.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv .. |
Už je to nějaký pátek od toho co nám vývojáři Fallout Online ukázali svou audiovizuální prvotinu. A popravdě už je to bezmála 3/4 roku od třetího open beta testu, který odstartoval spuštění anglické odnože FOnline, která nese podnázev 2238. Tento úspěšný mód obou Falloutů si nedávno odnesl bramborovou medaili v žebříčku Indie Game of the Year modařské komunity ModDB. Ovšem autoři neusnuli na vavřínech a mimo pravidelné aktualizace nám za zavřenými dveřmi uvařili pekelně ostrý guláš.
V horizontu dvou týdnů totiž dojde k dalšímu wipe serveru, který sebou přinese další rozměr. Vývojáři se k tomuto kroku odhodlali především kvůli obtížím, které sebou nese 2D. Například jediná změna vzhledu postavy hráče vyžaduje ručně upravit více než 10 000 jednotlivých obrázků. S nástupem 3D se tak vývojářům uvolní pouta a přidávání novinek bude moci probíhat prakticky instantně v porovnání s časem, který je potřeba pro tvorbu 2D obsahu. Nová dimenze se bude týkat především NPC spolu s hráčovou postavou a jak sami autoři tvrdí posouvají FOnline do 2,5D. Pro fanoušky Van Burenu může jít o potěšující zprávy, protože vývojáři ukořistili modely a animace především z tohoto projektu a nové teprve budou vznikat. Jak nám tvůrci odhalili v jejich už třetím videu, nový rozměr nebude čistě jen estetická záležitost. Jako žhavou novinku nám v tomto videu představili rozdělení slotu pro zbroj na dvě části, tedy torzo a hlavu. Můžeme tak očekávat netradiční kombinace. Myslím že už teď je jasné, že půjde o pekelně divokou jízdu!
Ochutnávka in-game screenshotů: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Autor: JaW | Odesláno: 23:00, 6.3.2010 | ID: 605510 | Nahlásit Vaultmasterům |
Tak tohle je WOW. Ve hře ty animace postav vypadají úplně fantasticky! Kde na to ti blázni berou čas? 8-))) | |||
Autor: Sius | Odesláno: 23:22, 6.3.2010 | ID: 6f99ae | Nahlásit Vaultmasterům |
Samotný avatar je ještě docela nešikovný především za běhu, ale ty NPC v lajně za sebou... tam sem si ucvrkl. Ale za co u mě mají obří plus je nový vzhled raketometu a animace s ním spojené. Konečně zbraň, která budí respekt i v očích výsadkářů Enklávy. Hold Buren mohl být sakra jiné kafe... | |||
Autor: Ještěr | Odesláno: 10:33, 7.3.2010 | ID: 430b0a | Nahlásit Vaultmasterům |
Na takové kvantum práce, o které nemám z 98% ani páru, mi to přijde trochu zbytečné, trochu moc pozdě a celý Fallout Online je tak trochu mimo mísu, ale uvidíme co přinese budoucnost. Alespoň, že se pořád něco děje... | |||
Autor: JaW | Odesláno: 11:01, 7.3.2010 | ID: 605510 | Nahlásit Vaultmasterům |
Jak zbytečné? To, že se u Fonline baví stovky lidí z celého světa a zadarmo, ti nestačí? Taky nevím o jakém kvantu práce to mluvíš. Co jsem četl na NMA, tak Lexx říkal, že 1-2 týdny dělali konvertor a pak nějaký čas upravovali/vylepšovali engine z 2d na 2.5d. Sorry, ale mimo mísu je leda tvůj komentář ;-) | |||
Autor: Johnny Nuclear | Odesláno: 11:20, 7.3.2010 | ID: 618f82 | Nahlásit Vaultmasterům |
to sem teda zvědavej jak to bude vypadat | |||
Autor: Kein | Odesláno: 11:37, 7.3.2010 | ID: 7f274e | Nahlásit Vaultmasterům |
Mi se to nelíbí. Ty 3D modely jsou ošklivé a divné. Měli zůstat u klasiky | |||
Autor: chekotay | Odesláno: 12:22, 7.3.2010 | ID: 339fbe | Nahlásit Vaultmasterům |
Byl jsem nadšen možností mít "ponytail", ale pak jsem si uvědomil, že pojem "koňský ohon" se někdy používá jen pro cop. Škoda... těšil jsem se na nějaké nové ponyplay možnosti v bordelech. :) 3D modely nejsou tak pěkné, jako původní a také se bojím, aby snadnost úpravy modelu nesváděla k opravdu divokým variacím typu "včera jsem četl barbara Onana a dnes jsem se ožral, pojďme udělat bonusovou zbroj!", nicméně je pravda, že s obtížností animací byly problémy už v původních Falloutech a je to tedy krok správným směrem. Zvlášť v MMORPG, kde na vzhledu až tak nezáleží. Ve světle těchto faktů se zdá, že začnu instalovat, a že moje diplomka se bude muset napsat sama... :D | |||
Autor: Ještěr | Odesláno: 12:26, 7.3.2010 | ID: 430b0a | Nahlásit Vaultmasterům |
JaW: 1) Kdyby si "moje" BGE nakonec zahraly ony stovky lidi, byl by to z hlediska vyuziti neupsech a trochu ztrata casu (vzhledem k predpokladanemu vynalozenemu usili urcite, na druhou stranu nevim/nechci vedet, kolik usili stal asi FOnline, hadam, ze rozhodne mene). I to je ale celkem irelevantni, komentoval jsem ryze svuj postoj k FOnline, je logicke, ze sto lidi, sto chuti. 2) Ja to nezkoumal. Jestli tu vec vykoumali v radu tydnu, great, vyborne pro ne. Me ta onanie na NMA kolem toho prijde dost prehnana. Povazovat prechod z 2d do 2.5d je v roce 2010 absurdni. Domnivam se, ze oldschoolery to spise znechuti a "BFU" zmate (kolik pokusu "zmodernizovat" Fallouta uz tady bylo?). Treba na tom ale nakonec uspesne vznikne projekt, ktery me bude doopravdy zajimat, uvidime. Na jednu stranu se nadava na cokoliv new od Beth/IPLY, ale o dva metry dal ti sami lidi dusevne onanujou nad zlepsenim looku armoru, 3d critterkem nebo enhanced animaci smrti. Receno na rovcu - jeste, ze jsou tu lidi jako ja, Daemon, Ardent, kteri stavi sve projekty pres gameplay a roleplay. Tolik muj mimo misny nazor. Ale jak jsem napsal, hlavne, ze se NECO deje a NEKOHO to uspokojuje. | |||
Autor: Ještěr | Odesláno: 12:30, 7.3.2010 | ID: 430b0a | Nahlásit Vaultmasterům |
Jinak ty nove crittery jsou samozrejme z Van Burenu, casto asi jeste betaverze. | |||
Autor: Kalimero | Odesláno: 13:23, 7.3.2010 | ID: 518aba | Nahlásit Vaultmasterům |
Taky ty naprosto plynulé pohyby vypadají o několik řádů jak animace o 4 krocích, to snad musí vidět každej. Vypadá to naprosto přirozeně. | |||
Autor: JaW | Odesláno: 13:26, 7.3.2010 | ID: 605510 | Nahlásit Vaultmasterům |
chekotay - tvoje "barbar Onan" obavy jsou liché, protože na tom dělají lidi z NMA a ti mají hodně přísná měřítka. Ještěr - ad 1) pokud vyjde BGE za 5 let, jestli vůbec, tak budeš jen rád, když si to těch "pár stovek" lidí ještě zahraje. Hráčů Fo1/2 s roky pořád ubývá. Měl bys pohnout prdelí. ad 2) Tobě přijde přechod z 2d do 2.5d za absurdní, ale už ti absurdní nepřijde se rok jebat s jedním modem k Fo2, který mění postavě krátké vlasy na dlouhé? Proč by nové projekty nemohly vznikat na Fonline enginu, který nabízí x krát víc a jednodušeji se s ním pracuje oproti archaickému Fo2 enginu. Ještěre, ty seš opravdu figurka. Co má společného vylepšení vzhledu starých Falloutů s gameplay a roleplay? To mi teda řekni. Nemá tvoje nechuť k tomuto projektu spíš něco společného s tím, že ty se musíš srát se starým enginem a nevidíš konce tunelu? Je zajímavé, že jsi na NMA onanoval taky, že chceš kytku do BGE.. Ještě, že tě máme, fakt, že jo, ty náš zachránče hodnot 8-))) | |||
Autor: Ještěr | Odesláno: 13:48, 7.3.2010 | ID: 430b0a | Nahlásit Vaultmasterům |
Jaw: 1) Podle mě naprostý omyl. Falloutu už roky nemaj moc jak ublížit, Falloutu může ublížit leda komunita sama. Se starýma hrama to jednou bude tak, že se dostanou do role podobné starším knihám, filmům, nebo muzice. Tvůj komentář má podle mě takovou váhu, jako kdyby někdo 10 let po natočení Občana Kanea nebo napsání Kmotra prohlásil, že za dalších 5 let už po těchto dělech nikdo ani neštěkne. Vždyť je to nesmysl :-/ 2) Absurdní ne, přeceňovaný ale jo. Jestli narážíš na x'il-ovy critteří úpravy, tak mi přijdou hodnotné z toho důvodu, že a) jedou vyloženě v kolejích originálů a b) mám z nich určitý užitek :)) Na jejich vylepšení z mého pohledu vesměs sere pes, nevidm v tom mnoho prospěšnýho. Pokud teda nechceš měnit za každou cenu jenom proto, abys "měnil"... Podle mě, kdo moduje Fallouta, měl by zůstat zajetý ve starých kolejích a soustředit se spíše na vyrovnání se BISákům v umělecké a intelektuální kvalitě těch her (zatím se tak moc neděje) a snažit se tak nějak prohloubit ten daný svět, a ne programovat Online (skoro killing-only) projekty a drbat do enginu. Mě Lexx zklamal v podstatě už tím, že na místo SD Chapter 3 se hnojí a rejpe v tomhle patvaru. Kytku eventuálně chci, neb nemám skoro žádné animátory a přijde mi jako cenný oživení, tečka. | |||
Autor: JaW | Odesláno: 14:04, 7.3.2010 | ID: 605510 | Nahlásit Vaultmasterům |
Ještěr - 1) Nesmysl je srovnávat hry s knihami a filmy. Kolik lidí dnes hraje a dohraje legendární hry jako je třeba Albion, Wasteland? Podívej se, jak se rychle mění herní průmysl a jak filmový. Přirovnání s knihami je úplně zcestné. Pokud zavře krám NMA, tak se můžeš jít s BGE klouzat. VŠB tady taky nebude věčně a na DaC nikdo nechodí. Nebýt Timeslipa, který se tak zázračně objevil, tak Fallout 1/2 nikdo nerozjede ani na XP, natož Vistách a 7. Ten a to taky může zítra hodit bobek. Komunita není zdaleka tak silná, jak si myslíš. 2) jen jsem citoval tvoje slova. dtto | |||
Autor: Ještěr | Odesláno: 14:15, 7.3.2010 | ID: 430b0a | Nahlásit Vaultmasterům |
Jaw: Není. Klasický film se spoléhá na odbornou literaturu, která je vynáší, servery jako CSFD/IMDb, které je drží v dobrém světle, prosté šuškandě mezi lidmi, atd. Hry jsou na tom v mnohém podobně (kolik zdánlivě nesmyslných TOP 100 Games Ever žebříčků už jsme na VŠB newsařsky pokrývali?) plus můžou mít za zadkem silné komunity. Tady se evidentně asi názorově neshodnem. BTW, 5+ let sleduju nejen komunitu Fallouta, ale i Quaka a jejich společným rysem je mrdání na nějaké negativistické plky o smrti těchto her. Jasně, jednou to vsákne, ale kdy? Ani my dva tu koneckonců nebudem věčně. Mě chodí FO2 na Vistách i bez Timeslipa - nic proti němu, teda. Taky nevím, proč najednou přecházíš do malosti a pesimismu. Kdybych se nechal podobnýma argumentama zviklat, bylo by BGE dávno tvrdé. Všechno je na člověku, všechno "mužem". Proto jsem taky podotknul, že se rád nechám eventuálně překvapit pro mě zajímavým projektem, běžícím na tomto enginu, ačkoli neočekávám, že se někdo pořádný nechá natuty zviklat. | |||
Autor: Vm | Odesláno: 15:01, 7.3.2010 | ID: 42931a | Nahlásit Vaultmasterům |
Tak sa uz nehadajte :) Som zvedavy ako nalozia s pomoci-chtivou komunitou. Predsa len do 3D fusuje viac ludi. | |||
Autor: Morty | Odesláno: 16:00, 7.3.2010 | ID: f894 | Nahlásit Vaultmasterům |
mám dosť, niečo fantastické.. idem updatovať a vyzerá to že stredná bude musieť počkať :D | |||
Autor: Sius | Odesláno: 16:07, 7.3.2010 | ID: 6f99ae | Nahlásit Vaultmasterům |
2D je možná na oko pěknější pro starý Fallout, ale je skoro nemožné v něm tvořit nový obsah (viz. skinprojekt http://fonlineskinproject.freeforums.org/). Fallout pro singleplayer obsahuje všeho tak akorát, jenže přezutý do MMO má značné nedostatky, které právě 3D modely pomůžou vymýtit. Díky tomu dojde k několika ve FOnline revolučním změnám jako unikátnost vzhledu postavy (sbohem bluesuitu!), možnosti přidávat nové zbraně/zbroje/vybavení a hlavně se na nás bude zubit halda nových NPC. A nebojím se, že by developeři sklouzli k nějakým debilním výstřelkům, právěže naopak se bojím, aby nezůstali moc konzervativní. Jinak Ještěre snažit se tvořit pouze plnohodnotný obsah s minimálníma změnama v engine si můžou dovolit singleplayer mody, ale hrát FOnline věděl bys, že je jednoduše potřeba posunovat hranice. Jen porovnat jak vypadal FOnline první den open beta testu, tak můžu v klidu říct, že nějaké zásadní změny oproti F1/2 se neděly (když pominu kompletně odlišný engine a jeho potenciální flexibilitu) a taky to tak vypadalo. Možnosti interakce byly velice omezené a svět se rychle okoukal, protože nebylo do čeho rýpnout. Hraní v začátcích spíš připomínalo D&D, kdy byla potřeba disciplína a fantazie pro roleplay. Částečně kvůli filozofii developerů, kteří preferují stavět na funkčních základech předtím, než na ně začnou sypat obsah, proto je ve FOnline questů docela poskromnu. Takže cokoli co usnadní vývoj a dá hráčům nové možnosti a developerům uvolní ruce považuju za skok kupředu. To že se během procesu změnily postavy na 3D může někdo považovat za nutné zlo, ale dle mého postavy sedly do prostředí FOnline jako zadek na hrnec a po nějakém tom týdnu dolaďování si zvykne i oko starších psů. | |||
Autor: smejki | Odesláno: 17:46, 7.3.2010 | ID: 513b0a | Nahlásit Vaultmasterům |
haf! | |||
Autor: Johnny Nuclear | Odesláno: 19:50, 7.3.2010 | ID: 618f82 | Nahlásit Vaultmasterům |
kdy vyjde BGE ještěre? celkem se těším | |||
Autor: Kharkow | Odesláno: 20:18, 7.3.2010 | ID: 6fc11c | Nahlásit Vaultmasterům |
Kde na to kuci ušatí berou ten čas? | |||
Autor: Ještěr | Odesláno: 23:32, 7.3.2010 | ID: 430b0a | Nahlásit Vaultmasterům |
Johnny Nuclear: pomalu, zdůrazňuji pomalu připravujem newsku. | |||
Autor: smejki | Odesláno: 02:40, 8.3.2010 | ID: 513b0a | Nahlásit Vaultmasterům |
"The FOnline engine will soon be made available for modders to create single player games of their own. This looks to be the future of all classic Fallout total conversion mods." oujé! | |||
Autor: Danny | Odesláno: 06:37, 8.3.2010 | ID: 70814e | Nahlásit Vaultmasterům |
Hurray :D tak po wipu se pokusim znovu zacit :D teda jestli se neprotahne z dvou tydnu na nekolik mesicu jako minule | |||
Autor: Morty | Odesláno: 16:17, 8.3.2010 | ID: f894 | Nahlásit Vaultmasterům |
aha, a kedyže to bude nový grafika? | |||
Autor: hejlík | Odesláno: 17:34, 8.3.2010 | ID: 5160f2 | Nahlásit Vaultmasterům |
A kruciš, to už určitě neodmaturuji. *SLINT* | |||
Autor: Lordus | Odesláno: 11:16, 9.3.2010 | ID: 611b1c | Nahlásit Vaultmasterům |
No to 3D je proste nezbytne.. ale doufam, ze okolni prostredi zustane nedotcene. Jinak je celkem skoda, ze lidi kteri vytvari obsah pro single modifikaci nejak nechteji nebo nemohou vytvaret pro fonline. Musim rict, ze Fonline ma ale mnohem vetsi potencial nez kdejake singleplayer modifikace. Tech 300-400 hracu (+-) je tam denne, ted to trochu ubylo, ale mam pocit ze ve skutecnosti je aktivne hrajicich hracu mnohem vice. A kdyby byl i poradny obsah.. Zaroven jsem zvedavej, jestli to 3D prilaka lidi z TLA. Jak jiz rikal Sius, nejde o to 3D, ale o ty moznosti ktere se diky tomu otviraji (a snad budou vyuzity) | |||
Autor: Shoggot | Odesláno: 10:55, 11.3.2010 | ID: 430bd0 | Nahlásit Vaultmasterům |
Zajímalo by¨mě, zda tato 2.5D vychytávka bude i pro singleplayer FO2. | |||
Autor: JaW | Odesláno: 17:39, 11.3.2010 | ID: 605510 | Nahlásit Vaultmasterům |
Shoggot - někdy v budoucnu možná pro nové mody, ale pro Fo2 určitě ne. | |||
Autor: hejlík | Odesláno: 18:40, 11.3.2010 | ID: 5160f2 | Nahlásit Vaultmasterům |
Tak Lexx se kladně vyjádřil k myšlence, že by pod enginem FOnline mohl vzniknout vylepšený Fallout 2, ale muselo by se začít kompletně od začátku a to by byl další běh na dlouho trať, nehledě na fakt, že zatím v plánu není vydání jejich pokladu veřejnosti. | |||
Autor: Sius | Odesláno: 22:16, 11.3.2010 | ID: 6f99ae | Nahlásit Vaultmasterům |
I kdyby se tak stalo, FOnline nerovná se Fallout 2. Obsah by se musel znovu vytvářet pod FOnline enginem a to samo o sobě by trvalo měsíce. Ale FOnline už jen počtem registrovaných na fóru (1605) má krapet větší hráčskou obec než většina singleplayer modů pro Fallout 2 a to jsou jen lidi, kteří jsou na fóru. Ve hře jich může být dobře dvojnásobek registrovaných... Na to, že jde jen o betu je FO docela živý projekt a je škoda, že se právě staří známí modeři nezajímají o job pro FOnline. | |||
Autor: Tom9k | Odesláno: 08:58, 13.3.2010 | ID: 42e268 | Nahlásit Vaultmasterům |
Už několik měsíců jsem FOnline nehrál, ale toto je fakt bomba. Nikdy se mi ani nezdálo, že by mohl Fallout tak ožít, navíc po nástupu F3. | |||
Autor: bubák | Odesláno: 22:06, 19.3.2010 | ID: 5112d0 | Nahlásit Vaultmasterům |
stačí šikovnej člověk a 3d modely mohou vypadat stejně dobře jako originální 2d sprity.. Jinak na tom enginu se dá postavit hromada jiných (fantasy, rts..) her, takže nějak nechápu v čem je jeho úprava kontraproduktivní a že by autoři měli místo vylepšování dělat něco jiného.. |