Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ARCHIV - Únor 2007

-zpět-


28.2.2007 . . . Divocí psi hodují na mršinách padlých...

Autor: chekotay  |  Zdroj: ---

Krátká zpráva pro všechny, kterým nestačí hrát Fallout na obrazovce: Templářský řád Vaultu šílené brahmíny svedl další bitvu. Operace Chladná ocel byla púvodně prostou pastí, kterou na postupující Cech otrokářů připravili Drancíři, ale pak se do oblasti dostala také silná skupina Bratrstva oceli, což vyústilo ve strašlivý masakr. V horizontu čtyř měsíců se chystají hned dvě další bitvy, kterýmé opět řádně zamíchají rozložením sil v Pustině, takže pokud máte zájem vydat se do zamořených, smrtících dálav, žrát ještěrky, funět přes plynovou masku a vést přitom boj s nesmiřitelným protivníkem, logujte se na Templářské fórum. My už si vás rozebereme



27.2.2007 . . . Power maník art

Autor: Ratman  |  Zdroj: ---

Po dlouhé době se vám zde opět hlásím s pěknou malůvkou hodnou umístění do naší galerie. Bohužel ta je momentálně ve stavu nic z vnějšku nenahratelném a čas do sjednání nápravy není znám. Proto přímo zde předkládám moc pěknou kresbu od Geara – takovéhoto Power armor maníka, mix mezi F2 a Tactics … ach jo, proč někteří ghoulové mají talent a krysošmoulové ne?



26.2.2007 . . . Ne zrovna optimistické novinky ohledně projektu Stalker: Alternative

Autor: Černobylská třínohá ještěrka | Zdroj: Stalker-Portal

Wolf, zapálený český Černobylolog :), včera světu oznámil, že jeho bokovkový projekt - freewarovka Stalker: Alternative, na které spolu s Johnym.D a Kurátorem po večerech pokradmu kutí, bude radikálně předělán - údajně proto, aby ve finále vzniklo méně rubanice a více atmosféry, příběhu a vůbec kreativity obecně. Dříve jsem se na tato a podobná rozhodnutí díval slušně řečeno skrz prsty, nicméně v uplynulých měsících jsem musel částečně nahodit podobnou zpátečku u Fallout: BGE, takže nezbývalo než v sobě tento systém trochu přehodnotit... No berte to každopádně jako fakt, se kterým stejně moc nehnete.
Bokem si na jejich stránkách můžete omrknout alespoň trojici nových típanců z věru prapodivné nemocnice, kde uklízečkám očividně zrovna moc dobře neplatili...


Letem světem

Autor: Ještěřák | Zdroj: ---

  • Tvůrci stále poměrně nedoceněného FIFE Engine zase po dlouhé době zaktualizovali své stránky.
  • Další nadšený projekt - Fallout P&P D20 firmičky Glutton Creeper Games - hledá šikovného (anglicky žvatlajícího) pisálka a taky jednoho schopného programátora. Tak co, cítíte se? ,))
  • Na závěr jedna docela ostrá perlička: Gaussovka ve Stalkeřím provedení!




  • 25.2.2007 . . . Enclavani po Enclavě 6 - Ve službách špatnosti

    Autor: Daemon | Zdroj: ---

    Ti co si rádi početli o humorných příhodách trojce Enklávanů od Sarumana pod názvem Enclavani po Enclavě, museli si na další díl počkat o něco déle než dřív. Ale dnes už jsme se konečně dočkali šestého dílu s podtitulem Ve službách špatnosti, v němž se hlavní postavy v touze po znásilňování a kosení všeho živého (včetně mutantskýho odpadu) dávají do paktu s nájezdníky. Za zmínku stojí, že tentokrát se na povídce spolupodílel Hamster.

    Časová Osa dokončena!

    Autor: Ještěrkář | Zdroj: ---

    Sice to tradičně nebylo hned na lusknutí prstu, nicméně nyní už můžu zodpovědně prohlásit, že Časová Osa Vaultu Šílené Brahmíny je víceméně totožná s obsahem Fallout wiki. Jako bonus jsem navíc zavedl absolutně blbuvzdorné barevné vysvětlivky... :))
    Za drobnou spolupráci děkuji Thiefovi a Krysákovi, ostatní veteš s fóra překlad zřejmě považovala za jakousi podřadnou činnost a dál vesele spamovala... a spamovala... a spamovala.. :-//


    Pokračování populárního komixu Vodní Čip

    Autor: Ještěřák | Zdroj: No Mutants Allowed

    Twelve Motionův (uf, to se teda skloňuje) oblíbený komix Vodní Čip se po dlouhé předlouhé půlroční pauze dočkal dalších dvou kapitol, které logicky navazují na tu poslední - Junktown. Takže směle do čtení, velevážení angličtináři...



    24.2.2007 . . . Ne nepozvánka do kina aneb I am Legend se blíží

    Autor: Deimos  |  Zdroj: ---

    Tak přeci jen se možná dočkáme dalšího postapo (?) snímku. Nevěřím sice, že překoná Potomky lidí, ale za zmínku určitě stojí. Nyní k podrobnostím;
    Film I am legend chtěl již v 90. letech zfilmovat Ridley Scott a do hlavní role plánoval dosadit Arnolda Schwarzenegerra, výdaje (100 mil. Dolarů) však na tu dobu byly až moc veliké. Režie se tak nyní chopil Francis Lawrence (Constantine) a samotného hrdinu ztvární Will Smith. A o čem že to vlastně je…?
    Příběh to je již celkem starý. Samotná knižní předloha vyšla v 50. letech. Will Smith si zahraje na posledního člověka na zemi, který není nakažen virem, jež změnil veškeré obyvatelstvo v upíří bestie. Willda se tak v noci bude bránit jejich nájezdům, zatímco přes den se bude za pomocivlastní krve věnovat vývoji protilátky…pro nakažené, kteří jsou schopni fungovat jen v noci, se tak stává legendou…
    kromě zajímavého příběhu bychom se ale měli h lavně těšit na zruinovaný postapokalyptický svět, konkrétně New York…pěkné, že? No, hlavně si nejdříve počkáme na 13. prosinec.




    22.2.2007 . . . Dědictví jménem AshWorld aneb Kurvahošiwasistlos?

    Autor: Deimos  |  Zdroj: AshWorld

    Tak takhle dlouho odmlku jsem opravdu nečekal; jelikož se ve světě AshWorldu nic neděje, těžko my zbývá vás o něčem informovat (Btw v kině taky zatím nic moc). Nejsmutnější však je, že už to bude skoro čtvrt roku, kdy skončil poslední turnaj a stále nic…no nic no. Neznamená to sice, že si již AW nezahrajem nebo tak, pochybuji však, že veškerý ten dlouhý čas věnujou kluci vylepšování hry…nebo se snad mýlím? No, necháme se radši překvapit a přece jen; nebuďme tak naivní…vždyť oni si chtěj taky odpočinout :). To bude pro dnešek z bezvýznamných zpráv asi vše. Aufwiedersehen

    Fallout LARP končí

    Autor: Ratman  |  Zdroj: Fallout LARP

    Přišlo to jako blesk z čistého nebe, jen tak, bez udání důvodu nebo nějakého bližšího vysvětlení. Bohužel tedy nemohu v tuto chvíli říct více, jen vás na tuto smutnou skutečnost upozornit. Fallout LARP team upozorňuje, že stránky budou brzy nepřístupné, proto chcete-li si něco ještě stáhnout, tak si prosím pospěšte.

    Nepozvánka do kina

    Autor: Ratman  |  Zdroj: Česko-slovenská filmová databáze

    Z moci mě svěřené šmoulí vesničkou a všech přátel atomu bych vás rád upozornil nebo spíše varoval před čerstvým přírůstkem v našich kinech- filmem Mrak (info. na CSFD zde, recenze filmu zde, recenze knihy tady). I když se může jednat o z našeho pohledu zajímavý film, mám dosti nepěkný pocit, že jeho primárním cílem je nahrát zeleným protijaderným fanatikům a vyvolat v lidech strach vůči jaderné energetice. Proto doporučuji se filmu raději vyhnout a věnovat ty necelé dvě hodinky raději přečtení principu, jak jaderná elektrárna pracuje. :)



    21.2.2007 . . . Todd Howard & Gamasutra

    Autor: Ještěřák  |  Zdroj: Gamasutra / No Mutants Allowed

    Jelikož je člověk tvor velmi upovídaný a ne všechno v článku nás zajímá, tak jen suše přeložím Kharnovy výstřižky, ve kterých si milý Todd vzhledem k některým starším interview mimochodem tak trochu protiřečí, kluk jeden ušatá:
    "Nemůžu říct, že vyvíjet Fallout znamená na Bethesďáka větší tlak než vyvíjet TES. Většina takových podnětů přichází přímo od nás samotných, kdy prostě zkoušíme udělat lepší hru, než byla ta minulá."
    Viceprezident marketingu a kontaktu s veřejností, Pete Hines, totožnému serveru nedávno pověděl, že "BS tým vykročil docela slušnou cestou", samozřejmě s tradičním dodatkem "Fallout není rychlovka, kterou zpíchnete do dvou let a my se chystáme pracovat v mnohem delším časovém horizontu".
    Tohle všechno Howard potvrdil a doplnil, že začínají pomalu šlapat na plné obrátky a konečně uzavírají náročné období preprodukce, na jejímž konci snad brzy něco ukážou".
    Jen aby to nebyl vztyčený prostředník...




    20.2.2007 . . . Počátek počátku konce nepřehledností!

    Autor: Ratman  |  Zdroj: ---

    Dosti bylo nepřehledností! Dosti bylo dualit! Dosti bylo vlády modrých strak bez bílých čepiček! Dosti bylo dlouhého, zbytečného a hlavní téma oddalujícího vykecávání! :)
    Pokud se vám zdá, že je tu něco jinak, pak blahopřeji, váš mozek pravděpodobně funguje tak, jak má. Po nátlaku nazelenalé části vaultmasterstva jsem se konečně dokopal ke změně nepřehledné a zastaralé podoby aktuálek, která už tu je prakticky od počátku stránek. Nuže… zde vidíte výsledek. Nejedná se o změnu nikterak radikální (jak v případě mého oblíbeného radiačního loga… parchanti), ale přesto věřím, že k lepšímu. Zároveň bych vás chtěl poprosit o shovívavost a trpělivost, neboť bude nějaký čásek trvat, než si na tento systém zvykneme a než ho trošku doladíme, takže ještě stále mohou probíhat nějaké drobnější změny a korekce errorů. Díky, za pochopení.


    Nové radiační logo

    Autor: Ještěrka  |  Zdroj: International Atomic Energy Agency

    Ano vážení přátelé, svět se mění a tradiční logo bylo nahrazeno novým, modernějším. Nezbývá než se s touto změnou smířit a hádat, kolika nepozorným debilům podobná cedule zachrání zadek. Preventivně si asi jednu píchnu před baráku, kvůli paparazziům a tak... :))
    Logo oficiálně platí od včerejška a více se o něm můžete dočíst tuhlenc.




    18.2.2007 . . . Krátký postapo film: Silent City


    Krátký postapo film: Silent City: Dámy a pánové, zatáhněte závěsy, zamkněte dveře, nastavte hlasitost na plno… a pak se už jen po sedm minut nechte unášet hutnou atmosférou tohoto krátkého filmečku. To, že se jedná o uměleckou tvorbu vás VŮBEC nemusí odradit, protože to fakt stojí za to. Ocení hlavně fandové komiksu Blastwave, protože hlavní hrdinové jsou zoufalí vojclíci v postapo krajině a velmi podobný styl… no… posuďte sami, buď stahujte velké video na stránce autora, nebo si filmeček prohlédněte v pidiverzi na YouTube. Thanx to Hans. RATMAN



    17.2.2007 . . . Další várka prudce očekávaných Bethesdích odpovědí


    Další várka prudce očekávaných Bethesdích odpovědí: Protentokrát se Todda Howarda a jeho PR pejska Peta Hinese snažil načapat na švestkách server Game Informer. Celkem neúspěšně, nikdo se o ničem neprokecnul...

    GI: Kdy o Falloutu konečně uslyšíme více?
    Todd Howard: Patrně o něm uslyšíte dříve, než jste o něm pořádně slyšeli naposled. (smích) Ještě letos. Jo, uslyšíte o něm ještě letos.

    GI: Myslíš na E3?
    Todd Howard: To ještě přesně nevíme. E3 se blíží a tyhle prezentace nejsou zrovna naše hobby. Naštěstí - nebo naneštěstí - je tohle projekt, který lidé pozorně sledují a chtějí o něm pořád slyšet. Odpovídat pořád dokola mlhavě je nám tak trochu proti srsti a o tom celý tenhle začarovaný kruh je. Jen neradi tlacháme o hře bez větších hmatatelných důkazů. Tenhle kolotoč je teď skoro bezcenný, protože lidé si stejně v hlavě vyčarují to svoje.

    GI: Takže je to jen takové škádlení?
    Todd Howard: To bych ani neřekl. Kdybych ti to měl popsat - vždycky je jednodušší přijít a ukázat na něco konkrétního... *Bum. Tady to máte.* To je důvod, proč k tomu chceme přistupovat takto a ne jinak. Něco vám předvedem, a předvedem to ještě tento rok. Co říkáš, Pete?
    Pete Hines: Narozdíl od takového Oblivionu jsme Fallouta koupili a vesele to oznámili dříve, než jsme vůbec začali přemýšlet jak s ním naložíme. Jenže tuto časovou prodlevu tam bohužel není nikdo schopen vidět. Na řadě byl Oblivion...
    Todd Howard: No, částečně je to tak ale dobře. Je svým způsobem fajn vědět, že vás komunita sleduje a chce za každou cenu něco vidět. Vytváří se tady takový ten správný tlak a ten zase žene k lepší práci, chcete je přece příjemně zaskočit, ne nasrat. Jenže v tomto okamžiku nemůžeme naneštěstí říct nic moc konkrétního, co to je, jak to vypadá, jak se to hraje a podobně.


    Mimochodem - nějaké Hinesovy kecy při úplně jiné příležitosti můžete najít tady.
    Spotted @ No Mutants Allowed Ještěrka




    16.2.2007 . . . Postapo okýnko zítra na N@vě


    Postapo okýnko zítra na N@vě: "Hoj,mám tu jednu věc, o které by ses mohl aspoň tak řádečkem zmínit. V sobotu ve 20 na Nově budou dávat Nejhorší obavy / The Sum of All Fears - není to sice moc post-apo,ale aspoň se můžou lidi mrknout jak "vypadá" nukleární výbuch (jestli to bude něco jako Atomový vlak tak potěš).
    Jak vidíte, televizi ve svém životě tak nějak nevedu, takže za upozornění děkuji (věrnému?) čtenáři Pavlu Bočkovi... Ještěrka



    15.2.2007 . . . Zase něco o Fallout fanech - Veselý Falloutýn! - Umělecké postapo drobky


    Zase něco o Fallout fanech: Dnešní řečičky má na svědomí Bethesdí producent Ashley Cheng na svém blogu. Zase budu citovat:
    "Pro mě osobně byly roky 1997-2000 takový malý zlatý věk RPG. Baldur´s Gate, Fallout, Planescape Torment - hodně mých oblíbenců spadá do tohohle období. Je evidentní, že fandové výše zmíněného Falloutu prahnou přesně po něčem takovém. Ne úplně doslova, nicméně lze s jistotou tvrdit, že současný trh RPGček se (mírně řečeno) zcela rozchází s jejich představami."
    (...)
    "Lidé na fórech se docela shodli v tom, že řeči většiny Fallout zuřivců jsou irelevantní, protože jsou prostě příliš malí a příliš radikální na to, aby se jimi trh vůbec zabýval. Přesto nemůžu nevzpomenout na člověka s nickem The Long Tail. Polopatě řečeno, největší nynější vydavatelé a developeři už tyhle věci nikdy ve velkém produkovat nebudou a maloobchodníci nebudou chtít ani prodávat hry, které jsou více jak rok dva staré. Pořád je ale můžete sehnat na místech jako je www.gogamer.com a www.gametap.com."
    (že by si milý Ashley nechal zaplatit za reklamu? :)) "Budu překvapen jestli jejich prodeje starších titulů budou dostatečně výrazné, aby tyhle přehlížené věcičky donutily vydavatele přehodnotit svůj názor."
    (...)
    Je možné, že se tyhle RPGčka z konce 90. let, tyhle nádherné a rozsáhlé kusy, zase jednou vrátí do módy. Nicméně představuju si je mnohem víc jako návrat adventurního žánru, ty se sice vrátily, ale ne takové jaké byly ještě v dobách, než iPody ovládly svět."
    Ještěrka

    Veselý Falloutýn!: Ten samý člověk dnes na svůj blog přihodil ještě tuto skutečně netradiční poctu svátku kýče a patosu. Prsty v tom má prý nějaký umělec z Bethesdy... Pod jabloní s tím nicméně asi jen tak neobstojíte. :)) St. Valentine Lizard

    Umělecké postapo drobky: Na stránkách No Mutants Allowed zase kdosi kdesi vyhrabal zajímavé postapo arty, konkrétně nějaké Ruské a Finské záležitosti. V prvním případě si dejte majzla na Azbuku, je všude... Ještěrka



    14.2.2007 . . . Krátké zprávy


    Krátké zprávy: Tak - uchopte do levé ruky Nuka Colu, do pravé televizní ovladač a pohodlně se uvelebte v rozpadajícím se křesle, další díl "short news" je tady (mimochodem opravdu ďábelský vynález - čtenář se něco málo dočte a Ještěří lenost zůstane celá :)).
    Co myslíte, že podle serveru DaC dělá Fallout Falloutem? *** Milý zlatý Bethesdovatý Pete Hines se zase rozpovídal, tentokrát na žádost serveru Shacknews, kde se mezi řádky zmiňuje, že byl velkým fandou BISáků *** Vzpomínáte si na onen hrůzný drb který tvrdil, že Bethesda šoupne děj F3 na východní pobřeží? Dle zasvědcené debaty na tomto fóru jde o nehezkou mystifikaci. *** V galérce Polského tak-trochu-postapo projektu New Dawn přibyla nová potvůrka do budoucího herního bestiáře - šavlozubý tygr *** Další úchylný Ruský Falloutí projekt - Fallout: Back to U.S.S.R. na PDAčka (jeden náhodně vybraný screen, recenze, download) *** Jak se dalo čekat, trošinku přitažené za koule byly i vyděšené výkřiky typu "Bože, Bethesďáci snad spí s XBoxem pod polštářem!" Jak totiž předevčírem vyšlo najevo, nic radikálního se ohledně F3 v OXM (Official XBox Maganize) nedozvíme, na talíři bude jako hlavní mňamka opět série The Elder Scrolls. *** Na NMA vyšel třetí (a poslední - opět made by Kharn) díl Glittering Gems of Hatred.
    Howgh... Ještěrkář

    12.2.2007 . . . Bethesda a kritičtí Trekkies, část druhá - Bethesda zase tápe


    Bethesda a kritičtí Trekkies, část druhá: Proslulý rejpal Kharn z NMA neváhal a dlouze vyzpovídal Victora, webmastera (vaultmastera... startrekmastera... :)) komunity Star Trek Gamers, jejíž podsekce The Argus Array údajně čítá více mež 100 000 hlav. Tady máte asi nejzajímavější výňatek - není moc co dodat...
    "Mno, lidé, kteří mě znají, vědí jaký jsem. Co si myslím, to taky řeknu. Když se mi něco nelíbí, tak to na web prostě napíšu a basta." (aaa, tady je někdo jako já) "Věc se dostala do stavu kdy šlo mlčení Bethesdy daleko za rámec srandy, což bylo příčinou, proč The Argus Array, jedna z podsekcí STG, začala diskutovat na téma, proč je ta hra vlastně tak špatná. Zaregistroval to jistý Lindsay Muller (nějaký Bethesdí grafik), který to vyslepičil na oficiálních Bethesdích boardech a začal tvrdit, že se The Argus Array mají začít chovat podle pravidel Bethesdích fór. V podstatě se tak Bethesda snaží diktovat, co můžu a co nemůžu uveřejnit na stránkách, za které JÁ osobně platím hosting."
    (...)
    "Je asi zbytečné zmiňovat, že jsem nasraný. Odmítají přijmout kritiku, kterou jsem jim připravil v koňských dávkách. Řekl jsem jim do puntíku, co si o Star Trek: Legacy myslím. Ostatní rádoby fanstránky zůstaly radši potichu. Celá věc se dostala až do stavu kdy oficiální *dobrovolní* moderátoři na Bethesdích boardech tiše propouštěli veškerý flame týkající se mé osoby a mé věci naopak mazali kvůli těm nejvypatlanějším prkotinám."
    Mno, ještě že ti Beths the Pigs neumí pořádně česky... LIZARD

    Bethesda zase tápe: Nenechte se vážení přátelé zmýlit, dnešní informace není ani tak Bethesdo-kritická (tedy obvyklý stav), jako zajímavá. 8. února totiž BethSoft na svém webu uveřejnil tento announce, ve kterém se na plný úvazek shání po chlápkovi, který bude ututlávat jejich průsery v herních komunitách, udržovat své fanoušky šťastné (bez užití drog) a tak podobně, což je vzhledem k onomu Star Trek průseru (viz newska z 5/2/2007) docela dobře pochopitelné. Přičtěme dnes Bethesdě k dobru alespoň to, že mezi jinými označila Falloutí značku jako "klíčovou". :)) LIZARD


    11.2.2007 . . . Další F2 MOD - Cold Hearts Modoc expansion


    Další F2 MOD - Cold Hearts Modoc expansion: Chris Parks a jeho nový přítelíček dude101, oba svorně z NMA fór, vypustili do světa nový MOD, který do lokace Modoc přidá cech zlodějíčků Cold Hearts, kovárnu, pár questů a dalších serepetiček. Prý je to z pohledu kompaktnosti herního univerza tak trochu padlé na hlavu, nicméně koštnout si to můžete tadyhlenc. Ještěrka


    9.2.2007 . . . Recenze Falloutu 2


    Recenze Falloutu 2: Obohatil jsem tuhle stránečku ve vaultu o takový malý výcuc z recenzí předních českých i zahraničních herních médií. Plánoval jsem do toho zahrnout i pár vyloženě nekvalitních, amatérských rádobyverdiktů, ale nakonec jsem se rozhodl být taktní a politicky korektní. :)) Ještěřák


    8.2.2007 . . . A vítězem screenshotu měsíce se stává... - Katastrofy jako na dlani - Fšichni Spívají a NEtančí


    A vítězem screenshotu měsíce se stává...: Chekotay a jeho screen Ukradli nám most, gratuluju. jelikož nikdo nic neposlal, zařadil jsem do soutěže screenshot Sadama.S s názvem (Ne)kritický zásah, který jsme sice původně dostali jen pro zajímavost, ale myslím, že do této rubriky se rozhodně hodí. O vítězi rozhodněte zde. Dále jsem nějaké zajímavé screeny za posledních X měsíců importoval i do rubriky humor. RATMAN

    Katastrofy jako na dlani: Xaint před drahným časem poslal zajímavý odkaz na stránky, na kterých se dá najít přehršel všemožných aktuálních katastrof na světě. Bohužel mi to někde zapadlo a vyhrabal jsem to ze schránky s několikaměsíčním zpožděním… ale lepší než drátem do oka. Nuže, na této adrese naleznete (ne)přehlednou mapu světa s ikonkami různých katastrof a podobných věcí- po odkliknutí se zobrazí detaily a mapa… pak už jen stačí číst a nechat si běhat mráz po zádech. RATMAN

    Fšichni Spívají a NEtančí: Spíš taková kravinka než skutečně seriózní záležitost, ale humor k životu patří, ne? :) Pokud máte prohlížeč schopný přehrávat flash videa, tak směřujte své zraky sem, kde naleznete poněkud rozvernějšího Marcuse v jak se zdá dobré náladě :) Thanx to Swordfish. RATMAN


    7.2.2007 . . . Dva drobečky


    Dva drobečky: Tak holoubci, jelikož dnes jedu asi na blbých 20 kbps (kdybych věřil na motto dne, to dnešní by asi znělo "nikdy si nekupujte WiFi!"), tak budu stručnej a budu linkovat jako o život.

  • Na stránkách magazínu The Escapist se objevil další internetový článek zabývající se Bethesdou (btw - nezdá se vám, že ji v anketě nějak moc šetříte, holčinu? :)). Text se zabývá historií společnosti především z finanční stránky, takže kdo obstojně vládne angličtinou, může si udělat docela dobrej obrázek o její nemalé kupní síle, kterou nám už několikrát demonstrovala. Dále Todd Howard klasicky žvaní o tom, jak je obeznámen z FO3 břemenem, že se nebojí o zprznění jeho specifické letory atp atp, no prostě klasické řečičky...

  • NMA user Lancelot během tří týdnů uplácal a následně uveřejnil krátké video na počest blížícího se desátého výročí F1. Určitě se na to mrkněte, když už já kvůli své WiFi lásce nemůžu... :-//

  • Zdroje -- NMA, DaC Ještěrkář


    6.2.2007 . . . New Anketage


    New Anketage: Nahodil jsem doprava novou anketu, která se do současné situace myslím hodí. Vzhledem k mé občasné záškodnické a drobátko antiBethesdí činnosti očekávám, že tento nedůležitý zápas BS prohraje...
    V minulé anketičce většina ghoulí menšiny jasně demonstrovala, že právě tahle věc vás zajímá nejvíce (58%). Druhé místo s nějakými 19%ty bezpečně shrábli nostalgici (to jste se teda pěkně vyvrbili, co z vás sakra bude v důchodu, lidi?!). Jsem rád, že vyloženě neostrouhali ani povídkáři a modeři (dohromady 17%), zato u Stalkera to vypadá přesně naopak - buď kvůli němu chodíte na specializovanější servery, nebo ho máte u krajiny řitní - tak či onak špatná volba. :)) Ještěrka-anketářka


    5.2.2007 . . . Bethesda vs. Trekkies - Pokračování Glittering Gems of Hatred


    Bethesda vs. Trekkies: Máte-li rádi ST Universe a v dětství jste večer co večer smrděli před televizí, sledujíc Star Trek: The New Generation, Deep Space Nine a další, jistě vám neušla hutná marketingová aura kolem projektu Star Trek Legacy, pod který se jako vydavatel podškrábla naše milovaná Bethesda. Ze hry se ale tradičně vyklubala nemalá hovadina, resp. prapodivný, všeobecně špatně hodnocený mišmaš akce a strategie, který navíc - soudě dle silně nespokojenému mrmlání nejtvrdších Trekkies - solidně šlape po jejich univerzu. A protože vzniklá situace odbočila poměrně daleko z rámce slušnosti, šoupli hlavouni Bethesdy tuto sajtu pěkně do svého malého soukromého blacklistu (debata zde), všechny linky, odkazující na danou komunitu z oficiálních stránek / fór atd atd šmahem zrušila. Ne, že by se to nějak moc týkalo našeho FO3 mazlíčka, nicméně aspoň vidíte, jak jednoho krásného dne skončí např. takové NMA... :)) LIZARD

    Pokračování Glittering Gems of Hatred: Jak jsem informoval koncem minulého týdne, Kharn z NMA vypustil do světa zajímavý kolektivní článek, zabývající se historií a chováním pravověrným Fallout-fanů, jejich vztahy s vývojáři a tak podobně. Včerejší, čerstvounký, skoro ještě teplý druhý díl si můžete (opět jen anglicky -- shame, Petrušáku! :)) přelouskat tady. Tématem tentokrát není nic menšího než naše zuřivost. LIZARD


    4.2.2007 . . . Diablo mini-MOD - Pojďme Bethesdu stáhnout z kůže! - Fallout (zase jednou) mezi pohřešovanými


    Diablo mini-MOD: Ne, nebojte se moji šmoulozlatí, Gargamel mě ještě nechytil a nezavřel do kobky, kde bych se za neustálého kapání radioaktivní břečky na hlavu zbláznil a změnil žánr. Rád bych zde jen uvedl takový pidi-MODík do FT od Jirky, který udělá z Diablovy kazajky nositelnou záležitost. Já vím, je to sice jen maličkost, ale vzhledem k tomu, že už se sakra dlouho na české MODí scéně moc nestalo, tak i to málo občas stačí ke štěstí. RATMAN

    Pojďme Bethesdu stáhnout z kůže!: No, my tady na Brahmíně rozhodně nic stahovat z kůže nebudeme, jen bych chtěl mlsně poukázat na takovou malou Bethesdošikanu vybraných NMA / DaC jedinců. Jako první se v týdnu objevily tyhle zlé řádky made by Duck and Cover, které doporučuju alespoň letmo vomrknout, minimálně kvůli hodnotné obrázkové příloze. 8)) Pro lepší pochopení situace přihazuju letmý výtržek:

    Jak mnozí tuší, tohle patrně vyleká spousty lidí. Jak chce společnost, která nikdy nevydala pořádně dodělané RPGčko, udělat adekvátní sequel k jedné z nejlepších RPG značek historie?
    Hlavní prioritou Bethesdy jsou smrkáči ve věku 8-12 let (nebo lidé jejich duševní úrovně) a na jejích hrách je to zatraceně jasně vidět. Jak se od nás může čekat, že budeme zobat z ruky společnosti, která zřejmě zamýšlí udělat s FO3 něco takového?
    (...)
    Možná byste Bethesďáci neměli vzkřišovat něco, co hodláte takovýmto způsobem zašlápnout. Proč podobnou licenci kupujete, když vyplivnete výsledek tolik odlišný od zbytku série? Základní myšlenka herních univerz je přece setrvávat na své trati, držet se stejných zásad, stejné atmosféry. Bethesda nám jasně naznačila, že výše zmíněné věci dodržovat nebude. Čím? Zaměřením na XBox a - a to především - kecama typu *We'll do what we do best*.
    Proč si sakra nepostaví nový post-apokalyptický svět. Takové vlastní dítko. Mohlo by to být přece fajn. Jo, mohlo by to být slušné, beze srandy. Nebo aspoň hratelné týden a tak...
    Ovšem koupě práv na FO3 jen pro hype a marketingové vyjebávačky je kurevsky lstivé. Budem si to pamatovat.


    Zajímavé debaty můžete pozorovat i na DaC fórech nebo fórech RPG Watch:

    Proč, řekněte mi proč je turn-based boj marketingově nerealizovatelný? Oba Fallouty ve své době zaznamenaly nemalý komerční úspěch a Tactics trhal rekordy už v předprodeji. Některé z nejúspěšnějších RPG historie disponovaly / stále ještě disponují tímto typem boje, nejlepším příkladem budiž sága Final Fantasy. Těžko mi tu můžete tvrdit, že by FF neměly komerční úspěch.
    Takže pro kohokoliv, kdo si tohle přečte, předkládám takovou menší výzvu: přesvědčte mě o tom, že turn-based boje nebo i další staré Falloutí aspekty nejsou zpěněžitelné.
    Ještěr

    Fallout (zase jednou) mezi pohřešovanými: Tentokrát si svůj malý soukromý vaporware list sestavil sám velký IGN. Místečko se v něm našlo jak pro FO3, tak překvapivě i pro Fallout MMO game. Jak romantický pohled pro všechny Falloutery! :)) Ještěr


    3.2.2007 . . . Ruský Fallout Online projekt :)


    Ruský Fallout Online projekt: Zatímco Herve Caen & his group of idiots rozčeřili v nedávné době vodu právě na toto téma a pak bylo "slyšet" už jen neblaze pověstné ticho po pěšině, banda nějakých Ruských bláznů vydala toto video (pokud chcete spíš screeny, tak zde), ze kterého jasně vychází najevo, že se právě o něco takového pokoušejí. Přestože projektu předpovídám spíše brzkou smrt (ano, takový hodný já jsem), jde o další důkaz evidentní dychtivosti Fallouterstva po online poutničení pustinou, což bude do budoucna jistě zajímavé sledovat...
    Spotted @ NMA, thx Kharn

    EDIT @ 2:02 AM: Koukám, že na Tiscali Games vyšlo před pár desítkami hodin jedno z nejmasivnějších českých Stalker-previews aneb kterak Tukan poutničil přes Milán na Ukrajinu. Tak se na to kdyžtak mrkněte, vy Falloutí zahejbači... :)) Ještěřák


    2.2.2007 . . . Kharnova anglická úvaha na NMA aneb proč jsou Fallouteři takoví bručouni?


    Kharnova anglická úvaha na NMA aneb proč jsou Fallouteři takoví bručouni?: "Slýcháváme pořád ty samé otravné argumenty zas a znova. *Vy blbečci zřejmě nebudete spokojení s žádným Falloutím sequelem.* *Vy Fallouteři jste pěkně rozhněvanej výkvět úplně vytržený z reality.* *Vy byste se zřejmě chtěli znova a navždy vrátit do roku 1998.*
    Je tady pár záležitostí, které by měly být vzhledem k těmto a podobným kecům prodebatovány, jenže příliš mnoho obecného mínění o Fallout fandech je založeno na nejrůznějších klepech, klamech a naprostých hovadinách. Vždycky jsme si užívali naši pověst jedněch z nejzarputilejších fandů široko daleko, ale teď nadešel čas spláchnout aspoň ty největší sračky.
    My tady na NMA jsme se rozhodli na toto ožehavé téma sepsat článek, nazvaný *Glittering Gems of Hatred: jedenáct nasraných chlapíků na webu*. Bude uveřejněn ve třech jednáních během nadcházejícího týdne. Dnešní první kousek je možná trochu suchý, zato ale pěkně prošlape cestičku těm dalším. Jde vlastně o historii Falloutí fanouškovské základny se zaměřením na vztahy mezi vývojáři a fandy.
    Příští týden bude uveřejněno jádro pudla, kde budeme pojednávat o pověsti fanů, která je kyselá jako hrozny a mrkneme se na úskalí, která nastanou v případě, že budeme tvrdohlaví a neloajální vůči značce."

    Já jenom dodám, že originální (ENG) verzi první části najdete >>> tu <<<, z čehož plyne, že ti, kteří netuší ani co znamená takové *fuck* nebo *shit*, si budou muset - neznámo jak dlouho - počkat na chrabrý petruschkův překlad. :-)
    Spotted @ NMA, thx Kharn Jašterička Zelená


    1.2.2007 . . . Bližší pohled na GameBryo engine


    Bližší pohled na GameBryo engine: Dne 29. 1. 2006 vyšly na zahraničním serveru Beyond3D.com dva články podrobně se věnující enginu, který poháněl Oblivion a bude pohánět i Shivering Isles a hlavně Fallout 3. Článečky se válí zde: hrubý popis --- interview. Nejenže se dozvíte poměrně zajímavé informace z pozadí vývoje, ale ještě navíc si potrénujete angličtinu... :)) Plaz


    -zpět-

    Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




    Stránky v EN

    No Mutants Allowed
    Fallout Wiki
    Fallout Database

    Modifikace v CZ

    Fallout:Resurrection
    Fallout et tu
    Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
    Fallout:BGE (dead)
    Fallout:Yurop (dead)

    Modifikace v EN

    Vault-Tec Labs
    Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
    Fallout of Nevada
    MIB88: Megamod
    Last Hope
    Fallout et tu



    Sponzoři VŠB

    TOPlist





    .. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..