.
Bethesda nikdy moc nepochopila o čem byl vlastně Fallout.
Taky postrádá cit pro detail. A logické uvažování.
Grafiku bych nekritizoval, nebýt toho, že je to pomalu to samé co jsem hrál před x lety v Oblivionu (+mody na vegetaci). Jedinou výraznou změnou je asi dynamické osvětlení. A stále to neumí ambient occlusion. Postava nevypadá divně, ale komiksově. Minimálně to oblečení.

Btw 200 let po jaderné válce, vše vesele stojí. I Váš dům je v cajku. Tvl jestli dokážou americký domy přečkat atomový výbuch (ho ho a tak blízko, jak ho ukazovali v traileru) a 200 let bez údržby v takovém stavu, tak chci taky jeden takový. Dialogy jsou udělané spíš moderním způsobem, ale podle všeho opět postrádají logiku. Story už je podle všeho prozrazeno na E3, není to nic světoborného, ale uvidíme.
Ta modrá obloha se mi docela i libí (wtf :D). Jen se mi nelíbí, že to není všechno zničené, ale udržované a vypadá to jako by to bylo tak 20 let opuštěno.
Vozidlo to sice vždy chtělo, ale představoval jsem si spíš nějakou motorku či auto ve stylu F2.
Btw jak to půjde módovat, tak mám nápad: Co takhle všechno vzít a zarazit tak metr do země, zasypat, udělat rozbité, odstranit stromy(nebo aspoň menší množství), udělat hru víc pustší. pak předělat a předabovat dialogy, aby dávali smysl (třeba ten robot na začátku by místo poletování byl naprosto na cucky, hráč by ho zprovoznil a dialog by tedy byl s tím, že robot by měl záseky). Pak asi předělat infrastrukturu celého světa tak, aby na začátku dávala smysl.
Celkově předělat asi tak 2/3 hry. Prima nápad ne? Škoda, že Bethesdu nenapadlo raději udělat další díl Elder Scrolls. Tam se jim dařilo celkem držet se logiky.
Autor: KnedlikOdesláno: 14:57, 15.6.2015ID: 7f5182Nahlásit Vaultmasterům
@Antietanol: jo, to uz jsme tak nejak nakousli v jedne z predchozich aktualek, 200 let, dreveny baraky, rodny dum stoji, jako by se nechumelilo, uvita domaci robutek, bez udrzby, bez problemu s napajenim a jeste pozna, ze je to mimino pana domaciho (tzn. z nicnedelani udrzoval dum, nuklearni baterie, byt teda na tryskovy pohon a jeste overovani DNA z fleku), ou, atomovy vybuch takovych 15 km nedaleko a osada stoji, ozareni nulove, pes jako kdyby zdrhl z chovatelske stanice a neni to desate pokoleni zdivoceleho plemene, poslechne na prvni dobrou, nekouse, vychovani ma skvele, pujde tam, kam ukazes...no proste idylka, kamos nejvetsi...
Autor: KasparovOdesláno: 15:14, 15.6.2015ID: 6fe69eNahlásit Vaultmasterům
pešák na F1
Autor: cicimbusOdesláno: 15:58, 15.6.2015ID: 616814Nahlásit Vaultmasterům
Antietanol: Tak tak :) ... nekdo by měl pustit bethesdě aspon ty emerické záběry z jejich atomovejch testů, třeby by jim pak něco málo docvaklo ...
Autor: BystroushaakOdesláno: 16:07, 15.6.2015ID: 524bb4Nahlásit Vaultmasterům
https://www.youtube.com/watch?v=g5H7Qq8quKg

Mám z toho tak nějak rozporuplné dojmy.
Autor: brahminOdesláno: 17:07, 15.6.2015ID: 6055deNahlásit Vaultmasterům
https://www.youtube.com/watch?v=trwg21k9elc
Autor: PerryOdesláno: 17:22, 15.6.2015ID: 7eb34aNahlásit Vaultmasterům
VEX: f3 nejlepší hra ohledně atmosféry co jsi kdy hrál? Tak to jsi těch her asi moc nehrál :D
Autor: valcikOdesláno: 18:47, 15.6.2015ID: 705bccNahlásit Vaultmasterům
Žiaden trailer doteraz neukázal skill systém. SPECIAL tam je, ale tam kde ešte vo FNV boli zachované pôvodné (aj keď okriplené) skilly, sa dnes ukazuje iba perk! Napríklad pri craftingu laserovej zbrane - 2x perk Science. Toddálne Zhowaredné!
Autor: KnedlikOdesláno: 20:54, 15.6.2015ID: 7f5182Nahlásit Vaultmasterům
Pak ale nevim, proc platit za predprodej 60ecek, kdyz sandbox tak GTA V, kdyz RPG blizsi naturelu, tak Zaklinac 3. Nevim, proc za hru "Udelej si sam 4, aneb Borek S. sklada maturitu z primek a kosodelniku". Dopredeele prace, tento pristup me vytaci. A to jeste recenzenti z toho malem udelaji hru roku, ale maji smulu, letos vyslo jak GTA, tak Zaklinac a F4 ostrouha. Nejen graficky.
Nic, jdu zapalit svicku a jdu si zaparit Borderlands2, mam pocit, ze jak pribehove, tak co do modifikaci zbrani, bude mit navrch
Autor: cicimbusOdesláno: 23:21, 15.6.2015ID: 616814Nahlásit Vaultmasterům
Ot: Chekotay, jak to tak čtu dneska, tak si říkám, že je velká škoda, že jsem nevěděl o tvojem psacím talentu když jsem psal bakalářku :) to bych tě na té svojí nechal pořádně vyřádit :-D
Autor: ChekotayOdesláno: 23:45, 15.6.2015ID: 7035eeNahlásit Vaultmasterům
Bakalářku jsem napsal za tři dny, to nebyla výzva. :-D Cos měl za téma (obor)?
Autor: cicimbusOdesláno: 23:54, 15.6.2015ID: 616814Nahlásit Vaultmasterům
Téma jsem měl na EMM, ale celej název už si ani nepamatuju, byl fakt hnusně dlouhej. Takové malé peklíčko na zemi vzhledem k tomu, že jsem samotnej předmět udělal až na druhej opravnej pokus :-D
Autor: ChekotayOdesláno: 23:56, 15.6.2015ID: 7035eeNahlásit Vaultmasterům
To jako "Enterprise mobility management"? Tak to bych nenapsal aniprt, to jsou henty éterické sféry bytí, andělé tančící na špičkách jehel a podobně, to není reálný svět. :-D
Autor: AlfaOdesláno: 23:57, 15.6.2015ID: 70d22eNahlásit Vaultmasterům
Lidi tu nadávají na to, jak je to moc barevný... Já osobně jsem si do F3 a F:NV doinstaloval mód Fellout, který odstranil zelený/hnědý/oranžový opar a pak se mi hra vizuálně líbíla víc. Tak vydržte a oni vám modeři do F4 naopak nějaký opar dodají.

Jinak, výtky k zachovalosti prostředí beru, ale jestli se nepletu, na Ameriku měly dopadnout čínské atomovky, tak bůhví jakou měly účinnost :-) Ale v F3 byly taky některý stavení zachovalý a z některých zbylo jenom pár trámů a prken, tak uvidíme co tady...
Autor: cicimbusOdesláno: 23:59, 15.6.2015ID: 616814Nahlásit Vaultmasterům
Chekotay: Ekonomicko-matematické metody ;)
Autor: cicimbusOdesláno: 00:04, 16.6.2015ID: 616814Nahlásit Vaultmasterům
Alfa: Není ti divný čekat na moderY, když zaplatíš za hru 60éček ? Mě osobně to příjde divný... no možná jsem divněj já a chci za takový prachy moc... divná doba, kde se musí čekat na moderY, kteří dodělaj hru :)
Autor: ChekotayOdesláno: 00:06, 16.6.2015ID: 7035eeNahlásit Vaultmasterům
Tak Fellout, povídáš...
http://www.madbrahmin.cz/index.php?dir=ruzne/povidky&id=skalican_felout

Cicimbus: Furt éterické sféry bytí... kdybych uměl ekonomiku, tak nepíšu na brahmínu, ale vydělávám velké peníze. Jak Ratman. :-D
Autor: cicimbusOdesláno: 00:12, 16.6.2015ID: 616814Nahlásit Vaultmasterům
Chekotay: kdyby jenom uměl, ale ty ji hlavně musíš umět okecat ;) :-D

Mátě někdo iphone? Zajímalo by mě jak se hraje "fallout shelter" Bohužel to nejde na android :(
Autor: AlfaOdesláno: 09:03, 16.6.2015ID: 70d22eNahlásit Vaultmasterům
Cicimbus: takhle, já jsem nejdřív odehrál obojí v základu (plus DLC) a pak teprve jsem zkoušel modifikace. Jsem toho názoru, že hra by se měla odehrát nejdřív tak jak nám ji tvůrci naservírují a pak zkoušet modifikace
P.S. já instaluji většinou jenom příběhové a grafické módy, ale nic co by zásadním způsobem měnilo hratelnost.
Autor: KnedlikOdesláno: 09:43, 16.6.2015ID: 7f5182Nahlásit Vaultmasterům
@Alfa: no dobre, ale osobni nazor ve smyslu: 60 stoji ted vsechny tri hry, ktery zaklad mi nabidne asi vetsi hodnotu ve srovnani s konkurenci, je navzdory osobnim preferencim vetsim predpokladem, ze F4 bude na poslednim miste.

Resp. to cos napsal, se s nicim nevylucuje. Muzeme polemizovat, ze Beth jde moderum na ruku velice vstricne, jen by tam nesmel byt ten malinkaty vykricnik v podobe F3 (Skyrimu, Oblivionu, Morrowindu), kdy proste na 90% se neprekonaji a nezmeni zajete koleje nahledu na RPG(o cemz gameplay, intro a prezentace dal jen dal vypovidaji). Cili ve srovnani s temito hrami, by 40ecek bylo asi vic vypovidajici kvalite, jako ekvivalent meho nazoru :) prestoze jsem to nejvetsi hovinko co na to nema nejmensi vliv...
Autor: AoyagiOdesláno: 09:45, 16.6.2015ID: 7edb22Nahlásit Vaultmasterům
Osobně mě nejvíc naštvaly ty řízené filmové rozhovory se čtyřmi volbami. A hlavně, ten dabing. Sbohem RP.
Autor: KnedlikOdesláno: 13:19, 16.6.2015ID: 7f5182Nahlásit Vaultmasterům
jinak k tomu zakladani osad, vim, ze je to kazdeho osobni vec, ale mi skutecne bohate stacilo v zaverecnych titulkach videt, ze jsem odesel nekam na sever (a uz jdu na jih) umrit a upadnout do zapomneni a byt proste tulak, kterej nechal slapotu v tom hnoji ... mi mnohem vic pripomene osud jednotlivce, kterej prispel celku, jakkoliv bombasticke ciny udelal, ale to cynicke, ze upadl v zapomneni a nikdo vlastne ani nevi, ze spasil svet se mi tuze libi. Takze sral clovek zakladani osady, libilo se mi putovani, bezutesnost, touha a nezdolnost. (a nekdy i tvrdohlavost :) )
Autor: KnedlikOdesláno: 13:22, 16.6.2015ID: 7f5182Nahlásit Vaultmasterům
a protoze jsem docela singlista, nepotreboval bych ani multak, ani ala Watch Dogs, nicmene mit moznost zdrhnout z Vaultu(anebo jen potkat ve velkem meste a mit na vyber pridat partaka) ve dvou, v coop modu s kamosem, jeden prozkouma teren, odvrati pozornost, kryje ti zada, leci te, kdyz je ti blbe, nebo jsi zraneny. Ja vim, ze to muze delat NPC, ale neni lepsi lidsky teplo? :) No a tim, ze je to loudani Pustinou, tak si nemyslim, ze by to melo byt vic, jak 2-3 lidi, ale opet je to jen nazor.
Autor: kastOdesláno: 14:04, 16.6.2015ID: 70a9ecNahlásit Vaultmasterům
achjo takže to bude klasika beth... Příběh, pohádka jak od erbena (pejsek, lol, a dobře to dopadne :) , grafika... počkat na enb (sepiovo nachový filtr ve f3 mě zabíjel) a nějaký slušný sweetfx (prtože beth si myslí že jsou tři šedý a dvě zelený).. a s placením, hmm , až to beth po 23 patchy patchů vzdá a vyjdou funkční unofficial patche, tak za 6,99 v x-mass sale :B Jestli se mýlím, a beth odvede aspon obstojnou praci, tak jim rád těch 60éček zaplatím ale zatím mne nepřesvědčily, spíš vyděsily...
Autor: JustyOdesláno: 12:43, 17.6.2015ID: 41f806Nahlásit Vaultmasterům
Ta parodie na dialogy je poslední hřebík do rakve. Bethesda oficiálně pohřbila Fallout. Při příležitosti smuteční hostiny na E3 zároveň oznámila vydání nové kchůl multižánrové babby's first survival hry, do které bylo z úcty k mrtvým přidáno několik falloutích kulis. Hlavní devizou hry má být převratná inovace gamedesignu, která zpřístupní plný zážitek ze hry i lidem po mozkové smrti.
Autor: MelichorOdesláno: 03:52, 19.6.2015ID: 522508Nahlásit Vaultmasterům
Beth prostě Fallout neumí původním obyvatelůmPustiny prodat, ale generaci X(box) jí to jde skvěle. Ta se hlavně může počůrat blahem u nového obalu na telefon...

Čert vem grafiku, tu moddeři stejně nejpozději do několika měsíců od vydaní předělají k nepoznání, ale ten zbytek je děs. Howard asi viděl build manager v DayZ nebo Rust a pak vyblil: ,,Tohle musíme mít v novém Falloutu!" Bez pochopení, že tam není hlavní výzvou a zábavou příběh či PVE(krom četných bugů, ale těch bude i v F4 požehnaně), ale ostatní hráči. Stavění obrany proti nájezdníkům, kteří se bezmyšlenkovitě řítí po hlavní cestě vstříc plamenometům((Nás mnogo), je téměř bolestivé sledovat...

Úprava zbraní a PA v dílně "na koleni"? Jako přijít k workbenchi a spíchnout novou turboplasmu? Na T-45b naroubovat třeba nohavice z APA? Wut?


To se dá přejít do značné míry ignorováním, ale podělaná konverzace ve stylu Mass Efectu, DA 3 a jiných si prostě Fallout nezasloužil. Nechci vidět dvou až tří - slovnou nápovědu k minutovému monologu MC. Je krásné, že nás zase krmí kecy o tom, že každá kontrolka má svůj příběh a věnují se detailům, ale ta neuvěřitelná power fantasy F3 je tu zas(Liberty Prime a ještěže Beth nedělala F:NV, protože by nejspíše rozpohybovala i dinosara v NoVacu). Téměř se vsadím, že ty Vertibirdy budou parkovat před garaží z traileru a žádného technika ani nezahlédnéme(jako nebyl vidět pilot v gameplay videu). Enkláva asi postavila Navarro jen tak z plezíru. Ta raketová vzducholoď a jetpack PA ala Warhammer 40k je taková třešnička na dortu.

Nechám se překvapit, jestli Beth a Howard poprvé za celou svou existenci zvládnou hru s hlubším příběhovým tónem, morálně diskutabilními volbami(Ovšem nic jako zlikviduj město pro potěšení jednoho geronta na balkóně nebo znič Enklávu a vlez do té komory sám, pokud chceš být hrdinou) a logickým rozvržením mapy. To, že tam zase nasypou stovky zbytečný sidequestů, holodisků a člověk by měl strávit hodiny u simování, tower defense a sledování killcamu(pokud to nepůjde nativně vypnout jako ve F:NV), mne rozhodně neuspokojí.
Autor: MelichorOdesláno: 04:13, 19.6.2015ID: 522508Nahlásit Vaultmasterům
Oprava: V tom Vertibirdu jeden pilot sedí...
Autor: KnedlikOdesláno: 08:59, 19.6.2015ID: 426f2cNahlásit Vaultmasterům
@Melichor: Amen, brother!

A nejvetsi "sranda", ze jen kverulantum na brahmine to prijde divne. Napric ceskym netem, nadseni, ocekavani a hlavne TOTO JE OPRAVDOVY FALLOUT. Historii proste pisi vitezove, v nasem pripade kucí z Beth
Autor: ChekotayOdesláno: 09:50, 19.6.2015ID: 7035eeNahlásit Vaultmasterům
Dobře jsi to napsal!
Ale jak píše Justy, tohle je konec, a i ve mně se něco zlomilo.
Autor: valcikOdesláno: 20:30, 19.6.2015ID: 705bccNahlásit Vaultmasterům
.. to vás jenom loupe v kříži, fotr!
Autor: DexterOdesláno: 17:33, 21.6.2015ID: 6030baNahlásit Vaultmasterům
Mám rozporuplný popcity. Po průseru F3 tak nějak vím, jak bude vypadat příběh. Beth umí fantasy, protože ve fantasy tak nějako nikdo nelogičnosti nehledá. Ale i tak, Skyrim byl od Oblivionu velkej skok dopředu. Možná se Beth trošku poučí a F4 nebude až takovej průser, jak se obávám.
Ale k věci. Z prezentace mi tak trošku padla brada při ukázce craftování a úpravy zbraní. To je přesně ono! To jsem ve Falloutu vždycky chtěl a teď to dostanu pěkně naservírovaný a připravený v hlavní hře. On Fallout pro mě byl už od F2 tak nějak sandbox, kde jsem kašlal na hlavní příběh a jel si vlastní. Takže ani F3 zase nebyl až tak velkej průser a New Vegas bylo velmi příjemný překvapení. Tady čekám něco mezi F3 a FNV. Tedy celkem průser, ale ne zase tak velkej.
Autor: MousseOdesláno: 01:40, 23.6.2015ID: 41fa62Nahlásit Vaultmasterům
celou dobu jsem zůstával klidný ale když jsem viděl toto video tak se začínám vážně obávat
https://www.youtube.com/watch?v=fU-bjLEW5vA
Autor: KnedlikOdesláno: 08:52, 23.6.2015ID: 7f5182Nahlásit Vaultmasterům
https://www.youtube.com/watch?v=R4pQ8n2Abzw
toz me zaujalo spis toto. Nejak ze sebe nemuzu vypotit komentar jestli dobry, nebo spatny.
Autor: KnedlikOdesláno: 08:55, 23.6.2015ID: 7f5182Nahlásit Vaultmasterům
rozhodne je to divny a treba to bude mit uzitecnost pro modery. Nektery pribytky by mohly byt pekny, ale zabery z tower defense me desi. Vim, že jste to jiz rikali AI pobezi rovne a nebude nic resit. Nu, ale kdyz to clovek potom vidi nazivo
Autor: cicimbusOdesláno: 13:02, 23.6.2015ID: 616814Nahlásit Vaultmasterům
Knedlik: tak jako ve f3 se i ted bethesda bude snazit narvat vsechno mozne( co je zrovna in) do f4... cili cekej hromadu veci, ktery ve finale nebudou davat smysl...
Autor: KnedlikOdesláno: 17:36, 23.6.2015ID: 7f5182Nahlásit Vaultmasterům
jo, to jsme probirali, jen mi proste prijde divny, ze za "udelej si sam sandbox" budou chtit 60 ecek. Budovatelska strategie nepotrebuje pribeh. Staci prezij 3 tydny, prezij 6 utoku AI, postav 3 veze, achievement unlocked...postav tri farmy...co mi to jen volitelne pripomina. A taky jako bonus, kdyz ty veci tam ted jsou k dispozici uzivateli, jak a kolik to teda dokazali zakomponovat sami autori, kdyz vime, jakych lapsu jsou schopni?
Autor: cicimbusOdesláno: 17:56, 23.6.2015ID: 616814Nahlásit Vaultmasterům
Řekl bych, že cena je nastavená na značku, tak jako u bot. Třeba skyline cities je pecka a přitom to stálo mnohem mín s rozdílem, že kolem toho nebyl takovej "hype" a hra sama si udělala reklamu mezi hráči a "položila" simcity na kolena( Ber to jako příklad)
Prostě 20e z té ceny jde na marketing dle mýho. O příběch,logiku,smysl, cit pro detail atd. tady nikdy nešlo. Sválně jsem si minulej víkend naistalovat F3( blbec jsem si tehdá koupil originálku) a musím znovu říct, že je to fakt zvěrstvo, který je postavený na "wow" efektu a dneska se divím jak jsem to mohl tehdy dohrát, protože jsem to po hodce vzdal a zase odinstaloval...
Autor: KnedlikOdesláno: 18:10, 23.6.2015ID: 7f5182Nahlásit Vaultmasterům
no, jsem asi F3 panic, sice jsem si koupil krabicovku do serie, ale vic nez hodinu jsem nedal a o DLC jsem mel jasno, ze to jde uplne do prdele. Na FNV jsem mel stesti, ze to slo za 5 ecek ultimatka, takze i kdyz jsem mel uz predtim zakladni verzi, vyslo to levneji koupit podruhy, jak kupovat DLC v balicku extra. Nechci premyslet, co by z FNV mohlo byt, nemit Beth za matku, engine a nakazy se moc neodlisovat. Na druhou stranu, bez Beth by nebyl ani FNV, takze tyhle uvahy sral pes. Me jen trochu serou dva zakladni nazory, ze jednak F3 byl luxusni, a pokud nebyl, tak FNV stal stejne za prd jako F3. Beru, ze na brahmine je trochu tvrdsi jadro, co dela i Larpy a beru,ze treba Cheky bude asi o postapo vedet, jak cela Bethesda dohromady, ale to nekriticky hype neni normalni. Je to zkurveny kockopes, mej me za staromilce, ok, ukecas me na to, ze si udelas pribytek podle navrhu. Pravda, nevim, jak ho zasadit do univerza, kdyz to bude cela dedina, jestli bude generovat i nejaky pribeh, tak, aby zapadlo do sveta, nebo to je jen proste "minihra" bez hlubsiho smyslu a je to jen neco jako dalsi skin k brneni, na odliseni. Beru i priplatek za znacku, ale opet se smycka stoci na to, ze to neni dodelany, domysleny produkt a lidi jsou to schopni skousnout. Jako na nejaky trapny moralizovani o tom, ze v 21. stoleti jsou lidi schopni se dobrovolne podojit za kdejakou kravinu, asi nemam silu. Ale kdyz vezmu Metro, stalkera, nebo Witchera, tak to proste jde a fallout ma tak unikatni univerzum, ze je zatrolena skoda, ze to jde smerem, kterym to jde. Dyt s takovou Fallout bibli muzeme zahodit, Harrolda, Dogmeata, zapletku...jo, doji znacku, to je ok, nejsou charita, ale proc to nemuze mit aspon nejakou formu jako prave vyse zmineni zastupci zanru...
Autor: lorensothOdesláno: 19:43, 23.6.2015ID: 50ee7cNahlásit Vaultmasterům
Panove :) Nezklamali jste mne ;) Nazorovne jsem se s ansamblem MB zacal rozchazet prave u F3 - jsem za nej rad a Point Lookout bylo to nejlepsi DLC, co jsem kdy k jake hre hral. Grafiky se nedesim, staveni domu a mestecek me netankuje - zkusim a uvidim. To same k modifikacim zbrani - sice se vsichni pozenou za ultimatnima zbranema hry, ale proste to potesi - navic vsechny tyhle featury jsou v F3 a FNV dostupne a oblibene jako mody, ze ? :) Vy se klidne deste, nenavidte tu hru a rozcilujte se - ja si ji zase s chuti konzumne uziju :) P.S. Ano, preorder uz mam :)
Autor: cicimbusOdesláno: 21:27, 23.6.2015ID: 616814Nahlásit Vaultmasterům
lorensoth: Naprosto vpořádku, gratuluji k předobjednávce :) Nicméně, ne všichni jsou spokojení se smeřem kterým se ubýrá značka Fallout a nejsou tak její cílovou skupinou. Můžes s tím nesouhlasit, nemusí se ti to líbit, ale tady opravdu "hype" nečekej.

PS: Dva krát dva je pořád čtyři.
Autor: lorensothOdesláno: 21:45, 23.6.2015ID: 50ee7cNahlásit Vaultmasterům
cicimbus: Respekt, jak rikas, ne kazdej se na F4 musi tesit tak, jako ja. Popravde co mi nejde do hlavy, je to, ze tu na F4 nevidi nikdo vubec nic pozitivniho ? A predevsim smahem odsoudit veci, ktery si clovek notabene ani neosahal, mi prijde trochu predcasny. To i Smejkyho hejtovaci recenze Wastelandu 2 na tiscali mela aspon nejaky kladny body :)
Autor: KnedlikOdesláno: 10:19, 24.6.2015ID: 426f2cNahlásit Vaultmasterům
no vidis, ja jsem setrilek, takze gratuluju za plnou palbu. Jinak se musim ohradit, pokud bys cetl me komentare, vedel bys, ze ne uplne pausalne kritizuji neco, co jsem nehral, naopak na zaklade dosavadni zkusenosti (at uz shlednuteho videa, info, hrani ci shlednuti predchozich del) fabuluji, co bude na F4 zabavneho/nelogickeho...dopln si sam. Muzu se mylit, ale tak kdyz uz jsme fanousci, tak proc to nehodit tady do diskuze.
Sto lidi, sto chuti, bavil ses a ocekavas, ze se budes bavit nadale. Ok, enjoy. Naopak pro me je maximalni ostrazitost na miste :)
Vidis, mam FNV i F3 jako vanilla game a o modech jsem neuvazoval, protoze jsem linej, coz je moje minus, vim (moje modovani konci s F2).
Autor: ChekotayOdesláno: 11:53, 24.6.2015ID: 7035eeNahlásit Vaultmasterům
Já jsem mody zkoušel a tak jsem si podělal hru, že jsem pak byl rád, že vůbec šla dohrát. Takže já třeba vůbec neberu takové to "však oni to moddeři opraví", co občas zaznívá v různých diskusích, protože když už firma dělá na hře, za kterou chce prachy, když už na ni nalepí svoje logo, tak by sakra ta hra měla být hotová, ne že pak budu dělat vlastní výzkum&vývoj.
Teď jsem se díval, že F3 po těch letech s totálními overhaul mody vypadá naprosto luxusně, ale sakra, kaj to sme, dyť je to nemorální.
Autor: KnedlikOdesláno: 12:20, 24.6.2015ID: 426f2cNahlásit Vaultmasterům
Asi tak, nemam SSD disk, takze preci jen plna instalacka trva krapet dyl, pripade technickych problemu a stacilo mi to u F2. kde krom zasvinenych registru to byla otazka do 5-10 minut.
Autor: kastOdesláno: 12:21, 24.6.2015ID: 70a9ecNahlásit Vaultmasterům
Chekotay : No on minimálně project brazil na fnv stojí za zahrání, začíná to 10 let před fnv takže to nezačína ve valutu ale, mno nebudu předbíhat, ale stojí to za to, začít novou hru... Já to mám obráceně 10 minut instalace, 10 hodin moddingu a pak to začíná být hratelný...
Jinak si taky nedovedu představit že by beth s takovýmhle přístupem mohla prodávat třeba auta, jasně po 19 vám to upgadujem a ono to konečně zatáčí...
Autor: KnedlikOdesláno: 12:38, 24.6.2015ID: 426f2cNahlásit Vaultmasterům
chlape, ty me jeste nalomis. Nejaky zase nexus rozhrani, jak to pujde se steamem?
Autor: kastOdesláno: 14:20, 24.6.2015ID: 70a9ecNahlásit Vaultmasterům
knedlík: jasně nexus mod manager nebo Fomm , takže se steamem to chodí v klidu... je to dobře popsaný na nexusu a hledatelný přez google tak tu nebudu messit s odkazy...
Autor: KnedlikOdesláno: 14:53, 24.6.2015ID: 426f2cNahlásit Vaultmasterům
Diky. Zkusim, uvidim. Nedavno jsem rozehral FNV znova, tak to asi nejdriv zkusim dohrat s jinym koncem (a hlavne konecne vsechna DLC k dispozici) a pak teda zkusim ten mod, kdyz tak zasadne meni situaci.
Autor: kastOdesláno: 15:55, 24.6.2015ID: 70a9ecNahlásit Vaultmasterům
knedlik: hle nemění to příběh potom, to znamená děj fnv, je to jen cca 60 až 80 hodinovej příběh před začatkem fnv...
Autor: lorensothOdesláno: 21:10, 24.6.2015ID: 50ee7cNahlásit Vaultmasterům
To Knedlik - ta ma poznamka byla na vsechny nazory tu - fakt me trklo, jak to tu vsichni nesnasi :) Jinak respekt - kazdej mame svy chute, ocekavani a samo o podezreni. A beru i to, co tu psal Chekotay - hra by mela byt skvela sama o sobe a ne az to modderi fixnou. Ja to proste jen vidim jinak - z myho pohledu implemntovali veci, co meli lidi radi na modech F3 (castecne uz do FNV - viz trebas ta customizace zbrani) a ted naplno do F4 - holt to vidim (mozna prehnane) optimisticky :) Navrhuju tohle nechat byt, shodnout se na tom ,ze se holt neshodnem a nechat 10.11.15, aby nas rozsoudilo :)
Autor: KnedlikOdesláno: 20:37, 25.6.2015ID: 7f5182Nahlásit Vaultmasterům
Toz nas listopad nerozsoudi, nebot jak jsem psal, jestli koupim tak nekde v rozmezi 5-10 ecek. Preci jen od te doby co vydelavam, mam radsi, kdyz vim, ze plytvam penezi mene, nez je nutne a pokud nechci piratit, jednak musim pockat a druhak premyslet, co za to. Znas to, jidlo, byt, rodina, auto, kazdej si dosadi to, co si proziva sam :)
Autor: AoyagiOdesláno: 06:02, 9.7.2015ID: 61185eNahlásit Vaultmasterům
A jeste to ta stada predobjednavaji... Jaky to ma smysl?
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.