Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline
.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. kontakt .. poslat novinku .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ARCHIV - PROSINEC 2003

-zpět-


30.12.2003 . . . Interplay sbírá ceny  -  Update mapperu F2


Interplay sbírá ceny: IPLY se pomalu ale jistě skládá do hrobu a bere sebou i své nejlepší licence, hry a potažmo zaměstnance a akcionáře, ale přesto sbírá jednu cenu za druhou... nebo snad právě proto?
Gamers with jobs udělují 2003 Ely awards v níž IPLY získala 2.místo s komentářem: Řekněme to takhle. Enron (pozn. překl. slavná obří korporace, která krachla díky korupci a tunelářství) byl proti IPLY opravdu dobře řízený podnik. Očekával bych lepší peněžní management od ožralých studentů ve striptýzovém baru. Víte že jste na tom špatně, když už se o vás ani nikdo neobtěžuje šířit drby, že se vás chystá koupit Microsoft.
Dále výhra Warshaw awards 2003 stránky Shacknews v kategorii „Snížíme si výdaje tím, že zničíme náš nejlepší produkt“.
A konečně nominace známého magazínu Wired, který si dal tu práci a sestavuje žebříček slíbených, ale nikdy nevydaných her či programů apod. Můžete zahlasovat pro F3 tady...
Tahle ocenění si asi Herve Caen, výkonný ředitel IPLY, do kanceláře na stěnu nepověsí... petruschka

Update mapperu F2: Nevím přesně o co jde, ale MODeři Falloutů to asi vědět budou. Takže tadytudyhlenczde máte update oficiálního mapperu F2, který by měl dát do cajku skripty. Extrahujte do temp a přelouskněte readme.txt pro další informace... petruschka

29.12.2003 . . . Nové soutěžní příspěvky  -  F2 CarMOD


Nové soutěžní příspěvky: Bohužel už jen dva... a čas se nám stále krátí, už jen dva dny a konec... takže pokud i vy chcete soutěžit, máte nejvyšší čas!
Ale k aktualizaci: Novým soutěžícím je Mabfred a jeho reklama na bestiář, dosti originální záležitost, tak se mi to líbí! :) Další příspěvek je od Ramsese IV a údajně má být pro charaktery, ovšem já bych ji spíš hodil k poezii, no, ale to je teď vedlejší, teď je hlavně zařazen v soutěži :o) Mno a Debil Fucker se nám přejmenoval na ARTHOINA, ovšem upozorňuju, že to hle dělám naposled, už mě nebaví páčit vaše přezdívky, prostě když dojde něco nepodepsaného, tak k tomu definitivně přiřadím jméno z mailu a basta.
Mno, takže do 31.12.2003 23:59:59 máte ještě čas něco vytvořit, pak bude soutěž definitivně uzavřena a 1. či 2. ledna (podle velikosti kocoviny:) dodám příspěvky, které mi ještě dojdou a zahájíme hlasování. Jelikož můžou hlasovat i kecálkové ve fóru, tak mu dáme tak týden +-, no… ještě uvidíme, zatím o členství v porotě nebyl moc zájem, takže tuhle novinku nakonec možná zruším. RATMAN

F2 CarMOD: d-a-r-t-h vyrobil jednoduchý MOD, který mění kufr auta na původní MAD MAXovskou verzi (viz. bible Falloutu). Zveřejnění trošku trvalo, neboť mi vyfluslo CD s patchem a nemohl jsem jej tedy prověřit osobně. Tímto bych chtěl poděkovat Comusovi, který se na mě jako jediný ze všech, které jsem o to prosil nevysral a MOD otestoval, DĚKUJI! RATMAN

28.12.2003 . . . Model postavy z F3


Model postavy z F3: Konexe stránky NMA opět tvrdě zapracovaly a chlapcům se podařilo vyhrabat z hadru někoho z bývalých BISáků (patrně) model postavy jednoho z NPC nebo snad přímo hráče. Ostatně při proklamované různorodosti ošacení a tělesných staveb je to vlastně jedno. Model mi sice ze všeho nejvíc připomíná nájezdníka z Mad Maxe 2 kříženého s teplým osazenstvem baru U modré ústřice, ale dojetí, nasrání, obdivu a vůbec všem těm pocitům, které mne zahrnou pokaždé, když si vzpomenu na F3, se ubránit nedokážu... petruschka

27.12.2003 . . . Fórum a povídky  -  Povídka s věnováním


Fórum a povídky: Jelikož už nám v povídkách do stovky moc nezbývá, rozhodli jsme se po kratší debatě, že uděláme ve fóru téma věnované jen a jen jim. Prostě takový koutek, ve kterém budete moci o povídkách debatovat, rozebírat je, chválit, nadávat, recenzovat, představovat… a pomocí debaty tak vlastně vylepšovat svůj pisatelský um. Snad se to i ujme… jen proboha nezapomínejte, že pokud chcete povídku u nás uveřejnit, tak nám ji musíte poslat, ve fóru se čte velmi špatně (nemluvě o tom, že na ohromné množství textu není stavěné:) RATMAN

Povídka s věnováním Kolega Hnoj napsal povídku s věnováním Nájezdníci: ( V A! ) Příběh vyprávěný mužem najatým na obléhání Vault City. Celá akce je však zdánlivě nesmyslně organizována, jako by za vším bylo něco víc... (Komu se dočtete na konci:)) No a pak ještě je tu dílo Slavy - THC s názvem Hitman: ( V ) Životní příběh nájemného vraha s překvapivým koncem. Toť vše... Harley

26.12.2003 . . . F1 patch na nekonečné hraní  -  Znovuoživení Post Apocalyptic Art


F1 patch na nekonečné hraní: NMA nás informovalo, že chlapík jménem Corpse si dal tu práci a udělal patch, díky němuž už nebude nutné složitě obcházet Správce Vaultu, abyste mohli dále pokračovat ve hře po vykonání hlavního úkolu. Po nainstalování tohoto souboru se po finálním rozhovoru se Správcem objeví volba, zda chcete dále pokračovat ve hře. Můžete pak Správce i sejmout (připravte si zbraň s možností střelby dávkou, jinak to nejde) a dál se toulat pustinami. Pokud se ovšem znovu vrátíte do Vaultu, bude na vás však Správce čekat v třetím patře jako obvykle a při opuštění Vaultu se opět přehrají závěrečné animace a Správce bude zase u východu z jeskyně. Hrát bez konce šlo sice i předtím, ale bylo k tomu třeba pár triků, které vám neřeknu, protože si je teď nepamatuju :) petruschka

Znovuoživení Post Apocalyptic Art: Všichni, kdož znáte skvělou stránku Post Apocalyptic Art můžete zajásat, neboť po VELMI dlouhé době se dočkala aktualizace- kromě několika nových nádherných obrázků, ze kterých budete mít chuť poslintat klávesnici na ní přibyl i odkaz na galerii Russian Enclave Base, kde naleznete megatuny fallout-art obrázků, nelze než doporučit. RATMAN

23.12.2003 . . . Krátká vlastní tvorba  -  Patch na Platinovou edici FT  -  Nové wallpapery + přáníčko  -  Soutěž nabírá obrátky!


Krátká vlastní tvorba Dlouho již je tomu, co jsem sám něco stvořil, takže taková opravdu malá kompenzace pro mé fanoušky:)) a otravná zpráva pro všechny ostatní:) Záhy se totiž dočtete, že vydávám novou krátkou povídku s názvem Nekonečně krátká chvíle: ( P ) Stojí proti sobě, zrak upřený jeden na druhého. Připraveni tasit. Nikdo neví proč... Harley

Patch na Platinovou edici FT: Pokud vlastníte Platinovou edici FT a hrajete přes internet, tak mám pro vás velmi dobou zprávu- CDProjekt vydal opravný patch, díky kterému vám teď bude korektně fungovat i spuštění hry pomocí Gamespy. RATMAN

Nové wallpapery + přáníčko: V tento předvánoční čas má pro vás Satan "Comus" Klaus wallpapery zas:) Tentokráte náš hlavní wallpaperotvůrce potěší fšecky milovníky robotů ve Fallout Tactics (doufám, že oba dva!:) Prwní wallpík je žděs, druhý pak zděs.
Mno, a abych nemusel psát další nadpis, tak mi dovolte, abych vám tu za veškeré osazenstvo vaultu popřál pěkné vánoce, hodně lásky, pohody a ať vám Ježíšek donese pod stromeček to, co jste si přáli ze všeho nejvíce… VESELÉ VÁNOCE VŠEM! RATMAN

Soutěž nabírá obrátky!: Je to neuvěřitelné, ale je to tak! Zdá se, že jste to moje nadávání a vyhrožování, že na soutěže můžete zapomenout vzali vážně a snažíte se, seč vám síly stačí, protože dnes tu mám 15 slovy: PATNÁCT soutěžních příspěvků + jednu opravu. Počet soutěžících se vyšplhal na devět a už se konečně začíná objevovat víc originálních kousků, čili budeme mít větší možnost výběru při hlasování, tak se mi to líbí! Novými soutěžícími jsou: Skull a Debil Fucker (bez podpisu-beru tedy jméno u mailu), další příspěvky poslali: Goofy a Zaviačič, Barbar 6 pak opravil svůj starý… Vše nové vám zde vyjmenovávat nebudu, protože je toho přece-jen hodně, takže si prosím zajděte na stránku soutěže a podívejte se tam.
Soutěž končí za týden a nějaké drobné, takže pokud se ještě chcete zapojit- máte nejvyšší čas! A protože mi došlo už několik příspěvků, kde mi autoři psali, že neumí animovat, tak tady najdete stránku s přehledem jednoduchých animátorů, pokud tedy chcete příspěvek animovaný (což samozřejmě není podmínkou a hodnocení to nijak neovlivní), tak si nějaký vyberte (pokud možno takový, který vám nezanechá v obrázku svůj oprasek, protože pak by šly body dolů). Takže všem potenciálním soutěžícím přeju hodně štěstí při tvorbě a hlavně- hodně originálních nápadů, protože o originalitu jde ze všeho nejvíc :o)))) RATMAN

22.12.2003 . . . Dávka falloutího čtiva


Dávka falloutího čtiva: Jsem tu opět s povídkami :) Tentokráte se činil Slava - THC, jehož je dílo Zabiják: ( V ) Další příběh varující před skázou jménem JET... a pak také Hlídka: ( A ) Četa "Čtrnáctých" se na hlídce u Broken Hills zaplete do nerovného boje mutanta proti přesile útočníků... Harley

21.12.2003 . . . UNO: nový herní systém


UNO: nový herní systém: Před pár měsíci jsem na Hofylandu začal navštěvovat klubík o stolních RPG zdarma, netrvalo dlouho a dozvěděl jsem se o snahách VVillowVirutiuse vytvořit univerzální herní systém, který by byl použitelný na všechny možné světy- tedy i na ten Falloutí. Mno a dnes už vám konečně mohu oznámit, že pravidla jsou hotova! Teď pár slov z úvodníku, protože ty říkají vše podstatné, takže proč bych se měl namáhat sám… :o)
Systém UNO byl vymyšlen, aby byl použitelný ve všech herních světech a dovoloval hráčům maximální volnost a originalitu při tvorbě a hraní charakterů. Proto tato pravidla jsou obecná, takže se tak moc nezabývají detaily a nechávají vymýšlení schopností, speciálních vlastností a kouzel na hráčích a PJ nebo na doplňujících pravidlech. Snažil jsem se o co největší volnost pro hráče i PJ tím, že za charakterové body se postavám mohou koupit všechny možné vlastnosti i schopnosti, stačí jen zapojit fantasii a můžete mít třeba charakter, který bude umět chytat kulky, lítat a podobné skopičiny.
Herní systém má používá poměrně dost věcí z Falloutu, takže se v něm budete cítit jako doma a pokud ne, tak si jednoduše můžete přizpůsobit pravidla obrazu svému nebo je třebas i zkombinovat s Fallout PNP. Takže pokud si rádi hrajete na hrdiny, můžete vyzkoušet. Pravidla včetně karty charakteru si můžete stáhnout (57kB) přímo od nás nebo zajděte na stránku autora. RATMAN

20.12.2003 . . . Popření popření  -  Hafo soutěžních příspěvků! + Bonus pro kecálky:o)


Popření popření: Zákulisní čachry, tajné zdroje informací, poloficiální polopravdy – ne, nemluvím o tajných službách a Jamesi Bondovi, tohle se v poslední době děje kolem Interplaye. Včera jsem upozorňoval na tento článek, v němž zaměstnanec IPLY popírá všechny dohady o zrušení BIS a F3, dnes jsem na téže stránce (IGN) narazil na další článek, který zase popírá výmluvy IPLY a potvrzuje dřívější dohady. Vzhledem k tomu, že IGN je celkem renomovaná herní stránka, asi by jen tak necitovali někoho z ulice a jejich zdroj (i když tajný) má patrně jejich důvěru. Co tedy říká:
Takže abychom to řekli jasně a stručně – F3 JE zrušený a BIS bylo fakticky rozpuštěno, i když technicky značka BIS nadále funguje. Jméno Fallout bude patrně pokračovat v konzolových hrách, proto v IPLY říkají, že „Fallout žije“. Technicky tedy IPLY nelže: BIS není zrušeno (zbyli ještě 2 zaměstnanci) a projekt F3 nebyl odvolán, protože ještě ani nebyl oficiálně oznámen. Ovšem vzhledem k tomu, že byli propuštěni všichni až na dva BISáky makající na F3, jsou řeči o tom, že jeho status je v současnosti prozkoumáván, značně mírné – přinejmenším byl přerušen na dobu neurčitou. Zdroj dále nabízí teorii, proč se IPLY tak zdráhá přiznat barvu – jde totiž o veřejnou obchodní společnost a vzhledem k tomu se musí vykrucovat co to dá a všechno se snažit nějak pozitivně okecat – vždyť jde o investory, zákazníky, partnery atd. kteří by jí mohli dát košem...
Takže řečeno slovy klasika: Odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil! petruschka

Hafo soutěžních příspěvků! + Bonus pro kecálky:o): Tak zápočťák mi skončil a já mám o5 čas na aktualizace… aspoň do doby než se začnu učit na zkoušky :-/ Takže… za týden došla velká spousta příspěvků do Velké vánoční soutěže a počet soutěžících se nám rozšířil na sedm. Novými soutěžícími jsou: Zaviačič, Barbar 6 a En_Ricc\O, nový příspěvek a opravu toho starého poslal i Goofy a když se podíváte na stránku o soutěži, tak jistě pochopíte, proč jsem vám všecky ty novinky nenalinkoval odtud :o)))) Mno, ještě než přejdu k bonusu, tak bych se chtěl zmínit o pár příspěvcích- pozorně si prosím pročítejte pravidla, protože příspěvky se mají týkat rubrik vaultu, nikoliv jednotlivých downloadů (ale třebas ještě niko neudělal reklamu na download jako celek, škoda) nebo jiných stránek, tento týden už jsem musel takovéto vyřazovat. Rovněž reklama na VŠB je poměrně zbytečná, protože když už jste tady, tak už není potřeba vás sem přece lákat, že? :o) Mno a ještě takovou poznámečku a nákopavek- pokud se chcete ještě do soutěže zapojit, tak se snažte být s příspěvkem především originální, pokud váš příspěvek bude podobný jako 10 dalších tak asi sami uznáte, že dáme přednost těm jediněčnějším…
Teď k bonusu- jelikož máme tu demográciju a jelikož každý má právo na svobodné vyjádření, rozhodli jsme se tentokráte udělat malou změnu ve hlasování- dát hlas mohou i naši drazí kecálkové ve fóru! Všichni doposud registrovaní uživatelé, co mají alespoň 5 příspěvků se mohou zapojit coby porota a posléze hodnotit naše drahé soutěžící… jejich společný hlas se bude rovnat hlasu jednoho vaultmastera, nemusí pršet, stačí, když kape, ne? :) Pochopitelně jsme museli zavést protipodvodná opatření- hlasovat nemohou nově registrovaní uživatelé a samozřejmě ani samotní soutěžící. Do konce soutěže zbývá 11 dní, takže na toto téma ještě můžem hodit pokec zde. Jinak je to odemne pro dnešek vše. Na další soutěžní příspěvky se těší RATMAN

19.12.2003 . . . Patetické sračky


Patetické sračky: a polopravdy padají z úst jednoho ze zástupců IPLY v tomto článku, o němž jsem se dozvěděl opět díky skvělému NMA.
Takže co říká k zavření BIS: Black Isle Studio nadále existuje i se svými očekávanými projekty. Status Falloutu 3 je prozkoumáván a Fallout: Brotherhood of Steel má vyjít 13. ledna (pozn. překl. to berte jako oficiální oznámení, protože na tuhle s*ačku se mi nechce plýtvat extra titulkem).
Co znamená, že je F3 prozkoumáván? Fallout žije... to ovšem neznamená, že v následujících měsících můžete očekávat nový Fallout na PC, ale náš management udělá všechno proto, aby maximalizoval naše intelektuální vlastnictví i fanouškovskou bázi, ovšem v rámci finančních parametrů, s nimiž musí operovat (p.p. už zase ta děsná managerská hantýrka – ta řeč je kluzká jako právě obřezaný pindík...)
A co říká k dohadům o zavření BIS a zrušení F3: ...nepravdivé fámy, jejichž zdrojem jsou patrně bývalí zaměstnanci IPLY. Pokud bychom se rozhodli zavřít jednu z našich nejcennějších poboček a zrušit tak hodnotnou hru (p.p. zjednodušuju – už tam zase básní), určitě bychom vydali oficiální prohlášení.
Co se z té hromady polopravd dá vyhrabat? IPLY patrně nehodlá F3 prodat a nechá si ji hezky u ledu, než si nahrabe dost peněz na konzolích (jenže na nich spíš krachne než zbohatne). A BIS, jak jsem již několikrát říkal, není zrušeno oficiálně, ale prostě jen propustili všechny zaměstnance(až na dva, snad aby to nevypadalo tak blbě), takže ani nemusí nic oznamovat. Proč jen se po přeložení téhle oslizlé kupy keců cítím tak špinavý... brrr petruschka

18.12.2003 . . . Znásilnění Falloutu  -  Managment IPLY  -  Opět o licenci


Znásilnění Falloutu: Skoro se mi tomu nechce věřit, ale už jsem viděl příliš mnoho debilních screenshotů a wallpaperů FOBOM... Takže co se prý podle stránky DAC a RPG Codex přihodilo jednomu hernímu recenzentovi, jemuž tým FOBOM zaslal speciální novinářské balení s touto konzolovou hrou a s pár „drobnostmi“ navíc:
Když jsem otevřel balíček a odemkl kovovou schránku, na dně na mě čekaly dva kondomy. Co to kurva má být! Jeden z nich dokonce svítil ve tmě. Když jsem chtěl vyhodit doprovodné papíry a video, všiml jsem si, že podle těch lejster je na videu „Výchovné video o post-apokalyptickém sexu“.
Podle štítku na videu je to vážně pravda. Když jsem házel kazetu do koše, uviděl jsem, že z ní cosi čouhá. A co to bylo? Další zkurvenej kondom!
A jako vrchol byly v tom balíku ještě čtyři latexové rukavice.
Od toho dne v noci nezamhouřím oka strachem, že se někdo z Interplaye vloupá ke mně domů a znásilní mě, pokud FOBOMu nedám při hodnocení nějakou slušnou známku.
Cítím se jako děvka.

Jakkoli to zní debilně, nevkusně a neuvěřitelně, skoro se mi tomu chce věřit. Vždyť polo-oficiální podtitul FOBOMu je „Lepší než sex!“ Jenom nevím, proč konzolovým onanistům rozesílají kondomy, lepší by snad byly papírové kapesníčky na otírání monitorů. Nebo by mohli hru prodávat se speciálním novým „joystickem“ ve formě hmatových senzorů, jež by si Fallout masturbanti připnuli na péra a mohli tak zároveň prohánět šaška i navigovat nějakou tu prsatici ve hře! Pošlu to vedení IPLY a ještě vydělám miliony!! Juchů!!! petruschka

Managment IPLY: Napadlo mě, že by nebylo špatně trošku si v kostce přiblížit obchodní strategii Interplaye, a tak jsem přeložil některé zajímavosti ze článku (no nakonec jsem to přelouskal skoro celé :), který se objevil na stránce IGN:
...poté, co IPLY ztratilo licenci na D&D hry, se BIS zcela zaměřilo na vývoj F3. Design byl hotový, engine napsaný a započaly práce na jednotlivých mapách, když IPLY požádalo o předvedení hratelného dema. Podle odhadu BIS bylo demo v době předvedení hotovo z 95%. Všechny herní funkce byly začleněny, ale předvedena byla jen jedna úroveň. (Práce na zbytku úrovní byla údajně už z poloviny hotová. Zbývalo jen mapy zalidnit a naskriptovat). Den po uvedení dema začalo propouštění lidí z další divize IPLY Digital Mayhem (takže v tom BISáci nejsou sami). BISáci se ovšem propouštění nebáli, vždyť předvedli pořádný kus poctivé práce.
O dva týdny později však byli propuštěni všichni lidé makající na F3 až na dva. IPLY se patrně domnívalo, že hra nemůže být dokončena do konce roku 2004. Zajímavé je, že jediní dva nepropuštění BISáci pracovali předtím na konzolové hře pro Digital Mayhem...
Finanční výhlídky IPLY jsou stále poněkud chmurné: V bance mají necelý milion dolarů, ovšem vícero milionů dluží. Stornování z větší části hotového F3 bylo následováno rozhodnutím dát zelenou projektům Fallout: Brotherhood of Steel 2 (pokračování konzolové hry FOBOS, která ještě ani nebyla uvedena na trh) a Exalted, který zatím nemá hotový ani engine.
IPLY stále vlastní značku BIS a zaměstnancům bylo údajně řečeno, že „Interplay bude nadále produkovat hry a pokud pocítí, že si hra zaslouží označení Black Isle Studios, bude s touto nálepkou BIS vydána“. Můžete tedy i nadále vidět hry se značkou BIS, ale vzhledem k uzavření studia už nepůjde o hry opravdu vyvíjené Black Isle.
V tuto chvíli IPLY stále vlastní licenci Falloutu, ale, vezmeme-li v potaz jeho finanční situaci, je pochybné, zda si ji ponechá, pokud se ozvou nějací prachatí kupci.

IPLY se tedy horečně snaží urvat nějaké prachy na konzolovém trhu, ovšem nejde na to moc chytře. Z neznámých důvodů nevyužilo možnosti vypustit na předvánoční trh FOBOM a přitom už chystá jeho pokračování. A k tomu všemu sejme hru, která by mohla přinést spoustu peněz už příští Vánoce. Má snad pravdu, když se domnívá, že na konzolistech se dá více trhnout. Berou hry více jako spotřební zboží, které koupí v supermarketu, zahrajou, hodí do koše a jdou pro další. Navíc zde není tak rozšířené pirátství. Tato strategie se ale IPLY těžko vyplatí, pokud bude servírovat už tisíckrát sežvýkanou, strávenou a vysranou kaši střílečky s kozaticema. Jméno Fallout, na které IPLY sází, pro konzolové hráče nic neznamená a nemůže proto mít patřičný reklamní účinek. Na trhu konzolí je Interplay nováček, kterého podle všeho semelou mnohem zkušenější vývojáři, kteří už i na hrací bedny typu Plejstejšn a Iksboks dokáží vyprodukovat kvalitní, vícerozměrnou zábavu, která sice mně osobně nesedí, ale nedá se jí upřít myšlenka a kvalitní zpracování. Naší jedinou nadějí tedy je, že IPLY se potopí až na dno a jako už tolikrát se v nouzi zachová jako prodejná děvka a někomu schopnému a prachatému přenechá licenci Falloutu. petruschka

Opět o licenci: Včera jsem tady uveřejnil dohady, že se snad samotní BISáci snaží zakoupit licenci BIS. Ovšem Chad “Briareus“ Nicholas na fórech NMA prohlásil: „Nejsem zapletený ve snahách o získání licence Falloutu a ani nevím, kdo se o ni zajímá.“ No, snad se brzy dozvíme, jak to doopravdy je... petruschka

17.12.2003 . . . Novinky a fámy o F3


Novinky a fámy o F3 V současné situaci musíme vzít zavděk i fámami a stránka NMA mne právě jednou takovou obšťastnila. Na dánské stránce Newz.dk ( pozor v dánštině! Jen pro ty, kteří rozluští větu: Det ser dog ud til)se objevila zpráva, že bývalí členové BIS se rozhodli vzít osud Falloutu do vlastních rukou a pokusí se od IPLY koupit licenci i dosud vyprodukovanou práci na F3. Dánové snad mluvili přímo s někým z BIS, což by mělo informaci přidat na věrohodnosti. Bylo by to jistě lepší řešení než prodat licenci Silver Style, kteří sice hodlají zaměstnat i nějaké BISáky, ale přeci jen jde o německou firmu, která se zatím na poli RPG příliš neosvědčila (problémy americkýh BISáků s „dojížděním do práce“ měly být prý řešeny prací přes internet). Na druhou stranu je možné, že se to milým Dánům popletlo a prostě si špatně interpretovali právě spekulace kolem prodeje licence Silver Style. Uvidíme v příštích hodinách a dnech... petruschka

16.12.2003 . . . Interplay promluvilo  -  MMORPG Fallen Earth


Interplay promluvilo: IPLY konečně vytáhlo hlavu z prdele a odpovědělo na mailové bombardování fanoušků F3 a BIS. Ale nemusíte se bát, nic rozumného z nich nevypadlo:
Děkujeme za vaše připomínky a komentáře na téma Interplay, jeho hry a jeho činnost v posledních dnech.
Z nějakého důvodu se vyrojila spousta dohadů o BIS a intelektuálním vlastnictví Fallout licence. Mohu se jen dohadovat, že za tím stojí zaměstnanec/zaměstnanci IPLY, kteří v poslední době opustili naše řady.
Má odpověď na tyto řeči je prostá: Managment IPLY provádí svá rozhodnutí týkající se našich produktů, zaměstnanců, cen, tržeb atd. ze dne na den a žádná z těchto akcí se netýká regulací SEC (pozn. překl. tady jsem kapku mimo) a žádná z nich v poslední době si ani nezaslouží oficiální tiskové prohlášení.
Pokud by se tedy vedení IPLY rozhodlo zavřít své nejcennější vývojářské aktivum(tzn. BIS) nebo upustilo od vývoje jednoho ze svých nejcenněších intelektuálních vlastnictví (tzn. patrně F3), rozhodně bychom to nějak oficiálně okomentovali.
Jako vždy se management IPLY zaměřuje na vývoj skvělých, ziskových her a maximalizování ceny akcií.

Omluvte prosím mé tápání v té jejich managersko/tržní hantýrce, aspoň je z toho jasné, s kým jsme měli tu čest – s managerem a ne s vývojářem. Takže si ty kecy rozeberme. „Děkujeme vám za připomínky = nasranými maily nás zahrnulo takové množství hráčů, že už je nebylo možno ignorovat. Vždyť jde o potencionální kupní sílu!“, „Opustili naše řady = vykopli jsme je na ulici.“ Poslední odstavec ani překlad nepotřebuje. Jde prostě o prachy. Nejhorší je, že z hlediska managerů IPLY jsou všechny ty řeči pravdivé. BIS přece dále existuje, jen jsou propuštěni všichni jeho členové. Stačí prostě najmout pár povolných vývojářů z ulice, na čelo jim plácnout nálepku BIS a donutit je makat na konzolových hrách nebo prostě na něčem, co je zrovna rentabilní. Falloutu 3 se možná nakonec přeci jen dočkáme, jen se bude s největší pravděpodobností jednat o akční vyvražďovačku v real-timu, s možností multiplayerové „pařby“ a sbíráním náhodně generovaných brokovnic a Desert Eaglů.
Na řeči ve smyslu, že pokud by bylo uzavřeno BIS, určitě by o tom IPLY oficiálně informovalo, reagoval bývalý BISák s nickem Huggies slovy: A sakra, tak to asi znamená, že jsem se kurevsky opozdil do práce! petruschka

MMORPG Fallen Earth: Podle stránky DAC se na nás chystá nová multiplayerová hra Fallen Earth. Mnoho informací zatím není, zdá se, že má běžet na enginu hry Morowind. Děj se odehrává v budoucnosti 150 let vzdálené dnešku po jakémsi globálním kolapsu. Hra bude zaměřena patrně hlavně na boj s různými geneticky upravenými monstry a jinými mazlíky, jak jsem se dočetl ve FAQ. Pokud někdo z vás disponuje zbytečnými dolary a pořádným připojením, může se přihlásit na beta-testování tady. Abych pravdu řekl, není to zrovna můj šálek kávy. Řeči na jejich stránkách mi připadají jako mlácení prázdné slámy a sebechvála (třeba popis jejich vývojářské firmy Ikaros: tým snů vyjímečných a světově ojedinělých talentů.... tým má za sebou desetiletí nepřekonatelných zkušeností na poli multiplayeru... atd. :)). Ale třeba se mýlím, ostatně můžete se podívat na screeny tady, tady a tu a udělat si obrázek sami... petruschka

14.12.2003 . . . Pocta mrtvému...  -  Nové soutěžní příspěvky


Pocta mrtvému...: Jak tomu bývá zvykem, nad mrtvým se musí truchlit... a jelikož Fallout 3 víceméně zemřel, tak mu jako správní členové komunity musíme vyjádřit patřičnou poctu… Comus pro všechny udělal z jednoho ze screenů pěkný truchlící wallpaper, takže pokud se chcete při každém podívání na plochu rozplakat, není lepší volby. Já jsem dle petruschkova nápadu zhotovil pár smutečních ikonek, které můžete použít na auditoriích... vzlyk :-/ Smrk :-/ RATMAN

Nové soutěžní příspěvky: Počet soutěžících ve Velké vánoční soutěži se zvedl o 3 na celé 4! Mno, sice jsem čekal, že tak dlouho po vyhlášení jich bude alespoň 10, ale budiž… lepčí, než drátem do woka. Takže kohopak tu máme? První příspěvek je od Ramsese IV a je na rubriku jak přežít, druhý je od Goofyho a jedná se o reklamu na screenshot měsíce a posledním soutěžícím je Sewe, který nechtěl ponechat nic náhodě a poslal příspěvky hned tři- Na screenshot měsíce, a Povídky (1, 2). A vy ostatní neváhejte a tvořte, neboť se vám krátí čas… a bude dlouho trvat, než bude nějaká soutěž zas... RATMAN

13.12.2003 . . . A další petice  -  Konečně povídky  -  Sentiment  -  Dva screeny z F3!  -  Převedené sekce VIII + jeden příspěvek


A další petice: Petice se nám v poslední době množí jak mutanti po zamořeným dešti… nu budiž:) Takže tady můžete hodit svůj ctěný oprasek a tak podpořit snahu o znovuobnovu BIS a prací na F3. Neanglicky pozitivním to ještě přeložím: Bla, bla, Chceme obnovení Black Isle Studios a prací na projektu Van Buren, známého jako Fallout 3. Žádné ubohe hry na PS2 nebo XBox. Fallout byl stvořen pro PC a chceme novou část americké postapu historie, bla, bla. I když pochybuju, že to bude mít nějaký efekt, ale lepčí než sedět a škrábat se na zadku, ne? :) RATMAN

Konečně povídky Jelikož mi můj taťkošmoulí červenočepičatý krysí vaultkolega /vymyslí někdo delší a blbější pojmenování:) / Ratman diplomaticky přiložil imaginární Bozar ke spánkové kosti za to, že neplním své vaultmasterské povinnosti a hrozí tak odchod nadějných autorů ke konkurenci, musel sem se dáti do zveřejnění nashromážněných povídek, které v útrobách mého nestabilního kompu spočívají již pěknou řádku dní... čili od Astra tu máme vzpomínku na F3 s podtitulem Second age, k čemuž se už radši nebudu vyjadřovat, můj názor už se válí někde na fóru, jež jsem tam pln dojmů zanechal někdy k ránu po "oslavě" zrušení Černýho Ostrova. Další povídky jsou od Slavy-THC, jmenují se Gladiator a Deník bojvníka. Mno a na závěr tu mám ještě povídku Ideály a chlast od borise... Takže vy si v klidu čtěte a já se jdu zase ponořit mezi stohy papírů s podklady k seminárkám a bakalářce... Harley

Sentiment: Pod nickem Weenis se stavil na fóru NMA jeden z členů dnes již mrvého BIS a kapku okomentoval screenshoty, které se dnes objevily. Lhal bych, kdybych tvrdil, že ve mně jeho slova nezanechala silný dojem z hloubky jejich práce, smutek z toho, že F3 patrně nikdy nerozzáří naše monitory a vztek nad krátkozrakou hloupostí Ineterplaye, s níž tuhle výhledově skvělou a profitovou hru pohřbili. Trošku to zkrátím:
Obrázek hlavního menu: Jde o real-timový 3D obrázek. Postavy, které zde vidíte, jsou reálné modely postav ze hry. Ovšem ve hře samotné by vaše postavička byla velká nejvíš jako jejich předloktí. Takhle velké jsou jen modely z obrazovky tvorby charakteru a z inventáře. Jeden z nápadů byl vyjmout při každém sejvu všechny postavy vaší party a dát je právě do tohoto screenu úvodní obrazovky, kde by se reálně pohybovaly, chodily kolem, škrábaly se na zadku a jen tak si tam lenošili.
Vault: Postavy tady se měly pohybovat, hrát si s počítači, cvičebním nářadím, reagovat na sebe navzájem atd... Použili jsme zde spoustu zvuků z původních Falloutů – pípání počítačů, otevírání dveří apod., abychom navodili atmosféru starých známých Falloutů. Přibyly by i další efekty jako třeba rozbitý generátor nebo vznášející se eye-bot.
Exteriér: Tahle lokace byla asi nejzajímavější. Když jste vkročili do budovy nebo nakoukli dovnitř oknem, stropy se naprosto přirozeně vytratily a byl vidět interiér. Vnitřek domu tak nemusel být renderován neustále a ušetřilo se tak spousta polygonů. Dostali jste se zde také do přestřelky. K dispozici byl plamenomet, kulomet, elektrošokér, nůž a pistole. Zbraní už bylo hotovo daleko více, ale pro demo jsme vybrali takovou efektní všehochuť. Sklo v oknech se pod nárazy kulek rozbíjelo a hořící barely explodovaly (v každé hře prostě musí být explodující barely – to je nepsané pravidlo :). Bylo zde také auto v plamenech, podobné tomu na obrázku a vypadalo to prostě fantasticky. Nejúžasnější byl asi konec tohoto levelu, kdy jste se dostali před obrovská vrata vaultu. Napravo byl terminál, nad vámi poblikávající žárovka. Pancéřová vrata se otvírala v reálném čase a vypadalo to tak úžasně, že i lidé tady z BIS zaslintali blahem, pokaždé když to uviděli.
A tohle ještě vůbec nejsou ty nejpovedenější screenshoty. Měli jsme už k dispozici šablonu na rozbité budovy, takže šlo udělat všemožně tvarované trosky, vozidla pro hráče (ano správně –vozidla ne vozidlo), modely postav, animace a další a další...

Tak co na to říkáte? Radši ani nevědět, o co jsme přišli, že? Na NMA se stavili i staří známí Urquhuart a Sawyer a okomentovali současné dění. Sawyer také poodhalil tajemství, proč vlastně tak nakvap opustil BIS. Měl prý už dost práce, na níž mu sice velmi záleželo, ale zároveň tušil, že ji nikdy nebude smět dokončit. Takže to radši ukončil sám... petruschka

Dva screeny z F3!: Na NMA se objevily dva ukořistěné screeny z tutorialu F3. Řeknu vám, že bych byl možná raději, kdybych je ani neviděl – takhle se mi to chce hrát tím víc a taky si tím víc uvědomuju, že na krabici s nápisem Fallout 3: A Post Nuclear Role Playing Game packy už asi nikdy nepoložím :( No je to stejné jako se ženskýma, takže jsem už vlastně kapku zvyklý.
Na tomto screenu (malá verze, VELKÁ VERZE) už za sebou mají vězeň a voják Bratrstva (které známe ze startovací obrazovky) nějaký ten boj. Voják funguje jako vaše NPC a oba dobrodruzi se právě chystají vstoupit do města. Textury budov jsou pouze dočasné, ale stíny už tu jsou (statické, ne volumetrické – v lidské řeči to patrně znamená, že se reálně nehýbou zároveň s pohybem postavy a slunce).
Po vstupu do města naleznou oba paňáčci budovu, z níž je přístupný tento vault (malý pikčur, VELKÝ PIKČUR). Zatím zde nenajdete všechny stíny, ale povšimněte si podobnosti s vaulty z Falloutů 1 a 2, ačkoliv schází ještě kus práce k dokončení této lokality. V tomto vaultu byste strávili nějaký čásek a dělali takové ty typické tutorialové blbiny. petruschka

Převedené sekce VIII + jeden příspěvek: Po delší odmlce tu máme další sekce v nové grafice, konkrétně- download Falloutu 2 a Falloutu Tactics (+jeho mapy a mise), které převedl jako skoro vždy Fallvonder.
Mno a jelikož potřebuju zabít dvě mouchy jednou ranou, tak vám zde předhazuju obrázek, který nám poslal Roman alias Ratmamahatma alias Elf alias Elfodlak (račte si vybrat:), na kterém vidíte scénku nad kterou by srdce petruschkovo s nadšením zajásalo:)
Mimochodem- pokud už máte hotový nějaký příspěvek do soutěže a chcete ho zveřejnit co nejdřív, tak mi jej pošlete ještě během dneška, neboť zítra budu dělat soutěžní aktualizaci a potom byste museli zase kdovíjakdlouho štěkat. RATMAN

11.12.2003 . . . MODy pro F2 a FoT


MODy pro F2 a FoT: Ačkoliv jsem hned po té smutné události (ani radši nebudu říkat, o co jde. Všichni to víme a já bych se zas zbytečně nažhavil) hrozil, že s prací tady praštím, jak vidíte, jsem stále ve službě. Z části je to proto, že mě nikdo, jak jsem původně plánoval, nezačal na kolenou prosit, abych zůstal a po čase mě to přestalo bavit a zčásti proto, že ačkoliv F3 krachl (sakra, teď jsem to řekl a nažhavil se...) fanovská komunita jede dál.
Takže nejdříve k F2: Radish stvořil roztomilý malý MOD, pomocí kterého se vaše kára změní v komixové policejní auto z jakéhosi kresleného seriálu Sam&Max. Obrázek je tadyhle, MOD tahejte odsudhle.
Druhý MOD je od Carlocijse a po jeho použití by se měl jeden z rekrutů ve FoT změnit ve Scurry Bota. Už nevím, o kterou z těch plechových potvůrek jde, takže vám asi nezbude, než si to ověřit sami. Stahujte odsud. Pokud by to nefungovalo, bude patrně třeba nainstalovat nejnovější patch 1.27, který najdete u nás... někde petruschka

10.12.2003 . . . Světýlko v tmách?  -  Přidejte se k podvratným živlům! :)  -  Vztyčme prapor svobody!


Světýlko v tmách?: Na stránce NMA se objevilo prohlášení Carstena Strehse z vývojářské firmy Silver Style (v současnosti pracují na post-apo hře The Fall, o níž už u nás byla řeč). Takže co má Carsten na srdci:
Rozhodně bychom rádi najali některé z bývalých zaměstnanců BIS (pozn. překl. klikněte a vyjádřete tím úctu mrtvému). Snažíme se je kontaktovat.
Taky není žádným velkým tajemstvím, že máme dobré zázemí v našem partnerovi při vývoji The Fall, a pokud bychom se pokusili získat licenci Falloutu, finance by nebyly velký problém,.
Mou největší starostí je ale reakce Falloutovské komunity. Všichni tady jsme velkými fanoušky Falloutu a chováme úctu k práci BIS. Každopádně ale nejsme Black Isle, jsme Silver Style. Bojím se tady, že by fanouškovská komunita nebyla spokojená s F3, který by nebyl vyvíjen původním týmem. Ačkoliv jsem si jistý, že bychom byli schopni vytvořit opravdu skvělou hru.

Carsten dále projevil zájem o to, aby se k problému vyjádřili sami fanoušci a řekli osobně, zda by měli zájem o F3, vyvíjený jinou firmou. Pokud tedy vládnete slušnou angličtinou, můžete mu něco vzkázat v tomto komentáři k článku. Já osobně musím říct, že by mi sice logo BIS na krabici s F3 chybělo, ale je to směšná cena za tak skvělou hru. Navíc nezapomeňte, že by v Silver Style měli nějací ti BISáci pracovali, což může být jistá útěcha. No dost už o tom, zatím je to opravdu jen matné světýlko naděje a neměli bychom je příliš rozdmýchávat a dělat si zbytečné iluze.
PS: První a poslední screenshot z F3. Samozřejmě jde jen o provizorní beta verzi úvodní obrazovky a konečná hra by takhle nevypadala... petruschka

Přidejte se k podvratným živlům! :): Dalo se to vpodstatě očekávat- nedlouho po oznámení o zrušení BIS a F3 se na netu objevila petice namířená proti Interplayi, pro anglicky nerozumící se pokusím o překlad: Podepsáním této petice souhlasíte, že nekoupíte žádnou hru vydanou Interplayem, dokud nevyjde F3 (pokud vůbec vyjde) Musí zaplatit za to, co udělali, když už ne za zrušení BIS, tak aspoň za F3, hry, nak terou jsme tak dlouho čekali… Mno, v našich končinách plných paličů to asi nebude problém podepsat s čistým svědomím, že? :o) Ale je to samozřejmě jen a jen na vás... RATMAN

Vztyčme prapor svobody!: Ta zprává se šíří napříč falloutovskou komunitou jako prérijní požár: Vývoj Falloutu 3 byl ukončen. Šance na zrození naší modly jsou nižší než kurs somálského šilinku, naše naděje jsou pokáceny, zadupány do prachu. Cítíme zoufalství, zklamání, smutek a vztek a nenávist vůči Interplayi. Mnozí začali plánovat: ti nejzoufalejší sebevraždy, ti agresivnější nálety a ti zoufale agresivní sebevražedné nálety. Kupují se ponorky a nukleární střely, protáčejí se turbíny bé dvaapadesátek. Ti uvážlivější vymýšlejí akce, kterými by vyjádřili své pocity, aniž by při tom někdo zahynul. Plán bojkotovat Interplay pirátským útokem pomocí automatických dalekonosných vypalovaček zřejmě tvrdě narazí na nezájem veřejnosti a autorský zákon, snad tedy alespoň demonstrativní pohřeb Falloutu 3 uleví našim srdcím.
Ale co to je? Jen kapka sporné útěchy v moři hněvu. A proto dál dštíme oheň a síru na hlavy vedení Interplaye a když už nevíme jak dál, vymýšlíme hanlivé novotvary.
Ale sakra, co jsme si mysleli?! Vzhlíželi jsme v Falloutu 3 jako ke svému bohu, ale až by konečně vyšel, kolik z nás by nad ním zplakalo? Kolik hráčů by nemělo peníze na upgrade, kolika by se nelíbilo 3D/2D zpracování, kolik by žehralo na nejrůznější chyby?
Probuďme se, o konci Falloutu 3 rozhodli lidé, kteří se na věc dívají z jiného úhlu pohledu, než my. Oni potřebují hru, která se bude prodávat v supermarketech jako bonus k hamburgerům. Jakkoliv veliká banda věrných jim za výdej prostředků na vývoj moderní hry nestojí, a Frank Horrigan není Lara Croft. Takže to ukončili, říkajíce: "Oni se vypláčou, zahrozí pěstičkami, a bude zas dobře." A tak tomu bude, nějaké petice nebo bojkot to nezmění, protože velkým vývojovým firmám jde o mainstream, a ten my neovlivníme.
Ale krucinál, Fallout je bůh, kterého stvořili lidé! Lidé, kteří na něm dřeli po nocích, žonglovali s mizerným rozpočtem, lili do sebe hektolitry kávy a šli za svým cílem, za svým nápadem, a co mohli udělat oni, to dokážeme mi taky!!! Jestli budeme chtít, jestli budeme ochotní pro to něco obětovat, pak můžeme mít svůj falout tři! Jo, umíme prd, ale je nás hodně, a když se dáme dohromady, dokáže klidně to samé, co plně profesionální tým. Dva nejdůležitější české projekty, Fallout Resurrection a Fallout Yurop, už nějaký ten pátek fungují, potýkají se s množstvím problémů, ale až doposud je překonali, členové týmu se učí, a tvoří.
Takže přestaňte už konečně trávit dlouhé hodiny tlacháním na fóru a nadáváním na Interplay, a raději si sedněte nad Fallout Mapper, či jak se ten editor jmenuje, a učte se ho ovládat! A když vám to nepůjde, tak otevřte grafický editor, pokuste se pracovat s videem, mixujte doprovodnou muziku, přemýšlejte nad texty, promýšlejte příběhy a questy! Jo, tisíc lidí to odradí, stovku znechutí, desítky se na to vybodnou, ale když jeden člověk přidá silnou pomocnou ruku, tak se to projeví. A neříkejte, že nemáte talent - dokud to neskusíte, víte prd o tom, co ve vás dřímá. Každý z nás může přispět, třeba jen nepatrně. Vždyť i zikkuraty sestávají z malých cihliček.
Když na nás Interplay kašle, vykašleme se na něj! Udělejme si vlastní hru. For mutants. By mutants. chekotay, Fallout Resurrection Team member, který toho udělal nejmíň ze všech.

9.12.2003 . . . Konec Falloutu 3, konec Black Isle, konec snů, konec nadějí, konec těšení, konec zdravého rozumu. Ohlášen konzolový FOBOM 2!  -  ROZDRTIT! ZABÍT! ZNIČIT!!!!


Konec Falloutu 3, konec Black Isle, konec snů ... : Těsně před mým dobrovolným odchodem z tohoto světa jsem se rozhodl shrnout důvody, které mne k tomuto kroku vedly. Z důvěryhodných zdrojů NMA a DAC pochází zpráva o konci F3. Ještě včera jsem tady nadšeně vykládal o herní mechanice Falloutu 3 a dneska mu jsem nucen psát parte. Oficiálně byl F3 sice zatím „jen“ dán k ledu, ovšem vzhledem k dalším krokům IPLY to vypadá, že v kryospánku zůstane už navždy. Byli totiž propuštěni prakticky všichni hodnotní zaměstnanci BIS, snad až na uklízečku. Pokud tedy někdy v budoucnu uvidíte na nějaké hře logo Black Isle, vězte, že jde jen o bezcennou nálepku a marketingový tah, který se snaží mrchožroutsky přiživit na bývalé slávě kdysi pokrokového herního studia. Podle dalších zpráv se IPLY bude nadále specializovat na konzolové hry a dokonce plánuje vývoj pokračování konzolové sračkohry FOBOS, ačkoliv uvedení původní hry na trh bylo za podivných okolností odloženo. To už nesvědčí ani tak o touze po rychlých penězích, plynoucích z kapes konzolových maniaků, ale přímo o ztrátě zdravého rozumu. V honbě za vidinou laciného tržního úspěchu pošlapali jednu z nejvěrnějších hráčských komunit a hodlají se zaměřit na vývoj spotřebních rychlokvašených hopsaček s kozatýma děvkama v hlavní roli. Přitom u F3 je prodejnost a dlouhodobá obliba téměř zaručena, zatímco FOBOS si lidé možná zahrají, ale vzápětí zahodí do koše. K tomu všemu ještě přičtěte parazitování na dobrém jméně Falloutu... už se mi o tom nechce mluvit. Popravdě řečeno, přijde mi i dost zatěžko představit si další práci na téhle stránce - teď, když byl tak brutálně zlomen vaz všem našim herním nadějím.

*polyká prášky, dává si igelitový sáček na hlavu, stoupá si na okenní parapet a zároveň se střílí Browningem. Po několika sekundách letu dopadá petruschkovo bezvládné tělo přímo do kolejiště tramvaje a je rozšrovotáno na hadry – jistota je jistota*... petruschka

ROZDRTIT! ZABÍT! ZNIČIT!!!! Pokud máte právě teď úplně stejnou náladu jako já a hlavou se vám teď honí jen myšlenky kterak hodně bolestivě sprovodit ty hňupy z Interplaye z tohoto světa, tak právě pro vás jsem v našem fóru udělal zeď nářků- přijďte se prosím všichni vybrečet a vymyslet co nejbrutálnější způsob, jak se těm tupcům"odvděčit" !!!!!!!!! Ale teď prosím minutu ticha za Black Isle, Fallout 3 a naši růžovou budoucnost :( RATMAN

8.12.2003 . . .MOD Kult osobnosti nová verze  -  Další podrobnosti k F3


MOD Kult osobnosti nová verze: Dobrá zpráva pro charismatické týpky. V nové verzi přibyla tato vylepšení určená hlavně záporným postavám:
I zlé postavy mohou získat některé questy původně určené jen dobráčkům a naopak – klaďasové si také užijí záporných questů.
Postavy s „mluvící hlavou“ proti vám nebudou už od začátku zaujaté. Musíte je nejdřív sami nakrknout. Stejně tak úvodní reakce velké části NPC vůči vám bude pozitivní.
Můžete obchodovat s karavanami a obchodníky v náhodných setkáních.
A HLAVNĚ! Budete si moci vzít Myriu i Davina zároveň a provozovat pak švédskou trojku pod záštitou manželství!
Tahejte tudyhle... petruschka

Další podrobnosti k F3: Člověk si na víkend kapku odskočí a hned se mu toho nahromadí až nad hlavu. Takže bez zdržování. Co pro nás zase z fóru IPLY vykopali hoši na NMA:
XP a levelování vašich parťáků: Tvůrci se zamýšlejí nad možností nedělat si hlavu vlastními úrovněmi pro každé vaše NPC. Levely i počet získaných zkušenostních bodů se budou odvíjet od vaší postavy. Když tedy získáte 5 bodů, získají 5 bodů i všichni vaši partneři a budou tak zároveň s vámi i levelovat. Úroveň NPC se tomu vašemu přizpůsobí už ve chvíli, kdy je naberete do party. Měli byste se tak vyhnout situaci, kdy např. shodou okolností nevezmete na začátku do party Sulika a napravíte to až koncem hry, kdy vy budete na 99. lvl a Sulik na levelu 2. To má ovšem platit jen při prvním setkání, a tak, když parťáka vykopnete, a pak znovu naberete, zůstanou mu jen levely původní. V další fázi se tvůrci zamysleli nad tím, jak zajistit, aby vaše postava nakonec nebyla k ničemu, zatímco specializovaná NPC se namakají na Supermany. Hráč by prostě měl mít pocit, že to ON je tady ten velkej bos. Jak to zařídit zatím není jasné, mluvilo se o pomalejším levelování NPC nebo určitém konstantním odstupu několika úrovní od vaší postavy...
Vycucnutá města: Jeff Husges odpověděl na otázku jak zabránit tomu, aby hráč příliš rychle města ve F3 questově nevycucl. Určitě to znáte z F1/2 – už jsem jim všem rozbil hubu, zachránil uneseného starostu, rozbil gang zlodějů, opravil reaktor atd. atd. atd. a město se tak změnilo jen v seskupení lidiček, opakujících stále stejné repliky. Už tam prostě není proč chodit. Ve F3 by se to mělo obejít questy, které na sebe budou navazovat a rozvíjet se až po splnění určitých podmínek a uplynutí nějaké doby. Např. sejmete gangstera utiskujícího město, pak přesvědčíte starostu, aby zprovoznil starou továrnu, čímž se město začne rozvíjet a po pár měsících se po poušti roznese zvěst, že se vyplatí městečko navštívit, začnou tam jezdit karavany a ty sebou přivezou potíže a tím pádem i další questy atd...
Vyražené zbraně a realismus: Minule jsem tady mluvil o tom, že dobří protivníci by mohli být schopni vyrazit vám kvér nebo nůž z ruky. V rámci reálnosti situace by teď měla být zbraň na zemi nebo ji má protivník, ovšem tvůrci se rozhodli prostě ji přemístit do vašeho báglu. Není to sice realistické, ale je to rozhodně snesitelnější, než honit po poušti debila, kterému se náhodou povedlo ukrást vám oblíbenou bouchačku. Stejně tak padl na oltář hratelnosti návrh, aby NPC po vykopnutí z party zamířili do svého rodného města nebo kam chtějí – prostě si vyřizovat vlastní záležitosti. Takže takhle ne. Parťáci budou prostě stát tuzí jak štolverk tam, kde jste se jich zbavili, což vám snad ušetří nervy v situaci, kdy je necháte jen chvilku čekat před domem a vracet se pak pro ně musíte přes půl mapy. Na druhou stranu budou do značné míry autonomní – nebudete moci ovlivňovat jejich vývoj jako třeba ve FoT, ale už od začátku bude jasná jejich specializace. Stejně tak chování v boji i jinde bude ovlivnitelné jen do určité míry a to tím lépe, čím vyšší budete mít Charisma a kolik budete mít speciálních „ovládacích“ perků.
Mohl bych překládat ještě více, ale vynechává mi umělá plíce... no to byl jen takový pokus o poezii... Na NMA je toho opravdu ještě hodně, ale zaprvé se mi už nechce, poněvadž jsem nachcípaný až to hezké není a za druhé jde hlavně o rozředěné kecy, které nejsou až zas tak zajímavé nebo opakují stará fakta. Takže sbohem, já se jdu kurýrovat... petruschka

7.12.2003 . . .První soutěžní příspěvek!  -  Povídka Zpoveď


První soutěžní příspěvek!: Ano vida, moje lamentování tedy k něčemu bylo, neboť dnes dorazil první soutěžní příspěvek- jeho autorem je James, kterýžto se stává našim prvním soutěžícím. A vy ostatní se nenechejte zahanbit! Šanci má opravdu každý, i ten, kdo třebas s grafikou tolik neumí, stačí jen trocha originality! :o) RATMAN

Povídka Zpověď Po dlouhé době zase jedna moje povídka: Zpověď: ( V ) Při setkání uprostřed pustiny se nejednomu tvrďákovi rozváže jazyk - zvlášť, když má kulku v žaludku... chekotay

6.12.2003 . . .Kostkoidní informace o F3


Kostkoidní informace o F3: Jelikož už je toho o možné podobě F3 známo docela dost, sepsal jsem to všechno pěkně do jednoho, abyste se v tom snáze orientovali. A jelikož je tohle moje poslední větší předvánoční aktualizace (no ano- škola volá:-/), tak vás ještě upozorňuju na stále probíhající soutěž do které jsme ještě neobdrželi ani jeden příspěvek (upozorňuju, že příspěvky typu: tady sem něco vymyslel, ale neumím to naanimovat jsou brány jako nehotové- na Stahuj.cz určo nějaký program na animace najdete!), takže nazdar a držte mi teď 14 dní palce… mimochodem- neovládá tu někdo SDL a Teleologic Tau či jak se ta potvora jmenuje? Docela by se mi hodila "menší" pomoc:o) RATMAN

4.12.2003 . . . Drobenice o F3  -  FOBOM hajzlpa... wallpapery


Drobenice o F3: Na fóru IPLY padla otázka, zda bude při boji holýma rukama brána v potaz i úroveň schopností vašeho oponenta. Při některých bojových situacích se s tím prý počítá, a tak, pokud budete opravdu dobrý bitkař, byste měli být schopni slabšího nepřítele odzbrojit a pak mu klidně ještě vrazit jednu za ucho jeho vlastním kvérem. Něčeho podobného se ovšem může dočkat i vaše postava, když si pustí k tělu nějakého toho Bruklího.
Následuje několik otázek od Poison Crowa:

Kdo je v současnosti vedoucím projektu?
Tom French je vedoucí Van Burenu, Sean K. Reynolds je hlavní designér.

Na jakém systému hra poběží?
Systémové požadavky ještě nejsou specifikovány (pozn. překl. no na mém celeru 366 bez 3d karty asi ne).

Jak bude řešena munice? Bude jí dost na pořádné přestřelky nebo o ni bude spíše nouze.
Nebude jí zrovna záplava. Spíš tak, aby jste s ní rozumně šetřili, ale ne tak málo, abyste museli litovat, že jste se specializovali na střelné zbraně.

Ve F1 a 2 byla opravdu záplava předmětů. Když počítáme i zbraně a munici, tak to bylo přes 200 různých věcí. Jak to bude vypadat v F3?
Na nových předmětech se stále maká. petruschka

FOBOM hajzlpa... wallpapery: Umělci, utápějící talent v žumpě jménem Fallout: Brotherhood of Steel, si tentokrát dali záležet a vyprodukovali čtveřici nových wallpaperů. Můžete se tak pokochat pohledem na dědu, mazajícího si chleba svítícím nožem, babu, která podle všeho utekla z Matrixu, jednookého dědu smažící přenosnou mikrovlnkou supermutantí mozeček a konečně černocha, který si nese něčí hlavu - patrně na polívku. Takže prostě vyloženě jídelní obrázky... petruschka

3.12.2003 . . . AfterShocked! – svět po jaderném útoku


AfterShocked! – svět po jaderném útoku: Fčera sem se tak pročítal netem a jen tak náhodou mrknul na Plné hry na Bonuswebu (Bůh ví, jako že nade mnou žádný není, že tam lezu jednou za půl roku a to ještě omylem...) a zaujalal mě nadpis jedné z nich: AfterShocked! – svět po jaderném útoku, tagže sem se hned dal do čtení krátké recenze a stahování...a to můžete učinit také. Stahujte tady, protože BW linky sou věčně přetížené...soubor má 46,4 mega. Hru doporučuju jen dobrým angličtinářům, protože textu je tam dva vagóny a navíc jsou dialogy strašně rychlé...tagže BACHA! Eště to shrneme na hromadu: domofská stránka, recenze a návod... JaW

2.12.2003 . . . Kdy bude F3 oficiálně ohlášen? + pár drobků  -  Jak bylo včera řečeno...


Kdy bude F3 oficiálně ohlášen? + pár drobků: (jo jo, chtěl jsem udělat kratší titulek Ohlášení F3, ale to bych riskoval několik infarktů nebo aspoň pár znečištěných trenclí v řadách čtenářů...) Na toto téma se trošku rozkecal D. „Puuk“ Foletto na fórech IPLY a stránce NMA (mimochodem – NMA má pěkný nový design. Stojí za zhlédnutí.). Abych to zkrátil, vývojáři se obávají, že příliš časným ohlášením by rozpoutali reklamní kampaň zbytečně brzy a nadšení hráčů by postupně polevovalo až k pouhému vlažnému zájmu. To se ale samozřejmě netýká nás – hardcore Fallout fanatiků – které také vývojáři neustále futrují polooficiálními zprávičkami. Z Puukových slov se dá snadno vydedukovat, že na F3 si počkáme ještě přinejmenším rok a reklamní kampaň začne nejdřív tak půl roku před vydáním. Zatím prý ostatně ani není moc materiálů na chlubení.
Puuk a Briareus na fórech IPLY také všechny ujišťovali, že tým F3 nehodlá dělat žádné ústupky a hru zbytečně a hloupě zkomerčňovat, aby tak vyhověli manažerským požadavkům. Vyvraceli tak domněnky, že právě z tohoto důvodů odešel z týmu JE Sawyer. No, rád bych jim věřil. Zdá se, že právě tito dva se snaží v kontaktu s fallouťáky nahradit Avellona a Sawyera.
Teď něco málo ke hře samotné. Padla otázka, jak budou vypadat zprávičky v textovém okně a jak budou zvládnuta upozornění typu Vidíš: šutr, kvůli nimž pak třeba zmizel v nenávratnu důležitější text. Problém bude možná řešen tak, že popisný text se bude „vznášet“ nad prozkoumávaným objektem. Zprávičky v okně pak budou pro usnadnění orientace různě zbarvené: červeně, když budete moci s objektem něco udělat (odemknout dveře, spustit počítač), zeleně, když se akce povedla a bíle pro normální oznámení.
Byl také trochu rozebrán vztah Karmy a Reputace. Jestli jsem celou úvahu dobře pochopil, Karma, ať už dobrá nebo špatná, bude hráče provázet ve všech lokacích celou hrou, zatímco Reputace bude spíše lokální záležitost. Takže když třeba vystřílíte nějakou odlehlou vísku uprostřed pouště, nemusí to znamenat, na vás budou jinde automaticky pohlížet jako na zloducha. Ovšem pokud neměli s danou vesnicí obchodní styky a nezískali od přeživších váš popis. Pak jste nahraní...
petruschka

Jak bylo včera řečeno...: ... dnes uvádím další povídku. Dílo opět z klávesnice HNOJovy: Zrádce: ( V ) Členové Bratrstva jsou zajati Enklávou a musí čelit tvrdému výslechu. Nicméně jak název napoví... Harley

1.12.2003 . . . Povídkaření znova v módě


Povídkaření znova v módě: Po období totálního návalu povídek, jež si vyžádal novou povídkovou stránku, přišlo najednou období relativního klidu, kdy jenom sem tam někdo něco sepsal. Jako by se všichni o prázdninách doma nudili a psali... No nechme to, každopádně se zdá že se zablýsklo na lepší časy, protože mi během týdne přišlo pár povídek, které budu postupně umísťovati... Dnes HNOJ a jeho Zapomenutá bitva: ( V ) Čekání vojáků Bratrstva na drtivou přesilu mutantů očima jednoho pěšáka... Tak se mi zdá, že Hnoj už zřejmě vede v počtu literárních příspěvků... Jen tak dál! A pro ostatní nechť je to výzva... Harley

-zpět-

Miniaplikace


Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Fallout Bible


Vývojářské memoáry

Fallout 3: Van Buren


Rychlé odkazy
České stránky
Templáři VŠB
ABCgames



Zahraniční stránky
No Mutants Allowed
Duck and Cover
Planet Fallout
Fo3 ofic.stránky
Bethblog
The Vault
Trzynasty Schron
Falloup Online

Modifikace
Vault-Tec Labs
Killap.net
Last Hope
Fallout:Resurrection
Fallout:BGE
Mutants Rising
Fallout:Yurop

Pro autorizaci
pište na e-mail


Sponzoři VŠB

TOPlist

BlueBoard.cz
.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..