Autor: Deinos
Na úvod
Rád bych předem zdůraznil toto: Většina věcí která mi na F3 vadí se kupodivu shoduje s recenzí číslo13 ale i tak mám řadu připomínek k problémům a nedodělávkám ve hře jsou.
Grafika,svět , prostředí
Grafika se zdá být vcelku ucházející i když v této době by mohla být lepší ale i tak dobrý.
Potvory vypadají vcelku hnusně (to se očekává) a textury no…řekněme že to není dokonalé.
Co ale domrvyli je pohled 3tí osoby to je humus dát kameru na pravý rameno.Dá se sice použít ale vaše přesnost klesne asi o 30% než v pohledu 1ní osoby a v budovách je vám pohled třetí osoby na dvě věci.Snad se dočkáme modifikace ,kde bude možné pohled otáčet dle vlastí libosti jako ve Wowku.
Mapa je malá,ve městech je často nemožný volný průchod,musíte přes dungeony,věčně je někde něco zasypaný polorozpadlé mrakodrapy brání průchodu atd. (vypsat to všechno co blokuje průchod by bylo na dlouho).Samotná pustina se jim celkem zdařila a jelikož jde o okolí hl. města USA tak se nedivte že je to tam samý smetiště a rozbořený městečka
.Pohyb po mapě tak originální pro starší Fallouty je zde zrušen aby se vykompenzovala malá mapa o to tak,že zkrátka musíte pěcha.
Lokací na mapě je vcelku dost ale už to trochu postrádá to kouzlo předchozích Falloutů.
Příběh
Bída tak by se to dalo nazvat.
Příběh je strašně přímočarý a jde jen o to najít tátu ,pomoct tátovi,ztratit tátu,najít G.E.C.K,pomstít tátu(vyvraždění enklávy),dokončit práci,umřít.
Je tu sice i HALDA vedlejších Questů ale ty nějak moc neobohacují příběhovou linii
Samotné questy mi přijdou vcelku dobře zpracované,ale všechno jde udělat líp.
To že se quest dá udělat na 3 způsoby je většinou blbost buď to jde po dobrým nebo po zlým neutrál se tak často nebo spíš vůbec nevyskytuje.Musím pochválit bethesdu za snahu originalitu ale i tak to platí jen asi pro 10 qestů (příručka pro přežití,záchrana Reiliných rangerů,dostat ghouly do Temperyho věže a questy pro otrokáře).Jinak je to pořád to samý: Jdi tam promlať se přes mutanty nebo nájezdníky a přines to nebo to tam prostě vyčisti.NUDA originalita z F1a2 je fuč.
A samotný závěr hry je děsný nejen že nemusíte dělat nic jiného než jít a kosit enkláváky ale v boji vám pomáhá super robot kerej to dělá za vás!
Jak říkám tohle je nedodělaná hra a bethesda si ji měla ještě klidně tak na měsíc nechat a makat na ní dál.
Bestiář
To tu nesmí chybět!!!
Vezmu to celkově:potvor je oproti předchozím falloutům málo druhů.
Ghoulové jsou nepřekonatelní sprinteři i přesto že jsou bůhvíjak staří a hnijou a rozpadaj se za pochodu.Ve většině dungeonů sou napráskaní ghoulové.
Dal bych přednos krysám z předchozích dílů (a že tam bylo celkem dost druhů) tohle bethesdáci odflákly. Obdiv za originalitu ale u mě získaly za potvoru zvanou Jožin z bažin opravdu originální.
Co ale nejvíc postrádám jsou geckoni.Proč tam bethesdáci nedali geckony?Parádní potvůrka do každého počasí dokonce je jich i víc druhů tak proč?
Supermutant-behemond zřejmě pokolení Franka Horrigena jinak si neumím vysvětlit jak mohlo něco tak vyrůst.
Radškorpioni nějak nám od F2 ztloustly a staly se tužšími soupeři a to nemluvím obřích jedincích ti jsou k zulíbání.
Yuou-guay nebo tak nějak pěknej opelichanej zmutovanej méďa moc milá potvůrka.
Párač Noční můra bez fatmana nebo opraveného rotočáku s energozbrojí.
A ještě pár dalších ale to se mi už nechce psát.
Boj
V.A.T.S povolený bug tak se to přesně nazvalo na madrahminu.Zastavit čas zamířit a pálit?Moc nereálné bethesda se snažila v.a.t.s.em vynahradit parádní tahový mod z předchozích Falloutů který je zde zhola nemožný.Systém akčních bodů kterých máte i přes 100 je víc než divnej.
Hra je zkrátka navrhnuta tak aby ji mohli hrát i uplný Ucha neboli taky hráči pro který by bylo větší taktizování a strategie nad jejich síly.
To je pro Falloutáře hrůza,kolikrát já jsem během tahů ve F2 musel namáhat mozek a vymyslet kterej supermutant je větší hrozba ten s minigunem nebo s raketometem?
Tady to prostě odpadá tady jde jen a jen o akci a V.A.T.S je tam proto aby ti co předchozí díly hrály měli náhradu za tahovej mod a amatéři mají legální cheat.
Samotné střílení ve Vatsu má dost much hlavně rotaci kamery nehledě na to že se zbraní na blízko nemůžete zacílit žádnou určitou oblast což je bug jak blázen.
Kolikrát vám ve F2 zachrání život náhoda ,pokud hrajete za bouchače na blízko,když se vám podaří nepřítele oslepit nebo mu zlomit obě ruce.
Když jsem zmínil zneschopňování částí těla tak mě F3 víc něž zklamal.
Ustřelím sice supermutantovi zbraň ale když mu zlomím nohu nebo když se zadaří obě ruce nemá to žádný efekt.Vesele si sebere zbraň a střílí si jako by se nic nestalo.To samý s nohama žádný efekt na zlomeninu běží možná dokonce i ještě rychleji.To co ale vážně výrobci ošidily je že nejde nepřítele oslepit střelou(ranou prostě tím čím bojujete)nebo mu dát ranu do koulí a vyrazit mu dech.
Stejně tak jak se dalo v Taktiku umlátit(ustřílet)nepřítele do bezvědomí.Pro někoho možná prkotiny ,ale když tohle ve falloutu chybí dost mu to ubírá oproti předešlým dílům. A to nemluvím o vlivu skillu u druhu zbraní na vaši střelbu.
Prostě a jednoduše je to všechno moc snadný.Vylezete z valutu nemáte talent na střelné zbraně ale nájezdníka na vzdálenost 5m trefíte do trupu na 95%,a do hlavy na 60% strašně snadný.A to nemluvím o inteligenci nepřátel to je k pláči i mrchožrout v Gothicu je chytřejší než supernutant.
Parťáci
Inteligence pod bodem mrazu,ale i tak se občas hodí hlavně pro přenášení zboží.
Jediní partáci kteří se opravdu vyplatí je mít je asi Fawkes a robot seržant RL-3 a taky Žeryk
.Žeryk pašák na tankování (natahuje potvory na sebe) Fawkes zničí úplně všechno škoda jen že ho získáte až na konci hry kdy nemá cenu pro váš lvl nikam chodit a RL-3 je univerzál od obou.Ostatní parťáci stojí asi vyjma Jericha který se hodí do začátku za prd.
Levelování ,perky,skill:
Tohle zkrátím vše kolem tohoto tématu bylo již vyřčeno ale jen připomenu. Maximální Lvl 20.
Jděte někam s 20kou na 20ce jsem měl objevenou sotva půlku mapy a sranda teprve začínala.
Perky každý lvl.
Jedna z největších blbostí jakou mohli udělat odpadá už to přemýšlení nad tím jaký perk si vzít a proč(a to znatelně ubírá na znovuhratelnosti) což je okrádání hratelnosti a je to jen další zlehčení pro úplný ucha.Samotné perky nemají většinou žádný větší význam a i ty na zlepšení mušky ve VATSU jsou prakticky neznatelné až na Soustředěnou palbu(5% větší šance pokaždé pro další zásah do stejného místa).
Jen zvedají skilly občas přihodí něco do dialogu (černá vdova,vrah žen).Je to bída měli nechat každé 3lvl perk a co je ještě větší blbost zrušily vlohy (nadaný,rychlostřelec,rváč,mrňous) to je od bethesdy zločin.
A to ještě haldu perků vynechali úplně,sice je nahradily novými ale ty jsou o ničem.
No samotnej S.P.E.C.A.L je taky na nic kromě síly a inteligence nemá většina atributů kromě vyšších skillů žádný význam nemluvě o štěstí ,které je vám prakticky na nic.,protože kritikáč dáte asi každou 3-5 ranou.
A jakoby to bylo už tak málo máme tu bambulky vaultboyů které zvedají skilly o 10 a speciál to je absolutní blbost.Tohle ubírá na obtížnosti.
Samotné skilly se taky vydařily(myšleno ironicky) maximální skill je 100.
Proč? skill 300 ve F2aFT sice nešel dát ale bylo poznat při zvýšení že má význam si ho zvedat nad 100% tady je to jen do 100 asi protože význam skillu nad 100% bethesdáci nepochopili.
A samozřejmě tu máme také skilly Věda a Páčení zámků musím bethesdu za zpracování těchto skillů trochu pochválit (všechno co udělali nebylo špatně)minihry v podobě hackování se do počítačů a páčení zámků jsou příjemným zpestřením hry ,ale i tady je jedna VELKÁ vada ukazuje se vám potřebný skill k provedení operace.
Tím to celý zkazili!! Jaká to byla sranda v předchozích dílech páčit zámek na kterej bylo třeba mít skill minimálně 100 a vy jste to zkoušeli se skillem 40 dokud se vám nenapsalo vypadá složitě nebo na to nemáš?
Brnění a zbraně
Tak a tady si na tvůrce pořádně došlápnu protože tuhle část totálně odflákli.
Druhu zbraní je málo!!!!!!!!
Dmg zbraní je odflákej.Jak může být brokovnice lepší než laserovka?
Je tu všehovšudy od každého typu munice a typu zbraně 2 zástupci a to rozhodně pro fallout nestačí!!Jediná munice které budete mít nadbytek je 5.56mm do útočné pušky.
Munice je k vzteku málo ani už neexistují její druhy jako AP průrazné nebo jako v FT (fallout tactic) bruhy brokových nábojů a to tam hned byly 4 druhy(flešetky,elektromagnetické,normální,jednoprojektilové)
! Prostě sebou musíte tahat celej arzenál zbraní kdyby vám došla do jedné munice nebo se poškodila zbraň.
To je k vzteku jak málu zbraní tam je a to nemluvím o vzhledu některých z nich .plazmovky.laserovky vypadaj děsně a z laserového gothiliku se mi chce vy víte co vypadá jako hubice požární hadice v kovovým rámu hnus! Nedá se tu pořádně specializovat na jeden typ zbraní pouze u střelných to jde a i ty mají svoje mouchy V předchozích falloutech jste měli oproti F3 doslova kvanta zbraní která jste mohli použít.
A opravování zbraní to taky šlo udělat líp proč nejde rovnou kdyš zbran opravuju i upravit?(rozšířit zásobník,přidat laser,zvýšit výkon).
Zbraně které si můžete vyrobit jsou v podstatě na prd jsou tam jen na zpestření až na zátkovou minu ta má skutečně grády.
Nejde se tu specializovat třeba jak tomu předtím šlo na brokovnice protože potřebujete alespoň jednu zbraň co střílí dávkou což brokovnice ve F3 neumí.
Střelnou zbraní vyberu třeba brokovnici sundám v podstatě všechno kromě páračů a robotů na párače potřebujete rotočák nebo tlusťocha(obyčejném raketomet je proti nim na nic) na roboty platí zase energetický zbraně a kupodivu i na ty vysoceobrněné typy platí rotočák (raketomet opět proti bezpečnostním robotům na prd).
Brnění no aspoň něco vypadá pěkně Většina brnění se bethesdákům povedla až na jeden typ.
Energozbroje (power Amor) ,Základní typ PA-Power Amor a PA bratrstva vypadá naprosto stejně má i stejnou nálepku na nárameníku.Vzhled brnění je jako obrněného pyžama a ochrana zbroje tomu i odpovídá.Pokud bethesdáci neví jak vypadá PA mark 1 tak asi nikdy nehráli předchozí fallouty a pokud ano a přesto se jim nelíbí ať se podívají na Mark 1 z Iron mana tak si totiž vetšina těch co znám a těch kteří z nich hrály Fallout představují PA.
Naproti tomu brnění enklávy Mark 2 je sakum prásku okopírované z taktiku aspoň že to vypadá dobře.Ale co víc než vzhled bethesdáci podělali u PA jsou staty. Jak je možný že to brnění ,který dělá mimochodem rachot jak blázen,neubírá ve statech plížení?K čemu je vám plížení když máte PA?A samotné staty co má brnění dát mark 1 +2síla a mark 2 +1síla?Se tu někdo trochu překlepl ne? A samotná ochrana brnění je směšná nej brnění na Amor je Tesla Amor s 43 bodů zbroje PA bratrstva a enklávy má jen 40 (vím to měl jsem repair skill 100).
Konec
F3 je relativně dobrá hra pokud nevezmete v potaz že to má být Fallout. Vše ostatní bych už vlastně opakoval podle ostatních recenzí doufám že jste u mé recenze neumřeli nudou nebo smíchy.
Obrazárna
KOMENTUJTE