Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.




Otázky a odpovědi na Fallout 3

přeložil: Tom9k

zdroj: NMA, guardian.co.uk

 


---1. část--- (originál ZDE)

Jak jste udělali pustinu zajímavou – myslím po stránce vizuální i obsahové?:

To je jedna z věcí, na které jsme dlouho pracovali. Potřebovali jsme více obměn, než jsme původně plánovali. Není to vždy samozřejmé, když to hrajete poprvé. Je zde spousta zajímavých setkání, jako například nájezdníci s baseballovými čepicemi, kteří tě napadnout na baseballovém hřišti. Zabudovali jsme do hry dobrý mix věcí na prozkoumání. Co se týče vizuální stránky – je mnohem lehčí dělat krásu pomocí řek a vodopádů a stromů, ale opravdová krása je v ničení věcí. Vyjdete na kopec a před vámi je něco co kdysi bývala dálnice a někdo si tam zřídil pod ochranou mostu osadu. Je pěkné vidět, jak se snaží lidé žít v tomto světě. Snažili jsme se o zachování této epické vyhlídky

Je zde ta samá svoboda hraní jako v Oblivionu?:

Je zde mnoho způsobů jak splnit úkoly. Můžete použít plížení, pokud do něj investujete body. To vám usnadní získávání vzácných věcí. Věda vám umožní hackovat stroje. Můžete hodně dobře rozdělovat své zkušenosti. A pak je to samozřejmě dobro, neutralita a zlo. To se vytváří na základě vašeho jednání s lidmi ve hře. Rozhodně si promluvte s Gobem, obchodníkem v Megatonu. Pokud zohledníte jeho pocity tak dostanete odlišné zkušenosti a bude s vámi mluvit jinak. Způsob řešení konfliktů značně ovlivňuje vaši karmu.

Jaký vliv na tebe měli původní Fallout hry?:

Co dělá z části Fallouta výborným je vzájemné porovnání pozitivního alternativního pohledu na život z 50. let a realitou po nukleární válce. Jako že jste například v základní škole pod lavicí s cedulí, která říká „duck and cover (skrčit se a krýt se)“ zatímco venku padají první bomby. Takže „duck and cover“ nefungoval! Takže idealisticko-optimistický předválečný pohled na bombardování je vskutku zajímavý.

Jak to vypadá hrát za „neutrála“?:

Vše záleží na hráči. Můžete pomáhat komukoliv. Jde o hledání toho mezičlánku, který vám dá nějakou zajímavou možnost a umožní sledovat, jak to celé dopadne. A pak už si jenom vyberete dle libosti odměnu.

Je Fallout 3 RPG či akční hra?:

Je to definitivně RPG i když se nedržíme jen u jednoho žánru. Jsou zde jednoznačně vlastnosti (staty), ale zároveň je to hodně akce. Můžete běhat okolo a střílet lidi jako ve FPS střílečce? Můžete. Toto je více žánrová hra a můžete zde dělat, co chcete. Už se někdo pokusil do jednoho žánru zařadit GTA?

Jak fungují úrovně? Je to jako v Oblivionu kde hra získává úrovně s tebou?:

Ne. Jeden z našich Oblivion poznatků bylo, že to tak nefunguje. Děláme to ještě v některých hlavních úkolech, kde jste pod zámkem a nemůžete ven. Ale svět je sám sebou. Začínáte ve světě, kde jsou holt těžká místa a kde jsou lehká místa. Takže se občas budete muset vracet, až budete namakaní. Můžeme příležitostně posílit zbraně nepřítele, ale nebudou zde nepříjemné zkušenosti jako z Oblivionu kdy proti vám stál nepřítel v skleněném brnění a vy jste jako správný záporek měl koženou zbroj. Nájezdníci budou navždy nájezdníky. Bylo také nepříjemné jít v Oblivionu do jeskyně, najít tam kostlivce, odejít, později se vrátit zpět a najít tam o mnohem těžšího Dread Wraitha. Nyní můžete chodit do oblastí a být špatňák a také chodit do oblastí kde jen taktak přežijete. Pokud odejdete a vrátíte se s lepšími dovednostmi tak bude oblast přesně v takovém stavu, jakou jste ji zanechali, a nebude obtížnější.

Budou se příležitostní hráči zajímat o Fallouta 3?:

Příležitostní hráči budou hrát pravděpodobně Fallouta 3 jako střílečku s příběhem. A také tak mohou učinit. Nemusíte páčit zámky a zlepšovat si vědu. To je důvod proč tvrdošíjně nestojíme za tím, že je Fallout 3 jen RPG. Vše záleží na druhu charakteru, s kterým chcete hrát a na tom co chcete udělat.

Jak přilákáte nové hráče, zatímco musíte uspokojit fanoušky původní série?:

Myslím, že zvládneme obojí. Jeden z důvodů, proč jsme kupovali licenci, byla právě ta obrovská masa fanoušků původní série. Fanoušci původní série uvidí ve Falloutu 3 hodně věcí co jim připomene původní hry. Ale nikdy jsme si nedali za cíl být lepší či stejně dobrý jako původní hry – ty jsou, čím jsou. Jen zkoušíme udělat něco co je hodno pokračování ale zároveň to udělat přitažlivé pro lidi kteří by si oblíbili původní hry, kdyby je hráli před 10 či 11 lety. Nový hráči mohou vždy přijít do zaběhnutého podniku, pokud je to dobré a zábavné. Zjistili jsme to u Oblivionu.

Jak vlastně funguje systém společníků?:

Můžete mít dva společníky – jednoho člověka a jednoho psa? Váš pes se jmenuje Dogmeat a je to věrný společník. Můžete mu dávat rozkazy a čekat od něj pomoc v boji. Váš společník závistí na jeho/její karmě a vaší karmě. Pokud jste dobrák a potkáte špatňáka tak to asi spolu moc daleko nedotáhnete. Takže budete muset udělat pár špatných věcí či se poohlédnout po jiném potenciálním společníkovi.

Jak důležitý je pes ve Fallout 3?:

Tak jak chcete, aby důležitý byl – můžete si ho vzít a taky nemusíte. Měli jsme ho rádi v původních hrách, a proto jsme ho chtěli zpět. A taky vás učaruje. Ale jen vztah není alfou a omegou hry. Psa můžete použít při hledání zbraní či jiných předmětů. Toto zboží byste mohli najít, pokud byste se po něm ohlíželi, ale on to udělá za vás. Můžete ho poslat hledat zboží, a pokud nic nenajde tak se do pár hodin vrátí. Ale jestli umře, tak je konec.

Jak jste blízko ukončení hry?:

Máme datum vydání, ale teďka ještě nejsme připraveni hru vypustit. Zatím testujeme opravené bugy a děláme finální ladění. Jsme definitivně blízko. Bude to současné vydání na všechny platformy na podzim 2008.

Fallout 3 je pro PC, 360 a PS3 – preferovali jste nějakou platformu?:

Oficiálně ne. Jinak začnu dostávat telefonáty od těch dvou, které jsem nevybral (smích). 360 je naše hlavní platforma. Vždy to tak bylo. 360 tu byla jako první a musíte si vybrat platformu, na které začnete (poznámka překladatele: Omyl, PC tu bylo první…). Ale naším cílem je vyrovnat nastavení na všech třech platformách podle toho jak se na tom hraje a jak to vypadá. S námitkou že u PC záleží na vaší grafické kartě. Samozřejmě má PC jiné ovládání než konzole.

Proč nejsou on-line možnosti pro Fallouta 3? – Co-op (Co-operation – spolupráce) by jistě byla fantastická!:

Ne. Pouze jeden hráč. Jsou hry, které mají co-op a sedne jim to. Ale nám zabralo nadměrné množství času a soustředění vytvořit tento obrovský svět kde můžete jít kamkoliv a dělat cokoliv. A pak musíte rozdělit ten čas mezi to, co je pro jednoho hráče a co je pro co-op. A pak musíte co-op udělat funkční a pracovat s ním, víte? Je to dost těžké udělat singleplayer hru. Takže jsme se soustředili na hru pro jednoho hráče.

Jaké máte plány pro stažitelný obsah?:

Plánujeme stažitelný obsah pro Xbox 360 a PC. Nemámě ještě datum. Ale bude to značný obsah, srovnatelný s Knights of the Nine pro Oblivion. Raději více hodin herní zábavy než malé jednorázové bonusy.

Jsou ve Falloutu nějaké frakce?:

Jsou ale ne takovým způsobem jako v Oblivionu. Jsou zde frakce, se kterými budete spolupracovat, jako například otrokáři, ale nebudete infiltrovat a šplhat nahoru jako v Oblivionu. Je to jen rozdílná skupina a rozdílné jednání s nimi. Je to opravdu o tom, že vám je 19 let, opouštíte Vault 101 a poté jdete ovlivňovat svět.

Jak se dá velikost světa Fallout 3 porovnat s Oblivionem?:

Stejně jako porovnávat jablko s hruškou. Je menší než Oblivion, ale udělali jsme to jinak. Když v Oblivionu vylezete z počátečních kanálů, znáte všechna města a můžete je prozkoumávat a cestovat do nich bez problémů. To udělá zkoumání světa značně rychlejším. Když vylezete ve Falloutu 3 se své počáteční jeskyně, jste tečka na mapě. Musíte jít pěšky. Nejsou zde auta. Musíte prozkoumat vše pěšky. Můžete rychleji cestovat na známá místa, ale musíte se tam nejdříve pěšky dostat. Hra působí rozlehlostí jako Oblivion protože nemáte koně a nemůžete hned od začátku „skákat“ rovnou do lokací.

---2. část článku--- (Originál ZDE)

Budou zbraně potřebovat minimální sílu? Nebo pouze minimum v jejich řídicích atributech (vnímání pro energetické zbraně, odolnost pro těžké, obratnost pro lehké)?:

Zbraně nebudou potřebovat žádné minimální hodnoty, můžete použít jakoukoliv zbraň, kterou chcete, vaše dovednosti/staty vás jen dělají lepším či horším při zacházení s tou zbraní.

Jak moc u dovedností závisí na atributech, které je ovlivňují? Pokud si chci maximálně vylepšit Těžké zbraně a Řeč, ale nedal jsem své SPECIAL body do Odolnosti a Charismatu, jak moc to ovlivní dovednosti? Bude 100% Řeč neefektivní, když mám Charisma pouze např. na 4?:

Budou poskytovat bonus či posílení dovedností, které ovlivňují. Nemyslím, že bychom byly specifičtější, než jak jsou teď integrovány s dovednostmi. Pokud dáte extra body do SPECIALu, pomůže vám to zvednout dané dovednosti nad úroveň, kterou zrovna mají. Pokud budete celou dobu zlepšovat dovednost na velmi vysokou hodnotu tak je dobré říci, že budete moci dobře a efektivně používat danou dovednost i bez ovlivňování SPECIALem.

Je perk Intenzivní trénink (permanentně jeden atribut nahoru) jedenkrát pro jeden atribut nebo jedenkrát pro jakýkoliv atribut – jestli je možno použít 7 perků/úrovní na zvýšení každého atributu?:

Můžete ho použít více než jednou, takže ano, můžete vylepšovat vícekrát každý z vašich atributů, ale budete muset kvůli tomu obětovat možnost udělat hodně věcí pomocí ostatních perků, posilování dovedností atd.

Je Krádež doopravdy pryč, nebo se s něčím sloučila?:

Je součástí plížení.

Přestože vypadal na PS3 Oblivion nádherně, byly zde však nepřehlédnutelné záseky když hra začala pořádně pracovat. Pomohla vám práce při konvertování originální PC hry Oblivion na 360 a zároveň na PS3 při vytváření Fallouta 3 na stejné platformy a tím i lepší optimalizace v nastavení?:

No, takhle to nebylo. Nezkonvertovali jsme PC na konzole, ale podstatou tvého dotazu je jestli nám to pomohlo při tvorbě Fallouta 3 a odpověď je ano. Máme o kotel více detailů, načítání je rychlejší a tak dále. Věřím, že si znatelného rozdílu všimnete.

Ve Fallout 1 byly jen tři klíčové lokace, které jste museli navštívit pro dokončení hry – Katedrálu, Vojenskou základnu a Nekropole (i když ta třetí byla stejně jen dobrovolná). Tyto místa mohli být navštíveny v jakémkoliv pořadí, což vytvářelo unikátní Falloutí nelinearitu. Je hlavní úkol Fallouta 3 postaven taky tak?:

Hm, částečně ano, částečně ne. Několik velkých sekcí během hlavního úkolu může být přeskočeno, pokud děláte věci správně.

Specifické části těla nemohou být zaměřeny, když bojujete se zbraní nablízko či jen pěstmi. Co vás k tomu vedlo? Cožpak to tento způsob boje něčím odškodňuje?:

Zkoušeli jsme mnoho způsobů boje zblízka pomocí VATS, ale měli jsme problémy s častým „minutím“, což bylo docela zlé. Takže jsme jednou nastavili VATS na „vždy zasáhnout“, předpokládaje že jste dostatečně blízko, a tak se části těla stali nevyváženými, takže je to teď „útok na celé tělo“, ale stále skončíte se zásahem na specifickou část těla, když se rozmáchnete, ale je to postaveno na tom, co zasáhnete v porovnání s tím, na co míříte. Toto zabraňuje „neustálým zásahům do hlavy“. Naproti tomu u zbraní můžete zamířit na určité části těla s procentuální možností zásahu, jako je např. hlava.

Charisma ovlivňuje Řeč, reakce NPC a maximální počet společníků. Jelikož Fallout 3 povoluje pouze 2 společníky, má charisma nějakou vedlejší roli?:

I přesto že budete mít jednoho společníka, vysoké charisma pomáhá při Řeči a úspěšném používání speciálních dialogových možností při rozhovoru s místními. A také to pomáhá při obchodování s lidmi.

Můžete si dát za talent Medicínu, Opravář a Obchod a soustředit se na tyto dovednosti a dohrát tak hru?:

Jasně. Nedávno jsme tu měli několik úspěšných dohrátí hry kdy zabili jen jediného nepřítele na začátku hry… Radroach (něco jako Radioaktivní šváb – pozn. překladatele). Neříkám, aby všichni šli a hráli za pacifisty, ale pokud tak chcete hrát, museli jsme to tak udělat.

Bude poškození v určitých částech těla specifické? Jako když např. střelím do ruky, ruka se zakrvácí či spálí na prach. Zatím ukázky ukázaly pouze *rozprsknutí hlavy, odstřelení nohy*.:

Ukázky vypadají, jako kdyby ten ukázkový charakter měl perk Krvák. Krvák náhodně způsobuje odlétávání částí, které nejsou spojeny se zasaženou oblastí. Měli jste si všimnout, že míření na určitou část (např. na hlavu) neznamená, že ta část je jen ta oblast, která bude či nebude zasažena. Střelba na ruku může trefit hlavu nebo také může trefit nohu. Ale ano, poškození v určitých oblastech je specifické. Každá část těla má ukazatel poškození té dané části. Jakmile je ukazatel prázdný (jde na nulu) je ta část považována za zlomenou a nepřítel utrpí daný efekt. Samozřejmě toto platí i pro váš charakter a také pocítíte efekty vašich vyřazených částí těla.

Můžu získat reputaci u Supermutantů? Nebo Ghoulů? Nebo dokonce nájezdníků? Můžu pracovat s nimi místo proti nim?:

O tom ještě nebudu hovořit.

Můžeme stáhnout zvěř z kůže pro výrobu či prodej?:

„Většinou“ ne. Je zde pár momentů používání částí zvěře k výrobě a k prodeji.



Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..