Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.




Mogh a UnderCage - Srovnání PA festivalů Old Town, Junktown a Wacken


Moghovo porovnání Old Town 2013 a Junktown 2015:
Asi fakt len stručne a bude to dosť skreslené tým, že kým na Junktown som mal naštudovaný program a vo voľnej chvíli som sa ešte prechádzal, kde stretnem akého známeho; na Oldtowne som sa držal Reinarovi pri sukni a čakal, čo sa bude diať.

1. Dĺžka trvania: víkend vs týždeň
Obe akcie sú nabité podobným programom - larp, strelnica, "tržnica", turnaj v Jugeri, premietanie, prezentácia postapo kár a kostýmov. Na Oldtowne som nezachytil hudobné vystúpenia, ale možno som fakt prehliadol, ako sme nikde neboli (a možno od vtedy pridali).
Kým na Junktowne prebiehalo viacej častí simuntálne, Oltown bol rozdelený do "blokov" kde prvé tri dni zabrali sprievodné podujatia, každé s vyhradeným časom (a tuším aj prestávkami medzi nimi) a ďalšie tri dni larp. Oboje má svoje výhody/nevýhody (logicky opačné ako u náprotivku) Kým na Junktowne som musel časť programu vynechávať, pretože v rovnakom čase prebiehalo niečo, čo som chcel vidieť viacej; na Oldtowne dochádzalo k hluchým miestam, keď človek nemal čo robiť, ak ho prebiehajúci program nezaujal (keby som nebol samotársky ghoul, tak to je zas príležitosť na socializáciu).

2. Priestor: vojenská základňa vs letisko
Oba priestory majú niečo do seba. Junktown využil jednotlivé objekty základne vhodne na rozdelenie priestoru, aby sa jednotlivé časti programu nerušili, a zároveň sa dialo všetko kúsok od seba. Oldtown naprotimu na rovinke krajšie nasimuloval ilúziu mesta, keď v strede bola hlavná ulica/tržnica a pri nej z jednej strany stanový tábor a z druhej základňa larpovej frakcie. Ale občas (teda skôr väčšinou) sa človeku v letnom hice proste nechcelo trepať sa na opačný koniec mesta kvôli programu. Junktown mal rozhodne výhodu v ubytovaní, jak na strane pohodlia v budove, tak na strane atmosféry, ktorú nerušili stanové kopule z kozmických materiálov.

3. Organizácia
tu len pár drobných postrehov - možno to je kvôli jazykovej bariére ale na Junktowne mi prišli pravidlá akcie lepšie komunikované - hromadný vstup do mesta s opakovaním, predpokladané problémy vizualizované skoro na každom kroku (zákaz kálení v lese). Nechcem však Oldtown tím nijak zhadzovať, prišli sme oneskorene ako na akciu, tak na "prednášku" oco go pre zahraničných účastníkov. Oldtown by som vyzdvihol za to, že hneď mi bol ukázaný stánok, v ktorom bol nepretržite niektorý z organizátorov, ak by som mal nejaký problém (na Junktowne som nepostrehol, hoci naraziť na organizátora v medzi ľuďmi nebol problém).

4. Atmosféra
Tú by som zhrnul asi ako, že kým Junktown bol festival, z ktorého si ľudia robili larp, tak Oldtown bol naprotitou skôr larp, ktorý minimálne časť účastníkov odignorovala a užívala si ho ako fesťák.
V podstate asi to isté. Čo sa mňa týka, viacej som si užil Junktown, ale to je skôr kvôli známym, než kvôli programu či organizácii. (predpokladám, že Reinar z rovnakého dôvodu nedá dopustiť na Oldtown) .


UnderCageovo porovnání Junktownu 2015 a Wackenu:
Když jsem se poprvé dozvěděl o Junktownu, moc jsem od něho nečekal. Den, dva mi to, ale leželo v hlavě a nakonec jsem si řekl, že aspoň podpořím českou postapo scénu a koupil si lístek v první vlně s tím, že si udělám výlet a že mě za těch pár stovek protáhnou po rozpadající se základně. Postupem času začali přibývat na FB zajímavější novinky, které si mě získali na tolik že jsem se vykašlal na Keltskou noc a plně se zaměřil na Junktown.
Junktown můžu srovnávat pouze s jednou podobnou akcí, na kterou jsem 2x zavítal, Wackinger Village na Wackenu Open Air v Německu. Tuto akci mají pod palcem dlouhodobě Wasteland Warriors.
Pokud bych měl srovnat nesrovnatelné (na jedné straně zajetý festival v Německu pro 75 000 lidí, mnohem vyšší rozpočet, zázemí s plamenomety vs. chátrající základna, první ročník pro českého člověka který žádá za málo peněz hodně muziky), zaměřím se tedy jen na pár srovnatelných bodů, které výše zmíněné faktory neovlivňují.

"Role playing game"
Na Wackenu jsem se setkal v podstatě s jednou skupinou "nájezdníků", kteří si na festivalu udělali základnu X na JunkTownu to bylo pestřejší, úvodní ceremoniál nasadil vysokou laťku proto musím být v mé recenzi přísnější. Setkali jsme se s více skupinami postav (Lovci hlav, Jednota, Sirotci) na 250 % mě překvapili Lovci hlav, pěkně vytvořené stanoviště, nástěnka s popisem odpadlíků, člověk se mohl celý večer a druhý den zabavit lovem hlav, lovení hráli svou charakterovou roli velmi realisticky, kámen nůžky papír byl zábavný nápad. Jednota a Sirotci pro mě vzhledem k výše popsanému byli osobně spíše zklamání, při příchodu na stanoviště Jednoty, kde se kamarád chtěl naverbovat pokus o Rpg byl, základna byla ale jinak mrtvá, stanoviště Sirotků bylo pusté. Možná to bylo tím, že byl pátek a jiné dny už základny žili svým životem ... Víc než ony dva znepřátelené týmy, jejichž potenciál nebyl naplněn mě mile překvapila Bohoslužba s originálním kostýmem, hudebním doprovodem a nápovědou pro ty kteří nevěděli co se v onen okamžik sluší říct.
Westland Warriors byli oproti tomu mnohem víc živější, ve své základně jsem cítil život, postavy spolu kooperovali cca co hodinu si udělali spanilou jízdu, hráli nějaké deskovky / karty, nadávali si, šli si zaposlouchat a zatrsat na hudební stage, která byla součástí jejich tábora, do toho zápasy v kleci (Jako fanoušek wrestlingu jsem ocenil dopředu nacvičené souboje, které byli pro diváka atraktivni, wrestlingovým slangem jsem ocenil vyváženost sellování (prodání úderu / chvatu soupeře) bez oversellovaní (přehrávání dopadu útoku na obránce) a skoro žádné Hulkování (ignorace zásahu soupeře) vím že byli zápasy mezi jednotlivci na Junktownu ty jsem ale neviděl a proto je hodnotit nebudu, Jagger game je jiná kapitola, která s "wrestlingem" nemá nic společného, proto dál nebudu porovnávat neporovnatelné.

Město.
Co do města Junktownu, jako město převyšovalo Wacken v tom, že mělo svou vlastní postapo "Fast food" scénu. Kuchař z Junktownu byla osoba na pravém místě, která by prodala i krysí sekanou, krysí koláč a pro poutníky pustinou, kteří neholdují specialitám Denu krysí špagety, protože v nich není moc krys. Další dva stánky s jídlem, i když šlo o bonusy byli poloprázdné což beru taky jako plus, když se mi nechtělo čekat ve frontě na BreakFart :))
Další stánky ať už Vobchod, Kovárna, výčep a Fallout Larp stánek byli příjemným doplňkem náměstí. K mému překvapení mě zaujalo,že 3 centrální ohniště celkem postačili pokrýt počet hladových a zimou třesoucích se účastníků festivalu. Mé osobní plus patří i dvoum kytaristům, kteří zpívali a hráli v Junktownu.
Abych jenom nepěl ódy na Junktown (ještě jich pár přibude) vyšší pozornost si zasloužil systém víček, co jsem zaregistroval mohli jste za ně uplatnit štěstí v tombole a v kasínu ? Toť vše ?! uvítal bych větší wheeling dealing typu za 5 zetek se můžeš projet postapo károu po fesťaku, na střelnici si můžeš zastřílet s nějakého průraznějšího děla, můžeš si uchránit svůj prst oproti prstu u lovců odměn, nebo nějaký panák na baru ...
Dalším mínusem byl volný režim programu, v praxi podobný odjezdům vlaků českých drah. V tomhle oceňuji zase pověstnou německou prestižnost, nejsem autista co vyžaduje vojenskou přesnost, ale když na něco čekáte půl hodiny a pak se dozvíte že už to třeba proběhlo a nebo že to bude prostě později nepřidají k pozitivní festivalové atmosféře.

Ale tyto stinné stránky byly převýšeny dalšími trumfy, které Junktown přichystal. Výborná byla escape game Kotelna, která utočila na všechny smysli. Byla to první escape game, kterou jsem si prošel a po které jsem už jako malé děcko sledující Pevnost Boyard chtěl projít, atmosféru měla Kotelna dokonalou, složitost trošku náročnější vzhledem k časovému limitu, museli jsme si nechat poradit. K cíli vedlo i několik cest, úvodní zámek šel otevřít klíči které byli opodál, ale my jsme je otevřeli drátem, pak jsme našli klíče a nakonec klacek, kterým jsme měli vzít klíče ... Jako plus beru i klamné stopy, které byli pro hráče připraveny.
Mozek se dal zapojit, kromě kotelny i na přednáškách ať už ve Futurografu nebí v Díře. Na duši mě těší to, že jsem odjel o pár zkušeností bohatších ať už z přednášek o rostlinách, lovu zvířat či jídlo v postapo světě.
Kapitolou samu o sobě byl Futurograf s vybranými filmy, hodně z nich jsem neviděl a ani nevěděl že byli natočeny. Hudební Stage mě osobně moc nenaplnila jsem zaměřený jiným směrem...

Podtrženo sečteno se nemůžu ubránit tomu, že za ty prachy jsem dostal mnohonásobně víc než jsem očekával na počátku. Nestihl jsem spoustu věcí kasíno, čajovnu, souboje jednotlivců, půlnoční prohlídku, bažinu lásky v noci, minul jsem Golgotu ale i přesto se cítím obohacen. Klobouk dolů před práci všech organizátorů a všech kteří svou troškou přispěli do mlýna. Start se Junktownu povedl, jsem zvědavý na příští rok.

Fotky z Wackenu jsou zde: 2013 a 2014.
Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..