Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.



Patnáctá hráčská recenze Falloutu 3

Autor: MYSHIMAN


Zdravím čtenáře a zejména fandy Fallouta.

Svůj názor (recenzi?) na F3 sem psát nechtěl ale učinil jsem tak, protože nemohu souhlasit se spoustou věcí, které se objevují na internetu a s částí, která se objevuje na těchto stránkách.

Recenzi sem několikrát smazal a přepisoval což vcelku odpovídá rozporuplnosti, s níž sem F3 hrál a dohrál.

Především bych chtěl zdůraznit, že F3 škodí zejména dvě věci. A to , že se nejedná o Fallout a její multiplatformita.


Multiplatformita kazí dojem ze hry tím, že konzolový hráči jsou známí svou tupostí a dále, že hry nehrají ale pouze mrhají časem. Chtějí si sednout a hrát a ne se vcítit do role člověka, který se potuluje zničeným světem a bojuje o holé přežití, se všemi problémy s tím spojenými. Vše v této hře dostanete pomalu na zlatém podnose. Za ničím se nemusíte tahat. O nic bojovat. Nesetkáte se s nějakým zásadním problémem, který byste museli složitě řešit. Radiace, otrava, zlomeniny, karma nic z toho pro vás nepředstavuje sebemenší nebezpečí.

Celé to je dělané tak aby to nedej bože neodradilo nějakého tupce kvůli drobnému zákysu od hraní.


Zbraně ve hře jsou ,co se výběru týče, dost ubohé. Nebude trvat dlouho a dostanete se k věcem, které do konce hry už z ruky nedáte. Takže hledání nových a lepších zbraní se nekoná. Počet zbraní sice není zásadně malý ale obrovsky mi chyběla jakákoliv možnost zbraně upravovat. Např. namontovat podvěsný granátomet, větší zásobník, tlumič, laser, dvojnožka, kolimátor, puškohled, cokoliv. Prostě něco abyste si mohli zbraně upravit k obrazu svému.


Šactvo/brnění

Zde se mi již výběr zdál větší ale já osobně sem ve valutu sebral obleček ochranky, venku přešel na nějaký vaulťácky brnění pak combat armor a na konec power. Vše ostatní sem nechal bez povšimnutí.

U oblečení se mi líbil fakt, že např. oblek a vhodná pokrývka hlavy vám zvedne speech nebo barter. S tím plně souhlasím a jak známo šaty dělaj člověka.

Ale to, že se vám zvedne inteligence? Nebo dovednost, to mi přišla jako naprostá pitchovina.


Boj

No po prvním boji, si můžete být jisti, že všechny ostatní budou naprosto stejné. Co se týče umělé inteligence tak musím autory pochválit a za to jim dávám 100% protože naprogramovali všechno a všechny na IQ max70 , takže až někoho potkáte můžete si být jisti tím, že se jedná o naprostého imbecila. Což vzápětí potvrdí během svého „útoku“.

I když musím říct, trošku mně překvapuje, že takový radscorpion se svým nervovým uzlíkem řeší situace stejně jako nájezdník nebo vysoce sofistikovaná vojenská technologie v podobě bojového robota. Volám BRAVO!!!


Very Annoying Targeting System

Jednou dobrý, dvakrát dobrý, třikrát dobrý ale pak už bože ne!!!! Totální demence a zhovadilost největšího kalibru. Tento revoluční systém vznikl pouze kvůli tomu, že hráči na konzolách mají automatické zaměřování a mačkaj jen čudlík „střílet“

případně maj čudlík kterym přehazujou automatický zamíření z jednoho cíle na druhej. Což autoři rozšířili pouze o možnost na jednom cíly o další zásahové plochy. Pro konzoly dobrý pro PC ne! Když už, tak aby se dal alespoň vypnout ten slow motión!!! Jinak není nad to když vystřelíte, kulka letí kamsi do dálky k cíli. Kamera kulku pozoruje a jak tak letí tak si najednou všimnete, že k vám z boku přistoupil párač a vy vklidu střílíte dál. Nemůžete se pohybovat jen čumíte jak vaše postava nabíjí loveckou pušku a pomalu postupně vyplácává svoje akční body na cíl v dálce, zatímco vám párač dělá generálku střev.


Úkoly

Úkoly jsou řešeny formou jdi z bodu A do B a tam něco udělej. Cestou po spojnici mezi body A a B narazíte na bod C a hleďme dostanete další !jeden! úkol. Párkrát to je dobrý ale časem to zevšední a není to, to pravé ořechové. Úkoly samy o sobě jsou dobré, poměrně rozdílné, některé jsou i dost košaté s více možnostmi řešení. Bohužel nejsou nijak složité a budou vás stát leda čas a ani špetku přemýšlení. Úkol často bývá dělen na dvakrát a to na optional=trošku víc času a ten základní.


Rozhovory

Tak rozhovory jsou nic moc. Občas najdete osobu která vám po dostatečně intenzivním klikání předvede sáhodlouhý monolog. Reakce jsou dost podobné ať už slušně odmítnete nebo dotyčnou osobu pošlete do patřičných míst. Vykecávání se nekoná, užitečné info z nich málokdy vypadne. Buď vám to řekne rovnou nebo neřekne. A pokud z někoho něco vypáčíte můžete si být jisti, že bez onoho infa byste se obešli. Ale oceňuji odpovědi na základě vlastností, dovedností a karmy.


Lokace

Městečka jsou titěrná. Obyvatel je poskrovnu. Povětšinou jich je tak do deseti (těch se kterýma si můžete pokecat) pokud jich je víc tak tvoří pouze omáčku.

Bohužel většinou jich je míň. Jednou sem se dovlekl do vesnice kde byli celé dvě chatrče a celý dva lidé!! Po štrádování pouští a rozdávání munice škorpiónům mně to dost nas*alo.

Moji zlost mírně utišila prohlídka v „muzeu“ nuka coly

Jinak část míst působí velice absurdně např megaton. Postaven kolem A-bomby, která je v kráteru?! Nemluvě a tom, že natahat takový množství železa bez jeřábu a pak to takle psychoticky posvařovat?!?! No kam se poděla soudnost?

Metra, dungeony, budovy a ruiny jsou občas zajímavé, při prolézání dostanete např flashback z minulosti nebo utrpíte halucinaci kvůli plynu v ovzduší ale většinou to je nuda, nuda, nuda.

Nahlížení do pip boye jestli ste tu už nebyli je opravdu trapné!!!

Jinak snad všechny lokace co mají uzavřený vstup tak jsou opatřeny zvedací bránou!!!!

Dementní? Trošku!

Ctrl c + ctrl v ..no tak tohle opravdu přehnali


Svět

Absurdní absurdistán. Todle mohl vymyslet leda Blbec von Blbstein z Blbous od Blbákova!!

-Pokud se podíváte na silnici tak zjistíte, že vraky aut (mimochodem po 200tech letech po zásahu A-bombou vesele vybuchují malým atomovým hříbkem!) co se válí kolem by se sotva vešly dva vedle sebe. Natož aby v zatáčce zatočili aniž by se dostaly do protisměru. Nájezdy (ty nezničené) mají takový sklon. Že by se auta zasekla o břicho a zůstala vyset.

-Potkáte v chajdě sexy blonďatou kočku a 20 metrů od jejích dvěří sídlí asi 30 nájezdníků?!?!

-Vylezete na šutr a na dostřel máte mutanty, škorpióny a v dálce roboty? Vždycky sem si myslel, že zvířata budou mít třeba nějaký prostředí, kde se budou vyskytovat, že nájezdnící budou mít někde tábor a pořádat nájezdy na okolí. Stejně tak mutanti budou posílat hlídky směrem od jejich základny. Že svět bude rozdělen na zóny podle toho kdo co dobyl a co komu patří. Ve světě F3 se to nekoná!! Slovo chaos a demence je něco čím byli vývojáři podle všeho odkojeni. Celou dobu sem narážel na neviditelné stěny. Nevím jestli můj narušený mozek furt vymýšlí možnost jak se zašít a z bezpečné vzdálenosti někomu ustřelit hlavu. Neustálé ochcávky jak si zkrátit cestu se prostě nekonají! Jděte středem a přímo jak autoři chtěli a bude to OK.


Předměty

Budete potkávat spoustu věcí, které se dají sebrat a prodat. Některé mají určitou hodnotu a jiné jsou bezcenné. Což mně osobně přišlo více než reálné a sami si můžete vybrat co chcete a co ne. Nemluvě o tom, že z některých si můžete sestavit „zbraně“ což je asi tak pro radost kromě snad railgunu. Jinak, některé bezcenné věci mají pro určité postavy cenu, takže se tu objeví jakýsi náznak ekonomiky?!


Pip boy

Ze začátku mně dost rozčiloval ale musím říct, že je reálné aby to tak bylo. Vše na jednom místě. Od map po poznámky, přes inventář a zdraví. Ale ocenil bych mít možnost trošku si ho upravit a např pro zbraně si nastavit klávesy abych nemusel pokaždé do pip boye. Trošku debilní je, že se schyluje k boji. Usoudíte že chcete jinou zbraň. Otevřete pipboye a dáte si 5konzerv fazolí, dva stejky, pár stimpaků, 10litrů vody, pivko, přečtete si dvě knížky, převlíknete se a pak jdete bojovat :(


Vzhled a design

No nevím jak to nazvat. Snad umělecké ztvárnění. Jelikož mám slabou grafárnu tak sem hrál na low až medium. Takže nějaké kochání nádhernými sceneriemi se nekonalo a jediné co mně mohlo uchvátit je příběh a ty další věci na které si člověk zvykne během hraní F1 a F2. Dalo by se říct, že F3 mi med kolem huby nenamazal a rohlíkem mně neopil. Velikost a rozlehlost je zdánlivá jinak mi vše přišlo pěkné. V místnostech sem si mohl dovolit nároky zdvojnásobit ale v otevřených prostorách šel výkon do kopru.


3D

zpracování formou 3D mi přišlo perfektní v tom, že takový supermutant co na vás kouká zhora stejně tak deathclaw co má pařáty 2x větší než vy hlavu dělá svoje. Deathclaw opravdu budí hrůzu stejně tak rychlost se kterou se pohybuje. V těchto situacích sem byl poprvé a naposled spokojen s vats. Protože když se takovej supermutie napřáhne super kladivem a máchne zatímco na vás běží a vy mu sypete mezi oči olověné včelky, což má za následek jeho zpomalení a kladivo vám ve zpomaleném záběru prolítne 2centimetry od nosu a vy celou tu dobu víte, že tenhle zásah by pro vás znamenal smrt a to vše ve zpomaleném záběru pokračuje kdy vy přebíjíte a mutant už stojí u vás a znova se napřahuje , když se mu najednou rozlítne hlava a z vás opadne ten pocit strachu a beznaděje. Takový situace sou fajn ale je jich ukrutně málo.


RPG

Vývoj postavy a takové ty věci které člověk u tohoto žánru očekává se nekonají. Náznak tu je ale je spíše trapný a neúplný. Úkoly sem plnil, bojům sem se spíše vyhýbal ale přesto sem !!konečného!! dvacátého levelu dosáhl po prozkoumání cca30-35% mapy!! Prostě vývoj postavy si představuju mnohem složitější a jedinečnější. F3 vám na výběr moc nedá a postavy budou fádní.


ZÁVĚR

F3 je naprostý debakl. Je to ostuda serie Fallout. Působí to na mně dojmem, že někdo vykopal z hodně velké hloubky mrtvolu F1 a F2 a z nich udělal velice slabý odvar.

Pokud by to byla hra, která by volně navazovala na Fallout a pouze si vypůjčila některé prvky tak je to dobrý.

Jako pokračování dávám 30% a beru to spíše jako nepovedený pokus, který se v příštím pokračování zlepší a odstraní chyby, které doposud udělal a přidá tuny a tuny nových věcí.

Fallout získal jméno a skalní fanoušky díky tomu jaký byl. Nebyl zaměřený na všechny ale jen na část hráčů. Byl prostě jedinečný. Což bohužel F3 není. Cílem je co nejvíc prodat a co nejvíc vydělat a je to na této hře setsakramentsky poznat.

Jako samostatnou hru bych to ohodnotil 55% není o co stát ale když si to zahrajete tak se vám nic nestane :)

+ musím uznat, že jednou sem byl nadšen a to po vstupu do muzea do expozice vault – tec a pak v planetáriu. Skvělý nápad :)

+ Dále sem se pousmál kdesi v poušti v jednom obchůdku kde šlápnete na plošinu ta spustí beranidlo, to se zhoupne praští do krabic ty popadaj jak domino, poslední spadne na další plošinu, spustí se nahazovač míčků, vystřelený míč shodí hrnec, ten spadne do medvědí pasti, ta sklapne a přesekne provázek, který uvolní granáty, ty se rozkutálej, explodujou a tím vznítí metan co uniká do obchůdku :) no prostě sranda.

+ Setkání s Haroldem a Herbertem / Bobem je úsměvné

- nemožnost zabíjet zparchantělí děti. Čehož autoři bohatě využili tak do vás ty fakani pruděj (mungo mungo…)


KOMENTUJTE


Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..