Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


Novinky ve vaultu
22.09.  Překlad FOnline: Parareal do češtiny
10.03.  Bayraktar Song CZ Madbrahmin Edice
21.12.  Zemřel Ssyx
18.10.  Překlad Fallout Nevada do češtiny
09.10.  Překlad Fallout et tu do češtiny hot...

Očekávané kulturní události



11.1.2012 . . .

Právnická válka mezi Bethesdou a IPLY je u konce, rekapitulace


Autor: Smejki |  Zdroj: NMA, Fallout wiki | Komentuj novinku (13) |  Tagy: Fallout Online Bethesda Fallout 1 Články | Sdílet na Facebooku

Když se před týdnem objevila zpráva, že je spor mezi Inteplayem a Bethesdou u konce, vypadalo to notnou chvíli mírně kachýnkatě. Nedlouho nato bylo potvrzeno, že spor je skutečně u konce a že v průběhu ledna budou známy detaily mimosoudní dohody. Ty byly v pondělí zveřejněny. Výsledek?

Bethesda platí Interplayi 2 miliony dolarů. Interplay ztrácí práva na Fallout MMO (FallOut OnLine -> FOOL) a nesmí vyvíjet jakoukoliv hru, která by nesla jméno Fallout a/nebo využívala jakoukoliv součást duševního vlastnictví značky (např. Nuka-Cola). Interplay smí pokračovat v projektu V13 (FOOL), ale jak již bylo zmíněno, nesmí jít v jakémkoliv ohledu o Fallout. Interplayi zaniknou v prosinci 2013 práva na staré díly (F1, F2, FT:BOS, FOBOS) a na jejich prodej.

Tím je řečeno to aktuální a podstatné. Nicméně chcete-li se zorientovat v historii celého případu a souvisejících věcí, které mohou ovlivnit váš pohled na věc, odložte Cat's Paw, vypněte na chvíli geigera, přisedněte k baru, objednejte rudnu destilované xanderkořenovky a poslouchejte světaznalého poutníka (zdravím komandéra Chekotaye).

Stručná historie Interplaye, BIS a souvisejících firem:
Herní designér Brian Fargo (tvůrce The Bard's Tale a Wasteland) založil v roce 1983 Interplay a jako "muž z lidu" zasáhl tvůrčně do většiny projektů, které Interplay kdy vyvinul. Z IPLY se později stal i vydavatel. V Roce 1996 bylo založeno víceméně experimentální studio Black Isle (BIS) a jejich prvním projektem byl Fallout. Vedoucím týmu byl Feargus Urquhart (nynější šéf Obsidianu). Fallout 1 vyšel v roce 1997 a měl obrovský úspěch. Do roka a do dne následovala dvojka. Proslýchá se, že Fargo byl stále spíše herní tvůrce než dobrý producent a manažer. Interplay díky špatnému a neefektivnímu managementu pomalu upadal. Úspěch Falloutu jim prakticky zachránil zadek, jinak by padli ještě dřív. V roce 1998 vstoupil Interplay na burzu ve snaze zvýšit svůj kapitál. BIS a jeho druhý tým mezitím vyvinul první díl Baldur's Gate. Přestože Interplay vydával kvalitní a kritikou pozitivně přijaté hry, prodeje byly většinou tak malé, že byl kontinuálně ve ztrátě. BIS vyvinul Icewind Dale 1 a 2 a Planescape Torment. Legendy? Možná. Prodejní trháky? Ani náhodou. Můžeme-li vůbec něčemu děkovat za to, že tyto skvosty vyšly, bylo to špatné vedení Interplaye, které povolilo vývoj takových nerdovin a intoušovin, aniž by dolovali peníze z trochu mainstreamovějších her, anebo aniž by se snažili vyvíjet hry levněji a efektivněji. V roce 2001 koupila většinový podíl v IPLY francouzská firma Titus Software, známý výrobce a vydavatel herního hnoje. Modří už vědí, že Titus vedli bráchové Hervé a a Eric Caenovi. Tito frantíci tím pádem získali hlavní slovo a přeorientovali celý Interplay na konzolový trh. V reakci na to Fargo IPLY opustil a poté založil InXile (tvůrci Hunted: Deamon's Forge). BIS v té době pracovali na Baldur's Gate 3 a Fallout 3, ale většina klíčových lidí už stejně ve vidině pádu zmizela, nebo byla odejita. BIS bylo pro jistotu zavřeno a tyto projekty, které asi jako jediné mohly IPLY zachránit, byly zrušeny. Moudří hoši rozhodli, že herní publikum chce tupé akční chujoviny pod značkami, které se proslavily něčím jiným. A tak vyšel FOBOS, pozérský hnůj, k němuž se nikdo nechce znát a BG:Dark Alliance (prý celkem slušná hra, ale opět... udělejte z GTA mariovskou skákačku a pak se divte, že to nikdo nechce). IPLY definitivně padlo v roce 2004 na hubu a došlo na hranici bankrotu. Jedinými zaměstnanci byli šikovní francouzští bratři. Pokud se tedy na Interplay koukáte jako na ten "starý dobrý" a jako na oběť doby, uvědomte si prosím, že koukáte už jen na pár písmen, protože všichni klíčoví lidé, kteří staré IPLY tvořili, jsou dávno pryč. Většina jich je dnes v Obsidianu, dále pak v InXile a Blizzardu. Přestupní stanici pro mnohé tvořila dnes již nefungující Troika (Arcanum, Vampire the Masquerade: Bloodlines, Temple of Elemental Evil).

Stručná historie vztahu Bethesda-IPLY:
Práva na vývoj Falloutu 3 byla prodána Bethesdě za 1,175 milionu dolarů nedlouho po pádu, což Bethesda oznámila v roce 2004. Vývoj nicméně nezačal před dokončení TES4: Oblivion. Toto je první verze dohody - Bethesda má práva na vývoj tří Fallout her, poté se práva vracejí Interplayi, Bethesda není vlastníkem značky. V roce 2006 Bethesda koupila za 5,75 milionu celou značku, včetně Fallout MMO (dohoda APA). APA také říkala, že vlastníkem starých dílů a jejich do té doby vydaných edic je IPLY. Nicméně protože Interplay už oznámil záměr vyvinout vlastní Fallout MMO, byla ihned podepsána další smlouva (známá jako TLA), která říká, že ho Interplay může vyvinut, pokud do března 2009 splní dvě podmínky - oficiálně zahájí vývoj a zajistí financování ve výši 30 milionů dolarů. Dále musel být projekt dokončen během čtyř let. Pokud tak neučiní, práva na MMO jim propadnou ve prospěch Bethesdy a zbude jim pouze právo vydávat staré díly. A tak se stalo, že přesně v poslední den Interplay oznámil, že ve spolupráci s bulharskými Masthead Studios vyvíjí Fallout MMO a projekt nese kódové označení Project V13. Zhruba po půl roce podala Bethesda žalobu na Interplay. Hlavním bodem sporu mělo být nesplnění podmínky na zajištění financování ve výši 30 milionů dolarů. V předběžném líčení bylo IPLY dovoleno pokračovat ve vývoji a bylo řečeno, že spor se bude řešit později. Z poměrně nepochopitelných důvodů poté Bethesda v dalším kole začala prudit s tvrzeními, že IPLY má práva pouze na jméno Fallout, ale ne na jakoukoliv část jeho duševního obsahu, a že vydáváním F1, F2 a FT:BOS pod jménem Fallout Trilogy porušuje dohodu. První věc je zjevná konina, protože smlouvy nic takového výslovně neuváděly, to druhé je důsledek flákárismu bethesdích právníků, protože IPLY měl práva na všechny edice, které vydal před prodejem značky. Fallout Trilogy se samozřejmě ještě před prodejem prodával. Díky těmto prudům se začala zkoumat povaha starších smluv z nichž vyplynulo, že mohou být platné buď cele, anebo vůbec. Díky trvání Bethesdy na tom, že IPLY porušuje trademark prodejem FTrilogy a vývojem FOOL. Interplay se tak chytil stébla a snažil se dokázat, že APA a TLA jsou neplatné a tedy, že má Bethesda práva pouze na ony tři Fallouty. Tím se samozřejmě snažilo především o PR tlak na nostalgiky, kterým ještě nedošlo, že Interplayi vládne už několik let francouzské neumětelské duo. Samo sebou byl takovýto zvrat pravděpodobností blízký existenci perpetua mobile. Jak to celé dopadlo, to zmiňuje začátek dnešní opakovací lekce.

Pro toto všechno prosím při posuzování situace oddělte sympatie, právo a nejlépe se vyzbroje fakty. Jak se tedy koukáte na fakt, že je nyní Bethesda plným vlastníkem Falloutu a v roce 2013 se stane vlastníkem i starých dílů?



... ARCHIV ...


Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..