.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
JaW, 2010-05-04 20:46:59, Stoupa

Fallout: New Vegas preview ve Score č.193, malý rozbor

Od autora recenze na Fallout 3, která vyšla ve Score č.177 (první zveřejněné scany tady a PDF verze tady), Mikoláše Tučka, tu máme i první pohled na Fallout: New Vegas.

Než si povíme o preview na FoNV, vypíchnu jen několik postřehů, které jsem posbíral v UÁÁÁÁÁÁ stylu psané recenzi na Fo3, kde recenzent hru srovnával nesmyslně s Oblivionem (*) a ne původními hrami. Z recenze je jasné, že recenzent za těch několik hodin hraní Fo3, které měl, prošel narychlo jen několik lokací. Je zcela zjevně nabuzen tím, že má od Bethe$sdy exkluzivní právo sáhnout na ještě nevyšlou hru (**) a procházivše známým wow efektem, který se dostavuje při prvních hodinách hraní, kdy člověk hltá plnými doušky novou grafiku, prostředí a systém, ignoruje chyby, které hra má. V recenzi se tak autor rozplývá nad ustřelováním hlav a končetin a jaksi zapomíná na to, co dělalo Fallout Falloutem, kvalitní rozhovory a propracovaný herní svět. Možná zapomíná, možná se jen nezmiňuje a možná si jen nepamatuje.

Proč jsem se vlastně vrátil ke staré recenzi na Fo3? Chci ukázat to, jak se dělají takové recenze, jak ten samý autor napřed vynáší jednu hru do nebes a za rok a půl na ní plive, aby tak vyzdvihl hru novou. Jak se z kladů najednou stanou zápory? Jednoduše takhle:

"... Proč? Už jenom z toho důvodu, že hra vás chytla za koule a řekla: Tohle je tvůj táta, podívej, jak se i bez mámy snaží, podívej, jak to vypadá kolem, nechceš s tím něco udělat? Do téhle hry prostě zapadnete a možná se pak budete na úřadě představovat jménem, které si zde zvolíte."
- recenze Fo3
"Vizuálně hra vypadá skvěle, boje jsou zábavné, rozhovory také ..." 
- recenze Fo3
"Pokud někde však cítili slabiny, bylo to v detailech příběhu a dialozích."
- preview FoNV
"Ač jsme se u dialogů a příběhu Fallout 3 nevztekali, tohle vypadá na o stupeň lepší spisovatele."
- preview FoNV
"Nová hra z nového Vegas bude veselejší jak barvami, tak rozhovory, zřejmě lépe a chytřeji napsaná..."
- preview FoNV

"Rozhovory jsou jednou z možností, jak se přenést přes klíčová místa. Neovlivňuje je pouze skill řečnění, ale třeba i věda a inteligence, které nám mohou odemknout další odpovědi a větve dialogu. Fallout 3 je holt propracovaný a funkční."
  - recenze Fo3
"Zde přichází inovace celého systému. Odpovědi při rozhovorech se totiž budou ubírat podle toho, jaké máte schopnosti." - preview FoNV

"Na co nás připravil málokdo, je možnost hrát hru jako opravdový hajzl. Fakt hajzl! Jasně, ve fantasy světech jste taky mohli být zlejšek, ale ve světě skutečném, byť je na kalendáři 2277, to působí mnohem intenzivněji. Můžete rozdávat drogy, navádět k neřestem, poňoukat k šikaně, štvát děti z domu - Fallout 3 vám věru neklade žádné překážky. Hrajte si, jak chcete, samozřejmě čekejte následky."
- recenze Fo3
"Naše možnosti by se naopak měly rozšířit a vliv našich rozhodnutí zesílit, takže se těžko stane, že jsme ti největší parchanti v pustině, co nechali vyhodit celé město do vzduchu, a přitom se s námi baví všichni vesele dál."
- preview FoNV

"Prima je, že pak nemusíte dělat nic, prostě sledujete, jak s rotující kamerou, ve zpomaleném a zaostřeném režimu jsou automaticky prováděny zadané příkazy a jestli trefíte, nebo ne, už nezáleží na vás, ale na tom, jak máte vymakanou postavu. ... Pak si můžete v ultra zpomaleném záběru vychutnat třeba ustřelení hlavy nebo odlétávající končetinu. MASOX! A hra pro dospělé."
- recenze Fo3
"Úspěch bude záležet na našich rozhodnutích (a statistikách), a kdyby se autorům podařilo vylepšit trochu prkenné animace postav a zmírnili frekvenci utahaných animací headshotů, budeme to brát jako skvělý vedlejší efekt."
- preview FoNV

Vyhledem k tomu, že Tukanovi se blíží další předplacený výlet do kanceláří Bethe$sdy nebo do Las Vegas?, můžeme se těšit na další vypečenou recenzi a hádám, že podle projeveného nadšení to bude minimální hodnocení 95%.

Score č.193 vyšlo už někdy v půlce března a po tom, co jsem se rozhodl ho zveřejnit a vzápětí se na to vykašlal, jsem se pak přeci jen dokopal do toho, ztratit trochu volného času na napsání této "novinky", z části i proto, abych se u ní i trochu odreagoval. Za kvalitní sken časopisu děkujeme našemu informačnímu agentovi "Stoupovi". Stahujte ve formátu PDF zde (2.3 MB).

---

* Autor je velký fanoušek Bethe$dy a tak dal tomuto skvostu, s inovativním levelscalingem potvor a průkopnickou umělou inteligencí zasloužených 96%.

** O exkluzivitě, kterou Bethe$da poskytuje, jsme se tu už několikrát bavili. Ve zkratce se to dělá tak, že Bethe$da zaplatí recenzentovi takový malý výlet do jejích kanceláří, s ubytováním v hotelu all inclusive a za to si také žádá výsledky. Časopis se díky exkluzivitě dobře prodává, dá tedy hře vysokou známku, aby ji neztratil. Bethe$da je spokojená, recenzent a redakce také. Všichni si mastí kapsy a spokojeně chrochtají.

Sdílet na Facebooku
Autor: CarlosOdesláno: 23:33, 4.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Recenze na Fallout 3 byla jedním z důvodů, proč jsem přestal Score kupovat. Po opravdu dlouhé době pravidelného kupování. Když holt časopis přestane být důvěryhodný, nemá smysl za něj utrácet peníze.
Autor: Danny333Odesláno: 00:12, 5.5.2010ID: 70ab82Nahlásit Vaultmasterům
Dakujem za tu nahamu to spisat kolegovia. Fakt som sa pobavil pri tych porovnaniach :D
Autor: smejkiOdesláno: 02:15, 5.5.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
...
...
...radši nic
Autor: PsychoticOdesláno: 06:44, 5.5.2010ID: 60f086Nahlásit Vaultmasterům
Hustý, jak když F3 nebo F:NV dostanou dobré skóre nebo jsou vychvalovány, je to hned korupce a podplácení a spiknutí nadnárodních korporací.

Podle mě je z toho autor u vytržení prostě proto, že je to úžasná hra (jakou byl i F3) - z toho ty pozitivní recenze a preview.

To, že se neshodují s Fallouty 1 a 2 zkrátka není u recenzí rozhodující faktor a jen kvůli tomu hře 5/10 nedají.

Btw. zajímalo by mě, jestli podle tvé konspirační teorie Bethesda podplácí všechny herní recenzenty na světě, protože vyjma jedné sedmičky (dvou s tou naší) tomu nikdo pod 8 nedal. Naopak 23 z 52 (44%) recenzí dostal F3 přes 9.5/10.
Autor: SiusOdesláno: 07:22, 5.5.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
Mno ono když jsme u toho, tak Score nikdy nebyl časopis na úrovni (nebo tedy byl ale s častými přestávkami i na několik desítek vydání). Jinak ohánět se konspiračními teoriemi je blbost. Lidi jsou jednoduše zdeformovaní, že se spokojí i s F3 a ještě to dokáží vychvalovat, takže ani není třeba podplácet (ale zkuste porovnat F3 třeba s Borderlands).

Popravdě při pročítání FOnline fóra narazíte na takové individua, které cokoli co nebylo v F1/2 není dostatečně "fallouty" na to aby se to smělo oběvit v čemkoli jiném co má v názvu Fallout. Takový radikálové by si měli vyndat hlavu ze zadku a začít ji používat. Jenže v případě F3 je ona "radikálnost" na místě, protože to co dokázala Bethe$da je opravdu masakr.
Autor: KharkowOdesláno: 08:10, 5.5.2010ID: 50ebbeNahlásit Vaultmasterům
Kdo maže, ten jede. Nádherná novinka, děkuji JaWe.
Autor: MayckOdesláno: 09:26, 5.5.2010ID: 426f26Nahlásit Vaultmasterům
Něco podobnýho bylo i s oblivionem. Když vyšel, tak až na pár výjimek samý nadšený recenze. A jakmile vyšel Fallout 3, tak se hnedka na oblivionu našlo spousta nedostatků, který Fallout 3 vyladil k dokonalosti.
Autor: chekotayOdesláno: 10:09, 5.5.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
Děkuji, JaWe, vždy si rád přečtu tvé aktuálky. Je pěkné, že se nesnažíš psát nezaujatě, ale ještě hezčí je, že dokážeš svou zaujatost podložit.
Ad Sius: F1/2 vytvořily normu. Cokoliv, co se jmenuje stejně ale nedodržuje normu, je špatné. V tomto ohledu patřím k radikálům.
Stejně tak jsem ochoten vzít na vědomí možnost, že významná firma je schopná ovlivnit významné recenzenty - a že méně významní recenzenti vědomě i podvědomě upravují své recenze podle těch významných. Osobně nepovažuji tento jev za důležitý, více než na časopisy dám na dobrozdání přátel.
Ale zpátky k novince: Že je Tukan málo schopný jsem pochopil už z prvního mnou koupeného čísla Score (zrovna vyšel QIII), divím se, že tam ještě vydržel. Samozřejmě, hry se vyvíjejí, hráč se vyvíjí také a každý má právo a nárok změnit názor. Ale od recenzenta renomovaného (alespoň na domácím trhu) tématického plátku očekávám, že již má něco odehráno, nenechá se strhnout prvotním nadšením a je schopen vytvořit a udržet si (a prezentovat) jednotný pevný názor. Konečně to je důvod, proč si kupuji časopis a nerozhoduji se o koupi hry toliko na základě videí na YouTube.
Autor: JaWOdesláno: 10:21, 5.5.2010ID: 7f0168Nahlásit Vaultmasterům
Psychotic - O tom, jak si nechává recenzovat hry Bethe$da byl pěkný článek od podobného recenzenta jako je Tuček na NMA. Můžeš si myslet jak je hra úžasná, ale tak to prostě chodí.

Btw. Každý se chce zalíbit Bethe$dě, protože Bethe$da to jsou prachy. Každý z časopisů, ať už internetových nebo papírových, by se rád dostal napříště k exluzivním materiálům, které se budou dobře prodávat. A Bethe$da, jak víme, exkluzivitu na svůj materiál poskytuje.

Mayck - Když si to tak člověk čte, tak si pak řekne, že ty hry opravdu jdou jenom dopředu, zpátky ani krok! Pak si to jeden zahraje a nestačí se divit, co zas za šmejd dostalo devadesátkové hodnocení. Přitom už Oblivion byl oproti Morrowindu nehratelná sračka, v recenzích ovšem vyšel vítězně. Jak jinak.
Autor: AmarounOdesláno: 10:45, 5.5.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
Pro mne základní dvě teze , které jsem oběvil v článku :1) Ano , milujeme Fallout, stejně jako vy, chceme udělat důstojné třetí pokračování, ALE BUDEME TO DĚLAT PODLE NAŠICH PRAVIDEL, podle toho, co umíme nejlépe.2) Nejhardcorovnější fandové série jejich oblivionizaci nevzali (jejich chyba) .......

Nyní k tomuto tématu:
" Jak se z kladů najednou stanou zápory? Jednoduše...
1)"Vizuálně hra vypadá ... rozhovory také ". "Pokud někde však cítili slabiny, bylo to v detailech příběhu a dialozích." - preview FoNV
-Pokud si dobře opravdu dobře přečtete preview, tak zjistíte že slabiny necítil recenzující tedy jeho osoba ,ale Chris a lidé s Obsidian( osobně souhlas jako kráva!!!) ... hodnocení pochází od dvou ruzných zdrojů (pokud si to tedy recenzující nevymyslel) - první Fail
2)"Ač jsme se u dialogů a příběhu Fallout 3 nevztekali.....
"Nová hra z nového Vegas bude veselejší jak....
- tvrzení: rozhovory jsou zábavné (u F3) a "Ač jsme se u dialogů..."
se nevylučují a není to opak
-tvrzení "tak rozhovory, zřejmě lépe a chytřeji napsané"-se nevylučuje s
tvrzením že rozhovory jsou také zábavné ( To že LOTR je lépe a chytřeji napsaný , ješťě neznamená že mně nebude bavit Hobit Cesta tam a zpátky)
-k druhému odstavci citací nemám co dodat .. Nechápu v čem spočívá inovace a jestli skill a schopnost je to samé... propracovaný(ne), funkční(ano)
-k třetímu odstavci citací asi toto: Heh, Kde tady je nějake plivání? On jenom konstatuje , že systém bude jiný než ve F3. A že nemáme čekat trivialnost F3...
- Ve čtvrtém odstavci to doopravdy trošku hapruje....

Recenze je doopravdy napsána po pár hodinách hraní , ale to není žadné překvápko .......
Autor: HerrerOdesláno: 11:18, 5.5.2010ID: 705b08Nahlásit Vaultmasterům
Když už jste zmínili Morrowind... Po letech jsem si ho dal se všema možnejma grafickejma udělátkama a nekonečným dohledem a opravdu si tu hru znovu užívám. OK, dialogy nejsou namluvený, hra je poněkud roztahaná, ale má prostě koule. Člověk cítí, že tam uvnitř tepe nějaký srdce a nešustí jen bankovky. Těžko se to vysvětluje, ale jeden se jen utvrdí v tom, že to není jen o nekonečným pičování a prudě nějakejch pár staromilců, ale že ten posun ke komerci je fakt ukrutnej a hlavně pro hry hrozně škodlivej. Přitom je to celý tak tochu jeden velkej paradox. V dobách, kdy byly hry zálibou pár nadšenců, tak měli vývojáři odvahu dělat hry pro lidi, jako jsou oni sami. Dnes má videoherní průmysl v zábavním světě obří vliv a místo toho, aby se k dokonalosti leštily ty aspekty, který hry na piedestal dostaly a glorifikovaly se osvědčené osobnosti, tak se do toho zamíchá(ostatně jako vždy a ve všem z čeho jsou cejtit prachy) pár študovanejch supů s bodlinkama na palici, kteří maj ze školy přesně zjištěno, co zákazník/"hráč chce"/, jak to zjistit a jak mu to dát. Všichni se pak můžou posrat z toho, aby právě tohle v jeho nový pecce bylo...:-/ Nejsem naivní a nemyslim si, že se do týhle silný pozice dostal videoherní průmysl díky hrám typu Planescape: Torment..., ale i u středoproudejch klikaček(stačí sledovat vývoj WoW) dřív bylo cítit něco víc, než je tam dnes. Trochu se obávám i novýho Diabla a to přesto, že to je hra, na který se zdánlivě nedá nic moc dojebat... Přitom nevěřím tomu, že dnešní puberťáci nejsou otevření tomu, aby se bavili a uvažovali o hrách tak, jak jsme to v jejich věku dělali my, jenže jejich uvažování a měřítka kvality právě teď formuje produkt, kterej je jim předhazován a to je i s výhledem do budoucnosti dost špatný zjištění.

Jinak k těm recenzím. Jsem dlouholetej čtenář Levelu a můj oblíbenej redaktor Fridrich dal Falloutu 3 desítku, což mě jako nenapravitelnýho optimistu nadchlo a utvrdilo v tom, že koupě bude kauf a naplnění mokrejch snů. První pocit z pustiny byl úžasnej, ale pak už jsem furt jen čekal, že na mě někde dýchne to kouzlo starejch her a ono hovno. Atmosféra zoufalá, rozhovory plytký, systém SPECIAL úplně na hovno..., ale to všechno už bylo tolikrát řečeno. Dodnes si říkám, že do Levelu napíšu a budu žádat odpověď a vysvětlení, když už je jako už po všem a největší emoce vychladly.

Jinak New Vegas pořád tak nějak věřim a když nic jinýho, tak jsem přesvědčen, že to bude o třídu lepší a hlavně falloutovější hra než trojka, ale na nějaký zázraky už nevěřim.

Asi holt musíme čekat na to, až se ten moloch nažere a doufat, že to bude aspoň tak jako s filmem... Stejně jako se v Hollywooskejch spektáklech dokola využívaj "osvědčený" filmový postupy a klišé, tak pořád vznikaj i zajímavý filmy od zavedených tvůrců, nebo nezávislých studiích. Herní doba mi teď nejvíc ze všeho připomíná 80. léta tý filmový...:-)

Jinak sorry, za k uzoufání dlouhej příspěvek, ale musel jsem to ze sebe všecko dostat;-)
Autor: JaWOdesláno: 11:19, 5.5.2010ID: 7f0168Nahlásit Vaultmasterům
Amaroun, až na ten první bod, kde jeden z těch tří citátů (ten nejmírnější) patří Obsidianu, jako vždy úplně mimo. Jsem alespoň rád, že jsi konečně "oběvil" a připustil triviálnost Failloutu 3. Podle mě spíš, ale ani nevíš, co říkáš 8-)
Autor: JaWOdesláno: 11:27, 5.5.2010ID: 7f0168Nahlásit Vaultmasterům
Herrer - není třeba se omlouvat. Tvoje postřehy jsou vždy hodnotné. Tvé přirovnání k osmdesátým létům ve filmu je, si myslím, velice trefné.
Autor: AmarounOdesláno: 11:38, 5.5.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
Tvrdit že jsem mimo ti jde celkem dobře , ale doložit to je už horší co ? ;-) Třeba bych i souhlasil ... no neva ...
Autor: CarlosOdesláno: 12:07, 5.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Herrer: Jak napsal JaW, přirovnání k osmdesátkám velice trefné. Nicméně rád bych podotkl, že i filmy z této doby se staly jakýmsi kultem - když mám chuť vypnout, pustím si Comando apod. a užiju si to, rozdíl je pak ale v tom, že přestože mám ten film opravdu rád, nedal bych mu nikdy hodnocení blízká absolutnímu (Comandu tak kolem 60ti max.). Videoherní 'recenzenti' si však, zdá se, tuto objektivitu nedokázali\\nechtěli\\nemohli uchovat.

Konzum je nechutný ve většině sfér, kam zasáhl. V podstatě likviduje velkou část videoherní branže. Na druhou stranu mě to ale nutí hledat staré pecky nebo se poohlížet po modifikacích od autorů, které nehoní žádné uzávěrky ani prodejová čísla. Tím chci říct, že i když je znásilnění Falloutího jména hnusné, vždycky se dá najít nějaká náplast (někdy horší, někdy lepší, ale dá).
Autor: PsychoticOdesláno: 12:09, 5.5.2010ID: 70a926Nahlásit Vaultmasterům
JaW: To se ti ale jen zdá. Já hraju hry opravdu dlouho a žádný pokles kvality jsem nezaznamenal. Když jsem poprvé hrál Fallout 2 nebo Diablo, bavily mne. Když teď hraju Oblivion, Borderlands nebo GTA4, baví mě hry stále stejně. Jediná věc, která se na hrách vyvíjí k horšímu, je obtížnost. A to nemyslím obtížnost akce jako spíš absenci "záseků", které mi při hraní starých her vždy hnuly žlučí, ale zase jsem se pak při každé dohrané hře cítil, jako mistr světa. Dnes už to sice při dohrání necítím, ale zase jsou hry v lepší téměř v každém aspektu. Zrovna při srovnání Morrowindu s Oblivionem je to vidět.
Spojení "je mi vás líto" nemám rád, ale tady se to opravdu hodí. Je mi vás líto, že vás nové hry nedokážou zabavit. Hry jsou moje hlavní forma odreagování po práci a kdyby mě najednou začaly nové hry nudit... asi by to nebylo dobrý.
Takže opakuji: Oblivion ani Fallout 3 nedostaly dobré hodnocení kvůli uplácení recenzentů, ale protože jde v obou případech o úžasné hry, minimálně pro dnešního hráče ano. A pro dnešní hráče se ty recenze také dělají.
Autor: CarlosOdesláno: 12:15, 5.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Psychotic: Vyhnu se provokacím a sáhodlouhým komentářům a omezím se jen na to, že, co mě se týká, nemáš pravdu. Jen se zeptám: Co konkrétně ti přijde lepší na Oblivionu ve srovnání s Morrowindem?
Autor: PsychoticOdesláno: 12:31, 5.5.2010ID: 70a926Nahlásit Vaultmasterům
Carlos: Žádná provokace z mé strany nepřišla. Oblivion je celkem živější, uvěřitelnější, je v něm více možností (alespoň myslím, nějakou dobu jsem Morrowind už nehrál), více questů a samozřejmě grafika. Hratelnost na vyšší úrovni. Ale tohle je zbytečné. Nikdo nikoho nepřesvědčí, že je něco dobrá hra, když to tak necítí. Tím s tímhle tématem končím.
Autor: CarlosOdesláno: 12:34, 5.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Psycho: Myslel jsem provokaci z mé strany. Pravda, nepřesvědčil jsi mě, vyjma bodu 'grafika' (který je navíc opravdu hodně relativní) nesouhlasím v žádném bodě. A to tak, že vůbec.
Autor: smejkiOdesláno: 12:42, 5.5.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
k F3:
"This is truly a masterpiece! Anyone saying otherwise just doesn't understand the gaming world. "

a teď mi povídejte něco o radikálních starcích...


Herrer - ten mod na nekonečný dohled chci!
Autor: Henry Thorn aka SybrakosOdesláno: 13:28, 5.5.2010ID: 41d2eeNahlásit Vaultmasterům
Hele, jedno nechápu. Proč prostě JEDEN nenapíše hned v prvním příspěvku, že se vám F3 nelíbí, F:NW jakbysmet ( a stejně ten první hrajou všichni potají a ten druhý budou hrát jakbysmet), tak o čem se tady bavíme. Už je to tady krapet nuda.
Autor: CarlosOdesláno: 13:34, 5.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Henry Thorn: Necheme případného čtenáře ochudit o náhled na to, kolika různými způsoby lze nemít rád Fallout 3.

Abych nebyl úplně OT - myslím, že se mi hlavě začínají formovat možnosti, jak bude F:NV vypadat. Dávám velkou důvěru Obsidianům co do scénáře a dialogů. Naopak je tu to neoddiskutovatelné jádro FallOblivionu. Ve finále by to mohla být solidní adventura s mizernými akčními pasážemi a nedotaženým RPG systémem těch statistik, jež se týkají soubojů :-D
Autor: SybrakosOdesláno: 13:38, 5.5.2010ID: 41d2eeNahlásit Vaultmasterům
No, já se těším, že si konečně bduu moci zahrát PA western, v roli NCR rangera se zrezlým šestiran'ákem zavěšeným proklaté nízko:-)
Autor: SiusOdesláno: 15:22, 5.5.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
2 chekotay: Mluvil jsem spíš v opačném smyslu, kdy cokoli navíc co nebylo v originále je považováno za rouhání. Je jasné, že pokud hra vychází z původních kořenů, tak se od ní očekává, že bude stavět na kvalitních základech, které její předchůdci položili. Jenže stavět jen s tím stejným materiálem taky nejde.
V tom to Bethe$da zvládla na výbornou. Místo železobetonu vzali sádrokarton, shrábli chechtáky a to, že se výsledný patvar zhroutí jak domeček z karet je už hold problém těch, na které padá.
Autor: PeteOdesláno: 17:20, 5.5.2010ID: 6f72fcNahlásit Vaultmasterům
to sius: nechápu co máš proti borderlands, podle mě je to perfektní hra s nápaditou grafikou a fůrou volnosti
Autor: AvallachOdesláno: 18:45, 5.5.2010ID: 7081b0Nahlásit Vaultmasterům
To ten Obsidian je podle vás tak špatnej, neřkuli horší bež Beseďáci?
Autor: Mikolas Tucek Odesláno: 19:00, 5.5.2010ID: 70d162Nahlásit Vaultmasterům
Zdar pánové a dámy, neříkám, že v průběhu 11 let si za své články nezasloužím sem tam nasadit psí hlavu, ale zde jsem jich vyfasoval tolik, že to můj krk těžko nese.

Děkuji Amarounovi, že mi ušetřil kus práce, ale rozpitvávat každé slovíčko bych zde stejně nestíhal. Snad jen obecně:

1. Chápu, že staromilcům (a nemyslím to pejorativně) třetí díl v mnoha směrech nestačil, ale uznejme všichni, že sami autoři F1 a F2 nedokázali na první dva díly navázat. F3 i s oblivionizací je skvělá hra a důstojný nástupce, který někdy odkaz posouvá vpřed, jindy nestíhá. Dávat 70% parádní hře za to, že se nechová jako moderní klon de facto deset let nefungující značky (a teď fakt nemyslím komunitu), to dělat nebudu.

2. Srovnávání FNV a F3 vyplývá z toho, že jsem v průběhu psaní preview dohrával F3 GOTY. Ta hra je parádní (že je balení drahé a že mělo přijít o rok dříve, to je jiná kapitola). Ale JE rok a půl stará. Na některých aspektech hry to prostě je vidět (a leckdy bylo už v době vydání F3). Když se s odstupem k jakékoliv hře vrátíte, některé věci vidíte jinak.

3. Nicméně všechno doposud ok a je to věc názoru, ale "Předplacený výlet do kanceláří Bethesdy" a zbytek textu... Tento bod mě mrzí nejvíc a fakt ze mě nemluví uražená ješitnost, neb rozhodně netvrdím, že píšu bezchybně, a pokud deset let sledujete jen Fallout, víte toho o něm rozhodně více. Ale Vault šílené brahmíny je ultimátním zdrojem infa a zábavy pro všechny fandy Falloutu, tak se prosím vás nepouštějte do fabulací, když o pozadí věci nic nevíte.

Nehodlám se točit na tom, že jsem vlastně vůbec s nikým z Bethesdy nemluvil, neboť jsem vše řešil se zástupci Zenimaxu - konec konců patří k sobě. Skutečně jsem letěl na jejich náklady do jejich kanceláří, není to u obálkových odhalení, preview či review výjimečná praxe. Jestli byl hotel all inclusive nevím, jen jsem tam sebou jel plácnout na pár hodin do postele. Hru jsem hrál dva celé dny. Na F3 to není dostatek, ale je to mnohem víc, než se sem tam stane při podobných akcích, to jsem si ostatně vydupal dopředu, že na otočku recenzovat F3 nemá cenu.

A snad to nejdůležitější k hodnocení: Samo sebou se mě maník, s nímž jsem cestu vyřizoval, zeptal, jak se mi hra líbí, ale že by ze mě páčil nějaké hodnocení, to je absolutní nesmysl!!! Už jenom proto, že akce vůbec nešla přes lokálního distributora a zahraničním pracovníkům je vzhledem k "síle" našeho trhu více méně u zadku, kolik to v ČR dostane. Pro něj je, myslím, nejdůležitější fakt, že má z dalšího teritoria zařízenou obálku. I proto je opravdu naivní si myslet, že si hodnocením "předplácíme" další cesty. Budu rád, když mě příště ten chlapík pozná:) Natož aby si říkal, že tyhle kluci tomu dali 96%, tak to je příště vezmeme znova.

Každopádně hodně štěstí skvělému Vaultu, Fallout se s FNV vrací do rukou původním autorům, tak si držme palce, ať to dobře dopadne.
Autor: CarlosOdesláno: 20:29, 5.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Tukan: Máš bod za reakci, Score kvůli tomu znovu kupovat sice nezačnu, ale bodík tam je :-)

Jinak, co se hodnocení týká opravdu ti po opadnutí toho prvotního nadšení (u mě trvalo dva nebo tři dny) přijde odpovídající? A za názorem, že se ti líbily rozhovory a příběh si skutečně stojíš? Já jsem ještě dost umírněný na Brahmíně, ale F3 bych nedal víc než 75%

Nejsem žádný zahořklý 'hater', kupoval jsem vás od Čísla 65 do čísla 183. Po Tomášovi Zvelebilovi jsem měl tebe coby recenzenta nejradši. Měl ale pocit, že moje názory se s novou redakcí Score příliš radikálně rozcházely a tvoje hodnocení F3 byla prostě poslední kapka.
Autor: JaWOdesláno: 20:32, 5.5.2010ID: 7f0168Nahlásit Vaultmasterům
Mikoláš Tuček - Nevím čemu nebo komu vděčíme za tvoji návštěvu (že by každodennímu prohledávání Googlu se svým jménem? 8-)), ale vítej.

Nevím proč děkuješ Amarounovi (ten sice hbitě rozebere jakoukoliv kritiku k Failoutu 3, ale v lepším případě to stejně nemá ani hlavu ani patu), ale budiž.

K tvým bodům:

1) Pokud je Fo3 něčeho nástupce, tak právě akčního Oblivionu, což jsi jen potvrdil v recenzi stylem, kterým jsi ji napsal. Po celou dobu Fo3 srovnáváš s Oblivionem, jako kdyby to byl nástupce Oblivionu a ne Falloutu 2, což ti nebudu brát za zlé do té doby, než začneš tvrdit, že je to důstojný nástupce předchozích dílů. Hra nese v názvu Fallout, dokonce číslovku 3, takže i malé dítě si odvodí, kdo byl její předchůdce. Nebyl to Oblivion. To je jako kdybych měl napsat recenzi na Tetris v Gamebryo enginu a srovnával pak Tetris 3D s Falloutem 3. Buďto jsi Fallout 1/2 nehrál, a potom jsi opravdu nemohl napsat jinou recenzi nebo hrál a nenašel s předchozími díly žádnou spojitost.

Failout 3 parádní hra určitě je (určitě ne bez modifikací, bez nich je opravdu na 70%), jen je to velmi špatný Fallout. Takže kdyby se to jmenovalo Oblivion with Guns: Postapokalyptic parody, nikdo tady neřekne ani bž. Hra jako taková se mi docela líbí (hrál jsem i Morrowind a Oblivion a všechny hry mám v originále), ale když mi někdo řekne, že je to důstojný nástupce předchozích dílů, koleduje si o pravou českou přesdržku 8-)

2) Dovolit si jako otřelý recenzent říct, že když je hra rok dva "stará", že ji s odstupem doby vidíš jinak (a pravděpodobně bys ji teď také hodnotil jinak), je dost silné kafe. Tohle není kus masa, aby se za dva roky zkazil. Hra by měla bavit jak teď, tak i za 10 let úplně stejně, pokud tedy někdo není vysazený vyloženě na grafiku.

3) Tvrdíš, že o pozadí recenzování hry nic nevím. Jen bych chtěl připomenout, že má zkušenost není osobní a pramení z článku od jednoho amerického recenzenta, který kdysi vyšel na NMA a který se na světlo světa dostal jen díky tomu, že recenzenta šokovala cenzura Bethe$dy při recenzování Fo3. Můžeme tomu věřit a nemusíme, ale ty jsi v podstatě některé věci potvrdil. To, že Bethe$da (a v podstatě jakékoliv jiné studio) nedá recenzovat hru někomu, kdo jim předchozí hru sešlape a strhá (nepodceňuj toho "chlápka", přes kterého jsi výlet vyřizoval, a který se tě ptal na tvůj názor na hru. Určitě si dělají dobře poznámky. Je to jejich práce.), natož mu ještě platit výlet, je čistě logické a minimálně v US to tak zaručeně funguje.

Na FoNV se těším, ale jen proto, že se snad dočkáme kvalitních rozvětvených dialogů, jak jsme byli zvyklí u předchozích dílů, že Obsidian vrátí některé věci, které milá Bethe$da vyškrtala z původních her a že to bude konečně víc RPG než tupá akce (ještě k tomu špatně udělaná).
Autor: Smejki - TukanOdesláno: 20:35, 5.5.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
Jsem unacený, tak nevím, jestli nepíšu koniny... Čtu správně, že jste Fallout3 hrál pro recenzi celé dvě hodiny? To je sotva na to dostat se do Megatonu a chvilkovou okolní potulku. Až potud se mi totiž Fallout 3 také velmi líbil. Pak už to jde, až na občasné výjimky, dolů vodou. Pamatujte, že na hodnocení RPG od Bethesdy je třeba hodin alespoň 10-20.
Autor: CarlosOdesláno: 20:42, 5.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
smejki - psal, že F:NV hrál dva dny...
Autor: HellbillyOdesláno: 21:09, 5.5.2010ID: 32b55eNahlásit Vaultmasterům
Tukan:chcel by som sa spýtať, recenziu F3 v Game Page na čt2 si robil ty alebo niekto iný? Score som nemal v rukách najmenej 6 rokov, ale GP občas sledujem a po 95% pre F3 som stratil vieru v tamojších recenzentov. :D niežeby ma zarážalo hodnotenie, keď na podobnej úrovni sa pohybovalo všade vo svete, ale tá recenzia mi pripadala ako spichnutá horúcou ihlou po 2-3 hodinách hrania-málo obrazového materiálu z hrania, celkovo málo informácií aj omáčky okolo(inokedy ste tam schopní megahnidopišstva, lenže toto bolo osekané na kosť, len zákl. info bez vlastného názoru), a pritom sa recenzent snažil robiť ultimátne závery, že F3 má všetko, nič Falloutovské mu nechýba atd.
Autor: smejki - CarlosOdesláno: 21:24, 5.5.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
jdu spát...
Autor: AmarounOdesláno: 21:34, 5.5.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
Oprava Carlose F3 hrál dva dny :-)

JaW: a v tom horším případě ? :D




Autor: CarlosOdesláno: 21:38, 5.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Amaroun: Pravda, ale já jsem nemocný, takže mám taky výmluvu :-D
Autor: smejkiOdesláno: 21:57, 5.5.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
a oba to myslíme upřímně :D
Autor: AmarounOdesláno: 22:14, 5.5.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
smejki: a ja myslel, že spíš :D
Autor: KeinOdesláno: 22:28, 5.5.2010ID: 513b74Nahlásit Vaultmasterům
Pardon, JaWe, ale ty považuješ F3 za dobrou hru? Vždyť i bezduchá střílečka jako Call of Duty má lepši příběh než toto rádoby RPG...

Dejme tomu, že by se Fallout 3 nejmenoval Fallout 3, co by se Vám na něm tolik líbilo?

Přiznejte si to, F3 hrajou lidé jen proto, protože je to postapo a dá se tam jakž takž bloudit chvíli maličkou pustinou takže nemá prakticky konkurenci. Potom se přehlížejí věci jako debilní AI, hnusná grafika, prakticky žádné RPG prvky. malý herní svět a lokace o ničem...

Jen bych chtěl připomenout, že Borderlands dle mého není konkurent, jelikož je to hra jen o akci o ničem jiném...
Autor: CarlosOdesláno: 22:35, 5.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Kein: Sice jsem se rozhodl nereagovat na tvé příspěvky a nepřikrmovat flame, nicméně si myslím, že rozloha hry byla odpovídající a akorát. Nedostatek textur, modelů apod. je další věcí - nechutné; RPG prvky - pofiderní; příběh - no, tak tady si s předchůdci značky F3 opravdu nemá co vyčítat, blbost střídá blbost; dialogy - trapas; questy - několik dobrých nápadů, které odpadly na debilních dialozích.

Pokud bych udělal ale takovou hlubší sondu, splňuje 70kovou hranici...
Autor: SiusOdesláno: 00:41, 6.5.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
"příběh - no, tak tady si s předchůdci značky F3 opravdu nemá co vyčítat"

Myslel jsi to tak, že F1/2 mají příběh srovnatelný s F3? Pokud jo, tak to mi připadne, jako by si ani ne šlápl ale rovnou po hlavě prozkoumal útroby brahmíního trusu. Zadat žákům na střední škole literární soutěž, tak vyjdeš se stohem papírů, kde budou koncepty kvalitnějších příběhů, než ten, který se objevil v F3.

Jinak s hodnocením záleží na jaké škále se tu pohybujeme. Pokud se hodnotí pro širokou veřejnost, tak bych se nebál ani těch 80+. Evidentně nové vlně hráčům stačí ke štěstí opravdu málo a dle mého ti, kteří od her očekávají zábavu na víc než 10-15 hodin se ve věkové kategorii 17 a méně prakticky nevyskytují nebo jsou na vyhynutí. Hodnotit hru pro starší hráčskou obci, tak z hodnocení můžeme směle ubrat několik desítek. A upřímně prvních 30 bodů mají za snahu + fakt, že vytáhli legendu z koše.
Autor: PsychoticOdesláno: 00:52, 6.5.2010ID: 60f086Nahlásit Vaultmasterům
A i lepších než z původních Falloutů. Na fóru to v mém topicu "Co nás na F2 a F3" irituje tuším uznal i chekotay. Tady je vidět ta zaslepenost, že všechno ve starých dílech bylo perfekní a bezchybné.
Autor: CarlosOdesláno: 01:19, 6.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Sius: Ano, chci říct, že úplně debilní čistá dějová linka F3 je srovnatelně blbá jako dějová linka F1\\F2. Kvalitu F1\\2 dělalo universum, v němž se odehrávalo. Bez něj je příběh - běž, přines, běž, vybij; čehož se do určité míry drží i F3. Teze o příběhu alias domácím úkolu lze snadno aplikovat na F1\\2.
Autor: SiusOdesláno: 02:05, 6.5.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
Problém je ten, že F3 nefunguje v žádné rovině. Technicky nemá na to aby se mohl řadit mezi kvalitní střílečky, o RPG tu nemůže být ani řeč a příběh je bez omáčky kolem stejně nefunkční jako zbytek hry. Netvrdím, že F1/2 má bůchví jak velkolepý příběh (v tomto ohledu u mě jasně dominuje Planescape Torment a pak je dlooooooouhá odmlka a pak teprve následují další), ale při hraní se člověk mohl vcítit do situace hl.hrdiny a vnímat děj, který sám vlastními činy ovlivňoval a formoval. To se ovšem u F3 nevyskytuje ani v nejmenším. Atmosféra neexistuje, všudypřítomné nelogičnosti a jednoduchost až tupost hry naprosto ničí herní zážitek.

Samosebou, pokud by se měla vzít jen hlavní myšlenka, tak by mohli autoři vytřískat z příběhu F3 klidně i něco lepšího než se objevilo v originálech. Ale k čemu mi je příběh se solidním potenciálem, když je ve hře prezentovaný jako pro mateřskou školu? Nehodnotím to co by mohlo, ale to co je a v tomto ohledu mi F3 nemá co nabídnout a srovnávat ho s originály mi připadne nemožné.
Autor: KeinOdesláno: 03:24, 6.5.2010ID: 513b74Nahlásit Vaultmasterům
Carlos: Nevím jak ostatní ,ale mi se děj a příběh F1 a 2 zdál naprosto dokonalý. Hlavně jeho pojetí a zpracování. Jestli si opravdu myslíš, že je to stejné s F3, tak ač ti tvůj názor nikdo nemůže brát tak si očividně asi předchozí díly nehrál ,a pokd hrál tak si měl hlavu místo zadku...
Autor: MelichorOdesláno: 04:21, 6.5.2010ID: 51fc66Nahlásit Vaultmasterům
Stále ten samý kouř z toho ohníčku, co vzniknul s příchodem třetí části. Ale zkuste se podívat jeden ze vzorů Falloutu Mad Maxe a nemůžete říkat, že jste to nečekali =). Při sledování jednotlivých dílů jsem se cítil jako u hraní Falloutu. F1/MM1: Paráda... F2/MM2: Tak tohle se mi už z paměti jen tak nesmaže... F3/MM3: WTF?

Nebudu tu znovu obhajovat F2 nebo dokonce v určitých aspektech F3, k tomu by se více hodilo znovu otevřít slavný Psychoticův topic a dělat bordel tam, než v novince o preview F:NV.

K novince: JaW to sepsul už dost, ale měl jsem při projetí článku několik momentů...

Spojení hardcore mod a masochismus... tam doufám patřilo realismu/idei života v Pustině.

Rýpnu i jinam... Dějové rozdvojky snad jen v Zaklínači? Dva týdny zpět jsem znovu dohrál ench. edici a žádnou rozdvojku jsem nenašel( Jak za neutrála, Řád i Scoia'tael jde příběh pořád tou samou stopou). Takhle by šlo označit každé lepší RPG jako SW: KotOR nebo ME.

Kolonka parťák: Hodnocení přehazovaní zbraní a komentářů... Hrál vůbec Tukan F2, BG, ME nebo P:T? Toť otázka do pléna...

A co je kruci "pošukanost"?

Něco ke Score: Že Score půjde někam mi jasné od vykopnutí Andreje, že RPG sekce půjde do kopru bylo jasné s odchodem Iceho. V ´98 to možná nebyl nejobjektivnější časopis s krasopisnou češtinou, ale člověk se u něj bavil(Kozlí prdele). Užasnul jsem, když jsem pak zjistil, že Zvelebil má být šéfredaktorem, když mi vyskočila vzpomínka na jeho nástup na dav na Lávce na Turok párty a při sečtení jeho doby působení v redakci.
Ale Tukan se snaží aspoň o trochu zábavnou formu. A jeho hodnocení? Už jsem zvyknul, zvláště, když jsem přelouskal preview Godfathera od EA z NY. Ovšem dobrý recenzent umí přiznat, že přestřelil, ať už kladně nebo záporně a omluvit se za to čtenářům. Třeba když už recenzuji hru a v rozhovoru mám, že má mít 500 konců, tak aspoň zkusím dva-tři když mě netlačí uzávěrka a pak napsat malé okénko: ,, Sorry, žádná 500-možná retrospektiva tam není, 1000 slow motion headshot je fakt nuda a ne MASOX, atd."

A omlouvám se zas za své myšlenkové vyblití.
Autor: HerrerOdesláno: 08:29, 6.5.2010ID: 705b08Nahlásit Vaultmasterům
JaW a Carlos: Dík za pochvalu:-)

smejki: Tady ho máš...

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=5535
Autor: HerrerOdesláno: 08:34, 6.5.2010ID: 705b08Nahlásit Vaultmasterům
No to je v prdeli, tak já si hodlám užít svých 15 minut slávy a v 5. minutě mi ji naruší nějakej Tuček:-)))

Aspoň, že máme stejnou víru. Bude titul, Tukane?;-)
Autor: majkelOdesláno: 09:18, 6.5.2010ID: 33545cNahlásit Vaultmasterům
Vsetko je to uplatene celi recenzenti...sa uvidi az to vyjde..ale uz teraz viem ze na zadok z toho nepadnem.....
Autor: aintOdesláno: 10:23, 6.5.2010ID: 421de6Nahlásit Vaultmasterům
ty vole, to je nesnesitelnej článek. kluci ve score by se měli trochu uklidnit.
Autor: AmarounOdesláno: 11:14, 6.5.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
Carlos: Hral jsi DAO ?? :) Ja ten projekt sledoval od plenek a na hlavni stranky jsem chodil kazdy mesic ..... Muj pocit po dohrani ? Suprovy univerzum naprosto spraseny pribeh ( snad horsi nez ve F3). To uz mi pripadal zajimavejsi datadisk awakening ... Co jsem chtel ale tady ve spechu napsat , ze univezum je doopravdy dulezite pokud hru nedrzi nejaky kvalitni pribeh . Myslim ze na tohle tema jde aplikovat takova poucka s divadelnictvi a to ze Kvalitni herec dokaze vytvorit dokonalou iluzi i bez kulis .... Bohuzel dlouho uz jsem nezazil rpg (snad od dob G1,G2), ktera by mne chytla predevsim svym pribehem ( a ani v tomhle roztahany F2 nevynika)........ F3 doopravdy nevynika ani v jednom a s univerza si bere jen takovy "ukazky" ( presto mne ta hra chytla predevsim pekne vymodelovanym svetem a predevsim relaxacnim hranim)
Autor: chekotayOdesláno: 12:06, 6.5.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
No základní příběh Falloutu 1 mě irituje dodnes... a ten zabugovaný Necropolis... ale ano, kvalitní herec zahraje divadlo i bez kulis.
Fallout 3 hraji (hrál jsem) hlavně a zásadně kvůli eliminaci automobilů. Tři střely ze steampunk pušky (nebudu říkat plasmová puška něčemu, co nevypadá jako Winchester P94) a letí do luftu... :)
Spíš mne ovšem zaujala teze o podbízení se mládeži. Není to vlastně kontraproduktivní? Vždyť mládež stahuje warez a na kupování her se zmůže až na stará kolena. Alespoň v případě F3 to na VŠB takto vypadá - všichni staří fandové mají doma pár beden F3, zatímco mládež pořád otravuje s tím, jak mají rozchodit warez.
To je jen taková myšlenka k obědu...
Autor: smejkiOdesláno: 12:56, 6.5.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
che - teď jste to, pane doktore, pěkně vystihl ::thumb up

herrer - děkuji mnohokráte ::love

Kein - nosná linka starých Falloutů je primitivní, přestože mezi hlavou a patou je mnohem lepší spojení než u f3. V čem staré díly vynikají, to je cesta světem. On hlavní příběh starců je spíš motivací k vykročení do pustin než nějakým úžasným středobodem vyprávění. A právě proto, že jsou tak jednoduché a poměrně kýčovité, považuji zakončení obou Falloutů za nejslabší části hry.

JaW - já tedy hodnotím F3 za 7/10 fallout nefallout, přestože někdy padá až k pětce.
Autor: CarlosOdesláno: 13:03, 6.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Sius, Kein: Souhlasím se Siem - první a nejlepší je Planescape: Torment a pak dlouho nic. Příběhy (a čistě jen příběhy) v původních dvou Falloutech jsou zkrátka šablonovité, ale splňují to, co od nich autoří očekávali - Fallout nebylo prožití příběhu, ale o prožití světa, kterému šel příběh z cesty (a za to palec nahoru, co si budeme povídat), ale to neznamená, že byl příběh dobrý, znamená to, že bylo dobré vše okolo. V tomto směru by byla Bethesda dobrou volbou, ale ještě před vznikem Oblivionu, domnívám se, že kdyby práce na F3 započaly (a mohly započít) hned po Morrowindu, dočkali bychom se něčeho zcela jiného, kvalitního, možná ne tolik Fallout, ale rozhodně míň Fuckout; tehdy totiž lidé s Bethesdy pracovali s tím samým jako lidé z Interplay, prostě: "Hráči, tady máš svět, dělej v něm, co chceš, kdy chceš a jak chceš.". Díky tomu se hry ze série TES staly tak populární, měly mizerné příběhy a přiblbé monology (dialogem bych to, co probíhalo, rozhodně nenazval). S několika externími scénaristy by se mohlo jednat o něco skvělého.

Ale dost fantazírování, chtěl jsem jen říct, že z hlediska příběhu, nemůžete Bethesdě ve srovnání se starými Fallouty vyčítat nic než unylou kýčovitost.

Amaroun: Nehrál, ale moje originálka je už týden na cestě. Díky za připomenutí. Budu jim muset napsat.

Chekotay: Musíš hledat primární odbytiště. Hlavní trh je pro ně USA, Jižní Korea, Japonsko, západní Evropa. Tedy země, kde si zpravidla smradi koupí originálku za dvoje ušetřené kapesné. Navíc všechna DLC byla cenově nastavena tak, aby uživatelé z těchto trhů neměli vůbec žádný problém s cenou. Vždyť, co si koupí za deset dolarů (nebo kolik to bylo). Naopak si myslím, že jestli je něco na F3 dokonalé, pak se jedná o to, jakým způsobem se snaží prodat. Nechutné, avšak dokonale efektivní.
Autor: KirchsteinOdesláno: 14:32, 6.5.2010ID: 518a58Nahlásit Vaultmasterům
Carlos - Příběh PT je skvělej právě díky zasazení do fantasy (jestli tomu tak můžu řikat) světa, kde platěj uplně jiný pravidla, vztahy a možnosti, než ve světě na jakej sme zvyklí. Oproti tomu se nám bude drtivá většina příběhá založenejch na realitě (byť postapo, pořád to vychází z nám velice blízký reality, zachovávaj se základní pravidla, společenský jevy, motivace, v podstatě i technologie, i když pokročilejší atd...) šablonovitá...Protože ty šablony známe ze svýho okolí (tohle prosim nebrat uplně doslova, je jasný, že atomový výbuchy a plazmový pušky neznáme). To jen taková trochu OT poznámka :)
Autor: CarlosOdesláno: 14:39, 6.5.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Kirchstein: Takhle jsem to nemyslel. Ty příběhy jsou pitomé nehledě na to, jestli se odehrávají v jiný galaxii, za rohem mého domu, pět tisíc let v minulosti nebo deset tisíc v budcounosti.
Autor: KeinOdesláno: 15:10, 6.5.2010ID: 513b74Nahlásit Vaultmasterům
Nějak nedokážu pochopit v čem tu kýčovitost příběhů starých falloutu vidíte? Jste posláni z Vaultu pro vodní čip, a v průběhu hraní se dozvídáte, že jsou daleko horší věci, než nedostatek vody. Jestli někomu příjde kýčovité, vyprávění Harolda o R. Greyovi, nebo teze od Vůdce, nebo celé pozadí FEV a jeho pokusů, tak pánové nevím co byste ještě více chtěli.

Příběh ve Falloutech dával smysl, byl chytlavý (ano opravdu při Haroldovém vyprávění, se mi sevřelo hrdlo, vůdcovo/Greyovo přeměnění lidstva na supermutanty na základě doměnky vytvořní "lepších lidí"),

Ano, Planescape Torment má příběh lepší, komplikovanější (možná až moc složitý), propracovanější, ale to nedělá z příběhu F1/2 špatné příběhy.

To je jako tvrdit, že "jelikož je Ferrari lepší než Porsche, tak je Porsche špatné!"...kde by v tomto přirovnání Fallout 3 zastupovala Škoda Fabia 1.2HTP - pro nenáročné.

Takže NE, dle mého, příběhy Falloutů nejsou na stejné úrovni příběhu Fuckoutu 3, stejně tak jako Porsche není na úrovní Škodovky.
Autor: DaemoniusOdesláno: 16:28, 6.5.2010ID: 7035e6Nahlásit Vaultmasterům
Co chtít od Tukana, dyť je to pták. :D

F3 sux a i když howno obalíš do zlata, furt bude hownem. :)

Bethesda uměla dělat dobré hry (byť nedotažené), ale od Oblivionu a F3 šli do kytek (dobrá, míněno třeba Morrowind, ano má mouchy, ale mělo to něco do sebe, Oblivion místy taky, ale vlastní lorekilling a fakt mizerná hlavní linie tomu nepomohly).
Autor: [Bot]Odesláno: 16:30, 6.5.2010ID: 51621eNahlásit Vaultmasterům
::otevře dveře, držíc se za kliku hledí kolem (scrolluje myší), tak tak se vyhne letícímu semenu a opatrně zase zavírá::
Autor: ArmyboyOdesláno: 16:59, 6.5.2010ID: 6f9944Nahlásit Vaultmasterům
Teda, klobouk dolů, konečně je tady opravdu kvalitní diskuze kterou jsem si s chutí pročetl celou, jsou tu názory snad od celého hardcore brahmíny a dokonce i 1 profi - recenzent za Score, hmmm, jen tak dál ;-).
Sám se asi nejvíce ztotožňuji s názory Siuse, osobně si taky myslím, že u Falloutu 1/2 nešlo ani tak o příběh ale o tu atmosféru, hra vás do sebe vtáhla, pamatuju, že i jen se jít vychcat byl velký problém a vážně jsem uvažoval o pořízení chcací pet-lahve jen abych nemusel přerušit hru.
Tohle je podle mě alfa a omega všech skvělých her, nejen Falloutu 1/2, ta hra vás musí pohltit, musíte jí cítit, musíte jí věřit a pak je to to pravé :-).
Autor: AmarounOdesláno: 23:09, 6.5.2010ID: 6f994aNahlásit Vaultmasterům
Armyboy: JJ je tady srandy kopec ... nejkvalitnější názor je hned před tebou ;)

Sius: Měl bych na tebe takovou neutrální otázku.... Píšeš tady:" Lidi jsou jednoduše zdeformovaní, že se spokojí i s F3 a ještě to dokáží vychvalovat..."

Pod tím ihned píšeš o FOnline (odtušil jsem že tedy hraješ ) a u diskuze na 177 vydání Score jsem odtušil že i WOWKO ( možná hrál , náhodou jsem zahlídl )... otázka zní. Co si myslíš o "zdeformovaní" MMORPG hráčů ? :)
Autor: smejkiOdesláno: 01:20, 7.5.2010ID: 513b0aNahlásit Vaultmasterům
MMO je gay
Autor: ScytheOdesláno: 11:17, 7.5.2010ID: 511270Nahlásit Vaultmasterům
Hoši jestli čekáte od Fnv návrat k oldies... tak se radši pověšte za kulky do větru :D. Nechápete že mladší hráči zažívájí u F3 to co jste zažili vy u F1,F2... NIKDY to nebude jako dřív... jediné s čím souhlasím je Atmosféra =) to dělá hru hrou...
Autor: SiusOdesláno: 11:19, 7.5.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
Amaroun hádám, že narážíš na oblíbené "nolifery", bez ženské atp. Jo, to je určitě "smysluplná" otázka, když příjde řeč na hráče mmo. Já považuju mmo za špičku herní zábavy až na fakt, že většina z těch kvalitnějších zežere neskutečné množství času a peněz.
Autor: KarstaagOdesláno: 21:23, 8.5.2010ID: 41fa5aNahlásit Vaultmasterům
Stručně: Je to jiná hra, než původní Fallouty, pokud bychom tuto hru brali jako samostatnou, bez jakékoliv minulosti tak je dle mého názoru opravdu úžasná. Je zábavná, vtipná a člověka opravdu baví se po pustině procházet a objevovat nová místa a různé zápisky, odkazy apod.
Neříkám že je bezchybná, žádná hra není, ale je to ten druh hry co si zahraju klidně vícekrát po sobě.
Jsou zde některé charaktery a odkazy ze starších dílů, které vyvolají jistou nostalgii, ale je jisté že to NENÍ Fallout. A není to úplně špatně, Fallout je legenda a je to tak dobře, některé věci se zopakovat nedají a ani opakovat nemají.
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.