Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.

ODPOVĚDI NA OTÁZKY

FEV a vegetace: s důrazem na Karotku

Senior Carrot prosí o vysvětlení některých nesrovnalostí ohledně FEV, radiace a mutací. Zdá se mu, že Chris Avellone se příliš zaměřil na FEV a vysvětluje jím všechny mutace a zvláštnosti světa Falloutu, ačkoli ve FO1 bylo hlavním zdrojem ohrožení a mutací radioaktivní záření a FEV sloužilo jako pouhý doplněk. Radiace také více vyhovuje atmosféře 50. let, kterou je hra prodchnuta – genetické mutace typu FEV spíše odpovídají dnešní moderní době, zatímco v 50. letech se všichni obávali atomové energie...


- FEV (Forced Evolutionary Virus) má vysvětlit pokročilejší mutace (Master, floateři, kentauři, supermutanti, Harold). Radiace je příčinou neobvyklého vzrůstu některých tvorů jako škorpioni, krysy, mravenci atd., i některé další mutace jakými trpí ghoulové.

- Fyzikální a přírodní zákony nejsou ve Falloutu stejné jako zákonitosti našeho světa, ale jsou založeny na vnímání světa z pohledu znalostí 50. let a jejich pohledu na možnou budoucnost (zničenou atomovu válkou). Proto tady máme nekonečné pusté pláně, obří mutace i paprskomety a živé mozky naložené ve zkumavkách. Můžete zde taky narazit na obří zlé ochapadlené hlenoidy s plány na převzetí vlády nad světem i nemotorné roboty se skleněnými kupolemi chránícími mozek a spoustou blikajících světýlek. Věda je silně zaměřená na atomovou energii a všechno je prodchnuto důvěrou ve vědecký pokrok, což bylo velice typické pro 50. léta. Je tak možný třeba vývoj ultrazvukových zbraní, paprsků smrti a laserů. Ve světě Falloutu tedy nenarazíte na dnešní vědecké výstřelky jako je Umělá Inteligence nebo nanotechnologie (snad mimo terminologie UI, která byla poprvé použita na Dartmouthské Letní Konferenci o UI roku 1956).

- Jestli to tedy ještě někdo neví, svět Falloutu je odlišný od našeho. A atomová válka vypukla 2077, ne 1950. Nejde tedy o naše 50. léta.



Chybějící tlačítko na pip-boyi a vault 0

Pawel/Ausir hledá vlastní vysvětlení pro nesrovnalosti kolem Vaultu 0 a Enklávy.


1. Vylomené tlačítko na PipBoyi bylo v demu FO1 popsáno jako Clues – tedy Stopy.

2. Podle mě stařešinové Bratrstva Oceli věděli o existenci Vaultu 0, ačkoli až do událostí FO2 nic netušili Enklávě. Bylo to asi veřejné tajemství, které mohlo mít hned 2 důvody:

I. Bylo třeba zbavit se nepohodlných významných lidí, kteří ne vždy podporovali oficiální politiku vlády a bylo třeba zabránit jim v tom, dozvědět se o Enklávě. Jestliže byly takovéto druhořadé, přesto důležité politické ryby, vpuštěny do ”tajného” V0, už je pak ani nenapadlo pátrat po pravém tajném vládním projetku Enklávy.

II. Jestliže se dostalo do obecného povědomí, že Cheyennský horský komplex byl přebudován ve vládní kryt, nikoho pak ani nenapadlo předpokládat, že se vláda schovává na starém tankeru. Mohla to také být součást vládního experimentu s Vaulty – možná se Kalkulátor ”měl” zbláznit, aby pak bylo možno zkoumat reakce lidí.

Cheyennský horský komplex je i v reálném světě celkem známý jako vládní zařízení typu podzemního krytu a je v něm asi umístěn i NORAD.



Motákova ruka:

V minulém updatu se DJ Slamák ptal na předmět s názvem Motákova (Tanglerova) ruka. Podle editoru F1 jde o předmět patřící Motákovi, který měl UI balík, jenž jej identifikuje jako vůdce Ripperů (Rozparovačů). Nebo měl alespoň UI balík Rozparovačů. To měl být (později ze hry odstraněný) rodinný gang. Měli asi obývat oblast, v níž žila i Páračí matka, jak naznačuje kino-plakát ”Ripper” na budově s hnízdem páračů. Podle starých dialogů byla jejich skrýš nacpaná pastmi a minami. Rozparovači byli na válečné stezce s gangem Blades. V jednom ze starých dialogů se Nicole zmiňuje, že Morfeus byl členem Ripperů. Nedokážu ji přimět říci to ve hře, takže jestli se někomu povede odhalit tu pravou dialogovou stezku, ať mi dá vědět a čest a sláva za tento hrdinský skutek bude vaše.



Langy: Plánuješ nějaké přesné statistiky toho, kolik lidí žilo před válkou a kolik jich zařvalo, kolik se jich změnilo v ghouly, kolik bylo Masterem ponořeno do mutagenních kádí a stali se z nich super mutanti atd...?

Ne.



Ausir: Zahrneš do některého z příštích updatů Bible nebo dokonce FO3 zmínku o hře Wasteland? Něco jako starý klášter na místě báze Cochise nebo Las Vegas zničené ve válce?

I když Fallout čerpá z Wastelandu, jde o dvě odlišná univerza, takže zde budou vždy nějaké odlišnosti.



bloodbathmaster2: Vysvětlíš nějak zmínku o Umělé Inteligenci z Falloutu 2? Bylo tam řečeno, že se UI začala nudit a tak začala válku.

Pokusím se UI typu počítačů ACE, Zax a Skynet věnovat v příštích updatech. To co říká o válce vyvolané UI Skynet (Skynet je jen jeho přezdívka) patrně není pravda. Mě osobně se koncept UI ve Falloutu nelíbí – je to moc ve stylu 90. let.


Ausir: Řekneš nám něco o Svatém ručním granátu?

Hození stojí 4 Akční Body a zbytek statistik máš na obrázku – schovejte si ho pro Horrigana. Kvůli bugu jste se k tomuhle mazlíkovi nemohli dostat ve hře, to se ale teď díky patchi Maxima Sorokina změnilo. Patch najdete třeba tady:

http://www.nma-fallout.com/binaries/fallout2.shtml nebo u nás v sekci downloadů FO2.



Suicidal Bob: Ve Strategické příručce pro FO2 jsem četl, že vývojářský tým původně počítal s úplně jiným příběhem pro hru. V tom původním šlo o inteligentní počítač řídící město androidů a hlavní postava se měla vypravit do vesmíru. V dalším příběhu zase Master vytvářel mutanty, aby z nich nadělal otroky. Zajímalo by mě, jestli se tohle všechno mělo v dějové linii Falloutu stát a ”jen o tom nevíme” nebo to bylo vyškrtnuto a nic z toho se nestalo?

Vyškrtli jsme to a nic z toho se v univerzu Falloutu nestalo. Byly to nápady původního vývojářského týmu, který později nahradil tým Tima, Jasona a Leonarda (pozn. překl: A díky bohu, protože za tyhle kecy by měly být původnímu týmu urvány ko... a narvány do pr... až by jim nakonec vylezly dr... a ušima). Nenašel jsem k tomu žádnou dokumentaci, ale snad se mi to do příště povede a otisknu to.

Daniel Horn:

Tadydle to je ta Fallout Bible... že?


Jo.

Takže otázka: Jak starý byl Myron a jak dlouho už existuje Jet? Protože Myron vypadá jako teenager, nejvýš čerstý dvacátník. Každopádně, jestli je tak mladý, Jet by podle mě ještě neměl být vyvinut.

Paní Bishopová se stala na Jetu závislá díky Bishopovi (ještě před jejich svatbou) a kvůli tomu ji taky vyšoupli z Vault City. Jejich dcera, Angela Bishopová, je stará taky kolem čerstvé dvacítky. Takže, jak předpokládám, měla pí Bishopová Angelu po svatbě s Bishopem, takže až poté, co se stala závislá na Jetu. Jet by tedy měl být aspoň stejně starý, jako Angela a Myron by pak měl být starší než Jet - aspoň o 10-15 let, ne? No ale nevypadá tak. Takže otázka zní – vymyslel Myron opravdu Jet nebo se tím jen vytahuje?


Máš pravdu – je to chyba. Myron má mít tak 17-20, ale když vezmeš v potaz Bishopovi, opravdu to nesedí. Vymyslel Jet poměrně nedávno (před pár lety), tak aby měli Mordinové čas dostat se s jeho pomocí k moci. Myron opravdu vymysel Jet. Je vážně, Vážně chytrý a vážně, Vážně otravný. Takže ignoruj Bishopovi a to, jak zamíchali kartami a časovou posloupností – stejně brali moc Jetu...



Dan Spitzley: V žádném z Falloutů nejsou přestupné roky, že? Aspoň tedy únor 29. není v Pipboyi. Co když je celá populace FO 29. uspána a probere se až 1. března. Možná taky chyba v PipBoyi zapříčinila, že všichni na přestupné roky zapoměli a za chvíli bude brzy odpoledne tma a sněžit začne už v srpnu.

Jen připomínka – neberu v potaz šílené bláboly přepracovaných programátorů na pokraji nervového zhroucení.



Oprava BO

Podle vývojářů FO1 jsou v BO tyto posty: Písaři, Rytíři a Paladinové.

Rytíři a Písaři mají následující hodnosti: Novic (Initiate), Senior Novic, Pokročilý (Appreciate), Tovaryš (Journeyman), Senior a Vedoucí Rytíř/Písař (Head).

A. Paladinové jsou děleni na Junior Paladiny, Paladiny, Senior Paladiny a Vedoucí Paladiny.



Sean Meskill

V minulém updatu Bible jsi říkal, že si nejsi jistý, zda laser může číst pásky. No – může. V roce 1969 vyvinula RCA prototyp nazvaný Holotape (holopáska) pro video playback, který laserem četl hologramová data z plastových pásků. Fungovalo to – více k tomu najdete tady: http://www.cedmagic.com/history/holotape.html



IAN A jeho pistole

Několik lidí se mě po posledním updatu ptalo, co za zbraň měl hráči darovat starý Ian ve svém dialogu ve Vault City. Pravda je, že to nevím. Feargus to ví, ale po naší poslední milenecké hádce se mnou odmítá promluvit...



Ausir po mě chtěl, abych kapku propagoval jeho ruskou stránku o Falloutu (no, ona je polská, ale prostě jsem nemohl odolat).

Takže, tady to je: www.fallout.scifi.pl



DJ Slamák si zahrává se silami, které nedokáže zvládnout (a petruschka mi poslal stejnou otázku):

Ahoj, Chrisi. Hrál jsem si kapku s master.dat a našel jsem... něco. Můžeš se na to mrknout? cccheat.msg


{100}{}{Vidíš pana Podfukáře.}
{101}{}{Jo, pořád ještě vypadá jako podfukář.}
{200}{}{Nazdárek, já jsem pan Podfukář. Jak ti můžu pomoct?}
{201}{}{Uneseš můj kmen?}
{202}{}{Nasadíš mě na úkol v Shi?}
{203}{}{Nasadíš mě na úkol v Elronu?}
{204}{}{Nasadíš mě na úkol v Bratrstvu Oceli?}
{205}{}{Udělej to tak, jako že už jsem byl ve vojenské základně.}
{206}{}{Unesl jsem tvůj kmen.}
{207}{}{Nasadil jsem tě na úkol v Shi.}
{208}{}{Nasadil jsem tě na úkol v Elronu.}
{209}{}{Nasadil jsem tě na úkol v Bratrstvu Oceli.}
{210}{}{Teď už jsi byl na té vojenské základně.}
{211}{}{Díky, pane Podfukáři.}

A podobný rozhovor z Vault City: vcchet.msg

{100}{}{Vidíš Cheta, šéfa nedovolených akcí.}
{101}{}{Vidíš chytře vypadajícího muže oblečeného v kombinéze Vaultu 13.}
{102}{}{Vidíš Cheta, šéfa nedovolených akcí.}
{103}{}{Vidíš chytře vypadajícího muže oblečeného v kombinéze Vaultu 13.}
{104}{}{Vítám Tě. Jsem šéf nedovolených akcí... ale můžeš mi říkat Chet. Co bys rád?}
{105}{}{Ještě něco jiného?}
{106}{}{Ukonči hru, Chete. Se vším jsem již hotov.}
{107}{}{Udělej ze mne kapitána stráží. Hned.}
{108}{}{Jestli Tě mohu poprosit, tak ze mne udělej rovnocenného občana.}
{109}{}{Udělej ze mne falešného občana a dej mi doklady.}
{110}{}{Udělej ze mne vyhostěného občana.}
{111}{}{Pozměň mou reputaci.}
{112}{}{(Nefunguje) Potřebuju kámoše do party.}
{113}{}{Nic.}
{114}{}{Heee?}
{115}{}{Chci být otrokář.}
{116}{}{Zabiják dětí taky není špatný.(Zvlášť po jejich celodenním hlídání).}
{117}{}{Celkem nic... jenom mi sniž karmu o 100.}
{118}{}{Nevadí...Chci něco jiného}
{119}{}{Nic.}
{120}{}{Kdo?}
{121}{}{Marcus.}
{122}{}{Lenny.}
{123}{}{Vic.}
{124}{}{Myron.}
{125}{}{Nikdo. Potřebuji jich víc.}
{126}{}{Nevadí... měj se..}

To byly dvě cheatovací postavy, které jsme naskriptovali do hry, abychom s jejich pomocí mohli testovat reakce lidí v daných lokacích – nikdy neměli být ve finální hře. Vzpomínám si, že jsem psal Cheta a byl opravdu velice užitečný. Povšimněte si zručnosti a imaginace vložené do každé z Chetových vět, takže jeho s láskou vytvořená postava ve hře září jako diamant, a zároveň poskytuje mnoho důležitých informací a služeb důležitých pro designérské testy. Je to opravdu přímo umělecký kus.

Nevím, jestli je stále ve hře. Jestli ano, doporučuji před jeho použitím velikou opatrnost. Mnoho questů může být použitím jeho služeb znehodnoceno a uvrženo ve zmatek.



Ausir/Pawel: Viděl jsi tyhle http://fallout.scifi.pl/index.php?id=falloutboy.gal&img=artg obrázky? Jsou v souborech dema FO1, ale nebyly nikdy použity. Podle Tima Caina má jít o Výhody/Nevýhody z pravidel GURPS z dob, kdy byl Fallout ještě navrhován jako GURPS hra.

Jo, ty jsou srandovní. Mrkněte se na to lidi. Zhlédněte Barvoslepost, Obezitu a Nechutné zlozvyky v celé jejich slávě! Jako bonus vyhlašuju soutěž o to, kdo uhodne, které 3 z těchto zlozvyků a postižení má i Tim Cain. Pro body navíc můžete hádat i postižení Joshe Sawyera.



Neil: Jak to, že nikde nejsou k vidění žádné mutantky? Nikdy jsem neslyšel o mutantí nebo ghoulí ženě. Byly snad zmutovány tak ošklivě, že nejdou rozeznat od mužů?

Pravda – mutantí a ghoulí samice vypadají téměř stejně jako samci. Ve skutečnosti ani Vree nebyla po pitvě supermutanta ve FO1 schopna říct, jakého je ta potvora pohlaví. Ačkoli v tomhle případě to taky mohlo být tím, že pouštní kojoti ukousli našemu příteli supermutantovi lulánka.



Set/Seth:Je možné, že je Vault Dweller pořád ještě naživu? Říkal jsi, že opustil Arroyo, ale nikdy jsi výslovně neřekl, že zemřel. A jak známo, FEV způsobuje také dlouhověkost (mutanti i ghoulové žijí nepřirozeně dlouho). Nemůžeš popřít, že VD byl vystaven mutagenním účinkům FEV při likvidaci Masterových základen. Takže je to možné, nebo jsem to přehnal se sirupem proti kašli a melu z cesty?

Je to dost málo pravděpodobné, ale také ne vyloučené. Nikdo neví, co přesně se s ním stalo. Ale myslím, že už si odhrdinil svůj díly a měli bychom jej nechat na pokoji.



Cameron:

a) Odkud máš informaci, že původní válečníci BO pocházejí z Vojenské Báze?


Je to na holopásku, který dostaneš buď od Bratrstva nebo ve Vojenské Bázi (teď nevím – jde o Deník Kapitána Maxsona). Popisuje se tam, co se stalo, když se kpt. Maxson rozhodl opustit bázi v Maripose.

b) Byla hlavní báze BO původně nějaký druh vojenského bunkru? Jen mi přijde zatěžko uvěřit, že by to vybudovali sami. Byl to vládní/bezpečnostní bunkr jménem Lost Hills.

Byl to vládní/bezpečnostní bunkr jménem Lost Hills.

c) Můžeš mi říct něco bližšího o Bratrstvu Oceli během děje FO2? Vždycky jsem si představoval, že za tu dobu se jejich báze rozrostla z podzemního krytu i na povrch a založili také nějaká stanoviště v NCR.

No, trefils hřebík na hlavičku. Hlavní síly BO jsou stále soustředěné kolem bunkru v Lost Hills, ale založili i nějaká stanoviště a další bunkry a báze po celé pustině.

d) Obsadilo BO Navarro po zničení ropného tankeru Enklávy?

Ne, nikdo neví, co přesně se stalo s Navarrem po zničení Enklávy. Je nepravděpodobné, že by je obsadilo BO, protože v době dění FO2 nemělo na severu, kde bylo Navarro, soustředěno žádné silné vojsko. Určitě by je rádi obsadili, ale rozhodně by to neproběhlo bez potíží.

e) Systém vojska Fo:T by asi nefungoval. Noví rekruti pocházejí z vesnic, ale vesnice nenávidí Bratrstvo. Kdyby se nějaká vesnička rozhodla od Bratrstva odloučit, to by se snažilo zakročit, ale jeho vojáci by se nejspíš vzbouřili. Netrvalo by dlouho, a měli bychom tu občanskou válku.

No, podle me by to fungovalo. Každopádně mé znalosti Fo:T jsou spíše útržkovité, takže tvou otázku postoupím dále.

Něco dalšího k BO: Maxsonův dialog z F1, kde se uvádí posloupnost členů BO:

”Rytíři vyrábějí zbraně. Je-li Rytíř dostatečně zdatný, může se stát Paladinem a později i Starším. Zrovna teď je hlavou Rytířstva Rhombus.”

”Paladinové jsou zodpovědní za všechny bezpečnostní operace a činnost BO venku. Vzpomínám si, jak jsem jezdil na obchodní výpravy do Hubu a podnikal průzkumné výpravy pro Starší. Ach, to byly časy.”

Vreein holodisk tomu ale odporuje – zjevně to byla patrola Rytířů, kdo našel mrtvolu supermutanta. Snad byli na nějaké Rytířské tréninkové misi.



KAGA

Pawel Dembowski/Ausir by rád věděl, kdo měl být Kaga, o němž je zmínka v seznamech náhodných setkání F2 (a petruschka měl zase tu samou otázku, což už začíná být podezřelé – nechte toho kluci!)


V zásadě měl být Kaga rivalem Vyvoleného a měli jste ho potkávat v průběhu celé hry. Našel jsem o něm tohle:

Kaga je bandita začátečník. Hráč na něj bude narážet v průběhu celé hry v různých situacích, kdy bude Kaga doprovázet různé typy zlodějských tlup.

Kaga má nadprůměrný počet Akčních Bodů. Hráč by jej neměl být schopen hned zabít. V prvních 4 setkáních Kaga snadno uteče. Kaga je progresivní postava a bude se tedy vyvíjet spolu s hráčovým postupem.

Jestliže Kaga uteče hráči v – řekněme – 3. setkání, nebude jej již možné najít v předchozích lokacích.

Setkání 1.
Název setkání: Outcasts (Vyvrhelové)
Typ těla: Mužský domorodec
Inventář: 5 Oštěpů (v batohu 1 Super Stimpak, $1000)
HB: 100
Kaga uteče, jakmile jej jednou zasáhnete. Má 12 AB.
Průměrná schopnost házení - Zasáhne v 70%


Popis

{100}{}{Vidíš polonahého muže.}
{101}{}{Vidíš Kagu.}
{103}{}{Má na sobě kalhoty a vypadá jako by pocházel z nějakého kmene.}

Útok

{104}{}{Já jsem měl být tím Vyvoleným!}
{105}{}{Jak se mohl Arroyo opovážit vyhnat mě z kmene.}
{106}{}{Vykonám svou pomstu na tobě!}
{107}{}{Kaga tě pošle na onen svět.}

Útěk

{108}{}{Ještě se uvidíme!}
{109}{}{Ještě nikdy jsem nebyl zbit!}
{110}{}{Obětuji se, abych tě zničil.}

Setkání 2.
Název setkání: Banditi
Typ těla: Muž v kožené zbroji
Inventář: 14mm pistole, náboje, (v batohu útočná puška bez nábojů, $250)
HB 200
Kaga uteče, jakmile utrží zranění za 75 bodů. Má 12 HB.
Nízká schopnost střílení – mine v 90%


Popis

{100}{}{Vidíš muže v kožené zbroji.}
{101}{}{Vidíš Kagu.}
{102}{}{Má na sobě koženou zbroj a má protivný zlozvyk mluvit o sobě v třetí osobě.}

Útok

{103}{}{To bude naposled, kdy tě Kaga potkává.}
{104}{}{Až tě Kaga zabije, spálí Arroyo na prach.}
{105}{}{Pocítíš Kagův hněv!}
{106}{}{Jsem velký Kaga!}
{107}{}{Před Kagou se musí všichni třást.}
{108}{}{Kaga si z tvé hlavy udělá trofej.}
{109}{}{Vzdej se a tvoje smrt bude rychlá.}

Útěk

{110}{}{Kaga se vrátí!}
{111}{}{Nemůžeš zabít velkého Kagu!}
{112}{}{Máš štěstí, že má Kaga něco jiného na práci.}
{113}{}{Kaga se s tebou ještě setká.}

Setkání 3.
Název setkání: Nájezdníci
Typ těla: Muž v kovovém brnění
Inventář: Útočná puška, náboje (v batohu mini-gun bez nábojů a $500)
HB 250
Kaga uteče, jakmile utrží zranění za 100 HB. Má 12 AB.
Nízká schopnost malé zbraně – mine v 80%


Popis

{100}{}{Vidíš muže v plechové zbroji.}
{101}{}{Vidíš Kagu.}
{102}{}{Jo, je to Kaga, ne-až-tak-velký. Má plechovou zbroj a chce tě zabít.}

Útok

{103}{}{Zase ty!}
{104}{}{Už mě ta stálá setkání začínají unavovat.}
{105}{}{Vyvolený - hmm!}
{106}{}{Pojďme to skoncovat.}
{107}{}{Bude tě mrzet, že jsi kdy slyšel jméno Kaga!}
{108}{}{Mé dovednosti doznaly velkého zlepšení od té doby, co jsme se naposled setkali.}

Útěk

{109}{}{Stává se z toho zlozvyk.}
{110}{}{Kaga musí ještě trochu trénovat.}
{111}{}{Kaga se vrátí.}

Setkání 4.
Název oblasti: NCR
Název setkání: Marodéři (záškodníci)
Typ těla: Muž v bojovém brnění
Inventář: Mini gun, náboje (v batohu Laserová puška bez nábojů a $1000)
HB 300
Kaga uteče, jakmile utrží zranění za 100 HB. Má 12 AB.
Schopnost velké zbraně – mine v 65%


Popis

{100}{}{Vidíš muže v bojové zbroji.}
{101}{}{Vidíš Kagu v bojové zbroji.}
{102}{}{Má bojovou zbroj a zdá se, že má i docela slušné zbraně.}

Útok

{103}{}{Tentokrát jsem na tebe připraven.}
{104}{}{Vyvolený se nikdy do Arroya nevrátí!}
{105}{}{Kaga tě rozdrtí!}
{106}{}{Kaga se nikoho nebojí!}
{107}{}{Stůj klidně, ať může Kaga pořádně zamířit.}

Útěk

{108}{}{Ještě se uvidíme!}
{109}{}{Nevidíš Kagu naposled.}
{110}{}{Kaga nutně potřebuje trénovat.}

Setkání 5.
Název oblasti: Fran
Název setkání: Mercenaries (žoldáci)
Typ těla: Muž v energozbroji MKII
Inventář: Laserový Mini gun, 3 plasma granáty, 5 stimpaků, energo baterie (v batohu Pulsní puška a $5000)
HP 350
Kaga bude bojovat až do konce. Má 12 AB
Energo zbraně – mine v 50%


Popis

{100}{}{Vidíš muže v MKII těžké zbroji. Nevypadá přátelsky.}
{101}{}{Vidíš Kagu v MKII těžké zbroji.}
{102}{}{Obrovský kus železa s rukama a zbraněmi.}

Útok

{103}{}{Už jsem z toho pronásledování unavený. Skončeme to.}
{104}{}{To je naposled, kdy potkáváš Kagu.}
{105}{}{Kagovi se nemůžeš rovnat.}
{106}{}{Těším se jak tě pošlu na onen svět.}
{107}{}{Byl jsi dobrým soupeřem.}
{108}{}{V této části pustiny není potřeba dobráka, jako jsi ty.}
{109}{}{Až tě zabiju, budu nejobávanějším člověkem v této části pustiny.}
{110}{}{Těším se domů do Arroya -- abych ho vypálil.}
{111}{}{Kaga se proslaví tím, že tě zabije.}

Útěk

Kaga tentokrát neuteče.

Hráčovy kecy – budou se vznášet nad vaší hlavou:

1 – žádný text
2 – Ah, to je zase ten týpek Kaga.
3 – Tak se opět potkáváme, Kago.
4 – Běž už někam, Kago!
5 – Kagoooooooo!

Takže je to asi také příslušník kmene Arroyo a má hráči za zlé, že byl na záchranou výpravu vyslán on a ne Kaga.



FROM RUSSIA WITH LOVE

Andrej:

Rok 2077 je poměrně vzdálená budoucnost – je možné, že v té době měli lidé nějaký vesmírný program - měsíční základny apod.?


Ano, je to možné. Sputnik a podobné vymoženosti mají úzký vztah k 50. létům a vzájemné soutěživosti velmocí v té době, stejně jako studená válka.

Ve Fo:T pracovali někteří supermutanti na řešení svého problému s neplodností. Mají nějakou šanci na úspěch?

Jak jsem říkal, nevím toho moc o Fo:T. Podle mě je ale stylovější, když mutanti žijí jen jednu generaci.



Nicky:

1. Jak starý je Harold? Ve F1 říká, že už byl na světě, když bomby dopadly. Tipl bych si, že mu bylo tak 35. F2 se odehrává v roce 2241 a bomby spadly roku 2077. V tom případě by měl 164 let – počítám správně?


Nikdo neví, jak je Harold starý – ani Harold sám.

2. Ve FO1 je v Masterově vaultu chlápek (jeden z parapsychologicky nadaných Masterových poskoků) jménem Moore, co je popsaný jako ”zanedbaně vyhlížející chlápek”. Ve FO2 je zase Thomas Moore, co je taky popsaný jako ”zanedbaný”. Náhoda?

Náhoda. Oba byli asi navrženi podle známého Intarplayáckého ”zanedbaného” umělce Chada Moora, co se pořád snaží být stejný frajer jako já, ale selhává, protože je prostě příliš ”zanedbaný”.

3. Je ta věc v úvodním filmu F2 vedle Starší velký tam-tam (bong)?

Ano. Díky směřujte na našeho umělce Scotta Rodenheizera.

4. V Gecku můžete požádat Wooze, aby vám vykládal historku. Začne mlít o nějaké hlavě, co poletuje v pekle a myslí si, že je to vtipné. Jde snad o nějaký vnitřní vtípek vás vývojářů?

Měli jsme ve vývoji hru, v níž byla právě poletující hlava. Myslím, že se to mělo jmenovat ”Uťatá hlava”. Každopádně to nebylo dokončeno. Když se objevil Torment a byla v něm také poletující lebka Morta, Wooz vyhrožoval, že mě zažaluje o miliony dolarů za autorská práva.

5. Slyšel jsem někde, že můžeš v Toxických jeskyních přijít k šestému prstu na noze. Je to pravda?

Musíš se hodně procházet v těch toxických sračkách bez gumáků a za nějaký čas ti vyraší 6. paleček. Ten ti pak mohou amputovat ve VC.

6. Kde je časopsi Kočičí pracka číslo 5?

Tenhle výtisk ti dá Miss Kitty v New Renu, když jí přineseš 10 čísel Kočičí pracky. Dá ti jej pak za odměnu (po přečtení zvyšuje schopnost Energetické zbraně).

7. Ve strategické příručce k F2 je zmínka o velikonočním vajíčku. Kde k němu přijdu?

Najdeš jej ve sklepě New Renského obchodu se zbraněmi, za jednou z hromad s harampádím.



Alex Lim/Alexsi the 13th: Proč nejdou ohniví geckoni stáhnout z kůže?

Podle jednoho z hlavních kápů F2 Matta Nortona to byl bug. Nic jiného.



Redd:

Nejdřív reklama na patrně největší návod na Fallout 2, co je kde k vidění:

http://user.tninet.se/~jyg699a/fallout2.html

Něco k NPCíčkám z party.txt, o nichž byla řeč minule:

- Auto (Car): Auto je ve skutečnosti bráno jako NPC, co vás následuje.

- Maria je Miria. Nevím, jestli je to překlep nebo její předchozí jméno – prostě je to tak napsáno.

- Doc: Netuším. Mám ale takové podezření, že je to doktor z V15. Poté, co vyčistíš V15, zůstane tam tak opuštěný!

- *update* Když se podíváme na PID (16777378) a odečteme 16777216 (0x100 0000), vyjde nám 162. A když zkontrolujeme 162 v pro_critters.msg, najdeme pod tímto číslem Doktora Jonese! Sem fakt dobrej! Podobným stylem jdou najít i ostatní NPC, takže je to vyzkoušené. Vyzkoušel jsem na to i Mapper Teamu X a taky to odpovídalo.

- Kuře (Chicken): To je velikonční vajíčko (easter egg)... Původně jsem myslel, že jde o tu ”slepici” v Modocu.


Možná to je tak – poptám se Jasona Suinna.

- Karl: To je ožrala Karl v Denu z Modocu. Původně jsi ho asi měl doprovodit domů. To samé jsi měl udělat i s Jonnym, protože ten má v seznamu NPCíček taky záznam.

A ještě k palci – ten nezpůsobuje otravu, ale sníží nepříteli maximální počet HB. Jen pro pořádek.

A vlajka emeriky z Falloutu má 11 a ne 13 hvězd, jak jsi tvrdil ty.


Pravda Redde – asi mejlnu tvému šéfovi, že máš moc málo práce a hodně času a měl by ti naložit více úkolů.

1, 2, 3, 4, 5, 6

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..