Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.



Hráčská recenze: Fallout 3? Totální hrůza!

Autor: Freeman



Ano jsem zaujatý, ano není to objektivní, přesto mi musíte dát za pravdu. Hru začínáte od dětství a nejdůležitější věci v životě, které zažijete jsou podle Bethesdy test ve škole, pomoc proti šikaně a narozeninová oslava. To je vše co ve Vaultu stihnete. Vault dokonalé místo pro dějiště hry, přesto Bethesda tohoto místa nijak nevyužila a děláte zde věci, které byste mohli dělat kdekoli jinde. Nejvíce zamrzí, že tyto věci jsou vše co ve Vaultu stihnete udělat. Pokud jste se těšili na procházení celého Vaultu, navštěvování lidí v ubikacích či Vault “můstku” se správcem, okukování vchodových vrat, svého pokojíku a plnění úkolů, můžete na to rovnou zapomenout. Vždy jdete krátkou chodbičkou kde na konci splníte úkol a hra vás opět posune jinam. A to do té doby než se nakonec “něco” zvrtne a váš otec uteče. Po vás z nějakého důvodu všichni jdou. Proto musíte utéci do pustiny. “Trochu” mi to připomíná Oblivion kde jste na začátku hry ve vězení, najednou se něco zvrtne, všichni po vás jdou a vy musíte utéct do pustiny. Náš jediný úkol je najít otce, který utekl z Vaultu před vámi.

Dostal jsem se ven z Vaultu a zde musím Bethesdu pochválit. Minimálně na první pohled vypadá pustina opravdu moc pěkně a nachvíli zapomínám na proklínání 3D grafiky (first person/third person). Protože hraji na plné detaily vychutnávám si několik minut pouze pohled na pustinu. Pominu trapné létající sondy Enklávy či rádio v Pipboy, kde si můžete pustit pochodovou hudbu (navodí opravdu pravou Fallout atmosféru) a vyrážím dále. Zde se dostávám k hudebnímu doprovodu hry. Není žádný. Tím se dostávám dál. No dobrá z videí vím o městu Megaton a Washingtonu D.C. Když vidím ceduly Megaton, rozhodnu se navštívit první město.

Přijdu k bráně Megatonu a první co vidím je bezdomovec, který po mně chce vodu. Dávám mu vodu a dostávám se přímo k bráně města, která se velice komplikovaně otevírá. Otevřená brána mi umožní pohled na město vystavené z odpadků. Ne ve stylu Fallout, ale spíše v přeplácaném stylu Vodní svět apod. Opět mě zamrzí zpracování Bethesdy. Fallout svět mám spojen s totální pustinou (pouští) a vystavenými osadami, kdežto Bethesdí Fallout je jedna obří skládka a města vystavena z haraburdí a odpadků. Vcházím do prvního baru v Megatonu a promluvím na nejlépe oblečeného muže. Nikdy mě neviděl, nikdo mě tu neviděl a přesto dostanu okamžitě práci a není to nic menšího než zničit celý Megaton pomocí atomové bomby. Se smíchem vycházím z baru, nastavuji detonátor a jdu na místo setkání s oním mužem, který mi úkol zadal. Megaton celkem velké město tak mažu z povrchu zemského, tolik k prvnímu městu. Je to onen “wau” pocit, tenhle svět mi umožňuje cokoli, až později vám dojde, že vám to dokazuje velmi neštastně a platí to spíše jen u těch “ukázek”.

ScreenShot2

Jsem odměněn a pobaven. Co teď? Vlastně ani nevím, proto kontroluji Pipboy 3000 a prohlížím úkoly. Stále svítí jako jedinný úkol najít otce. Hm to je pěkné, ale kde bych měl vlastně SAKRA začít? Nejen, že nemáte jediný vodítko, netušíte ani kam jít či kde se nachází další město či někdo s kým byste mohli mluvit. Tak se tedy poflakuju pouští. Řeknu si, že půjdu třeba támhle, ale jdu tam několik minut a hned mě takové výlety omrzí. Narážím pouze na “dungeony” plné potvor nebo Ghoulů, nikdo se s vámi nebaví, všechny pobijete a jdete dál. Občas narazíte na benzínku, kde je jeden obchodníček a jdete opět dál. Opět skrýš potvor, opět obchodníček či místo něj opuštěná postava chtějící splnit jednoduchý úkol. A tak svět Fallout 3 funguje. Nic zajímavého, vše fádní a opakující se. Pokud vystřílíte některé lokace od potvor, řeknete si: “proč vlastně?” Nic zajímavého po potvůrkách nezbyde a svět mě začíná velmi brzo nudit. Pustina nepůsobí špatně, ale je po zvyku Bethesdy vyplněna nudnými “dungeony” s potvorami a občasným potkáním obchodníka. Nic víc, nic míň.

Ve městech jsou rozhovory celkem propracované a rozsáhlé, ale nudné a k ničemu (vždy stejně vypadne jednoduchý úkol). Inventář vás spíše otravuje než aby pomáhal a na zajímavé popisky předmětů, čtení holodisků či prohlížení knih apod. můžete rovnou zapomenout. Většinu předmětů od sebe ani nerozeznáte. V inventáři mají stejný obrázek a jedinné co je od sebe rozlišší je titulní popisek a váha, nic víc. Ke zbraním se dostanete hned z počátku – mám minigun, raketomet, laserovou pistoli, sniperu apod. Supermutanta zabijete bez problému na třetím levelu (zabil jsem jich 7). A úkoly, jak jsem říkal, jsou překvapivě nudné (podobné jako v MMORPG).

Další cíl mé cesty, který mě napadl je Washington D.C. Vyrážím tedy na cestu. Na velmi dlouho a VELMI nudnou cestu. Jdete pěkným prostředím, ale neustále vidíte budovy o kterých již víte, že pokud vejdete dovnitř, získáte pár věcí, zabijete pár příšerek a konec. Vše nudné a dokola. K Washingtonu se nemohu dostat kuli mnoha překážkám. To mi ovšem nevadí, protože jsem narazil na město, vystavené na letadlové lodi, což je dobrý nápad. A říkám si: “konečně někdo s kým mohu mluvit!” Přicházím k městu a vidím člověka! Bezdomovec a chce po mě vodu. Déjà vu? Radost z mluvení mě tedy rychle opouští. To už opravdu není ani k smíchu. Bethesda si z minulých Falloutů odnesla ponaučení “není voda, každý chce vodu” a jejich reakce byla před každé město dát bezdomovce, který po vás chce vodu. Vcházím k “bráně” města, která se velice komplikovaně otvírá. Uvnitř to samé, drsňácké přijetí jako v Megatonu a opět ujištění, že si na vás dají pozor. Vcházím dovnitř a od lidí které vás vidí poprvé dostávám opět questy které byste pomalu nesvěřili nejlepšímu příteli.

F3 je skřížený Oblivion a Stalker. Todd Howard vypíchl ze starých Falloutů pár věcí (opravdu je pár), které naplácal všude kam to jen trochu šlo, udělal celkem pěkný svět podle Falloutů jak ho vidí Bethesda, to vše v tak trochu Oblivion stylu, přidal celkem pěkně rozsáhlé rozhovory, ale celé to nějak nefunguje. Úkoly, které dostáváte jsou vyloženě hloupé, města malá a je jich málo, ale nejhorší ze všeho je pustina. Tu procházíte desítky minut a narážite neustále na to samé. Malý obchodníčci, někdo kdo vám dá jednoduchý úkol nebo potvory. Bethesda prostě neumí svět správně zaplnit. Udělá pár zajímavých míst s dobrými rozhovory a všude jinde naplácá nepřátelé nebo lidi, kteří vám pořádně nic neřeknou.

Protože jde o pokračování měl bych hru srovnat s Falloutem 1 a 2. To jsou 10 let staré hry. Ovšem srovnávat s tak komplexním a do každého detailu vyvedeným světem v F1 a F2, který na vás působí takřka nadlidsky a geniálně se to opravdu nedá. F3 je proti tomu velice nudné procházení světa, kde není opravdu nic zajímavého s vyjímkou několika málo rozhovorů. Srovnání by dopadlo katastroficky, zvlášť kdybych bral v potaz deseti letý rozestup. S čím tedy srovnat? Ano s některým novým RPG, které dostává také 9 a 10 z recenzí. Jasně vybírám profláklý Mass Effect. V tom případě uděluji Falloutu 3 hodnocení 2/10. Co se týče hodnocení musím podotknout, že jsem velmi přísný ke každému hodnocení a jsem zastánce toho, že dobrá (průměrná hra – rádi si ji zahrajete, ale nevzpomenete na ni) hra by měla dostat 5/10. Fallout si zaslouží dvojku díky pár propracovaným rozhovorům a grafice, nic jiného mě nenapadá. Hra je až překvapivě nudná a nezajímavá. Omrzí během prvních pár hodin až nebudete mít nervy někam chodit, mluvit s lidmi, natož procházet stále dokola ty “samé dungeony”. Je opravdu nutné dát hře tak nízké hodnocení? Podle mne ano, s tím jak profesionálně se pohlíží na Bethesdu, s tím kolik peněz bylo do projektu vloženo a s tím jaké očekávání a tlak je od začátku na Fallout 3 vyvíjen koukám na Fallout 3 ještě kritičtěji. Neřekl bych, že Bethesda RPG vysloveně neumí, ale rozhodně by neměla dělat tak rozsáhlé světy, protože velmi rychle přechází v nudu.

+ 3D grafika v pustině opravdu funguje (což jsem nečekal) – pustina je nádherná
+ Rozsáhlé rozhovory
+ Hledání dalších Vaultů

- Cesty pustinou jsou nudné a dlouhé
- Pustina je jedna velká nuda a bude vás bavit se na ni jen dívat
- Stále dokola se opakující dungeony
- Málo měst (pokud počítám města velikosti malých měst F1 a F2, jsou tu 2-3 města)
- Vaše karma nemá na hru téměř žádný efekt
- RPG prvky mají malý vliv na hru
- Primitivní zápletka
- Hráč může ze hry jednodušše “vypadnout” a neví co dělat
- Jednoduchost (zabíjení nepřátel a přístup k zbraním)
- Jediné město New Reno z Falloutu 2 by zabralo minimálně 1/4 celé mapy F3


Recenze původně vyšla na webu Honza BlOG

KOMENTUJTE



Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..