Tak se mi dostal do rukou Fallout 3, hra na kterou jsem čekal pěkně dlouho, a myslím že
nejsem sám. V první řádě bych chtěl upozornit, že tato recenze bude
vyjadřovat čistě mé pocity, věci, které (ne)vadí především mě, a po
přečtení zvážíte sami, zda vám vadí také, nic víc v tom není.
Nebudu popisovat náplň života ve Vaultu 101, ale jak na mne začátek působil jako celek.
Vault jako takový, je malá uzavřená, možná někdo může říci
"nedodělaná", oblast a není tam co dělat, dle mého, to ale vůbec tak
moc nevadí, má to být takový úvod a tuto roli splňuje vcelku dobře a po
malé potyčce se dostanete konečně ven.
Je syrový a pustý, tak jako každá správná pustina, Sever mapy je
zpracován celkem dobře a opravdu cítíte z něj tu prázdnotu
post-nukleární civilizace, tak jak to má být, ovšem co považuji za
absolutní katastrofu je zpracování D.C, je to předdefinovaná trasa,
zapomeňte na volnost máte prostě tři hlavní trasy, které vedou
prakticky na stejné místo sem tam nějaká ta odbočka, ve které nic není,
osobně mě to zklamalo. Architektůra měst, jak zde někdo psal, je
stísněná a udělaná z kdejakého haraburdí na styl WaterWorld, mě osobně
se toto vůbec nelíbí, a působí to dost nelogicky - Proč by někdo stavěl
město "na bombě" ? Cožpak je málo zbořených vesnicí typu Springvale,
kde už jsou dokonce i domy které by stačilo poupravit což dá rozhodně
méně práce než budovat čistě něco nového z vraku letadla ? Možná jsem
hnidopich, ale něco na tom bude. Naopak jako dobrý nápad považuju
Rivetcity, ale příjde mi dost malé, na to že je to v podstatě hlavní
město, celkově je počet měst opravdu malý - Megatuna, RivetCity,
Underground, TempennyTower dejme tomu ještě "Citadela BoS", je to, ale
opravdu chudé, když v podstatě, jako opravdové město vypadá pouze
Megatuna, když to srovnám s předchozími díly, kde jsou civilizace typu
NCR, New Reno, Vault City, Redding atd atd ? Hodně to ubírá na
atmosféře, a na mě to působí jako nedodělek. Pak je zde kupa menších
osad které, ale stojí za starou bačkoru, splníte jeden quest a už se
tam nemusíte vracet. Celkově hodnotím prostředí na takových 65%,
Sever je krásný a pustý, speciální lokace jsou opravdu kouzelné, ovšem
shazuje je to malý počet měst a nudnost lokací - MetroStanice, malé a
nezajímavé elektrárny a armádní sklady, PradiseFalls - otrokáře si
představuji trochu jinak, nesedli mi.
Na dnešní poměry velice dobré, ovšem když si vzpomenu na starý
fallout :( (jinak nesouhlasím s tím, že se tyto hry nesmějí porovnávat,
je to pokračování? je! takže je porovnávání na místě) Nebudou vás až na
výjimky nudit, to je hlavní, ale taky ničím nepřekvapí takže dávám 70%, humor tam jakýsi je, ale na předchůdce nemá a taky postrádají to kouzlo.
Úkoly jsou opravdu zdařilé a originální, plnit je, mě velice bavilo, jsou sice někde slabší
místa, ale to vůbec nestojí za řeč, je jich opravdu pár, a dle dnešních měřítek jsou velice
na dobré úrovní, docela mě bavilo vybrat si jak zabít Harolda - upálit,
zabít jak chce on - bezbolestně, nebo naopak ho nechat žít, nebo mu
dokonce pomoci k růstu opravdu povedený je taky problém s Ghůly v
TempennyTower, také více možností máte na výběr, no nebudu prozrazovat
:) , jen škoda, že jich je tak málo, a pak už nebudete mít co na práci,
a budete muset dokončit hlavní linii, která je krátká, a naprosto bez
duše - takový povyk kvůli čističce vody?, ale jděte, vždyť krásnou vodu
mi umí namíchat robot u mě v domě :) , chybí mi tam nějaká ta hrozba,
kterou je potřeba zastavit (zase zmíním starší díly - F1 - vůdce, F2 -
Enkláva), zde Enkláva sice je ale, působí tak nějak okrajově, škoda.
Celkově hodnotím Questy a Hl. linii na 85% - velice povedené (škoda hlavní linie).
V.A.T.S se si myslím povedl tak napůl, je to náhrada za TurnBase, ale
ta přehnaná krutost a záběry jak letí hlava přes půl mapy po čase omrzí
("ano Todde, tohle si posral") Já osobně jsem ho pak už moc nepoužíval,
navíc už od začátku jste takový malý bůh. Co se mi líbí je nedostatek
munice nutí vás to tak používat více zbraní, takže ikdyž máte Tesla
armor a rotační LaserGothling tak sebou nosíte i útočnou pušku a
brokovnici na menší nepřátele, naopak (u Fallout 2 vám stačil Bozar a
Gausovka). Ovšem boje jako takové jsou jednoduché díky hlouposti AI, ta
je opravdu strašná, navíc AI vašeho parťáka je tak hrozná že je llepší
chodit sám, protože parťáci jsou zde na obtíž, zbraní je také velice
málo, a ve VATS často střílíte do zdi, neboť za ní hašišák zaběhnul a
V.A.T.S to ne a ne pochopit. Škoda slov tuto položku hodnotím na 50%. Mutanti jsou slaboši a Enkláva taky není bůh ví co.
Stímto nesouhlasím, maximální level 20 ?? Perk co Level, takže vám to
hru usnadní ještě více , a to připočtěte ty hrozné Bambulky na zvýšení
Vlastností a dovedností, tady jde vidět vyloženě zásah pro jednodušší
hráče a je to škoda, tuto sekci hodnotím 30%
Tak ta je rozporuplná, exteriér vypadá hezky, krajina je udělaná velice
pěkně,ale chybí jak už zde taky bylo řečeno stíny a ostřejší textůry.
Interiéry jsou ucházející. Animace jsou otřesné, postavy plavou a
směšně chodí, opravdu na hru z roku 2008 nic moc a to bez debat. Osobně
mi grafika a animace moc nevyhovují a tak dávám 60%
To je asi konec, na závěr chci dodat, že inventář přes pipboy je hodně
nepraktický, nevěděl jsem, kde to zařadit. Dále zdůrazňuji, že jde o mé
pocity, a myslím, že jsem je i vysvětlil, takže se rozhodněte sami co
vám bude vadit a co ne.
Hodnocení je následující:
65%, 70%, 85%, 50%, 30%, 60%
Jednoduchý aritmetický průměr -> 60% ovšem jako celek to působí o
něco lépe, navíc vemete-li v potaz módy, které již jsou na světě, tak
dávám 70% chcete-li 7/10.
KOMENTUJTE