Fallout |
Fallout 2 |
Fallout Tactics |
Fallout: New Vegas |
FOnline |
Společné |
Fallout projekty |
Příbuzné hry |
Hry naživo |
Soutěže |
Zábava |
Různé |
|
Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.
Smejki - Duševní příprava na The Pitt aneb co nám asi zase zvedne mandle
Ano, vím, že DLC jsou drobné přídavky do hry a pokud dodávají i příběh, je otázkou dohrání jen pár hodin času. Zabývat se jimi jako velkým datadiskem je možná zbytečné, ale uplynulé i nadcházející události považuji za výjimečné. Poté, co jsme byli obšťastněni (někteří mluví o znásilnění) Falloutem třetí generace, se na světlo světa dostala zpráva o pokročilém vývoji právě tří drobných rozšíření. Humbuk kolem toho byl poměrně velký. A protože si Bethesda musela napravit reputaci u remcalů, které popudila zbytečnými přídavky pro Oblivion v podobě koňského brnění a jakéhosi hradu či co, rozjel se nám PíáRkový masomlejnek snažící se nalousknout naší soudnost a předpojatost a donutit nás popřemýšlet o nákupu budoucích pecek. Povedlo se. Na Anchorage čekalo mnoho lidí, ale toho, co by si přáli, se většinou nedočkali (recenze O:A zde). Byli jsme předem upozorněni, že první DLC bude pojato akčně, ale že bude tak blbé a místy ještě blbější, jsme samozřejmě museli poznat my sami. Koncentrovaný promarněný potenciál v prášku, cena 10 zátek amerických, stačí zalít dvěma deci nudy. Takže Bethesda sice vydala poměrně obsáhlý DLC, ale je stále v podobné situaci, kdy na další kousek čeká spousta předpojatých hráčů, kteří doufají, že to už kurňa konečně bude stát aspoň za něco anebo se chystají po dalším fiasku plivnout Toddovi osobně do tváře. Nad bethesdími texty o The Pitt se již drahnou dobu zvedá mlha falloutovké atmosféry. Ač mě Anchorage zklamalo i přes nízká očekávání, The Pitt vyčkávám jako poslední šanci Bethesdy pozvednout Fallout3 alespoň z části na vyšší úroveň. Poslední plánovaný DLC Broken Steel mě vzhledem k opět akčnímu pojetí a rozšíření už tak dost ubohého příběhu zajímá jen okrajově. O The Pitt známe fakta, tedy PR fakta:
- předně si nalinkujeme dostupné oficialitky - rozhovory (1, 2), trailer a videa (1, 2) a tady dole obrázky
- The Pitt se odehrává v Pittsburghu, který bude presentován jako silně průmyslové město (přestože ocelářským tahounem USA byl naposled před padesáti lety ale čert to vem)
- Bude zde kolonie otrokářů a otroků, mezi něž nepadl jediný kvíteček hippie lásky a ani cáreček Ghándího pacifistického roucha. Otrokáři jsou krutí, otroci zneužívaní (a patrně hodní)
- Do kolonie se dostaneme vlakem, ať to zní sebedivněji (Pittsburgh je od DC vzdálen cca 300 kilometrů)
- dohrání Pittu bude trvat déle než u předchozího DLC
- A fakt nejdůležitější - Ve výše uvedených zdrojích PR kaše se nám marylanďáci prokecli a naslibovali, že The Pitt bude ta správná falloutovina; žádný černobílý svět, samá těžká rozhodnutí, tíživé chvilky morálního souzení situace, nelineárnost.
Zní to celkem slušně že? Srceenshoty a nový trailer, ale opět vyvolaly spoustu otázek. Takové malé dejá vu. Podobně se to odehrálo i Falloutem 3 samotným, vzpomínáte?. Spousta keců, které neměly urazit staré fandy, poté přišly striktně akční ukázky a nakonec sliby splněné jen naoko, aby se neřeklo. Jak to vypadá s Pittem? Začněme u konceptu samotného.
Kolem DC je tzv. (výraz tzv. je použitý záměrně) Pustina, která doslova přetéká bytostmi disponujícími různým počtem končetin, různou inteligencí a přehršlem zbraní všeho druhu. Všichni jsou tu naňahňaní na malé ploše, ačkoliv tu evidentně nemají co hledat: jediná 2 města nic neprodukují, klišovitý uzurpátor Tenpenny terorizuje oblast a ruiny DC jsou plné supermutantů. Každých 50 metrů narazíte na robota samotáře anebo na partu raiderů, která žije pravděpodobně jen z ukradených zbraní, kterých je ale všude přebytek. Možná žijí z dobrého pocitu ze zabití obyčejného člověka. Žerou pažby? Nevím, možná lidské maso, když už se pářou s tím, aby torza nabodli na řeznické háky a pověsili je na řetězy. Takhle nějak funguje pustina podle Bethesdy. Proč bychom najednou měli jet vlakem až do Pittsburgu? Podle logiky světa, je všude raiderů a skomírajících osad dostatek. Proč v Pittsburgu funguje nějaká průmyslová výroba poháněná otrokářským řádem? Budeme pověřeni, třeba jménem Bratrstva oceli, navázat kontakt s mimořádnými producenty důležitého materiálu? Nebo prostě jen zase nasedneme na bůhvíproč fungující vlak, který bůhvíproč zastaví v Pittsburgu? Kdo se stará o koleje v tak nebezpečném prostředí, jakým pustina (alespoň kolem DC) je? Viděli jsme moc dobře, že vše je zničené. Někdo tady něco kuje. Jak se naši případní vyslanci dozvěděli o tak velké enklávě průmyslu? Pro koho může taková kolonie něco vyrábět? A pokud pro nikoho, proč to dělají? Aby měli otroky a Bethesda co vydat? Nebo produkují čistě jen pro sebe? A čím platí/krmí otroky? Uvidíme snad konečně nějakou farmu? Nebo je poblíž jiná osada produkující pozřenímožné plodiny? (Ať už je obchodním partnerem nebo državou.) Vezměme si k ruce dostupný materiál a pokusme se odpovědět.
Rozhodl jsem se, že budu ignorovat übercool rotační sekeropilu, která je na hovno jako nástroj a celkem i jako zbraň. Budu přehlížet i návrat žlutohnědého filtru a všudepřítomná žlutooranžovohnědá a přeexponovaná světla, která mají evokovat spalující žár vysokých pecí.
Už na uvítacím mostě můžeme vidět zavěšená zohavená torza utýraných otroků/zabitých nepřátel. Nevypadá to, že bychom se blížili sice otrokářské, ale normálně fungující osadě mocných producentů, kterým akorát nemáme kecat do jejich zřízení. Tohle jsou buď agresoři, s kterými tedy nevím, kdo by obchodoval. Anebo jsou jsou to amorální prasata, s kterými nevím, kdo by obchodoval. Anebo jsem již příliš předpojat a zaslepen a čeká nás překvapující zápletka. Navíc se dovnitř máme vetřít jako otrok, vskutku otevřená společnost.
Dále je celkem zajímavé si povšimnout, že vydání Pittu předchází velkolepá mluva o hloubce hry, přesto nám byl opět představen především akční a nepřátelský trailer. Vypadá to, že to zase bude švanda, nic víc a možná i míň.
Budeme se muset, stejně jako u F3, smířit s faktem, že The Pitt prostě je a my se nemáme tak blbě ptát nebo to konečně bude kus práce hodný obdivu a názvu Fallout? Uvidíme 24. března 2009.
Nakonec si dovolím přihodit svůj tip na zápletku:
Bratrstvo oceli nás požádá, abychom zkontaktovali enklávu v ruinách města, jež se kdysi jmenovalo Pittsburgh. Dozvěděli se o ní právě včas - potřebují ocel pro další rozvoj, a té je málo. Máme zjistit, jak se věci mají a zajistit obchodní spojení jejich čelními představiteli oceláren. Nasměrují nás na poslední fungující vlak, který nás tam doveze. Cestu si samozřejmě budeme muset prostřílet skrz supermutanty. Následně přijedeme do města, na nímž se čoudí z komínů jak před válkou. Hned za hrůzu nahánějícím mostem nás přepadne uvítací výbor s nabroušeným jazykem a plnými zásobníky. Jsme tu obchodně, dovnitř to půjde jedině vydáváním se za otroka. Cestou skrz ocelárny budeme svědky bičování a popravování neposlušných otroků. Možná k nám přiběhne holčička s prosbou o pomoc, nebudeme ale moci nic udělat, bude zabita. Šéf se s námi bude bavit, až mu vytáhneme trn z paty - několik otro
ků před časem uprchlo a představují nepříliš velké ale reálné nebezpečí pro fungování nastoleného řádu. Občas napadají malé skupinky pracujících a osvobozují své soukmenovce. Máme najít jejich doupě a vypořádat se s nimi. Cestou budeme čelit záplavě Trogů (ty potvory z traileru a artworku), které rozkašíme jedna dvě. Nakonec se probijeme až k otrokům a budeme stát před těžkou volbou á la Bethesda
a) Buď zabijeme vůdce otroků anebo s ním spojíme a spravedlnost zvítězí. Podle toho, komu pomůžeme, se změní/zůstane majitel oceláren a vše bude fungovat jak má. Obchodní spojení pro Bratrstvo je navázáno a tradá, jsme zbožňovaní a milovaní.
b) Opět nastane volba zabít vůdce otroků a tím zajistit dodávky oceli i přesto, že v Pittu budou trpět lidé anebo pomůžeme otrokům, ale ti z oceláren utečou ke svým osadám, kde dožijí v míru a pohodě. Buď budeme splníme požadavky Bratrstva ale budeme muset překousnout tíživé morální dilema anebo ukážeme v plné palbě svůj morální kodex, ale tím zničíme veškerou naději Bratrstva na rozvoj a Pustiny na mír. Olé, alespoň ten konec za něco stojí.
Osobně tipuju áčko. Nejsem zlý, jen jedu s Falloutem 3 a jeho nesmyslným černobíloblbým světem na setrvačnost.
A teď jsem objevil toto video:
Bude to trochu jinak - klišé nad klišé. V pustině potkáme uprchlého otroka z Pittu, který nás požádá o pomoc v oné lokaci. Dovnitř to půjde jedině vydáváním se za otroka. Mezi otroky se šíří zvěsti o povstání. Navíc je do všeho zapleten lék proti mutacím. Bože, neodvažuji se odhadovat, co dál se bude dít.
|
|
|