Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.




David Wildgoose (kotaku.com.au) - RPG Designer nesnáší RPGčka


překlad: Smejki

Chris Avellone, legendární RPG designer, který se podepsal pod Planescape: Torment, Fallout 2 a KOTOR 2, se na nedávné Framework conference rozpovídal o tom, jak nesnášel RPGčka.

Avellon zahájil svou presentaci tvrzením, že nenávist dokáže být živnou půdou designérské kreativity. Během své kariéry opakovaně popíral konvence žánru tím, že využil své nenávisti k žánrovým klišé.

Knights of the Old Republic 2 (KOTOR 2):
Avellone nesnášel Star Wars a Sílu, konkrétně mu nevoněl její koncept jasného a předurčujícího rozdělení. A tak okolo této myšlenky vystavěl příběh a postavy. Zaměřil se na to, co mohou Jediové získat odvržením Síly a co mohou ztratit jejím přijetím.

Planescape: Torment:
Avellone cítil, že toto universum je perfektní pro takového RPG alergika, jakým je, neboť mu dovolovalo cokoliv postavit na hlavu. Nesnášel smrt a tak hlavní postavu učinil nesmrtelnou. Smrt se tím místo překážející a nehtěnou stala užitečnou. Chtěl vytvořit hru, kde zobrazení smrti bude začátkem namísto konce. Torment začíná tím, že ležíte na stole v márnici.

Očekávatelná setkání byla dalším nenáviděným aspektem. Pomalu každá RPG hra na začátku předhazuje hráči krysy jako cvičné cíle, na nichž se naučí bojovat, protože krysy jsou jednoduchým soupeřem. Avellone změnil toto zažité klišé tím, že z krys vytvořil jedny z nejnebezpečnějších nepřátel. Kraniové krysy jsou tím silnější, čím je jich více, a mohou vás přemoci spoustou kouzel.

Fallout 3:
V Black Isle pracoval Avellone (tak trochu víceúčelově) šest let na Falloutu 3. Poté byl projekt zrušen a práva získala Bethesda. Chrisova představa Falloutu byla také vystavěna okolo nenávisti. Konkrétně byl znechucen pronásledováním a zabíjením vélkých, zlých padouchů (tzv. finálních bossů), což se neustále se vyskytuje téměř v každé hře.

Avellone byl přesvědčen, že největším a nejsilnějším hajzlem na světě nebyl ten "velký padouch", ale samotná družina okolo hlavního hrdiny. Fallout 3 byl tedy postaven okolo nápadu, že zde operuje i jiná parta dobrodruhů než jen vy. Během svého putování se s touto smečkou setkáte a několikrát zjistíte, jak jejich akce ovlivnily chod světa. Cestou se rozhodnete, zda pracovat s nimi anebo proti nim.

Alpha Protocol:
Při tvorbě této stále ještě vyvíjené špionoviny od SEGY Avellone využil své nechuti ke klasickému pojetí interakcí mezi postavami. Většina RPG nabízí dialogy naprogramované ve stromové struktuře a váš hovor se tím postupně větví. Ale obvykle je také možné dostat se zpět na začátek stromu a začít odznovu. NPC se tak stávají informačními databázemi spíše než skutečnými postavami.

V Alpha Protocolu je každá konversace naprogramována jako jednosměrný a neopakovatelný systém, kde se nemůžete dostat zpět na začátetek rozhovoru. Na každé křižovatce si vybíráte reakce, které nelze vzít zpět, nemáte žádnou druhou šanci. Neexistuje možnost opakování stejného dialogu. Cílem je větší vnoření se do světa vytvořením přirozených a uvěřitelných dialogů. To vše se pak promítá do vaší reputace u jednotlivých postav.

Avellone také tvrdí, že ve většině RPG toho zažijete méně, jestliže se dáte na temné zcestí a stanete se všemi nenáviděni. Tak ve výsledku dochází k situacím, kdy s vámi nikdo nechce mluvit anebo na vás rovnou útočí na potkání. Chris rozvíjí myšlenku, že nenávist je "dar", takže když váš hrdina ve velkém pěstuje negativní reputaci u jiných NPC, stále si můžete užít stejné množství interakcí jako hráč "klaďas".


Já osobně jsem Chrise skutečně velice nadšeně poslouchal. Ne jen proto, že pracoval na několika z nejlepších RPG, které jsem kdy hrál, ale také proto, že je to evidentně chlapík, který nad svou prací přemýšlí. Vážně se nemůžu dočkat Alpha Protocolu a jsem napnut, jak to vůbec dopadne.

Nakonec bych se vás rád zeptal:
Jaké žánrové konvence a klišé nesnášíte vy? A jak byste je vy změnili a udělali tím lepší hru? (mě osobně by to taky docela zajímalo - Smejki)
Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..