Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


Novinky ve vaultu
22.09.  Překlad FOnline: Parareal do češtiny
10.03.  Bayraktar Song CZ Madbrahmin Edice
21.12.  Zemřel Ssyx
18.10.  Překlad Fallout Nevada do češtiny
09.10.  Překlad Fallout et tu do češtiny hot...

Očekávané kulturní události



4.6.2015 . . .

Ještě k traileru


Autor: Chekotay |  Komentuj novinku (26) |  Tagy: Bethesda Fallout 4 | Sdílet na Facebooku

Ráno mi kiksl mobil, z trhu namísto koriandru přišlo nějaké smradlavé jedovaté bejlí, odpoledne vyhořela mikrovlnka, pak vyšel trailer na F4 a když jsem se šel vyzvracet do koupelny, vybuchla nade mnou žárovka. Tak nevím, jestli mám volat rabína, nebo Krotitele duchů. Zatím pozoruji mikrovlnku s hasičákem v ruce a netroufám si šáhnout na ledničku. Jsou prostě věci mezi nebem a zemí, s nimiž člověk nic nenadělá a nezbývá mu, než se s nimi smířit, anebo si udělat vlastní hru, jestli chápete, co tím míním. S čím se budeme smiřovat v novém Falloutu 4, sedmé počítačové hře ze světa retrofuturistické vize a nukleárního zániku? Předně se musíme smířit s tím, že až do E3, kde bude hra předvedena v chodu, nám nezbývá než jedno dlouhé video, obrázek krabice a spekulace.
Na první pohled vypadá F4 asi jako F3 s trošku lepšími texturami, velmi mírně zlepšeným pohybem postav a bez barevného filtru, který dělal všechno šedohnědé. Je zarážející, že po tolika letech nepřišla tak velká firma u svého áčkového titulu s něčím lepším, zvlášť když se konkurence celkem snaží. Na druhou stranu je zde vzdálená možnost, že výsledek bude vizuálně lepší, že technická řešení použitá pro vytvoření videa a pro vytvoření hry budou odlišná. To je ovšem nepravděpodobné, podle Bethesdy je trailer in-game a já to čtu tak, že takhle ta hra skutečně bude vypadat, takhle se budou postavy pohybovat, taková budou mít gesta a taková bude jejich neexistující mimika. Dává mi smysl pochlubit se v traileru věcmi, které fungují a pořádně vychytat, aby tam nebylo žádné slabší místo.
Nyní malou technicko-uměleckou retrospektivu. Takto vypadala upoutávka na Fallout 1, takto se představil Fallout 3 a takto Fallout: New Vegas. (A takhle by to vypadalo, kdyby se vybodli na in-game a raději to natočili naživo.) Vidíme, že nové video je o minutu delší, než u předchozího dílu. Oproti F3 je také výrazně sofistikovanější, není to jen couvačka na prakticky stacionárním obrazu a jeden paňác v závěru. Nápad s prolínáním současnosti a minulosti je pěkný a mohl by být využit více. Skutečnost, že hlavní postavou filmečku je pes, mi přišla jako milý žert. No, možná by se mohl chovat trochu víc jako pes. Začátek na obrazovce televizoru Radiation King je tradiční, ale až moc - byl už využit v prvním Falloutu, mimochodem, ta stará telka se mi líbí víc, než ta "nová" oblá věcička. Black Isle a Bethesda mají na retrofuturistický design vlastní, dost rozdílné názory; což je, koneckonců, stará známá písnička.
Obraz je v první půlminutě podivně plochý, asi to má simulovat bokem dopadající sluneční světlo, nebo tak něco, ale je to divné. Následuje prostřih do minulosti, interiér vypadá jako něco z Shaun the Sheep, s tou výjimkou, že interiéry v Shaun the Sheep obsahují patinu a vypadají používaně (a útulně). Možná je lepší příměr The Sims 4. Ve čtyřicáté sekundě na scénu vstupuje pes kulhající na pravou zadní nohu. Zde je vidět obrovská změna oproti Skyrimu, neboť psu se hýbe ocas! V padesáté osmé sekundě se mi líbí hromádka listí, která vypadá v pohybu jako hromádka listí (nezastavujte video). Následuje scéna s mladými lidmi sklánějícími se nad kokonem v dětské postýlce. Tady dostává stylizace ťafku, neboť obě postavy jsou oblečeny v něčem, co si pamatuji právě z The Sims (jedničky, tuším). Na to, jak silně byl původní Fallout stylizován do 50. - 60. let a jak tuto stylizaci dovedli Bethesďáci až do zuřivého křižového tažení o každou drobnost (ve Falloutu 3 se mi neskutečně líbily telefony) je obrovská škoda, že odflákli oblečení. Mimochodem, velká škoda to byla už ve F:NV, když jste nemohli dát Veronice vytoužené pěkné šaty a museli se smířit s koktejlkami a cylindrem. V této scéně byla patrně snaha o něco takového, ale úplně se to nepovedlo. Chápu, že to má ukazovat velmi domácí styl, ale ikoničtější by bylo něco jako tohle. Proč to hnidopišství? Protože sukně. Chci vědět, jestli Bethesda konečně dokáže udělat oblečení, které je volné, splývavé a nevypadá jako nadvakrát ohnutý kus plechu. Má s tím potíže v každé hře, kterou dělá, tak snad by už konečně...?
Ne. Já vím. Smířit se. Volat rabína.
Mimochodem, pán nad kokonem je v nátělníku. Tomu říkám být načapán jadernou válkou v nedbalkách! Stejné tílko nosí Dean v On the Road z roku 2012, ale stejně, do stylizace Fifties mi to nesedí.
Mno. Pak pes čuchá k něčemu, co tady visí bůhví kolik let, co je zcela nejedlé a co vypadá v černobílé škále lautr stejně, jako zbytek pokoje a film poskočí k tragédii zvané "animace pohybu", v tomto případě běhu. Sirény houkají, vertibirdy přistávají, lidé... ehm, jak je sloveso od "provádět ranní jogging"? Lidé kondičně pobíhají, vše vyvedené v ostrých barvách - jako by ani netrvala už dvacet let válka v Evropě, svět nebyl zničen pandemií Novodobého moru, nebyla ropná krize a válka s Kanadou a Čínou... Konečně se objevují sukně (Bezva!), ale v pohybu se mihnou tak krátce, že nevím, stále zůstávám na vážkách. Otevírá se vault a kvalita animace je na úrovni trošku pokročilejšího amatéra. Je to opravdu škaredé.
A video přechází na zrychlený rytmus. Modré nebe - super. Můžeme jen doufat, že bude zakomponováno proměnlivé počasí (obšlehnuté z výborného modu pro F:NV) a nebude furt šmolkově modro nad hlavou. Další záběr ale způsobuje zástavu dechu. Opravdu se to díváme na čtyřiačtyřicetihlavňovou fregatu z roku 1797 o plném výtlaku dva tisíce dvě stě tun? A opravdu stojí uprostřed města a je vybavena něčím, co vypadá jako raketové motory na tekuté palivo? Opravdu nějaká chorá mysl umístila do postapo světa plně vystrojený trojstěžník? Ne, dobře, chápu: Má to být žert. USS Constitution je patrně nejdéle sloužící válečné plavidlo na světě (aktuálně 218 let) a tak jí autoři dali žít i po jaderné válce. Pro Američany to nejspíš má nějaký epický národovecký význam, asi jako kdyby český postapo velitel máchal kolem sebe svatováclavským mečem (tuhle povídku psal kdysi Knecht). Ale pro nás ostatní je to jen tři sta let stará plachetnice, která zázrakem přečkala totální jadernou apokalypsu.
Následující scéna se dá shrnout do dvou slov: Miroslav Žamboch.
Brahmína, která má náklad umístěn absurdně vysoko, je krokěm zpátky od F:NV. V 1:45 je již Fallout 4 svou barevností úplný Borderlands. Vrak lodi a něco jako krab nás asi mají připravit na lokaci poblíž vody (po zkušenostech s Aralským jezerem raději volím opatrnější formulaci.), leda by ten krab byl onen otravný zakopávající se robot z FT:BOS. Dále. Ta ubohá plyšová věc, klátící se smutně špatně natexturovaným světem s pokřivenou perspektivou má být asi párač. Nebo tak něco. Přistává vertibird, který je oproti verzi z F:NV snad ještě kratší a také je plastový. Rozhodně nevypadá jako hromada plechu. Kašlete ale na vertibird a mrkejte na to chrastí pod nohama! Bezva! Jako by celá sekvence záběrů (1:43 - 1:48) měla jen ukázat, kolik různých druhů podrostu může vaše polobotka sešlápnout. Ještě by se ty křaky mohly třeba trochu hýbat, když na nich přistává vertibird.
Následující scéna ukazuje, že ve hře opět budou zombie a že pořád ještě nikdo nevyřešil fyziku dřevěných beden, které létají vzduchem s lehkostí pouťového balónku.
Následují další velké dveře. Pamatujete? Ve Falloutu 3 otevíral bránu do Pentagonu obrovský jeřáb. Designer si asi něco kompenzuje.
1:50. Eyebot má mnohem vymakanější design než prototyp nejnovějšího eyebota ED-E z F:NV a pozadí září všemi barvičkami poutě.
Následuje vzducholoď a americká trikolora. Vsadím se, že vím, jakou knížku četl autor téhle zhůvěřilosti. Vzducholoď. Už zase. Ale už ve FT:BOS to nedopadlo moc dobře! Tahle má navíc ještě výrazně steampunkový tvar. A v popředí něco jako socha Paula Revera v Bostonu. Nevím, co má tohle znamenat. Teda kromě toho, že se asi část hry bude odehrávat na východním pobřeží, samozřejmě.
Pak se chvíli lítá. Znamená to snad, že si užijeme možnosti létat (a vidět z výšky, jak jsou Bethesdí světy ve skutečnosti prťavé)?
No a pak už je prostřih na vault a na lidi, kteří asi neví, co to znamená Duck and Cover! Pchá, s takovýma spoluobčanama bych do žádné apokalypsy nešel. Animace výbuchu je docela ucházející (po patnáctém zhlédnutí už vypadá dost kašírovaně).
Co tu máme dál? Pejsek ňuchá, až vyňuchá power armor, legendární zbroj, kterou za Války fasovaly jen elitní oddíly. V pozadí se na nás usmívá - ach, ne! - bobblehead, ještě větší opruz než snowglobe z F:NV nebo masky ze Skyrimu. Ach jo, už je to tady zase. Pejsek vybíhá, zastavuje se, staví se celou svou hmotností na pravou zadní nohu, otáčí se na ní a běží vstříc patrně hlavní postavě v sexi jumpsuitu. Chlápek promluví, což je opravdu škoda. Jednak mi ten zvuk nějak nesedí, jednak, když už je celé video "němé", mohlo by to tak zůstat. Ale to vzal čert. Mrkejte, co má ten chlap za krochnu - lever action vzduchovka s improvizovaným granátometem? No, to bude ještě zajímavé.
Víte, po pár zhlédnutích už si na konci nejsem jistý, jestli mě víc táhne touha obléknout si přilehavý úbor z modrého spandexu a odjet do Bzence na písečné přesypy, anebo vytáhnout temperky a namalovat si Ferdu Mravence i s Beruškou a celou sadou pestřenek. Váhám. Je to tak půl na půl. No - uvidím za deset dní.

A nyní vybrané komentáře tak různě po internetu:
- já vůbec nechápu jak něco takovýho vůbec může takhle velká firma myslet vážně
- ovšem revoluční by bylo, kdybys hrál za toho psa
- War. War never changes. It does however, sometimes swap a color palette.
- Po Mad Max vizualu a naprosto genialnim Witcher 3 bylo sledovani traileru az do konce regulerni flagelanstvi.
- Proboha, čeho jsem se to dožil, "fanoušci" Falloutu hejtujou hru kvůli... grafice?
- Na to jak moc mi grafika byla u Falloutů vždy jedno, tak tohle je fakt hnusný. A ty animace pohybu jsou vyloženě odporný, padaj atomovky a všichni běhaj jak za zmrzlinářským autem.
- i kdyby to beželo na Frostbite, divnej je celej ten art styl, smatlanina Bioschock Infinite a Oblivionu (edit: a borderlands)
- Aspoň to nemá zelenej/oranžovej filtr kterej vysává vaši duši. Já jsem rád že je to tak pěkně barevný. Prostě post-post-apokalyptický
- a bude tam minotaur. a vzducholoď. a krabopavouk. prostě vše co patří k falloutu.
- Mučim se tím, že na to koukám znova a hledám další sračky. Vzducholoď. zasraná vzducholoď prostě.
- hlavni hrdina bude tentokrát pes, to je dobré vědět
- Podle traileru by se mohla část hry odehrávat ještě před apokalipsou. Například ten přechod zničeného baráku v novej a záběry ještě nezničeného světa.
- Vypadá to skvěle. Už aby to vyšlo!
- Co to kurva je?
- I AM EXCITED BEYOND BELIEF FOR THIS. FALLOUT IS POSSIBLY MY FAVOURITE SERIES EVER.
- People who think this game has bad graphics need a fucking eye exam. It looks beautiful.can't wait!
- This makes me moist.
- Shut up and take my money already!
- I just peed a little.
- These graphics look awesome, if somewhat stylized.
- I can now officially die happy.
- Thank You Bethesda Game Studios for making my life happy!
- Tak, Fallout 4. Wygląda ładnie.

P.S.: Myslíte si, že to mají rozdělené? Že bude Bethesda dělat hry z východního pobřeží a Obsidian zase zůstane na západní straně kontinentu?
P.P.S.: Tentokrát žádní supermutanti? Žeby - prequel?



... ARCHIV ...


Vault šílené brahmíny vytvářejí a spravují vaultmasteři JaW, Ratman, chekotay a smejki za přispění návštěvníků.
© JaW & Ratman & petruschka & Chekotay & Jay Kowalski & Daemon & Harley & Ještěr & Deimos & smejki 2001-2077
V grafickém zpracování jsou použity materiály z her: Fallout, Fallout 2 a Fallout Tactics © Interplay, Fallout 3 © Bethesda,
Přebírání materiálů z těchto stránek bez souhlasu autora je výslovně zakázáno
a trestáno celoživotně se vracejícími záchvaty úzkosti a provinilosti!

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..