Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.



Hráčská recenze Falloutu 3

Autor: Ewil



Tak jako již spousta lidí přede mnou, i já započal hrát Fallout 3, pokračovaní nejlepší rpg hry všech dob, co nejdříve to šlo. Jako veliký fanda Oblivionu (skutečně) jsem se na F3 poměrně hodně těšil a doufal, že bude srovnatelných kvalit jako předchozí dva díly (Tactics nepočítám, to je trochu jiná hra). Už na začátek musím říct, že tomu tak bohužel není a byl jsem částečně zklamán. Proč, to si přečtěte dále.

  • Začátek

Začátek v rodném Vaultu mi příliš nesedl a uběhl dříve než jsem se stačil vůbec rozkoukat a sžít s postavami. Nejspíš to mělo způsobit, aby jste se sžili s vašim otcem, kolem kterého se točí celý příběh, ale to se v mém případě nestalo, takže celý úvod považuju víceméně za zbytečný, snad kromě výběrů skillů a talentů.

  • Jak se to vlastně hraje ?

Obavy se naplnily a Fallout 3 se hraje hodně podobně jako Oblivion. Je to poznat na každém kroku od kecání, sbírání věcí, kompasu přes celkový pohyb postavy, podobně stylizované grafice a bohužel i po hudební stránce, která je opravdu velikým zklamáním. Hudba je totiž velice stylově podobná Oblivionu a to se do post-apokalyptické atmosféry zcela nehodí. Vůbec nenavazuje takový ten pocit deprese, samoty a beznaděje jako v F1 a F2.

  • Prostředí, mapa

Docela by zajímalo, koho napadlo umístit tisíce kamenů do válkou zpustošené krajiny. Jistě, pokud dopadla bomba na veliký kus skály, tak to nějaké následky zanechat muselo, ale proč musí být kamení úplně všude, to fakt nevím, nepřijde mi to realistické. Herní mapa je přibližně poloviční jak v Oblivionu, díky čemuž nejsou lokace od sebe příliš vzdálené. Odpadá tím i potřeba jakéhokoliv dopravního prostředku, protože všude doběhnete během chvilky, případně stačí použít rychlý přesun. Prostředí není nijak extra variabilní, většinou se jedná o trosky domů, dálnic apod. Kapitolou sama pro sebe je Washington, kde se musíte pohybovat přes metro stanice, které všechny vypadají na klasickou metodu copy/paste. Autoři si samozřejmě neodpustili tzv. "invisible walls", neboli neviditelné zdi zabraňující hráči vyskočit na určitou sutinu/kámen, aby si nemohl zkrátit cestu k cíli, ale musel použít autory zamýšlenou cestu.

  • Questy a mluvení

Questy jsou naštěstí typický falloutovské a dají se většinou řešit více způsoby. Škoda jen, že za záporáka jich je méně. Jejich náplň je však veskrze slušně originální, takže nuda nemá šanci. Mluvení je v Oblivion stylu, kdy je font zbytečně veliký (pro potřeby konzole) a často tak musíte skrolovat, aby jste se dostali na požadovanou volbu, ale strom je slušně větvený ikdyž kvalit předchozích dílů rozhodně nedosahuje a navíc mi občas přišlo, že ikdyž jsem odpověděl hodně neslušně, tak mě NPC stejně navedlo na tu správnou cestu.

  • Souboje

Tahovky nejsou v kurzu, takže je vše realtime. Máte možnost zastavit čas pomocí VATS, vybrat jakou chcete provést akci (lze i do fronty) a stisknout "attack". Problém je v tom, že po takovéto akci vždy následuje opět realtime akce a pokud jste protivníka nezabili a došli vám všechny akční body, tak vám nezbývá nic jiného než soupeře zastřelit jako v Quakovi, jelikož jsou všichni zdatní rychlonožci a jen tak jim neutečete. Tohle by šlo určitě vyřešit lépe, ale co už.

  • Interface a ovládání

Jelikož byla hra primárně vyvíjená na konzole, tak se autoři rozhodli pro ovládání skrze pip-boy, což na PC není zrovna nejšťastnější řešení. Jeho obrazovka je na můj vkus příliš malá a důkazem je i to, že inventář a skilly jsou rozdělené podle typu, nikoliv na jediné obrazovce. Druhým nedostatkem je klávesnice. I přesto, že máte možnost přenastavit si klávesy jak je libo, důrazně to nedoporučuji. Problém je v tom, že klávesy na uzavírání všech menu zůstanou nastaveny na původních klávesách místo toho, aby se přenastavily tak jak jste to nastavili. To znamená, že pokud si nastavím "Use" třeba na mezerník, tak stiskem mezerníku můžu třeba někoho obrat, ale zavřít ono okno lze pouze klávesou "E", čili defaultní. Toto snad vyřeší patch.

  • Nevyváženost

Je určitě realistické, že po zabití lze u všech nalézt přesně to, co měli u sebe. Na druhou stranu není problém naskladnit opravdu veliké množství předmětů, které pak následně snadno zpeněžíte. Také není zrovna povzbuzující, že i takového supermutanta lze zabít několika ranami do hlavy loveckou puškou a lze se poměrně dost rychle dostat k dobrým zbraním a vybavení.

  • Bugy

Divím se, že tohle ještě nikdo nekritizoval, ale hra je poměrně slušně zabugovaná. Zhruba každé 2 hodiny hra spadne nebo se na několik vteřin zcela zastaví obraz. Dále je občas problém s načítáním lokací a četl jsem, že někteří mají dokonce problém se dostat vůbec za hlavní menu nebo hru spustit.

  • Shrnutí

Fallout 3 je prozatím pro mně rozporuplná hra, obsahující mnoho drobných nedostatků a bohužel i několik velikých, které Bethesdě prostě neodpustím (hudba). Na druhou stranu, hra je docela chytlavá, má dobrý spád, obsahuje originální a zábavné questy a nestane se, že by jste se nudili. Ale pořád je z toho cítit ten Oblivion...


Hodnocení: 7,5/10

KOMENTUJTE


Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..