.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Psychotic, 2010-05-01 00:37:40, IGN.com

Fallout: New Vegas dojmy

Na americkém serveru IGN se objevil třístránkový popis dojmů (ani recenze nebývají tak dlouhé) z Falloutu: New Vegas na XBox 360. Autor vychvaluje především rozsáhlý tuning zbraní včetně speciální munice a také to, že každé vylepšení je na zbrani vidět (a máš to, Stalkere), dále nápaditý obsah nepovinných questů, povedené repliky skutečných měst a další. Nastiňuje také základ hlavní dějové linie - začátek nic moc, ale je zde spousta prostoru pro pořádnou zápletku. Opakují se zde také starší informace (2x více zbraní oproti Falloutu 3, Companion Wheel atd.).

Jako jediný nedostatek hry pak autor dojmů vnímá zastaralou grafiku, která se od dva roky starého Falloutu 3 vůbec nezměnila.

Upřímně si také myslí, že staří fanoušci F2 zažijí nádherné pocity nostalgie (asi nebyl na Brahmíně), jeden odstavec potom, co se rozplývá, jak někomu uletěla hlava po zásahu golfovou holí.

Na závěr bych si dovolil přeložit kousek z autorova doslovu:
Všechna vylepšení hratelnosti vypadají zajímavě a jádro, které dělalo z Falloutu 3 tak fantastickou hru, je tu stále.

Pro někoho noční můra, pro někoho dar z nebes.

Pro čtenáře znalé angličtiny (nebo Google překladače) je článek -ZDE-

Sdílet na Facebooku
Autor: JaWOdesláno: 14:28, 1.5.2010ID: 7f0168Nahlásit Vaultmasterům
Jen takové doplnění: V tomto interview (http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/interviews/7500-Feargus-Urquhart-Comes-Home) právě, mimo jiné, Feargus Urquhart potvrdil to, co jsme si stejně mysleli, že jim Bethesda a jmenovitě charismatický Todd Hownard říkají, co můžou a co nemůžou dělat. Fallout je Bethe$dy, takže to asi nikoho ani neudivuje.

To, že jim nedovolili navázat časovou osu Falloutu 2 a strčili FoNV až za Fallout 3, je pořádný zásah do designu.
Autor: smejkiOdesláno: 14:40, 1.5.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
nj... už jsem dlouho nebyl na Ecapistu, koukám.
Autor: Johnny NuclearOdesláno: 18:03, 1.5.2010ID: 618f82Nahlásit Vaultmasterům
bůch nás vochraňuj
Autor: AmarounOdesláno: 18:15, 1.5.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
Johnny Nuclear: Tak tenhle "BŮCH" ti podle mně moc nepomůže..........

Já především doufám v nápaditý obsah nepovinných questů a pěknou hlavní dějovou linii ... na grafice mi fakt nesejde ...
Autor: ErendilOdesláno: 19:52, 1.5.2010ID: 4309deNahlásit Vaultmasterům
no jsem zvědavý jaké to bude, doufám že to nebude jako F3, chtěl bych si zase zahrát takovou dobrou hru jakými jsou původní fallouty
Autor: dexterOdesláno: 22:06, 1.5.2010ID: 518a58Nahlásit Vaultmasterům
CO že tady Kein nezvrací jaká že to bude sračka a že on to určitě hrát nebude...? Že by nám stárnul?
Autor: PsychoticOdesláno: 22:29, 1.5.2010ID: 60f086Nahlásit Vaultmasterům
Spíš toho má na srdci až příliš moc. Všechno to sepsal a pak si uvědomil, že spíš než poslat to sem do diskuze by bylo lepší to vydat jako knihu. Já bych si ji koupil. Dobrýho komediálního počtení není nikdy dost :-)
Autor: LaRosseOdesláno: 22:34, 1.5.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
Časem si to koupím, jako jsem koupil Fallout 3. Ten mě sice bavil, ale několik věcí mě na něm štvalo.

1) Cestování do míst, které neznám jen pěšmo.
2) Nutnost objevovat většinu mapy poslepu, neboli oproti Falloutu Vám o většině lokací nikdo nic neřekl (a do mapy nezakreslil).
3) Nulový efekt SPECIAL systému.
4) Systém bonusů v podobě postaviček Pipboye. Opravdu mě nebaví hledat miniaturní předměty v hromadách harampádí.
5) Hromady harampádí, které se dalo umístit do inventoráře.
6) Minimální využití tohoto harampádí, aneb malé množství zbraní, které si mohu vyrobit (zlaté Arcanum).

Takže doufám ve vylepšení a až bude ve slevě (velké) či na Aukru za slušnou cenu, koupím, zahraju, prodám.
Autor: LaRosseOdesláno: 22:38, 1.5.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
Mimochodem jak fungoval výpočet zranění? Připadalo mi, že supermutanta lze upižlat čímkoliv, stačí jen být trpělivý.

To v původním Falloutu se vyskytovala i možnost trefit se, ale nezpůsobit zranění.
Autor: ToWasOdesláno: 00:25, 2.5.2010ID: f894Nahlásit Vaultmasterům
Ja som supermutanta vo F3 sundal mecom, a on mal rotacnik... proste som okolo neho behal a sekal a on sa nestihal otacat... neubral mi ani hp, akurat kym som k nemu dosiel...
Autor: KeinOdesláno: 02:04, 2.5.2010ID: 513b74Nahlásit Vaultmasterům
Jedna věta, jen jediná věta:

"jádro, které dělalo z Falloutu 3 tak fantastickou hru, je tu stále."


XD XD XD

To bude zase überdílo, už to vidím XD
Autor: majkelOdesláno: 06:46, 2.5.2010ID: 33797cNahlásit Vaultmasterům
To bude fantazia, uz sa tesim, nespavam ani...dajte mi pirulu!!!!!!!!!! to bude este fantastiskejsie nez F3 pevne tomu musime verit....urcite to...lebo to sa neda ani inak nazvat..nez: TO...prekona ale v BLBOSTI ten fantasticky F3!!!
Autor: SiusOdesláno: 10:17, 2.5.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
Mno stejnou chybu dvakrát neudělám a originál v předprodeji v mém nákupním košíku nenajdete.
Autor: HerrerOdesláno: 14:02, 2.5.2010ID: 705b08Nahlásit Vaultmasterům
Už jsem chtěl pičovat nad dalším zbytečným negativismem, ale věta. cp zmiňuje Kain mě uzemnila...

No doufejme, že to byla jen taková malá domů Bethesdě:-)
Autor: LaRosseOdesláno: 16:16, 2.5.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
Tak dle rozhovoru na NMA bude v New Vegas také tzv. Damage Threshold, jako byl ve Falloutech 1 a 2. Tj. bude možné s dostatečně dobrým brněním procházet bitvy bez utrpení jakéhokoliv zranění (mimo kritických zásahů) od slabších zbraní.

Abychom věděli, zda zranění působíme, bude tam červený ukazatel ve tvaru štítu informující, zda je naše zbraň proti nepříteli efektivní či ne.

Takže to je dobrá zpráva!

Autor: JaWOdesláno: 17:02, 2.5.2010ID: 7f0168Nahlásit Vaultmasterům
Stejně je sranda, že musel přijít až FoNV, aby se vrátily věci, které byly naprosto samozřejmé v prvních Falloutech. Teď je snad už všem jasné, že Faillout 3 byl jen velkým krokem zpět.. a nebo spíš úplně mimo.
Autor: LaRosseOdesláno: 18:06, 2.5.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
Ano, to je bohužel smutná pravda.

Taky bych radši, jak jsem psal výše, viděl zlepšování základních dovedností skrze chirurgické operace, používáním odstřelovačky apod.

Ne pomocí malých stupidních pipboyů. Anebo kdyby v nich byl alespoň nějakej software či návod, který by tento fakt vysvětloval (opět např. postup operace, kterou si někde pak můžete nechat provést...).

Dovednost štěstí je samozřejmě výjimka.
Autor: AmarounOdesláno: 18:14, 2.5.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
Já doufám že červený ukazatel nebude v tý HC obtížnosti :) tzn vyzkoušíš , pochopíš

To Jaw: Pro Bethesedu to určitě krok z5 nebyl .... měli super úspěch .. dneska se na nějaký morální hodnoty moc nehraje .....
Autor: JaWOdesláno: 18:23, 2.5.2010ID: 7f0168Nahlásit Vaultmasterům
Amaroun - já o voze, ty o koze.
Autor: LaRosseOdesláno: 22:51, 2.5.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
To Amaroun:

To by bylo zajímavý. Celkově systém Damage Threshold dává hře více strategie a nutí hráče z bojů i utíkat. Srabi:-)
Autor: KeinOdesláno: 04:28, 3.5.2010ID: 513b74Nahlásit Vaultmasterům
Já vámvšem něco řeknu...

...bude to píčovina.

Autor: AmarounOdesláno: 11:52, 3.5.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
To LaRosse: JJ ..... Docela by mne zajímalo , jestli by bylo jednoduchý implantovat nějaký systém aktivního krytí do FNV ( Mass Effect to tušim měl )... Kdyby jo hned bych to tam šoupnul..
Autor: LordNortonOdesláno: 14:55, 3.5.2010ID: 618e5eNahlásit Vaultmasterům
Serte na to...ono to víde...budem to hrať ..a prestanem to hrať...na komci škonštatujem že jedibé čo ma na tom upútalo je možnosť beahať si po svete a robiť čo sa mi zachce...budem hrať tú hru ako chcem ja...kto má rozum...tak si to zahrá... a potm môže sypať sračky aké tu čítam už dlhšiu dobu... len jedna vec je istá...nijaká hra nedokáže nabuduť atmosféru F1 a F2... možno niekedy výde pravý fallout ...ale to by nemohla pri tom byť Bethesda...a komercia...toť vše
Autor: hejlíkOdesláno: 16:33, 3.5.2010ID: 5160f2Nahlásit Vaultmasterům
Tak u Keina jsem se zasmál, ona věta mluví za vše.

Když nějak pročítám ty příspěvky, zjišťuji, že opravdu stárnu nebo jsem snad i old school fandou. Na druhou stranu, jsem rád za Obsidiany než Bethesdu. Fallout 3 nebyl ani tak krokem zpět, přesněji byl ku*evským skokem do konce trávicího ústrojí.

Jinak díky Jawe za odkaz na článek. Už samotný začátek ("It's funny. What's interesting is that we were actually coming off of a project that got canceled and that's always a big upheaval. Projects are strange.") je obrovským rozdílem lidí, kteří řemeslu rozumí a dávají do toho vždy něco více...
Autor: LaRosseOdesláno: 22:53, 3.5.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
To Amaroun:

Kdo ví, určitě by to vyžadovalo velký zásah do současné verze umělé demence, která bohužel v F3 byla.

Nebo snad někdo viděl taktické manéry ze strany nepřátel? (ale to nebylo nikdy ani ve Falloutu 1 a 2, a co je horší, ani ve Falloutu Tactics).
Autor: KeinOdesláno: 01:38, 4.5.2010ID: 513b74Nahlásit Vaultmasterům
LaRosse: Taktika ve F3 byla. Vždycky nějaká je. Ve F3 spočívala v tom, že na tebe vyběhla tlupa nepřátel a ten, který měl to štěstí a dostal se až k tobě tak ti ubral 1HP předtím než také chcípnul. Takto nějak jsem si připadal při hraní.

Očividně se tato taktika lidem líbí... Vždyť celá ta hra je naprosto úžasná. Nebo ne?
Autor: AmarounOdesláno: 08:37, 4.5.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
To LaRosse: jj to by asi vyžadovalo... Tak ona AI není hlavním prvkem RPG .. nebo neznám rpgéčko , které by v tomto směru za něco stálo....
F2 v tom byla taky tristní .... Jeden společník rozmrdal tvýho druhýho na sračky při střelbě na nepřítele , supermutant s Broken hills s rpgéčkem střílící do davu vlastních ghoulu atd :D
Autor: CarlosOdesláno: 10:13, 4.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Amaroun: Jestli neznáš RPGčko, které by v ohledu AI za něco stálo, tak se možná zase vrať k Diablu a nesypej tady rozumy z kapsy.
Autor: JaWOdesláno: 10:17, 4.5.2010ID: 7f0168Nahlásit Vaultmasterům
Amaroun - AI není hlavním prvkem RPG, ale Fo3 není RPG, oficiálně je to akční RPG, pro někoho jen FPS s RPG prvky, kde se 99% hry jen bojuje, takže s klidem porovnávej s FPS hrami. Není jediný důvod, proč to tak nedělat. Hlavní prvek Fo3 je akce doprovázena ubohým AI převzatým z Oblivionu, kde takové AI bylo ok, protože nabíhat bezhlavě proti meči nebo luku je v pořádku, ne už tak proti rotačnímu kulometu. Taky to nakonec ve hře vypadá, jak střelnice na pouti, kde místo kašpárka můžete střílet po mutantech. I přesto taková tragédie dostává 90%-100% v recenzích a děti šílí.

Ohledně AI ve Fo2. Když ve Fo2 společník rozstřílel dávkou hráče nebo druhého společníka, je jen na tuposti hráče, že si NPC blbě nastavil. Když dá někdo samopal NPC, které je opravář nebo divoch a nechá mu k tomu volbu střílet dávkou, nemůže čekat žádné zázraky. Kolikrát se ti stalo, že se navzájem postřílela hlídka Enklávy? Vše je jen o statistikách a specifickém nastavení každého NPC ve hře. Tohle je RPG.
Autor: KeinOdesláno: 14:15, 4.5.2010ID: 513b74Nahlásit Vaultmasterům
Amaroun: Ano AI ve F2 taky nebylo nic moc, jenže ta hra nabízela dalších XX možností neboť to byl oRPG, takže tam člvoěk něco rád přehlídnul, jenže F3 se tím bojem doslova chlubí a přitom je to otřesné...
Autor: smejkiOdesláno: 15:11, 4.5.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
přátelé, jestli si chcet zahrát opravdovou hnojárnu, dejte si Just Cause 2. Stál jsem na místě a šest nepřátel vzdálených cca 20 metrů do mě šilo hlava nehlava. Trvalo jim 5 minut než mě upifali. je ovšem sejmete jednou kulkou do hlavy. krytí ani nic jiného neznají. viva la casual ::yahoo::
Autor: CarlosOdesláno: 15:45, 4.5.2010ID: 51d688Nahlásit Vaultmasterům
smejki: Hrál jsem jedničku a ta se nesla v dosti podobném duchu. Byť teda to bylo zřejmě trochu obtížnější. Co chci ale říct je, že na hry jako Lost Cause, Total Overdose apod. bys asi neměl aplikovat běžný standart pro AI, jejich jádro je jinde. Je to o vyblbnutí (viz třeba TO, kde se zabíjení hodnotilo podle tricku jako THPS) a legraci. Nemá to být výzva v tom smyslu, že jsem teda jako frajer, když jsem vymlátil armádu, frajer je ten, kdo to udělá při výskoku z letadla, vozu, zpomalí si u toho čas, nechá vybouchnout milion věcí kolem sebe. To je jako se podívat na Comando a říct, že je v něm málo dialogů.
Autor: AmarounOdesláno: 17:16, 4.5.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
To Carlos:Ty voe ty seš sdílnej.... trošku víc vstřícnosti by nešlo ? Třeba Nějaký příklad super AI rpgéčka ,abych rozšířil své obzory ....

JaW: Nehádam se že Inovace AI oproti Oblivionu je mizivá (přesto tam nějaká je ).Nvm jestli jde F3 s něčím srovnávat a ani jsem prvotně nechtěl (možná osobně bych porovnával s Borderlands a ME 1,2 . První má AI taky na houby , druhý jsem hrál chvíly )
90%-100% to dostalo proto , že si to možná ten někdo recenzující dokázal užít jinak než si očekával (ano můžes si myslet že jsem naivní).

Ve FO2 jsem měl na mysli Marcuse..... U Enklávy máš pravdu že se mi to nestalo .....

Smejki: tyhle typy hry jsem přestal úplně sledovat ...... Posledně mne ale zaujala chystaná hra Red Dead Redemption .....
Autor: LaRosseOdesláno: 18:10, 4.5.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
Pokud se neurazíte, docela dobrou AI měl Mass Effect.
Bylo to podle Vás RGP?

Škoda jen, že jsem radši střílej, než užíval schopnosti (byl jsem myslím mechanik). Používal jsem vlastně jen léčení.
Autor: CarlosOdesláno: 18:18, 4.5.2010ID: 524a8eNahlásit Vaultmasterům
Amaroun: Jak napsal LaRosse - v ME, považuješ-li jej za RPG (já myslím, že je to dobře zvládnutý systém 3rdPS\\RPG, z nějž si měl F3 vzít příklad). Jinak obecně Infinity Engine hry měly u určitých povolání poměrně dobré AI (týká se především kouzelníků a kněžích). Velmi dobrá AI byla samozřejmě v Jagged Alliance, i když to už je z drtivné většiny spíš strategie (byť funguje na RPG principech, co do vlastností; totéž se týká UFO apod.). Mým favoritem mezi RPG hrami je potom stařičká Realms of Arkania Trilogie, kde u prvních dvou dílů byly velmi dobré záblesky AI.
Autor: smejkiOdesláno: 18:31, 4.5.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
carlos: vyblbnout se můžu v GTA, s kterým je Just Cause velmi příbuzný. Všechna 3D GTAčka jsou o dvě třídy výš než JC2. Demo JC2 je omezené na 30 minut. V prvních 10 minutch jsem vyrubal základnu a dalších 5 minut blbnul jen abych zjistil, že je to zoufale nudné a debilní. Tak jsem si řek, že se podívám, jak zpracovali vodu. K vodě jsem dojel za dalších 5 minut. Pak jsem to smazal. Ta hra je velký GOD mod, nic víc. O jízdním modelu se radši vyjadřovat nebudu. Svět, kde můžu všechno a nic mě nazastaví, je stejně zábavný a vytvrvalý jako sesílání pohrom na město v SimCity.
Autor: MelichorOdesláno: 22:40, 4.5.2010ID: 51fc66Nahlásit Vaultmasterům
Přihodím drobet k AI:

Dle mého záleží na tom v čem AI hledáme. Jak si to tu prolézám, tak čtu jen o umělé inteligenci v soubojích. Jestli se NPC schová za roh, zavolá si pro posilu, vymazlí dávkou přilehlé okolí včetně společníků nebo jestli jen bude tupě stát a koukat... vážně jde o tohle v RPG? Zkusím popsat několik různých druhů AI(aspoň pro mě):

1) Komunikační AI: dialog s NPC má více vrstev než cibule a člověk jednou blbě odbočí a je v p*deli. Skvělé příklady na každém rohu jsou v P:T, kde i Nesmrtelný pozná limity pruzení

2) Strategie bojů AI: Člověk musí přemýšlet a klidně několikrát reloadovat, než se mu povede projít bojem bez závažnějších ztrát... Na tohle bylo mistrné BG, kvůli kterým částečně dnes doma vlastním téměř všechny příručky AD&D i DnD. Souboj se Sarevokem, Irenicem a hlavně Kangaaxem... dlouhé přemítání, která kouzla namemorovat, jak se nabuffovat a koho obětovat(Kangaaxův Time Stop a pak Imprisonment =)), to je podle mě ukázka strategie v RPG.

To co převedl F3 se souboji už pro mě není RPG...

ME a Deus Ex(RPG +/-) jsou pro mě světlými vyjímkami
Autor: smejki - melichorOdesláno: 02:13, 5.5.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
ad 1 - To je čistý skripting. Inteligence se projevuje analyzování vstupních dat a vyvozením reakce. Až budou NPC patřičně reagovat na mnou napsaný random text (analýza textu), můžeme se o komunikační AI bavit.

AI v F2 převyšuje F3 už jen tím, že má-li nepřítel na kahánku, bere stimpaky a pak i roha.
Autor: Melichor-smejkiOdesláno: 03:31, 5.5.2010ID: 51fc66Nahlásit Vaultmasterům
Ad 1) Ano, ale to už by jsme museli mít AI schopnou projít Turingovým testem u Loebnerovi ceny(a to je na pomezí vstupu do světa Blade Runnera)... Rozhodně je pro počítačové prostředí RPG vhodnější mít perfektně předpřipravené cesty s mhlavými eticko-morálními hranicemi vyrčených slov a mnoha vlákny, než možnost nechat hráče plácat jednu kravinu přes druhou, jak je vidět v MMORPG i na RP serverech. A jako DM i hráč ze světů Vampire, Planescapu, Forgottenů, Star Wars i DnD a Dračího Doupěte jsem rád, že zatím není RPG hra, která by analyzovala každý můj mešugé dotaz nebo spoluhráčů ze skupiny, která se v průběhu klání posilňovala vydatně medovinou... Takhle to bylo míněno původně, snad už to teď dává o něco menší smysl =)

Tak mě napadlo... Když už má Beth potřebu přibližovat Fallout k FPS, nechtěla by se ujmout třeba taky práv k šachům?
Autor: LaRosseOdesláno: 18:14, 5.5.2010ID: 70840eNahlásit Vaultmasterům
To Melichor:

Souhlas, v RPG jsou rozhovory velmi důležité a nic nepotěší tak, jako splnění náročeného úkolu a získání velkého množství zkušeností.

To byla další chyba F3. Zkušenosti šly z většiny ze soubojů, ne z úkolů.

Ve Falloutu 2 si pamatuju na ty hody za plány z Navarra.
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.